Weeds

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » tor dec 27, 2007 17:40

sfinx skrev:
AKS skrev:3.01: Riktigt bra inledning. Scenen i huset med vapnen bakom ryggen och familjen som inte aaaalls gick in i huset var hur kul som helst. :D

Du har uppenbarligen planerat din julledighet riktigt bra. :D

Eller hur? :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav sfinx » tor dec 27, 2007 17:43

AKS skrev:
sfinx skrev:
AKS skrev:3.01: Riktigt bra inledning. Scenen i huset med vapnen bakom ryggen och familjen som inte aaaalls gick in i huset var hur kul som helst. :D

Du har uppenbarligen planerat din julledighet riktigt bra. :D

Eller hur? :)

Jag avundas och imponeras av din uttålighet att inte falla för frestelserna som kommer varje vecka, när de kommer.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav AKS » tor dec 27, 2007 20:38

Det är bara första avsnitten som är jobbiga, sen ser man resultatet i mappen då avsnitt på avsnitt rullar in och man vet att man kan få se det i vilken takt man vill.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tor dec 27, 2007 20:41

Om man dessutom använder RSS-läsaren i utorrent eller liknande så behöver man bara starta programmet och inte aktivt vara medveten om att det laddas ner.

Sedan finns det serier där jag åtminstone inte kan hålla mig och blir smått skogstokig av sju dagars väntetid.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tor dec 27, 2007 20:44

Ja, det finns nog några sådana serier för mig också, men inte många alls nu för tiden. Joss Whedon skulle jag aldrig klara av att spara och det är svårare med serier där man redan sett några avsnitt/säsonger och de är utspridda både på höst och vår. Kompakta serier som The Wire, Weeds och Dexter har jag inga problem med alls.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » ons jan 02, 2008 15:32

T.om. 3.07: Jag tycker detta är en väldigt bra säsong. naturligtvis blir den också bättre, eller "känns" i alla fall bättre, eftersom jag kan se avsnitten i den takt jag vill.

MKO är varken dålig eller bra. Jag har inget emot henne, men gillar henne inte. Hade hon inte varit så känd hade jag nog knappt ens tänkt på henne i avsnitten.

Jag tycker att det var väldigt synd att U-Turn försvann ur serien i detta läge. Jag gillade karaktären.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » ons jan 02, 2008 16:22

3.08: Nej, detta avsnittet gillade jag inte alls. I jämförelse med tidigare avsnitt alltså.

Porrfilmandet var inte alls roligt ur min synvinkel. Kändes bara som effektsökeri och inte något annat.

Matthew Modines karaktär är verkligen kär i Celia? Hm...

Eftersom jag verkligen har gillat inledningen av S3 så tycker jag att detta var ett konstigt avsnitt. Det är som... Som att de försöker lägga in en ny växel, men hamnar fel. Som då man ska växla ner från 3:an till 2:an, men råkar lägga i 1:an. Det känns inte naturligt. Hoppas dock att det blir bättre igen nästa avsnitt.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » ons jan 02, 2008 21:17

3.12: Bra avsnitt.

Nancy and Conrad sitting in a tree. F-U-C-K-I-N-G.

Äntligen! Conrad är bäst!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » ons jan 02, 2008 22:55

S3: En bra säsong, men ojämn. Inledningen var suverän och då trodde jag ett tag att detta skulle bli den bästa säsongen. Men sen så kom det en rejäl svacka runt mitten och så blev det bättre mot slutet igen, men inte lika bra som inledningen enligt mig.

Slutet är väldigt mycket en serieavslutning. Jag vet inte... Hur ska det gå med S4? Det är ju inte bara Nancy och hennes familj som gör serien utan alla runtomkring som Conrad och Doug och Celia och Celias dotter etc. Känns konstigt om Nancy och hennes familj drar och så börjar det om på nytt i nån annan stad...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav sp1keout » tor jan 03, 2008 3:20

Dags för mig att se denna braiga skit snart! Yeah!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Lillie » fre jan 04, 2008 2:12

Började följa den här serien men slutade av någon anledning jag inte kommer på... jag har svårt över huvud taget att följa saker som går på någon annan kanal än 5:an. Någon sorts blockering måste det vara, haha! xD men de e sant faktiskt, jag kommer aldrig ihåg vilken tid de sänds.
"Great. That's just what my reputation needs... that I did it with the entire swimteam."
http://www.youtube.com/lillio
http://www.myspace.com/loojjs
Användarvisningsbild
Lillie
Minion

Inläggav AKS » fre jan 04, 2008 2:14

Det finns mindre... ska vi kalla det "mindre lagliga" alternativ som gör det mycket lättare att följa serier. Om det inte var för det så hade jag inte följt ens hälften av de serier jag följer nu och hade därmed inte haft så många tv-serieboxar heller.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Lillie » fre jan 04, 2008 2:19

AKS skrev:Det finns mindre... ska vi kalla det "mindre lagliga" alternativ som gör det mycket lättare att följa serier. Om det inte var för det så hade jag inte följt ens hälften av de serier jag följer nu och hade därmed inte haft så många tv-serieboxar heller.

Haha, that I know. Men har aldrig tid att sitta med sånt, nöjder mig me klipp till musikvideos.
"Great. That's just what my reputation needs... that I did it with the entire swimteam."
Användarvisningsbild
Lillie
Minion

Inläggav noike » fre jan 04, 2008 2:22

Inte tid att följa serier... :unlove:
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » fre jan 04, 2008 2:23

AKS skrev:Det finns mindre... ska vi kalla det "mindre lagliga" alternativ som gör det mycket lättare att följa serier. Om det inte var för det så hade jag inte följt ens hälften av de serier jag följer nu och hade därmed inte haft så många tv-serieboxar heller.

De mindre lagliga alternativen blir mer lagliga när man köper tv-serieboxar. Det är allmän fakta, precis som att en syra bli mindre syrisk (huh?) om man häller i lite bas i den.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » fre jan 04, 2008 2:26

HeY skrev:syrisk (huh?)

Ordet du letar efter är "sur". "Sur".
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » fre jan 04, 2008 2:30

noike skrev:
HeY skrev:syrisk (huh?)

Ordet du letar efter är "sur". "Sur".

Sur? It has a nice cling to it.

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Lillie » fre jan 04, 2008 2:33

noike skrev:Inte tid att följa serier... :unlove:

Joo, följa serier. På tv, inte se dom på mindre lagliga sätt menade jag ;)
Användarvisningsbild
Lillie
Minion

Inläggav HeY » fre jan 04, 2008 2:35

Men om du följde dem på de mindre lagliga sätten skulle du ju får mer tid. Ingen reklam, inget schema att följa.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Lillie » fre jan 04, 2008 2:36

HeY skrev:Men om du följde dem på de mindre lagliga sätten skulle du ju får mer tid. Ingen reklam, inget schema att följa.

True true... jag får väl ta en funderare på de också ;)
Användarvisningsbild
Lillie
Minion

Inläggav AKS » fre jan 04, 2008 2:44

Håller vi på att leda in en ung, oförstörd flicka i fördärvelsen?
Senast redigerad av AKS fre jan 04, 2008 2:46, redigerad totalt 1 gång.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » fre jan 04, 2008 2:45

Ja det tar ju längre tid att följa serier på tv, och inte bara pga reklamen. Om du ser på Internetkanalen nu har du tid att se på ännu fler serier senare. ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Lillie » fre jan 04, 2008 22:56

Hahahaha xD De e lugnt, jag är redan fördärvad! ;)
Användarvisningsbild
Lillie
Minion

Inläggav sp1keout » fre jan 04, 2008 23:04

Du kan börja med att kolla på Days of Our Lives.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Lillie » fre jan 04, 2008 23:14

sp1keout skrev:Du kan börja med att kolla på Days of Our Lives.

Yeah, that's called quality xD Nu är alla cirkusartister där ... "inget på TV kan undkomma mitt norra öga" 8)
Användarvisningsbild
Lillie
Minion

Inläggav wyndham » tis jan 29, 2008 22:12

Klar med säsong 1. Some good shit yo. Roligaste extramaterialet var en receptlista för mat och bakverk med extra örtkryddning. Ganja Lasagna någon?
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav AKS » tor feb 14, 2008 0:14

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tor feb 14, 2008 0:17

Smart. Finns inte så mycket konkurrens på tablån förhoppningsvis.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav sfinx » tor feb 14, 2008 2:06

Skönt att någon slags tid på det. :)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Weeds

Inläggav sp1keout » ons mar 05, 2008 17:51

Nu har jag börjat kolla på säsong 3 och det är så jääävla svårt att inte gilla den här serien. Detta är verkligen ett guldkorn. Suveränt.

Nu är det avsnitt 3, säsong 3. Och jag är nog klar med denna säsong ikväll... Efter det är jag sugen på att ta mig ann Dexter Säsong 2, har inte hunnit så långt...
Det är skönt att bara ge fan i att göra nånting vissa dagar, och bara titta på TV. Är det inte?

Än så länge... FANTASTISKT! Men... Det är ju först nu som det nya i säsongen börjar, och det ska bli intressant vad det är! Hon verkar vara ett riktigt nervvrak i alla fall. :lovebunnier:
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film