Pushing Daisies

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav gaspode » tor okt 02, 2008 0:45

Imorgon kommer det! jag är lite småpepp iaf.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav The Buffster » tor okt 02, 2008 12:41

Jag vet inte jag. Att Pushing Daisies var en besvikelse, det kan jag inte komma ifrån. För oj så mycket bättre det hade kunnat vara. Men småpepp passar nog in på mina förväntningar också. För även om jag under förra säsongen aldrig längtade tills nästa avsnitt så tyckte jag ofta att det var underhållande när jag väl såg. Framförallt så tilltalade humorn mig en hel del. Och Lee Pace är grym. Skulle nog fortsätta titta om så bara för hans minspel.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav adolvsson » tor okt 02, 2008 12:58

Jag såg bara dom två-tre första eller så avsnitten. Även om det aldrig blev fantastiskt, blev det bättre?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav The Buffster » tor okt 02, 2008 13:04

adolvsson skrev:Jag såg bara dom två-tre första eller så avsnitten. Även om det aldrig blev fantastiskt, blev det bättre?

Jag vet faktiskt inte. Nej, det jag skulle nog inte säga. Det jag uppskattade med dom första avsnitten var nog det jag uppskattade genom hela säsongen. Alltså Lee Pace, humorn och det där sockersöta. Men seriens stora problem, att arcen, i den mån det finns en sådan, inte är så engagerande, fanns kvar. Vilket alltså gör att jag aldrig längtar till nästa avsnitt. Och karaktärsutveckling är det väl inte mycket av heller. Så nej, inte bättre kanske. Men fortfarande rätt charmig och sött. Men egentligen en besvikelse. Hm. Ja. Inget jätteklart och tydligt svar kanske.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav adolvsson » tor okt 02, 2008 13:26

The Buffster skrev:Det jag uppskattade med dom första avsnitten var nog det jag uppskattade genom hela säsongen. Alltså Lee Pace, humorn och det där sockersöta. Men seriens stora problem, att arcen, i den mån det finns en sådan, inte är så engagerande, fanns kvar. Vilket alltså gör att jag aldrig längtar till nästa avsnitt.

Tillräckligt tydligt, tror jag. Jag gillade visserligen dom bitarna också, men det blev verkligen aldrig engagerande. Det har inte med arc att göra, t ex The Middleman lyckades ju bli något av det bästa under gångna året och väldigt engagerande och där var det inte mycket till arcande*, utan det var uppenbarligen något annat som saknades. Och som, vad det verkar, inte kommer fram under resten av säsongen heller.

Om säsong 2 blir bättre, då kanske jag tar upp allt igen, fast tills vidare får det vara som det är. Ingen Lee Pace för mig.

*Jajamensan, det där var min skamlösa Middleman-push för idag. Kanske borde göra till ett återkommande tema? Kanske. Går nog bättre än att skaffa körkort. Kanske. Antagligen.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav The Buffster » tor okt 02, 2008 13:33

Nej precis, en serie kan ju onekligen vara bra utan mycket till arc (ja, jag ska se The Middleman, sen kanske) men Pushing Daisies klarade inte av det så bra, tyvärr.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav gaspode » sön okt 05, 2008 19:58

Det var som vanligt. Man vill gärna älska det, men det når inte hela vägen fram i sin leverans på nåt sätt.
Kärlek till att de nämnde "Happy Time" dock! :lovebunny:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav gaspode » fre okt 10, 2008 23:24

2x02:
Möjligen älskade jag det lite mer det här avsnittet. Det var kul med clownerna i bilen och att de blev bekjutna av den mänskliga kanonkulan, och det är lite smågripande ibland.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav gaspode » lör nov 22, 2008 2:22

2x06 gillade jag väldigt mycket faktiskt, och särskilt då när Charlotte fick prata med Lily.
Samtidigt finns känslan kvar av att det inte är så bra som jag vill att det skall vara, men det kanske är på väg åt rätt håll.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav The Buffster » lör nov 22, 2008 12:12

Jag trodde att jag var småpepp. Sen så visade det sig att jag nog ändå inte var det. Så det blev aldrig att jag började se säsong 2.

Martin, är säsongen bra hittills? Har det blivit bättre?

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » lör nov 22, 2008 12:25

Jag heter inte Martin, men jag gillar det nog snäppet mer. Och då gillade jag säsong 1 ganska mycket. Fortfarande inte helt underbart, men väldigt charmigt och känns hela tiden som att det är på väg att ta steget upp till "riktigt bra", men bara inte gör det. Jag väntar fortfarande, och njuter och skrattar en hel del medan jag gör det. Om inget annat så är jag alldeles för kär i seriens look för att sluta titta.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav gaspode » lör nov 22, 2008 16:49

Nu är den ju tydligen nedlagd :(
men jag håller med Kalle, ett snäpp upp från förra säsongen. De har lagt in lite mer arcighet också.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav The Buffster » lör nov 22, 2008 16:58

gaspode skrev:De har lagt in lite mer arcighet också.

Jävlar. Nu känns det lite ledsamt att den är nedlagd. Jag gillade ju den rätt mycket redan under första säsongen egentligen, när jag väl såg.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav CheeseGuy » tor dec 04, 2008 18:39

2.08: Jösses, det där var verkligen underbart. Wonderfalls-crossover! Waffle Nazi! Olive sjunger! Osv. Engagerande drama/arcande, ett CotW som var kul och inte i vägen och massor av roligheter: ungefär vad jag har väntat på sen 1.02. Lagom tills det snart är slut förstås.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Tomas » fre dec 05, 2008 3:06

mm :(
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » fre dec 05, 2008 18:19

Mm, härligt! Inte bara Wonderfalls-crossover, The Waffle Nazi med hans Der Waffle Iron var såklart på något vis kopplad till Dead Like Me's Der Waffle Haus.

Jag älskar, älskar hela looken och tycker verkligen om serien, även om den som tidigare sagt aldrig riktigt tar steget över till totalt oumbärlig.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav The Buffster » fre dec 12, 2008 10:25

Så, nu har jag tagit mig för att börja se säsong 2. Lite dumt kanske, nu när serien är nedlagd och allt. Men jag tänker att jag nog ändå vill se säsongen. Har sett dom två första avsnitten nu, och även om det fortfarande inte är så engagerande som jag skulle vilja att det var så är det väldigt charmigt. Dessutom är det riktigt roligt. Jag hade glömt hur mycket jag uppskattar seriens humor.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav CheeseGuy » tor dec 18, 2008 22:43

2.10: !

Jag som tyckte det var småtråkigt i början av säsongen, nu njuter jag av varenda sekund nästan.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav gaspode » fre dec 19, 2008 1:07

!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav caffeineaddict » ons apr 01, 2009 17:14

Nu har det börjat promotas för S2-DVD:erna och alla som tyckte om S2 lika mycket som jag kommer iaf bli glada att höra att de ska ha 13 avsnitt = 3 tidigare icke visade! Om jag förstod vad Fuller sa i ett tidigare SFX-nummer rätt så kommer de iaf ha gjort ett sånt där "vi knyter ihop vissa trådar lite grann iaf ifall vi inte får fortsätta"-slut under de tre avsnitten så att det inte bara blir ett Drive-igt helstopp utan åtminstone lite avrundning.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav CheeseGuy » tor apr 09, 2009 11:55

De tre sista avsnitten kommer visas lördagar från 30:e maj. Det ser jag fram emot.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav CheeseGuy » mån apr 20, 2009 21:34

Förresten visas det visst i England nu. 2.11 var ytterliggare ett riktigt härligt avsnitt.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav gaspode » ons jun 10, 2009 0:06

såg 2x11 och 2x12 idag. Mysigt, men jag märkte att jag inte kommer sakna det särskilt mycket. tyvärr. för det har grejer jag älskar, men det når inte ända fram.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav gaspode » tis jun 16, 2009 1:12

2x13 var också helt okej. kanske riktigt bra, men slutet var blev väldigt hastigt.

Nej, detta var långt ifrån en perfekt serie, men ändå inget jag nånsin direkt funderat på att sluta se på.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Jodokast » fre jul 03, 2009 21:06

Tinder skrev:Oj vad jag skulle vilja älska denna serie men tyvärr gör jag inte det. Vet inte vad det är, upplägget och den stil man valt att göra den på är nått som normalt borde få mig att falla platt. Men jag lyckas aldrig bli engagerad, sagostämningen till trotts kommer jag på mig själv att hela tiden börja pyssla med annat när jag ser avsnitten. Ogillar ingen av karaktärerna men samtidigt kan jag inte säga att jag heller är jätteförtjust i någon av dem heller.
Har svårt att säga vad som ska ändras för att väcka mitt intresse men om inget händer snart kommer jag nog börja glömma att ta hem serien...

Tycker denna typen av resonemang verkar extremt vanligt bland PD tittare. Själv tog jag mig inte ens igenom första avsnittet pga rastlöshet. Sen hör till saken att jag har extremtsvårt för överstylade/överscenograferade filmer och tv typ Wes Anderson, Amelie osv. Själv är jag förvånad att de gjorde en ytterligare säsong av denna och jag kan bli lite trött på alla som säger att de vill "gilla" en serie trots att den inte håller. Antingen gillar man vad man ser eller så inte, det blir extremt tydligt på en sån här serie som sticker ut så mycket med voiceover, färger osv.
Jodokast
Minion

Inläggav CheeseGuy » fre jul 03, 2009 22:37

Jodokast skrev:Själv är jag förvånad att de gjorde en ytterligare säsong av denna och jag kan bli lite trött på alla som säger att de vill "gilla" en serie trots att den inte håller.

Till saken hör väl att många här förväntade sig mer från Bryan Fuller. Däremot verkar den ju ha hyllats precis överallt på annat håll, i varje fall där jag har läst om den, och det förstår jag inte. (Jag tyckte den började närma sig att leva upp till Fullers tidigare saker under ett par avsnitt i säsong 2, sen planade det ut mot slutet tyvärr. Såhär i efterhand hade jag nog hoppat över hela serien ändå, om jag hade vetat vad som blev av den.)
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav gaspode » lör jul 04, 2009 20:59

som cheeseguy säger så vill man ju att den skall leva upp till den potential man tycker att den har. Jag älskar Wes Anderson och Amelie, och lägg Bryan Fuller till ekvationen så har man något jag borde kunna älska, men bara smågillar. Inget konstigt med det. Men säg så här: Jag vill inte "gilla" den, jag vill gilla den MER. Jag hade inte sett genom den om jag inte gillat den.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Föregående

Återgå till TV-serier och film