Kidnapped: Ny lovande serie av David Greenwalt (mfl)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Kidnapped: Ny lovande serie av David Greenwalt (mfl)

Inläggav Ruccola » ons sep 20, 2006 23:49

Läs mer här: http://tv.ign.com/articles/733/733423p1.html

Kan bli riktigt riktigt bra.
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion

Inläggav noike » ons sep 20, 2006 23:55

Kanske Kidnapped kan bli något, me jag hade hellre velat se serien han utvecklade för Showtime: The Bastard. "It's a bit like Profit only darker since it's for cable". Den hade säkert varit underbar.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » ons sep 20, 2006 23:58

Har sett piloten, den var urtråkig.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Ruccola » tor sep 21, 2006 0:00

Jaså? Ajdå, låter inget vidare. Med tanke på folket som är inblandat så skulle det ju kunna bli så bra.
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion

Inläggav Illyria » tor sep 21, 2006 0:08

Faktiskt bland det tråkigaste jag sett i pilotväg på länge, platt story du inte bryr dig det minsta om, platta karaktärer, jag fick kämpa mig igenom avsnittet.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » tor sep 21, 2006 0:11

Usch så tråkigt, för med Greenwalt, Sisto och Delroy Lindo inblandade hade det potential. :(

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » tor sep 21, 2006 0:50

Jag håller inte med Illyria väldigt mycket här. Piloten tillhörde inte de mest inspirerade av årets skörd, och jag hade svårt att se hur dom ska kunna dra ut på det där kidnappningsfallet över en hel säsong utan att sträcka sig för tunna, men jag tyckte å andra sidan inte heller det var dåligt. Plus att med dom namnen Caffe nämner kan det absolut bli nåt.

Kidnapped hamnar inte speciellt högt på min prioriteringslista, fast jag kommer ge det några avsnitt, piloten gav mig tillräckligt för det.

Och går det bra kan Greenwalt bli jättepoppis bland cheferna och få göra The Bastard.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav adolvsson » tor sep 21, 2006 0:53

Oh, förresten - caffeineaddict? Jag är fullkomligt och totalt förälskad i din signatur.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav caffeineaddict » tor sep 21, 2006 8:17

adolvsson skrev:Oh, förresten - caffeineaddict? Jag är fullkomligt och totalt förälskad i din signatur.

You would be, wouldn't ya? :D

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Ruccola » tor sep 21, 2006 8:59

Första avsnittet finns nu på nätet.
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion

Inläggav Illyria » tor sep 21, 2006 12:32

Ruccola skrev:Första avsnittet finns nu på nätet.

Det har funnits där ett bra tag. ;) Sedan början på augusti tror jag.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Ruccola » tor sep 21, 2006 13:32

Damn, jag är sen som vanligt ;) Dök upp idag på torrentbytes iaf. Kanske piloten funnits ute, men nu har det börjat sändas "på riktigt"?
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion

Inläggav adolvsson » tor sep 21, 2006 13:36

Ruccola skrev:Kanske piloten funnits ute, men nu har det börjat sändas "på riktigt"?

Ganska garanterat korrekt tänkt, ja.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Glorificus » tor sep 21, 2006 17:09

adolvsson skrev:Jag håller inte med Illyria väldigt mycket här. Piloten tillhörde inte de mest inspirerade av årets skörd, och jag hade svårt att se hur dom ska kunna dra ut på det där kidnappningsfallet över en hel säsong utan att sträcka sig för tunna, men jag tyckte å andra sidan inte heller det var dåligt. Plus att med dom namnen Caffe nämner kan det absolut bli nåt.

Jupps. Jag tyckte också piloten var bra och ser fram emot fortsättningen.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Ruccola » lör sep 23, 2006 11:13

Har sett första avsnittet och "nja" är väl mitt intryck.

Hur många "retiring black cops" ska vi behöva se innan folk fattar att det är ett trött koncept?

Filmiskt var det också en ganska trött serie, med många klyschor. T.ex när den svarta polisen pratar med pappan, och vi "tror" att mötet är över, så ställer polisen en sista smart fråga...
Och när pappan hoppar ner på spåret när tåget åker förbi framför och han plötsligt är borta. Gäsp.

Men men, det är ju bara första avsnittet, så vi får väl se.
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion

Inläggav caffeineaddict » tor okt 05, 2006 18:55

Det kanske redan har skrivits någon annanstans, men "Kidnapped" är död.

Salon skrev:NBC has announced it's pulling the plug on its new series "Kidnapped" -- the show, which had disappointing ratings, will end after its original 13 episodes finish airing.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav adolvsson » tor okt 05, 2006 19:22

caffeineaddict skrev:Det kanske redan har skrivits någon annanstans, men "Kidnapped" är död.

Salon skrev:NBC has announced it's pulling the plug on its new series "Kidnapped" -- the show, which had disappointing ratings, will end after its original 13 episodes finish airing.

JAG BLIR SÅ TRÖTT!

Inte för att det var höstens stora grej eller så, men för den var underhållande och jag var uppriktigt nyfiken på vart serien skulle ta vägen.

Så fanigt.

Tur i oturen är att dom i alla fall har planerat för den här eventualiteten:
Weird Science, som förvisso var avsevärt mycket mer positiv till Kidnapped än undertecknad, skrev:Jason Smilovic har nämligen skrivit två olika versioner: en som avslutas efter de beställda 13 avsnitten, en 22-episoders fullängdare om serien plockas upp säsongen ut.

http://www.weirdscience.se/index.php?sida=blogg#411

Det kunde vara värre. Men ändå. Lite suger det.

Och vi har fortfarande inte fått The Inside på DVD!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Illyria » tor okt 05, 2006 19:27

Kan ju inte säga att jag är förvånad.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » tor okt 05, 2006 20:43

Illyria skrev:Kan ju inte säga att jag är förvånad.

Inte jag heller. Fast jag är ändå besviken.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Illyria » tor okt 05, 2006 20:51

Jag är inte besviken heller då jag tyckte det var en dead end-serie redan i piloten. Nu kan David Greenwalt syssla med något bättre.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » tor okt 05, 2006 21:25

Illyria skrev:Nu kan David Greenwalt syssla med något bättre.

The Bastard! Snälla Showtime, ge oss the Bastard.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tor okt 05, 2006 21:33

Illyria skrev:jag tyckte det var en dead end-serie redan i piloten.

Piloten, absolut. Enda anledningen till att jag kollade andra avsnittet var för skådespelarna. Och det var andra avsnittet som gjorde mig nyfiken på mera.

Med det sagt kunde jag naturligtivs ändå har tappat intresset om bara några avsnitt. Men det känns så taskigt, man hinner knappt bli intresserad innan stora yxan slår till igen.

Nu kan David Greenwalt syssla med något bättre.

Det håller jag däremot med om. The Bastard 4 Life!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » ons okt 25, 2006 2:06

Okej, jag tar det väl i den här tråden också då'rå...

För det första:
För oss som gillade Kidnapped, jag vet vi var få, kan det vara bra att veta att kanalen (vilken det nu var) har placerat dom resterande avsnitten på lördagkvällar istället. 1x04 var alltså först ut.

För det andra, 1x04:
Det var bra. Fast inte bäst hittills. En del av avsnittets plot behandlade dataintrång på ett företag som gjorde affärer med militären. Typ. Och datadelen kändes visserligen trovärdigare än i Profit, men inte mycket. Dessutom, för att vara ett företag med stark säkerhet bryr dom sig inte om säkerheten för mycket.

Det var synd. Drog ner ett i övrigt bra avsnitt.

Rolig fakta: Företaget ifråga hette Gracen Group. VD:n för företaget Jim Profit jobbar på heter Gracen. David Greenwalt skapade Profit och producerar Kidnapped. Därav kopplingen tidigare i inlägget. Gör misstagen riktigt logiska, faktiskt. Båda företagen har väl anlitat samma datafirma.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » tis apr 17, 2007 23:31

Jag var bra på att glömma egna tråden, så för det första kopierar jag in vad jag skrev om avsnitt fem...

Kidnapped 1x05
Den här serien fick två avsnitt på lördagstid, nu har den tydligen flyttat till nätet, för att enbart sändas på bolagets hemsida, tror jag det var. Vilket suger. Jag hade föredragit att fortsätta med den fina bildkvalité vi vant oss vid hittills. Kan man kanske hoppas på DVD?

För jag skulle helt klart kunna tänka mig ett köp som det ser ut nu. Serien kan gå lite over the top ibland, det har jag nämnt förr, men jag gillar det. Intrigen är invecklad, skruvarna är många, och avsnitten alltid underhållande. Det här var inget undantag. Jag satt på härliga nålar.

... nu läste jag och insåg att jag faktiskt inte sa särskilt mycket om det. Jaha, skit händer.

För det andra kan jag ju länka till recensionen som Caffe nämner här. Hajjade till när han nämnde den. Det första som inte sändes på TV, således antagligen en rip från webbsändningen, dök upp i min RSS-lista för bara nån vecka sen. Kanske två. Hade väntat mig resten den vägen, men inget mer än.

Ja, förrän nu, då. Mycket bättre alternativ.

Bara 5 avsnitt sedda och jag kommer på mig med att sakna den en del, faktiskt.

För det tredje var det någonting som jag glömt.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » tis apr 17, 2007 23:33

noike skrev:
Illyria skrev:Nu kan David Greenwalt syssla med något bättre.

The Bastard! Snälla Showtime, ge oss the Bastard.

Åh, ge oss The Bastard NU!

Gärna tillsammans med The Inside på DVD. Tack.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » ons aug 12, 2009 2:21

caffeineaddict skrev:
adolvsson skrev:Oh, förresten - caffeineaddict? Jag är fullkomligt och totalt förälskad i din signatur.

Jag undrar vilken signatur jag var så förtjust i.

Snart ska jag se resterande avsnitt, nummer 6 till 13. Snart. Vilken dag som helst.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav caffeineaddict » ons aug 12, 2009 8:25

adolvsson skrev:
caffeineaddict skrev:

Gissningsvis något ostrelaterat, eventuellt något så simpelt som "I wear the cheese, it does not wear me". Eller Frank Pembletons kaffe-tal.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav sfinx » ons aug 12, 2009 13:30

Först tänkte jag att någon hade gjort teveserie på boken(den gamla småklassiska). Sedan började jag fantisera om en scifi futuristisk variant i ett framtida kolionalt england... :)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav A bear » ons aug 12, 2009 15:06

caffeineaddict skrev:
adolvsson skrev:
caffeineaddict skrev:

Gissningsvis något ostrelaterat, eventuellt något så simpelt som "I wear the cheese, it does not wear me". Eller Frank Pembletons kaffe-tal.

Frank Pembleton har ett kaffe-tal? Jag måste komma vidare i min Homicidetitt...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Återgå till TV-serier och film