Andra serier 3: The Thread That Eats TV-Shows

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HeY » sön jan 20, 2008 15:10

makane skrev:
caffeineaddict skrev:Efter att ha börjat väldigt tunt och tveksamt under de första fem avsnitten, så var 1.06 och 1.07 av 30 Rock iaf ganska ordentligt roliga. Hoppas det blir ännu bättre, då kan jag kanske börja förstå var alla hyllningar kommer ifrån.

Oh låter lovande. Jag har bara kommit till 1.03 och än så länge... njae. Men då kanske det är värt att fortsätta då.

Någon som kan rekommendera någon annan riktigt bra komediserie?

Har du sett How I Met Your Mother? Bästa komediserien nu!
Jag kanske är ensam (då jag inte sett några andra kommentarer om serien) men jag tycker också om The New Adventures of Old Christine. Säsong 3 börjar nu i veckan (imorn?) tror jag.

EDIT: Nya Samantha Who? är också ganska kul.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » sön jan 20, 2008 15:58

makane skrev:Någon som kan rekommendera någon annan riktigt bra komediserie?

Har du inte sett The Office US måste du se den, makane. Den är mer än riktigt bra. Och sen finns ju Weeds.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Rombat » sön jan 20, 2008 16:14

My Name Is Earl är nog den jag gillar mest. Annars så finns alltid It's Always Sunny In Philadelphia.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav CheeseGuy » sön jan 20, 2008 16:31

makane skrev:Någon som kan rekommendera någon annan riktigt bra komediserie?

Som sagt, The Office US om du inte har sett den. Verkligen. Bland saker som inte produceras längre: Office UK, Sports Night och Undeclared. Det där är i och för sig ungefär alla komediserier jag har sett överhuvudtaget.

Jag började också se 30 Rock förra veckan förresten, för att hålla mig i takt med Sopranos-omtitten. Jag hann se åtta-tio avsnitt innan jag gav upp den strategin, men jag gillade serien (även om, ja, den inte är jättebra än så länge) och ska absolut fortsätta se senare någon gång.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » sön jan 20, 2008 18:11

:( Jag har sett nästan alla de där. Is this the end of laughter?

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » sön jan 20, 2008 18:13

caffeineaddict skrev::( Jag har sett nästan alla de där. Is this the end of laughter?

Ja.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » sön jan 20, 2008 18:14

noike skrev:
caffeineaddict skrev::( Jag har sett nästan alla de där. Is this the end of laughter?

Ja.

Oh well. Bara att köra Percy Tårar om och om och om igen då.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » sön jan 20, 2008 18:21

Eller titta om på gamla Hugh Laurie-serier. Det fungerar det också.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Reunion » sön jan 20, 2008 19:51

PSYCH .
Reunion
Demon Fodder

Inläggav HeY » sön jan 20, 2008 20:17

Psych var inte bra för mitt psyke, så jag lade ner.

Annars så har jag sett piloten av Tell Me You Love Me nu. Jag tycker den känns lovande.
HBO + Relationsdrama is the shiet 8)

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » sön jan 20, 2008 20:20

Psych blev orerhört repetativ efter några avsnitt. Charmigt ja visst, men när man inte vet om det är förra avsnittet igen eller ett nytt då är det något som är fel.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » sön jan 20, 2008 20:23

Ja, jag gillade faktiskt Psych rejält mycket där i början. Men jag såg nog bara tre-sju avsnitt i slutändan av samma skäl som noike.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tam » sön jan 20, 2008 20:36

HeY skrev:Annars så har jag sett piloten av Tell Me You Love Me nu. Jag tycker den känns lovande.
HBO + Relationsdrama is the shiet 8)

Tyckte inte så mycket om den piloten faktiskt. Men ska fortsätta se.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav makane » sön jan 20, 2008 20:52

Härligt mycket svar. :) Tack!

Har sett HIMYM tidigare och tycker den är riktigt bra. Så det var ett bra tips att se ikapp den. *antecknar*

The Office har jag inte sett något av. Så den får också åka med på
"to see "listan. Uk eller US bäst?

Weeds har jag sett något avsnitt av, men inte blivit direkt sugen. Samma sak med My name is Earl. Men det betyder ju inte att jag kanske ger dem en chans igen.

Samantha Who? har jag sett alla avsnitt av. Ok, ibland riktigt skoj, men ofta lite för uppenbara skämt. Lite för övertydligt för min smak.

The new adventures of old Christine har jag sett rätt mycket av. Tycker absolut den är trevlig underhållning när jag råkar se den på tv'n.

Så jag börjar med HIMYM och The office helt enkelt. Måste bara räkna ut hur långt jag sett av den förstnämnda.
Användarvisningsbild
makane
Minion

Inläggav makane » sön jan 20, 2008 20:53

Just det ja, Tell me you love me. Jag gillade förvisso piloten, men tyckte det bara blev bättre. Så ge inte upp än Tam. Och kul att du gillade det HeY. :D
Användarvisningsbild
makane
Minion

Inläggav gaspode » sön jan 20, 2008 20:54

Uk eller US bäst?

Starta inte den här debatten igen! :D
(US är överlägset)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav adolvsson » sön jan 20, 2008 20:57

makane: The Office UK och US är, eller utvecklas rätt kvickt till efter US första säsong, två helt olika väsen och vilken man tycker är bäst är helt en smaksak.

Och dom som tycker UK är bäst har fel smak. FYI.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav caffeineaddict » sön jan 20, 2008 21:01

makane skrev:The Office har jag inte sett något av. Så den får också åka med på
"to see "listan. Uk eller US bäst?

Haha, nu drar upp minnen av Det Stora Office-kriget 2007! :D

IMHO är båda skitbra. UK är fortfarande bättre enligt mig, men det kommer en hel bunt med folk att halshugga mig över. Förslagsvis ser du UK först (den är kortare och originalet) och US sen. Tror man får lättast att uppskatta båda på det viset.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Illyria » sön jan 20, 2008 21:16

makane: US är det du ska se, första säsongen (bara 6 avsnitt) måste du se, men det riktigt bra börjar med säsong 2. US! Inget annat. ;)

Och Weeds är riktigt bra, men ge det några avsnitt också. Det är inte ren komedi (sitcom) heller utan en del drama inblandat dessutom. Showtime-serie du verkligen borde ge en chans till. Säsong 1-2 är fantastiska.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » sön jan 20, 2008 22:10

Tell Me You Love me 1x02
Fortsatt bra. Alla känns så skadade, vilket är positivt, och musiken fortsätter att vara riktigt bra.
Det enda paret jag inte känner att jag har koll på så mycket än är de yngsta. De är faktiskt ganska ointressanta just nu eftersom de har varit exakt likadana i båda dessa avsnitt - bråk, sen sex, sen bråk igen.

De äldsta är bättre än de yngsta, men vi har ju lärt känna mellanparen bäst hittills.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Rombat » mån jan 21, 2008 0:44

The Office UK och The Office US är två ganska skilda serier.

UK är den mer realistiska av serierna. Och orginalet. US utvecklas däremot till att bli grymt bra, men är mycket mer sitcom och saknar mycket av den svarta humor som fanns i UK. Dock tycker även jag att US är bättre. Men man ska börja med UK.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav caffeineaddict » mån jan 21, 2008 0:52

Rombat skrev:The Office UK och The Office US är två ganska skilda serier.

UK är den mer realistiska av serierna. Och orginalet. US utvecklas däremot till att bli grymt bra, men är mycket mer sitcom och saknar mycket av den svarta humor som fanns i UK. Dock tycker även jag att US är bättre. Men man ska börja med UK.

Bortsett från meningen "Dock tycker även jag att US är bättre." så håller jag helt med Boyfriend #1.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tam » mån jan 21, 2008 1:22

caffeineaddict skrev:
Rombat skrev:The Office UK och The Office US är två ganska skilda serier.

Bortsett från meningen "Dock tycker även jag att US är bättre." så håller jag helt med Boyfriend #1.

Boyfriend #2 tycker precis som Boyfriend #1.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav caffeineaddict » mån jan 21, 2008 1:29

Men! Är jag helt ensam med att hålla UK högre nu för tiden alltså.... cool! :) All original!

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav HeY » mån jan 21, 2008 1:54

caffeineaddict skrev:Men! Är jag helt ensam med att hålla UK högre nu för tiden alltså.... cool! :) All original!

Jag har tänkt att se UK inom en snar framtid. Med strejken har jag OTH, några få serier som har cirkus 1-4 avsnitt kvar och snart Lost som jag följer - plus att jag ser på The Shield i bakrunden. Det är på tok för lite komedi, eller hur ;)
Ja, om strejken inte avslutas på det "informella" mötet imorn - knappast - så blir det nog UK också. Sen hur lång tid det tar innan även US kommer ses vet jag inte. UK är ju ganska kort dock.

Men iaf så kommer nog lite (hyllnings?)kommentarer komma riktat mot UK snart - det kanske kan göra dig lite gladare ;)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav makane » mån jan 21, 2008 9:16

Haha oj förlåt om jag drog upp någon gammal debatt. Jag kommer att se bägge 2 i sinom tid. Får väl se vilken som vill komma ner till mig först helt enkelt. Men är UK orginalet så lutar det väl åt att se den först iallafall.

Illyria: Okej. Ja du brukar ju ha oklanderligt bra tv-serie smak så jag litar på dig och ska ge Weeds ett försök till. ;)

HeY: Absolut. De yngsta är definitivt tråkigast. I de första avsnitten tyckte jag de var råtrista. Men det blir mycket bättre. Och Palek och Carolyn är underbara tycker jag. Alla är förresten underbara... när man lärt känna dem ordentligt. :lovebunny: Kommentera gärna avsnitten. Jätteroligt att läsa. :)
Användarvisningsbild
makane
Minion

Inläggav HeY » mån jan 21, 2008 14:04

makane skrev:HeY: Kommentera gärna avsnitten. Jätteroligt att läsa. :)

Ja det kommer jag nog att göra. Jag tror att jag kommer att gilla denna serien väldigt mycket efter säsong 1 - jag gillar den redan.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav A bear » mån jan 21, 2008 14:22

caffeineaddict skrev:Men! Är jag helt ensam med att hålla UK högre nu för tiden alltså.... cool! :) All original!

Smickra dig inte. UK 4Ever!
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav caffeineaddict » mån jan 21, 2008 14:23

A bear skrev:

Men har du sett hela US? Jag menar ju naturligtvis av de som sett hela av båda.

Men oavsett är det skönt att ha en brother in UK-armor. KEITH!

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav A bear » mån jan 21, 2008 14:26

caffeineaddict skrev:
A bear skrev:

Men har du sett hela US? Jag menar ju naturligtvis av de som sett hela av båda.

Men oavsett är det skönt att ha en brother in UK-armor. KEITH!

Jag har sett... eh... en bra bit in i s3 i alla fall. Vet inte om jag gitte se färdigt den. Som såpakomedi har den sina höjdpunkter, absolut.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film