Såg just första avsnittet av
Eyes, en kortlivad serie från några år sen som ni kanske kommer ihåg. Jag minns inte hur många avsnitt jag såg då, men nu tänker jag i alla fall se alla avsnitt, och första avsnittet är jättebra. Det är en scen där Rick Worthy
skrämmer en nazist som var så jävla bra att jag var tvungen att se om den med en gång efter avsnittet var slut. Det har jag typ aldrig gjort förut.
Murder One såg jag färdigt för ett tag sen nu. Jag tyckte andra säsongen var jättebra. Fantastisk faktiskt. Jag tycker inte bara att
bytet att bytet av huvudkaraktär fungerar utan några problem alls, men också att formatet ändras från 1 fall på hela första säsongen till 3 fall på andra säsongen fungerar bättre än väntat. Det är klart att ett längre fall är att föredra med tanke på hur bra första säsongen var, men man kunde ju inte förvänta sig att det skulle hålla på den tiden då serien gick. Nu för tiden har ju serials blivit väldigt populära med 24, Lost, Heroes, Prison Break o.s.v. men i mitten på 90-talet vet jag inte om det fanns någon annan än Murder One. Så jag tycker att andra säsongen gör det på ett bra sätt, för fallen är fortfarande långa och dom två första överlappar varandra.
Jag har fortsatt se
Damages nu också. Ska väl se färdigt första säsongen innan jag uttalar mig, men jag tror att jag fortfarande kommer tycka att Murder One är bättre.
Så har jag sett färdigt dom senaste säsongerna av
NCIS, CSI och
CSI Miami, som jag haft flera avsnitt liggandes utav. Alla slutade med bra och spännande avsnitt. NCIS är dock mycket bättre än dom andra liknande serierna...
(spoiler NCIS säsongsavslutningen) Jag blev väldigt förvånad över att Director Shepherd DOG. Det var ett jättebra dubbelavsnitt som visar exakt varför NCIS inte är likadan som dom andra.Så har jag sett 7 avsnitt av
Without a Trace. Jag trodde faktiskt att det skulla vara annorlunda att se serien efter att ha sett Anthony LaPaglia i Murder One där jag tyckte att han var brilliant och såg en sida av honom som jag inte tidigare sett, men jag är förvånad över hur annorlunda han är i WaT. Visst, han är väl tuff som chefen i en sån här serie ska vara, men han känns väldigt platt (precis som alla andra karaktärer i serien), igen som det brukar vara i sånna här serier. Det känns som ett sådant slöseri på honom. Fast han kanske har blivit för gammal för att spela den sorts karaktär han spelade i Murder One som jag blev väldigt förtjust i...
Men jag har faktiskt en annan hemlig anledning till varför jag ser Without a Trace som jag tänker berätta om en annan gång. Det är samma anledning som varför jag ser
Time Trax,
Eyes,
Adventure Inc,
Dark Skies och the
George Carlin Show (och pytteliten del av anledningen till varför jag ser
Beauty and the Beast, men den serien ser jag mest för att den är så jättebra). Om någon kan lista ut vad dessa serier har gemensamt och vad mitt slutmål är så vinner den personen femhundra sånna här: