Andra serier 3: The Thread That Eats TV-Shows

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Matt » fre nov 13, 2009 10:45

Vad tråkigt att det verkar dåligt. Har inte sett något än och struntar väl i det efter era reaktioner.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav sfinx » lör nov 14, 2009 15:59

http://whedonesque.com/comments/22365
Borde finnas en allmän whedon verse avdelning? Eller är jag blind?
Följde det där igår, via twitter och diverse sidor, riktigt skoj, hoppas det är nåt på gång. :)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav sfinx » lör nov 14, 2009 17:49

SGU 1.08
Första djungeln och folk dör som flugor. Ska bli spännande att se hur de löser allt, tidresande brukar kunna rädda de flesta karaktärer, och Chloe som död tror jag inte på ännu, me serien har ju faktiskt överraskat förut.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav sfinx » sön nov 15, 2009 3:37

Merlin s2 till 2.08.
Allt är fel i Merlin. Åldrar, möten mellan människor som inte borde ha inträffat än, jag vet, och jag har inte riktigt accepterat det.
Dock, har s2 visat mer kvalité i manus, skådespeleri, intriger...och jag blir inte irriterad i varje avsnitt som tidigare. Bra vid sidan om serie till och med.

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav adolvsson » sön nov 15, 2009 19:49

sfinx skrev:SGU 1.08
Första djungeln och folk dör som flugor. Ska bli spännande att se hur de löser allt, tidresande brukar kunna rädda de flesta karaktärer, och Chloe som död tror jag inte på ännu, me serien har ju faktiskt överraskat förut.

Egentligen tror jag inte heller att Chloe kommer dö, scenen kändes ändå och det är något kreatörerna är värda all respekt för. Det hjälper förstås också till att de tidigare visat sig inte vara rädda för att döda karaktärer) Att göra spänning av saker med emellanåt väntad utgång är det ta mig tusan inte alla som klarar.

Bra skit, helt enkelt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Tomas » sön nov 15, 2009 20:55

adolvsson skrev:
sfinx skrev:SGU 1.08

Egentligen tror jag inte heller att Chloe kommer dö, scenen kändes ändå och det är något kreatörerna är värda all respekt för. Det hjälper förstås också till att de tidigare visat sig inte vara rädda för att döda karaktärer) Att göra spänning av saker med emellanåt väntad utgång är det ta mig tusan inte alla som klarar.

Bra skit, helt enkelt.

Kan bara hålla med.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav sfinx » sön nov 22, 2009 22:24

Merlin. 2.09
WTF! Sen när började jag gråta av Merlin? Fast det var ju så sorgligt, och han som spelar kan visa att han kan spela betydligt mer nu i den tyngre andra säsongen. Nu skäms jag lite över mig själv och blev lite deppig. Hoppas Supernatural har en skojigt avsnitt för det är nästa mål.

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav MissKittyFantastico » sön nov 22, 2009 22:48

sfinx skrev:Merlin. 2.09
WTF! Sen när började jag gråta av Merlin? Fast det var ju så sorgligt, och han som spelar kan visa att han kan spela betydligt mer nu i den tyngre andra säsongen. Nu skäms jag lite över mig själv och blev lite deppig. Hoppas Supernatural har en skojigt avsnitt för det är nästa mål.

Oh-oh!
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav sfinx » sön nov 22, 2009 22:49

MissKittyFantastico skrev:
sfinx skrev:Merlin. 2.09

Oh-oh!

Ajdå...tja, man är väl kvinna för sin sladdriga trasa till mössa. I´ll do it.

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav MissKittyFantastico » sön nov 22, 2009 23:08

Jag har idag sett Vampire Diaries avsnitt 1-6. Visst är vissa stunder lite intressanta, men jag sitter hela tiden och saknar Buffy. Elena är så mesig. Jag saknar Buffys attityd och vitsighet. Den här serien saknar helt humor. Allt ska vara så dramadrama och seriöst, men det lyckas ändå inte få till den spänning som fanns i Buffy som även lyckades få in humor i allvaret. Jag är nog för gammal för den här serien. Jag gillar ju inte Tru Blood och tycker att Twilight är lite fånigt och en vän beskrev den här serien som ett mellanläge mellan de två så därför gav jag den en chans. Var hon fått den åsikten ifrån förstår jag inte riktigt. En positiv sak med Vampire Diaries är i alla fall att deras version av vampyrmyten är mer lik den i BtVS, inget glitter så långt ögat kan nå. :) Även roligt att de snott saker direkt från Buffy som en ring som gör att man kan gå ut i solen. Remember Gem of Amara anyone?

Jag ska nog se klart de avsnitt jag har, men sedan vet jag inte riktigt om jag fortsätter.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav Rombat » mån nov 23, 2009 1:39

Snott och snott. Boken kom typ -91.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav HeY » mån nov 23, 2009 5:56

Jag gillar Vampire Diaries, och jag håller inte med om att den är humorbefriad. Jag skrattar massor, framför allt när Damon är med. Sedan att det inte är någon ny Buffy är ju självklart, men overall tycker jag att Dawson's Creek skaparen har gjort något vettigt med serien sedan sin aningen Twilight-skadade pilot (som jag vill beskylla mer på CW än på Williamson).
Om du är för gammal för serien vet jag inte - oftast tycker jag inte om att sätta åldergräns på serier - men jag tror inte att du kommer gilla den mer efter de 4 avsnitt du har kvar. Kanske att du skulle fastna mer för karaktärerna?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav MissKittyFantastico » mån nov 23, 2009 22:07

HeY skrev:Jag gillar Vampire Diaries, och jag håller inte med om att den är humorbefriad. Jag skrattar massor, framför allt när Damon är med. Sedan att det inte är någon ny Buffy är ju självklart, men overall tycker jag att Dawson's Creek skaparen har gjort något vettigt med serien sedan sin aningen Twilight-skadade pilot (som jag vill beskylla mer på CW än på Williamson).
Om du är för gammal för serien vet jag inte - oftast tycker jag inte om att sätta åldergräns på serier - men jag tror inte att du kommer gilla den mer efter de 4 avsnitt du har kvar. Kanske att du skulle fastna mer för karaktärerna?

Rickard, jaja. Jag har ju inte läst böckerna, så jag har inte riktigt koll på hur mycket som är likt. Det är ju möjligt att Joss snott från dem. Jag menar bara att jag gillar den här versionen av vampyrmyten bättre än vissa andra.

HeY. Jag menar inte att de som ser serien skulle vara barnsliga på något sätt. Jag gillar ungdomsserier. Fast oftast får de inte mig att känna mig gammal. Det gör den här. Jag förvandlas till tant med käpp som säger "Ungdomar nu för tiden" och matar småfåglar. Damon står visst för en del humor, men jag tycker inte att han är tillräckligt rolig. Kanske om han får lite tid på sig för jag måste medge att han blivit bättre. Mitt största problem är att jag drar så många paraleller mellan Vampire Diaries och Buffy och Buffy vinner hela tiden. Kanske hade jag tyckt annorlunda om serien om jag inte sett Buffy först. Det är ju lite svårt att ose en serie, så det får jag aldrig veta.

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav AKS » lör nov 28, 2009 13:22

Doc Martin 4.02:

Jag hade fått för mig att jag kommenterat det första S4-avsnittet, men jag kan inte hitta det så jag kanske bara tänkte göra det. I alla fall så såg jag första avsnittet för ett par månader sedan, men bestämde mig sedan för att spara avsnitten på hög och se hela säsongen i den takt jag ville. Dessutom var inte 4.01 så bra som Doc Martin brukar vara så det kändes inte så jobbigt att vänta i två månader till då man redan väntat i ett år.

I alla fall så var första avsnittet lite väl mycket been there, done that. Ny hund? Suck. Och att Louisa inte var där kändes verkligen. Det må vara doktorns serie, men utan Louisa blir inte de andra bitarna rätt balanserade.

Så att ha Louisa tillbaka nu i
avsnitt 2 kändes verkligen bra och rätt och detta var mer ett typiskt Doc Martin-avsnitt. Inte som de allra bästa avsnitten, men riktigt bra och mysigt och konstigt. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav The Ankh » mån nov 30, 2009 20:45

Finns tråd för V 2009 eller ska man prata om den i gamla V-tråden eller kan man göra det här?

Nån som tittar? nån som konkluderat vem som 'r vem i jämförelse met de gamla karaktärerna?
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav Tob » mån nov 30, 2009 21:38

The Ankh skrev:Finns tråd för V 2009 eller ska man prata om den i gamla V-tråden eller kan man göra det här?

Nån som tittar? nån som konkluderat vem som 'r vem i jämförelse met de gamla karaktärerna?

Man kan nog göra det här. Serien har inte fått något direkt bra mottagande på BF. Jag har sett de 4 som har visats, det är inget speciellt med serien egentligen, men helt klart engagerande. Jag hoppas den skall hitta sin form.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav adolvsson » mån nov 30, 2009 21:46

The Ankh skrev:Finns tråd för V 2009 eller ska man prata om den i gamla V-tråden eller kan man göra det här?

Den har visserligen pratats om här, men jag tycker gott vi (och med "vi" menar jag "ni som fortfarande tittar, för jag la ner efter första avsnittet") kan ta det i gamla V-tråden. Samlat och enhetligt och så vidare.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Glorificus » tis dec 01, 2009 0:05

Tob skrev:Serien har inte fått något direkt bra mottagande på BF. Jag har sett de 4 som har visats, det är inget speciellt med serien egentligen, men helt klart engagerande. Jag hoppas den skall hitta sin form.

Ja, jag tittar också! Och tänker ganska exakt likadant, det är mycket som kan bli riktigt bra i längden och nu är jag åtminstone engagerad av varje avsnitt.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav sp1keout » ons dec 02, 2009 13:38

adolvsson skrev:(och med "vi" menar jag "ni som fortfarande tittar, för jag la ner efter första avsnittet")

-chuckles-
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav HippieSpellan » lör dec 05, 2009 2:18

hihi jag tycker bämelie är gullig i sin "buffy is the original, everything is like that". Jag personligen tycker vampire diaries är bajs, men så såg jag bara de första 4. det kändes helt enkelt som en dramaserie med en elak tvilling. lite days of our lifes fast med nån som dödar. för att suga blod.Den kanske picked up efter ett tag, det skulle vara bra för då kan jag se ikapp=D

The League- Bajs
första avsnittet kändes helt ok men sen blev det bara "ska det alltid vara så här?"

Frågor: Är Misfits något att börja se? The Forgotten? verkar inte så hett men kanske är bättre än vad det ser ut? Finns det något annat roligt som man kanske missat? ja ni vet ju inte vad jag missat men... något?=D
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav adolvsson » lör dec 05, 2009 2:24

HippieSpellan skrev:The Forgotten? verkar inte så hett men kanske är bättre än vad det ser ut?

Det tycker jag. Jag gillar rätt skarpt. Det är förstås ännu en procedural men jag tycker den har något litet extra. Plus Christian Slater. Man kan komma en lång väg med Christian Slater.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav gaspode » lör dec 05, 2009 2:26

The League gillar jag. det är inte fantastiskt, men det är ett par rejäla skratt per avsnitt.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav HippieSpellan » lör dec 05, 2009 2:29

adolvsson skrev:
HippieSpellan skrev:The Forgotten? verkar inte så hett men kanske är bättre än vad det ser ut?

Det tycker jag. Jag gillar rätt skarpt. Det är förstås ännu en procedural men jag tycker den har något litet extra. Plus Christian Slater. Man kan komma en lång väg med Christian Slater.

det var väl det som drog ner det för mig. jag som inte är tillräckligt gammal för att upplevt Slater greatdays!

du gillar office martin, räknas inte
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Spuffy » lör dec 05, 2009 2:36

adolvsson skrev:

Jag gillar inte the Forgotten. Först trodde jag det bara handlade om att de mördade berättade sin historia, men det är mer än så. Synd, för jag är ju förtjust i Christian Slater. Men jag ser det ändå, men sist av alla serier i veckan när jag verkligen vill se ngt utan att koncentrera mig nästan alls.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav HippieSpellan » lör dec 05, 2009 2:37

oj koncentrera sig, måste man göra det när man ser på tv :oops:

kan vara därför jag hade typ 3 numbers och 3 avsnitt av något annat liknande program som låg och väntade på att jag skulle vara på humör för att se den sortens serier
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Spuffy » lör dec 05, 2009 2:39

Joo, koncentrera sig måste man när man ser typ the Wire. Jag menar inte att jag måste anstränga sig för att fokusera maximalt, men jag vill inte hålla på med en massa annat eller vara alltför trött. Då kommer det inte till sin rätt tycker jag... The Forgotten diskar jag till.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav gaspode » lör dec 05, 2009 2:39

HippieSpellan skrev:du gillar office martin, räknas inte

synd, för jag tänkte säga att jag gillar dig, men det räknas ändå inte då.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tinwiel » lör dec 05, 2009 4:59

gaspode skrev:

:D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » lör dec 05, 2009 5:08

gaspode skrev:

:D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Rombat » lör dec 05, 2009 10:57

Roligt på två roliga sätt.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film