The Dresden Files

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Glorificus » tis mar 20, 2007 21:59

adolvsson skrev:
Glorificus skrev:Här var han ju snäll och artig.

Vilket jag gillar. En av mina första tankar gällande Harry var att det där är just precis den typ av karaktär man brukar göra till något av en Vic Mackey, anti-hjälte om man så vill, nuförtiden och det kändes uppfriskande att han tillåts vara en trevlig kille.

Hm, har jag skrivit det... jo... men det var lite svart/vitt-förenklat av mig. Bok-karaktären är ingen Vic Mackey. Efter att ha sett 1x02 av tv-serien är det närmare hur bok-karaktären är, charmigt förolämpande hela tiden. Typ. Äsch. Min tidigare betraktelse var bara en första reaktion på hur serien skiljer sig från böckerna... tv-Harry verkar arta sig bra. :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav HippieSpellan » mån mar 26, 2007 10:53

adolvsson skrev:Jag var inte helt förtjust i stämningen, eller kanske fotot. Fick vibbar av tidigt 90-tal, det är negativt, och gick igenom såväl handling som effekter och smink till viss del, och jag kunde inte helt avgöra hur mycket som vad budget och hur mycket som var menat. Som kanske en retrovinkning. Det var känslan jag fick.

håller med, det känns nästan som tex fx på något sätt.
Jag gillar serien men det är ingen jag rekomenderar till andra, för den är lite spattig, exploderar i storylinen som tex vampyrgrejjen och aldrig kommer tillbaka.
s01e09 Jag älskade Dörrarna i "the clinic",de var jättesnygga.

Men är det inte lite klyshigt meden hockeyklubba som wand?
lite som hagrids paraply i hp
Älskar bob, han är en fantastisk karaktär, och skådisen passar så utmärkt

s01e09 Den där spawn of incubus tyckte jag såg lite snuskig ut...
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav adolvsson » sön apr 08, 2007 20:34

1x09
Det här var bra, dessutom - Claudia Black!

1x10
Arctungt, det här... kunde ha varit bättre och borde, men det goda betyget dras ner av att ingenting egentligen förändrades. Allt är som det var innan. Justin är fortfarande död, istället för den effektiva (gällande såväl kraft som känslomässig koppling), återkommande, nemesis han skulle kunna vara. Bob är fortfarande anden i skallen, istället för med fast form eller död för alltid. Murphy verkar befinna sig vid ungefär samma plats som efter avsnittet då hon blev besatt, och ärligt talat har dom inte använt sig särskilt mycket av hennes psykiska tillstånd efter det förrän nu, så det finns inget som lovat att det kommer ha intryck nu heller.

Jag har inget emot CotW-upplägget när det görs på ett underhållande sätt som här, däremot störs jag enormt av tappade bollar. Som om man vill göra något mer och inte vågar.

1x10 var egentligen inget dåligt avsnitt, bara en väldig besvikelse.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Glorificus » sön apr 08, 2007 20:55

Claudia Black? Ooh. Jag måste se ikapp Dresden Files snart.
Och göra en omtitt av Farscape snart. :lovebunny:

Finns förresten en intervju med Jim Butcher (bokserie-författaren) som var länkad från Whedonesque idag. Inga spoilers, annat än namn på karaktärer som är med i böckerna och vad de är för nåt. Mest prat om Buffy och James Marsters. Och några små anekdoter om Paul Blackthorne och om när Jim träffade Stan Lee. 8)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Simon » mån apr 16, 2007 23:36

1x12

Tjena hoppsan! Klart bäst hittills får jag nog lov att tycka!
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav adolvsson » tor jul 05, 2007 22:23

1x12
Simon, min vän, du kan ha rätt. Bra säsongsavslutning, väldigt bra fall med ett par skruvar som åtminstone jag inte såg, mycket trevliga karaktärsgrejer med Murphy. Framför allt gillade jag att hennes farsa överlevde. Standardgrejen hade varit att låta honom dö, för det är vad den typen av karaktär brukar göra i den typen av situation. När de precis blivit förlåtna, menar jag. Att göra honom till mördaren hade också kännts väntat. Men inte, det lyckliga slutet blev det oväntade och karaktärerna tog faktiskt vägen någonstans. Bra, det.

Jättebra. Ser fram emot S2.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Illyria » tor jul 05, 2007 23:24

Ser fram emot S2.

Den har ännu inte blivit förnyad.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » tor jul 05, 2007 23:29

Inte? Jag kunde ha svurit på det... Ah, well, no matter. Jag ser fram emot S2, i händelse utav att det blir en sådan.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav LWes » tor jul 05, 2007 23:32

Jag tror nog (och hoppas) att det blir en till säsong, men efter Blade tar jag inget för givet. Jag var helt säker på att den serien skulle forsätta...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav adolvsson » ons aug 08, 2007 7:42

Okej, det är kört. Klickade på en annons som ledde till en blogg som hade ett inlägg om nya DVD:er och där, nästan precis mitt i allt, stod det. Mitt hjärta sjönk.

Tydligen blev det klart förra veckan. SFC konfirmerade det när uppgifterna om nya uppgifter för Blackthorne blev klara, ny roll i serie med bland andra Joshua Malina vilket förstås låter fruktansvärt fint, men synd på Paul. Jag hade verkligen velat se mer TDF.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Simon » ons aug 08, 2007 13:39

Uppgifter om nya uppgifter är lite som Darkwing Ducks konspirerande konspirationer. :D
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav gaspode » tis feb 12, 2008 23:39

Vet inte om det är old news, men det verkar som att Dresden Files Unaired Pilot, en längre version av avsnittet "Storm Front" finns på nätet nu.
här:
http://www.stage6.com/user/soophelia/vi ... sden-Files
och på torrentsidor.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Föregående

Återgå till TV-serier och film