The Sarah Connor Chronicles

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » mån jan 14, 2008 22:57

A bear skrev: (spoiler nya 1.01) Fast jag undrar fortfarande lite grann hur de ska kunna göra en hel serie av det här utan att det bara blir "spring från veckans Terminator". Vi får väl se. Nattens avsnitt ska ju utklassa det här, sägs det...

Borde inte bli svårare än att göra Buffy till något annat än "ha ihjäl veckans vampyr". Uppbyggnad av motståndsarmén i förtid? Det borde gå att göra en hel del olika arcar på det här grundmaterialet. Problemet är att glömma upplägget från filmerna, både för oss framför tvn och de bakom.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » mån jan 14, 2008 23:38

Jag håller med noike om det.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav somandra » tis jan 15, 2008 10:19

an av dom bösta serierna jag set på länge.har set dom två avsnitten som finns och älskar dom, hoppas bara att den håller i sig så dom inte får för sig att lägga ner den, som verkar vara modet med kanon serier :angry:

kan inte hitta något fel med det jag set än så länge och serien står bra för sig själv.bra handling,skådisar,skrivet, effekterna är ju av film klass hoppas dom håller dom genom serien så dom inte börjar snälla med det

i alla fall så kan jag inte vänta tills nästa avsnitt sitter som på nålar
:P
oz is the king
somandra
Demon Fodder

Inläggav CheeseGuy » tis jan 15, 2008 13:19

1.02: Jaaa! Bra!

Nu ser jag verkligen fram emot nästa avsnitt.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav A bear » tis jan 15, 2008 14:03

noike skrev:
A bear skrev: (spoiler nya 1.01) Fast jag undrar fortfarande lite grann hur de ska kunna göra en hel serie av det här utan att det bara blir "spring från veckans Terminator". Vi får väl se. Nattens avsnitt ska ju utklassa det här, sägs det...

Borde inte bli svårare än att göra Buffy till något annat än "ha ihjäl veckans vampyr". Uppbyggnad av motståndsarmén i förtid? Det borde gå att göra en hel del olika arcar på det här grundmaterialet. Problemet är att glömma upplägget från filmerna, både för oss framför tvn och de bakom.

Jo, det låter ju vettigt. Hoppas på det. Vore kul att hinna se lite karaktärsarcer innan Fox lägger ner serien och ersätter den med America's Funniest Breast Enhancements.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » tis jan 15, 2008 14:17

A bear skrev:Vore kul att hinna se lite karaktärsarcer innan Fox lägger ner serien och ersätter den med America's Funniest Breast Enhancements.

Hmmm. När du säger det på det sättet får jag delade meningar om den saken...
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tomas » tis jan 15, 2008 15:07

1x02 8)
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav noike » tis jan 15, 2008 16:02

1.02 Yes!

Upplägget med "huvudactionscen" i början och sedan små sacener längre fram där de båda sidorna inte hade något med varandra att göra utan flyttar fram sig taktiskt tyckte jag fungerade oväntat bra. Emotinell avrundning istället för adrenalinkick.

Gillade också att identitetsbytet och tidshoppningen faktiskt tog dem ur synhåll. Gör det lättare att ha delar av handlingen som inte har med terminator-enheterna att göra. Även om det är förberedelser och träning så bör de ha lugnare stunder då de får problem mer baserat på dem själva och inte framtiden.

Allt som allt en klar indikering av att serien är mycket mer intresserad av karaktärerna än att visa Terminator-action.

Och det var snyggt i h264.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » tis jan 15, 2008 18:48

Sarah did good again, not just as good as yesterday.

In time period-premiere news, Fox drama Terminator: The Sarah Connor Chronicles got off to a positive start, with 10.07 million viewers (#2) and a 4.3/10 among adults 18-49 (#2) from 9-10 p.m. While this may pale in comparison to its preview just one day earlier (Viewers: 18.36 million; A18-49: 7.7/18 on Jan. 13 out of the Giants/Cowboys NFL match-up), it did build from lead-in Prison Break (Viewers: #4, 7.89 million; A18-49: #2, 3.4/ 8 at 8 p.m.) by 2.18 million viewers and 26 percent among adults 18-49.

Better than Prison Break though!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » tis jan 15, 2008 18:53

Vilket är förståeligt. Två avsnitt av samma serie under en vecka brukar inte fungera så bra om man bara kollar på tittarsiffrorna. Allra minst när det är en helt oetablerad sådan.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » tis jan 15, 2008 19:33

(spoiler 1.02) Såja, nu var vi igång. Jag gillar att terminatorhuvudet följde med dem.

Kul att serien har lite humor också. Cameron som lär sig chilla. :D Sarah som utan ceremoni hivar ut Cameron genom fönstret. :D

Fundering: chansen att de springer ihop med den här tidslinjens John Connor...?

John som bryter sig in hos Sarahs ex. SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA gör inte John Connor till den här stereotypa korkade tonåringen som bara gnäller över hur orättvist livet är och skapar problem för alla (Connor/Silas/Matt etc).

Ett par referenser till Cameron som "Tinman"; plåtmannens i Trollkarlen från Oz högsta önskan är att få ett hjärta. Ungefär som Arnie i T2, alltså. Det tyckte jag var skitsnyggt tills de sade det rakt ut, men det blev ju ett snyggt karaktärsögonblick av'et i alla fall. En del bra såna är det här, det kan nog bli riktigt bra.

Och så Cameron som iskallt avrättar Enrique. Lite trist att vi får skrivet på näsan att han VAR en tjallare, men ändå.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Rombat » tis jan 15, 2008 20:44

Me like. Mer än någonsin.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Garim » tis jan 15, 2008 20:50

Ja, det här är riktigt intressant, och jag tycker verkligen att Summer levererar. Dock har jag svårt att inte se River Tam i hennes agerande...
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav Rombat » tis jan 15, 2008 21:31

Jag tycker definitivt hon kör perfekt terminator. Rör inte en min. :lovebunny:

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav noike » tis jan 15, 2008 21:34

Vad Rombaten sa. Det är inget barnsligt alls över Cameron. Tycker inte ens att de två personernas faktarabblande är speciellt lika när man kommer förbi ytan på det.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » tis jan 15, 2008 21:41

1.02. Jodå, helt okej, även om jag delar Björnens oro till viss del. Jag vill bara ha förklarat varför inte alla Terminatorerna är morphande Robert Patrick-varianter, och (fast det kunde jag ju gnällt på i filmerna med) varför inte de skickar tillbaka Terminatorerna i trupper istället för en och en. Och varför huvudet var så viktigt för Terminator-skelettet även fast han tydligen fungerade relativt bra även utan det.

Helt okej som sagt, men jag är inte tokigt övertygad än.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » tis jan 15, 2008 22:00

1.01: Jag kan inte påstå att jag tycker att detta är så mycket bättre än preair-piloten. Men det kan ju bero på att jag blev förälskad i denna serie från ruta ett ungefär. Det kunde inte bli så mycket bättre för mig.

Dean Winters!! Han bara *måste* komma tillbaka i något/några avsnitt. Det går ju inte att lämna karaktären ståendes där helt handfallen. Blicken då han ser Sarah... brill.

Vad mer? Vet att jag tänkte skriva mer nu då jag kommenterade avsnittet, men jag tror jag skippar det. Har ju kommenterat piloten tidigare i tråden.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » tis jan 15, 2008 23:05

1.02: :lovebunnier:

Bättre än piloten och det betyder mycket kärlek från min sida.

Dean Winters!! Yay! han kommer att vara med mer! Jag blev så glad då jag såg hans namn bland gästskådespelarna. Mer honom säger jag. Alltså, inte mer tid i ett avsnitt, men fler avsnitt.

Så många småscener jag älskade i detta avsnitt. Som hood-tjejen som inte sa ett ord och scenen vid bilen då Cameron härmar henne och tjejen börjar gilla henne.

Katt-affischen! Och Camerons: "People do like small animals." Bra leverering av Summer Glau. Hon är bra på sådana repliker.

Cameron som tar på John och antagligen satte igång nånting... underligt här.

Ja, jäklar, vilken bra serie detta är! Synd att det inte är så många avsnitt kvar. :(

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tis jan 15, 2008 23:16

caffeineaddict skrev:1.02. Jodå, helt okej, även om jag delar Björnens oro till viss del. Jag vill bara ha förklarat varför inte alla Terminatorerna är morphande Robert Patrick-varianter, och (fast det kunde jag ju gnällt på i filmerna med) varför inte de skickar tillbaka Terminatorerna i trupper istället för en och en. Och varför huvudet var så viktigt för Terminator-skelettet även fast han tydligen fungerade relativt bra även utan det.

Vad säger att de inte skickades i grupp och sedan delade på sig? En underlig människa går under radarn mycket mer än en grupp, och det är knappast som om den normale människan är något hot. De har ett mål att rigga framtiden, inte invadera det förflutna storskaligt med frontalangrepp.

Och det där med huvudet. Skulle tro att centralprocessorn finns där. Kroppen har nog en ta-dig-till-huvudet-funktion. Personligen tycker jag det fanns mycket mer dumlogik i filmerna än här, så jag har hög suspension of disbelief när det kommer till Terminatorsaker.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » tis jan 15, 2008 23:17

102 var mycket bättre än piloten, jag gillade det rejält. Summer Glau! Känns som hon verkligen hittat hem här igen (efter Firefly/Serenity).
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav lilith » tis jan 15, 2008 23:25

1.01-1.02 I lllike it!

caffeineaddict skrev: Jag vill bara ha förklarat varför inte alla Terminatorerna är morphande Robert Patrick-varianter, ... Och varför huvudet var så viktigt för Terminator-skelettet även fast han tydligen fungerade relativt bra även utan det..

Vaför skulle de vara det? Framtiden är ju förändrad (något). Det kanske inte finns npgra Robert Patrick-varianter "längre".
Hur vet vi hur pass bra terminatorn fungerade utan huvud? Man kan väl tänka sig att det går MYCKET bättre med huvud och massa lagrade data än utan. Resten av kroppen kanske automatiskt letar upp huvudet.

Det är knepigt med tidsresor. Ofta ologiskt. Varför lever John? Har hans pappa fortfarande skickats tillbaka och avlat honom? Varför skickar man inte massor av terminators? För säkerhets skull? Varför följer inte kläder och grejer med på tidsresan? Delar av terminatorn följde ju med.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav caffeineaddict » tis jan 15, 2008 23:28

Jaja, okej då. :P

Anyways, det är trevligt. Ser fram emot fortsättningen.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » tis jan 15, 2008 23:31

caffeineaddict skrev:Jaja, okej då. :P

Whoa, say hello to snappy comeback-dude! :D
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav lilith » tis jan 15, 2008 23:34

adolvsson skrev:
caffeineaddict skrev:Jaja, okej då. :P

Whoa, say hello to snappy comeback-dude! :D
IRLG!
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav eriked » tis jan 15, 2008 23:49

Hehe.

1.02 Edpd likes!
Enrique, det är väl ex-pojkvännen från T2?

Summer var väldigt bra. Hon var robotig. Kul scen också när hon försökte sig på en lite mänskligare vilning mot bilen.

Håller med noike om att tempot var schysst. Och ja. Hoppas inte John blir för fjantig. Det här kan mycket väl bli bra!

Jag vill ha ett sånt där terminatorhuvud som lyser med ögonen.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav noike » tis jan 15, 2008 23:53

1.02 Jag kan gå med på att det finns vissa oroligheter om att de kan göra John till en Silas -- fast han var lite gnällig och dum redan i T2 så. Men jag hoppas de undviker det. Hoppas som satan, återstår att se. Han stannade trots allt hemma några dagar innan han gav sig ut så viss tankeverksamhet finns.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav lilith » tis jan 15, 2008 23:57

Vem är denna Silas ni refererar till?
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav noike » tis jan 15, 2008 23:59

lilith skrev:Vem är denna Silas ni refererar till?

Sonen i Weeds. Hemsk karaktär. Man hoppas han ska göra något riktigt dumt, åka i fängelse och sedan gruppvåldtas. För att bara ha ihjäl karaktären är för lindrigt.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav lilith » ons jan 16, 2008 0:02

noike skrev:Sonen i Weeds. Hemsk karaktär. Man hoppas han ska göra något riktigt dumt, åka i fängelse och sedan gruppvåldtas. För att bara ha ihjäl karaktären är för lindrigt.
Word!
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav Illyria » ons jan 16, 2008 0:12

noike skrev:fast han var lite gnällig och dum redan i T2 så

Inte så lite heller, vilken gaphals han kunde vara i vissa (många) scener. Det ser vi tack och lov inte i den här upplagan av John.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film