New Amsterdam

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav adolvsson » tis mar 11, 2008 20:59

New Amsterdam 1x03
Man sitter där och ser hur han träffar henne redan i episod tre, och man undrar varthän det här ska gå, det måste vara alldeles för tidigt, och så ser man henne i slutscenen med en annan man och då förstår man. Och med man menar jag jag. Riktigt bra. Få undan det oundvikliga, ladda det med komplikationer direkt.

Jag gillade fallet också, det kändes inte utfört som alla andra snutserier. Vi fick faktiskt heller aldrig säkert veta om dottern Lucas verkligen blev antastad eller inte.

Tyckte inte flashbacksen fungerade riktigt lika bra den här gången, verkade mer påtvingat. I stort sett enda invändningen dock, så det kan få vara. Dessutom gillade jag scenerna i sig, och jag blev riktigt förtjust i att det tydligen var Walt Whitman (nämnde dom namnet i avsnittet? I så fall missade jag, titeln på boken lät vagt bekant men inte tillräckligt, var tvungen att googla fram svaret) han arbetade med. Duktig kille, det där. Död nu, men väldigt duktig.

Spoilerfri summering, säger skitbra.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » tis mar 11, 2008 21:05

New Amsterdam 1.03

Vet ni vad jag gillar? Saker som händer sker på ett sätt som är icke-bekvämt. Som att han tvingas till sjukhuset i tjänsten fast han inte vill det ännu. Givetvis är det hon som är läkaren så lite bekvämt är det kanske torts allt men det som kommer ut det är inte det optimala till skillnad från en annan serie. Tvärt om känns det som om att det är till Johns nackdel, speciellt efter slutscenen.
Gillar. Mycket.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Garim » tis mar 11, 2008 21:09

adolvsson skrev:Och med man menar jag jag

:D Bra sagt!

ETA: Oj, jo, efter allt tjafs i den här tråden så har jag också sett ikapp New Amsterdam. Riktigt bra.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav Illyria » tis mar 11, 2008 21:23

Canterbury's Law är en skitserie, tror den kommer tappa nästa vecka och den kommer aldrig bli förnyad. Jag vill verkligen att FOX ska förnya både TSCC och New Amsterdam, ska det verkligen vara så svårt att ge nya serier en riktig chans? De sparar det bästa till midseason.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tis mar 11, 2008 21:23

Synd att den är dödsdömd!! GAH! :evil:
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » tis mar 11, 2008 21:26

AKS skrev:Synd att den är dödsdömd!!

SILENCIUM!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » tis mar 11, 2008 21:27

LALALALALALALALA! I GOT MY FINGERS IN MY EARS AND GOING LALALALALALALA!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tis mar 11, 2008 21:27

adolvsson skrev:
AKS skrev:Synd att den är dödsdömd!!

SILENCIUM!

Ja, här tiger jag gärna i församlingen. I alla fall om mitt käfthållande räddar serien.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav gaspode » ons mar 12, 2008 22:54

Egen tråd!

NewAmsterdam 1x03 var fortsatt trevligt. mer har jag inte att säga just nu.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » ons mar 12, 2008 22:56

Tråd! :extas:
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » ons mar 12, 2008 22:56

noike skrev:Tråd! :extas:

Ikon!

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » ons mar 12, 2008 23:26

Nice! :lovebunny:

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tis mar 18, 2008 20:33

1.04
Det rör på sig ruskigt snabbt tycker jag. Hela twu luw-arcen känns som om att den skulle vara avklarad när som. Frågan är väl om det inte är att gå i Twin Peaks-fällan med att publiken sviker när den stora grejen plötsligt klaras upp (för att det aldrig var det stora enligt serieskaparna), men man får hoppas att de har något inplanerat för att undvika det.

Veckofallet var kanske lite småklumpigt utfört ibland men jag gillade en del repliker, "she deserved so much better" till exempel. Lite snyggt att få med hedersmord och våldtäkt i båda tidslinjerna fast på olika sätt. Och att faktiskt göra så att mördaren i början identifieras snabbt och att det blir mer uppnystande av konsekvenserna mot slutet var uppfriskande. Men snälla, tona ner procedualismen lite.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tis mar 18, 2008 20:39

1.04: Jag tänkte faktiskt också använda ordet "klumpigt" om delar av detta avsnitt. Egentligen tycker jag inte att det tog sig förrän på slutet då de parallellklipper de båda tidslinjerna.

Det går väldigt snabbt, men det får mig snarare att tro att doktorn inte är hans true love. Eller att det visar sig att hon ska ha barn med maken eller nåt och vill försöka igen. Känns som att det måste komma en större komplikation för de har ju knappast planerat en miniserie. Men lite förvånad, och besviken, blev jag nog.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tis mar 18, 2008 20:46

AKS skrev:1.04:Det går väldigt snabbt, men det får mig snarare att tro att doktorn inte är hans true love. Eller att det visar sig att hon ska ha barn med maken eller nåt och vill försöka igen. Känns som att det måste komma en större komplikation för de har ju knappast planerat en miniserie. Men lite förvånad, och besviken, blev jag nog.

Jag har också varit inne på den första teorin. Hon kanske har en enäggstvilling som är Neo och det han känner nu är tvillingbandet. Eller så kanske hon dör och s2 är en science fiction för han måste vänta på att hon ska bli återfödd. Men helt klart, det känns som om att de målar in sig lite mot väggen.

Nu kom jag på vad som gnagde mig i bakhuvudet också. Är det inte lite 24-cliffhanger över serien? Något händer mot slutet på arcen som klaras upp tio minuter in i nästa avsnitt. 24 skötte det lite bättre däremot, och mer berättigat.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tis mar 18, 2008 21:39

1x04
Jag vet inte om jag kan göra så mycket än hålla med de båda föregående talarna. Bra idéer, bra repliker och andra detaljer, fast klumpigt utfört. Hedersmordsvinkeln kändes skriven av någon med kvällstidningsjournalistik som researchmaterial. Jag tror avsnittet hade fungerat mycket bättre som två avsnitt, det gick lite väl snabbt ibland, och med bättre förundersökning av författaren. Det var okej men bortsett från första piloten sämst hittills.

Jag är också väldigt skeptisk till att doktorn skulle vara hans enda rätta. Tajmingen med hjärtattacken i första avsnittet skulle kunna vara en slump, eller vara en effekt av någon annan. Han hade ju trots allt precis träffat nya partnern för första gången.

Jaja. Ni tar igen det nästa vecka, kom igen kom igen kom igen.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » tor apr 03, 2008 23:48

1.06
Tyckte avsnittet i helhet fungerade bäst av de som varit. Det förflutna som påverkar nuet och att man fick se John som rätt osympatisk då och nästan Angel-brooding.

Arcdelen i slutet i baren däremot kändes som vanligt lite påklistrat. Med henne känns det lite resenknappstryckande, jag gillar det inte.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tis apr 08, 2008 20:05

1x06
Jag tycker... att jag håller med Nicklas.

Det vill säga skitbra.

Förutom det som inte var det.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » tis apr 08, 2008 22:13

1x07
Njae. Riktigt bra teaser, lovande fall med intressant bakgrundskoppling, men sedan tappades bollen kvickt. Antagligen något fel på manusförfattaren, kändes som det var där felet låg. Dom goda nyheterna är att det är en sådan grej som går över till nästa vecka, dom dåliga nyheterna är att nästa vecka inte har Kristine Sutherland som gäst. Hon borde fått ett av dom skitbra avsnitten. Jaja, c'est la vie, und so weiter.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav A bear » mån maj 12, 2008 16:19

"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » mån maj 12, 2008 16:22

Inte förvånande men trist.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Garim » mån maj 12, 2008 16:47

Tråkigt. Jag gillade New Amsterdam...
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav Illyria » mån maj 12, 2008 19:30

NA är inte utan fel, men potentialen är det inget fel på. Om de bara fått jobba på problemen till säsong 2... :(
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav lilith » ons jul 08, 2009 20:55

lilith skrev:Ni har gjort mig sjukt sugen att se New Amsterdam. Kan nån berätta lite mer om vad serien handlar om. Hur många avsnitt finns planerade (alltså, jag menar, vad kan man vänta sig i värsta fall och vad är mest troligt)?

Skrev jag mars förra året. Nu har jag sett alla avsnitt. Mycket bra, tyckte jag. Nåt avsnitt lite tristare, men överlag bra. Riktigt tråkigt att det inte blev nån fortsättning.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Föregående

Återgå till TV-serier och film