Rekommendera SF-serie

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Rekommendera SF-serie

Inläggav HeY » fre jul 24, 2009 18:26

noike skrev:
HeY skrev: (edit)
noike skrev:Började se om serien [Farscape]. Jag har saknat den här serien. Varför är den slut? Fast i dagens klimat så är ju 4 säsonger plus miniserie jävligt bra gjort. Men ändå. Nästbästa sf-serien någonsin.

Lite intresserad: vilken är bäst? Kanske ngn jag inte har sett och jag har inget att titta på nu efter jag sett Peacekeeper Wars (alltså, efter ikväll - har inte sett ännu. s4 cliffhander: daaaamn!
(/edit)

Firefly givetvis. :D Odyssey 5 på tredje plats.

Firefly? Vad är det?
Haha, nej men det var det jag tänkte att du syftade på - men jag hoppades att det fanns något annat fantastiskt jag hade missat. Odyssey 5 har jag ju inte sett, likaså Babylon 5. Sedan finns det ngn som heter Lexx också - den har jag inte heller sett.
Senast redigerad av HeY lör jul 25, 2009 0:06, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav XY » fre jul 24, 2009 20:19

HeY skrev:Haha, nej men det var det jag tänkte att du syftade på - men jag hoppades att det fanns något annat fantastiskt jag hade missat. Odyssey 5 har jag ju inte sett, likaså Babylon 5. Sedan finns det ngn som heter Lexx också - den har jag inte heller sett.

Babylon 5 är fortfarande den bästa sci-fin, och nästan den bästa tv-serien. Undrar om det inte börjar bli dags att se om hela snart, fast jag har ju annat jag vill se också (just nu: Legend of the Seeker, sett ett avsnitt).
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav HeY » fre jul 24, 2009 20:23

Min favorit sci-fi är BSG. Elr ah, Firefly visst, men BSG har fler avsnitt att bli awesome på!

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » fre jul 24, 2009 20:31

Både BSG och B5 är bra men i mitt tycke lite för stelbent bajsnödiga. (B5 får ett litet plus för att JMS försöker även om han inte är en så bra dialogförfattare vilket tyvärr görs sämre av en del skådespelare, medan BSG får ett plus för att den faktiskt kan vara subtil vilket är rätt viktigt om man ska göra "vuxen-tv".)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » fre jul 24, 2009 21:24

Jag funderar på Babylon 5 här näst - annars har jag ju den dära 9 säsonger långa populära X-Files som jag aldrig har sett ett enda avsnitt av också. Hmm ...
Men nu ska jag sätta på Peacekeeper Wars iad, wish me dry eyes :)

AKS: Jag hoppas du fick Undressed innan, jag vet inte för jag lämnade datorn och när jag kom tillbaka var internet nere och du utloggad när jag kom in igen. Jag hoppas du fick dem, men jag kommer vara inne ikväll iaf så om inte kan du ju komma in igen. Det verkar som om mitt internet stabiliserats lite igen; det var oväder igår inatt så jag tror det är varför det varit så ohjälpsamt idag.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav herdware » fre jul 24, 2009 21:38

Kul att fler kollar på Farscape!

Och Lexx, det är erm... speciellt. Eller sjukt kanske man ska kalla det. Det gick för många år sedan på tv4 (sent som attan på helgerna). Jag spottade på skiten till jag en gång råkade komma in i musikalavsnittet "Brigadoom". Efter det så såg jag en del. Första säsongen är bäst, fyra två-timmars avsnitt. Dessutom är Zev (Eva Habermann) långt bättre än Xev (vad skådisen nu hette, Xeenia Seeberg - tack wikipedia).
Förbannat svårt att förklara stämningen i serien...
Förr så fanns det t.o.m en officiell irc-server (irc.lexx.com). Kanalen #Lexx var ett kapitel för sig. Totalskum...
Prova gärna att se piloten så får ni se om det är nåt för er.

May his shadow fall upon you!
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav XY » fre jul 24, 2009 22:28

HeY skrev:Jag funderar på Babylon 5 här näst

Den är sjukt bra, och lyssna inte på rykten om bristande dialog. Den är utmärkt och levereras bra av huvudkaraktärerna. En del av gästskådisarna lämnar en del att önska, men det får man leva med, liksom grafiken i första säsongen.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav brainslicer » fre jul 24, 2009 22:38

herdware skrev:Kul att fler kollar på Farscape!

Och Lexx, det är erm... speciellt. Eller sjukt kanske man ska kalla det. Det gick för många år sedan på tv4 (sent som attan på helgerna). Jag spottade på skiten till jag en gång råkade komma in i musikalavsnittet "Brigadoom". Efter det så såg jag en del. Första säsongen är bäst, fyra två-timmars avsnitt. Dessutom är Zev (Eva Habermann) långt bättre än Xev (vad skådisen nu hette, Xeenia Seeberg - tack wikipedia).
Förbannat svårt att förklara stämningen i serien...
Förr så fanns det t.o.m en officiell irc-server (irc.lexx.com). Kanalen #Lexx var ett kapitel för sig. Totalskum...
Prova gärna att se piloten så får ni se om det är nåt för er.

May his shadow fall upon you!

Ahhh, LEXX :lovebunny:
I worship his divine shadow too :)
Tysk-kanadensiskt pårökt flummande ...men ett flummande man måste se ju.
Har för mig den inte ens sändes helt på 4an? bara 2 av 4 säsonger?

Annars kan jag ju även rekommendera Space: Above and Beyond.... military sci-fi: lite BSG, Starship Troopers över det. Tyvärr bara 1 säsong :(
Från 1996 men tycker den stått sig bra, såg om den i våras....

Kan inte låta bli att slänga in ytterligare ett tips för de allra nördigaste :D , ...vi är ju ändå på ett Buffy forum och älskar Drusilla:
Space: 1999 med Juliets föräldrar i huvudrollen Martin Landau och Barbara Bain. The year is 1975 and the intro is still cool.
Senast redigerad av brainslicer fre jul 24, 2009 23:57, redigerad totalt 5 gånger.

-How do you get to be renowned? I mean, like, do you have to be nowned first?
-Yes. First there's the painful nowning process.
Användarvisningsbild
brainslicer
Minion

Inläggav XY » fre jul 24, 2009 23:02

brainslicer skrev:Annars kan jag ju rekommendera Space: Above and Beyond....

Tack för tipset.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav HeY » lör jul 25, 2009 0:07

Påtala om SF. Börjar Carprica till höst? Piloten var ju skiiiitbra!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » lör jul 25, 2009 0:23

HeY skrev:Påtala om SF. Börjar Carprica till höst? Piloten var ju skiiiitbra!

Mid-season. Prelimenärt januari 2010.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav brainslicer » lör jul 25, 2009 0:33

På tal om kommande SF så har vi ju också Stargate Universe. Jag var väl ingen större fan av SG-1 och SG Atlantis, men den här verkar lite mer åt mörkare hållet...så jag tror jag kommer att gilla den :) , förhoppningsvis mindre ringhoppande till veckans alienrace och mer långa storyn.

-How do you get to be renowned? I mean, like, do you have to be nowned first?
-Yes. First there's the painful nowning process.
Användarvisningsbild
brainslicer
Minion

Inläggav adolvsson » lör jul 25, 2009 1:02

brainslicer skrev:förhoppningsvis mindre ringhoppande

I stort sett inget ringhoppande alls, vad det verkar. Jag tycker det känns som ett Star Trek: Voyager gjort på rätt sätt och med några riktigt bra skådespelare. Jag kommer ge SGU en klar och tydlig chans.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » lör jul 25, 2009 1:21

adolvsson skrev:
brainslicer skrev:förhoppningsvis mindre ringhoppande

I stort sett inget ringhoppande alls, vad det verkar. Jag tycker det känns som ett Star Trek: Voyager gjort på rätt sätt och med några riktigt bra skådespelare. Jag kommer ge SGU en klar och tydlig chans.

Men ingen Browder/Black-medverkan? Lite skeptisk blir jag på det men visst, chans måste ges.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » lör jul 25, 2009 10:05

HeY skrev:AKS: Jag hoppas du fick Undressed innan, jag vet inte för jag lämnade datorn och när jag kom tillbaka var internet nere och du utloggad när jag kom in igen. Jag hoppas du fick dem, men jag kommer vara inne ikväll iaf så om inte kan du ju komma in igen. Det verkar som om mitt internet stabiliserats lite igen; det var oväder igår inatt så jag tror det är varför det varit så ohjälpsamt idag.

I gots it! Tack och bock! :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Återgå till TV-serier och film