A bear skrev:Tokyo Gore Police
VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ JAPANER 2/5
A bear skrev:The Station Agent
I en järnvägsstation bor en ensam dvärg som lär känna en kuban och en frånskild konstnär och börjar snacka tåg. Som en riktigt bra Jarmuschfilm, typ. 4+/5.
A bear skrev:Katakuris har stått på listan länge. Miike!![]()
Det finns liksom bra galna japanska filmer (Machine Girl, Tetsuo, etc) och så finns det... galna japanska filmer.
sfinx skrev:Skräckministeriet tog upp Motorsågsmassakern.
Jag tycker att den är obehaglig jämfört med liknande filmer, som kanske bara gör mig uttråkad.
Är det bara jag som tycker så och inte har blivit så immun som jag trodde, eller är det verkligen en psykologisk skillnad?
AKS skrev:Jag är inte jätteförtjust i Motorsågsmassakern. Tyckte inte den var så skrämmande och inte så obehaglig heller. Jag blev snarare less då tjejen skrek sig igenom halva filmen. Jag önskar dock att jag tyckt att den var riktigt obehaglig, för det är ju det man vill känna då man ser en skräckfilm, men inte för mig...
Rombat skrev:Fel tråd.
Nyx skrev:God's Army/The Prophecy
Något djävligare än Christopher Walkens ängel får man leta efter. Huga! Men Viggo Mortensen gör en otroligt snygg Lucifer. Den här filmen är riktigt bra och jag håller med Henry James om att otäckheter alltid blir snäppet värre om det är barn som utsätts för dem!
dajacke skrev:Förresten, från att ha sett trailern och läst om premisen av Gamer: är det bara jag som tycker att det är exakt som Running Man med Schwarzenegger?
dajacke skrev:Okej. För storyn man får ut av trailern känns precis som Running Man; livstidsdömda fångar slåss på liv och död om sin frihet, medans allmänheten njuter av underhållningen? (Dock i Gamer så "spelas" de väl även av allmänheten?)
caffeineaddict skrev:Det måste bli till veckan.
dajacke skrev:Charlie!
Det är en lite inkomplett (säger man så på svenska?) lista. Ska göra en till snart. Ah, skulle ni se den i Stockholm? För här i Norrköping var den också trasig/repad för ett par veckor sedan. Men de fick en ny kopia till förra fredagen, så de upplevdes den på Filmstaden i NOrrköping.Fullständigt lysande i min mening. Vad händer i Kalles liv, hur är Sundsvall?
adolvsson skrev:X-Men Origins: Wolverine
Jag vet inte om det beror på låga förväntningar, nästan intet existerande efter alla negativa ord, för jag gillade faktiskt det här.
Nyx skrev:adolvsson skrev:X-Men Origins: Wolverine
Jag vet inte om det beror på låga förväntningar, nästan intet existerande efter alla negativa ord, för jag gillade faktiskt det här.
Jag med!
Glömde att nämna en film som jag sett nyligen
Smoke
Lågmäld, svartvit med lysande Harvey Keitel och William Hurt och med manus av Paul Auster. Oerhört charmig och full av berättarglädje. Som en vansinnigt skön gammal hemmakofta! Gillar.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare