Grey's Anatomy

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » fre okt 05, 2007 23:50

402 var klart mycket bättre än säsongspremiären, vissa delar kändes tom roliga i s1-stil och det har vi inte sett sen... säsong 1. 401 tycker jag var riktigt tråkigt däremot och Izzie med rådjuret var pinsamt dåligt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » fre okt 05, 2007 23:56

Håller med om att det var bättre än säsongspremiären, men jag gillade den också och att det nu var ännu bättre var det som fick mig att känna mig riktigt positiv inför resten av säsongen. Fortsätter den bara så här så kommer nog Greys vara min topp 5 serie igen snart.
Senast redigerad av HeY lör nov 24, 2007 14:42, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » lör okt 06, 2007 0:10

Avsnittet gav mer hopp om säsongen, men någon toppserie är verkligen inte GA för mig. Way down. Nu gick det mer från att jag funderade på att lägga ned helt till att jag säkert kommer fortsätta titta om det fortsätter i den här stilen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » lör okt 06, 2007 0:15

Ja vi har ju det där utjatade ordspråket, smaken är som baken ;)

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » tor okt 11, 2007 22:21

Skulle vi (om med vi menar jag moderaterna) kanske lägga till Private Practice i denna tråden. Som med Boston Legal/The Practice typ.

Det kanske bara är jag som faktiskt tycker PP är ganska bra, men det känns logiskt att skriva om den här.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HippieSpellan » fre okt 12, 2007 9:08

jag tycker det är två olika serier. men jag vet inte, jag är mer åt det socialdemokratiska hållet, och ingen moderat :D :D hihi
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Illyria » fre okt 12, 2007 9:17

Det är extra roligt också för serien heter PRIVATE Practice. :D :D :D
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HippieSpellan » fre okt 12, 2007 9:41

Illyria skrev:Det är extra roligt också för serien heter PRIVATE Practice. :D :D :D

:D :D ja det blev det ju haha
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav HeY » fre okt 12, 2007 18:28

Jag tyckte bara att det hade kanske passat bättre nu i början eftersom det inte verkar vara så många diskutionsvilliga ännu när det gäller PP. Man skulle ju kunna börja här och sedan dela upp till en egen tråd ifall det blir lite mer action om PP.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Glorificus » fre okt 12, 2007 22:54

Jag har inte hunnit kolla in PrPr än. Kanske skulle göra det nu.

Såg precis senaste Grey's... tycker nya säsongen börjat halvbra. Det får gärna bli lite större drama snart, mer som står på spel... :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav HeY » fre okt 12, 2007 23:57

Jag tycker att Greys har börjat riktigt bra. Jag föredrar när det är charmigt och kul, men du här rätt, en riktigt hjärtskärande dramatisk arc skulle vara bra. När de gör det bra med draman, och samtidigt har en bra balans mellan draman och komedin, så är Greys som bäst. Det ska vara svårt men inte ångestfullt i dramascenerna, något som jag inte tycker de lyckades bra med i slutet av säsong 3. Det dramatiska där i slutet kändes verkligen krystat och ångest framkallande.
Jag hoppas de gör det bättre i år när draman väl kommer in igen, men fram tills dess så ska jag bara njuta och le genom avsnitten som jag gör nu :)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » fre okt 19, 2007 21:57

4x04
Ännu ett bra avsnitt, riktigt bra balans mellan draman och komedin i detta. Ja Grey's Anatomy går verkligen uppåt!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tinwiel » lör okt 20, 2007 18:14

Jag håller med HeY. Greys har skärpt till sig lite. Det är ingen av mina absoluta favvo-serier men den håller bra klass ändå (förutom slutet av s3 då, det vill vi helst glömma..)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Gordo » lör nov 10, 2007 22:30

Det har hänt något konstigt med mig och min relation till Grey's. Blev jävligt besviken i slutet av förra säsongen men nu har det på något sätt hämtat upp sig igen. Det är det som är det konstiga, jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är som har blivit bättre. Det är mycket jag fortfarande stör mig på och jag slänger mig inte över avsnitten varje fredag men när jag väl ser det så tycker jag att det är jättebra. Strange.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

Inläggav HeY » sön nov 11, 2007 0:52

Jag håller med det. Jag går inte och längtar efter avsnitt som jag gjorde innan, men nu när jag väl ser det så är det jättebra!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav caffeineaddict » tor nov 15, 2007 10:09

HeY skrev:Jag tyckte bara att det hade kanske passat bättre nu i början eftersom det inte verkar vara så många diskutionsvilliga ännu när det gäller PP. Man skulle ju kunna börja här och sedan dela upp till en egen tråd ifall det blir lite mer action om PP.

Ska jag byta titel på tråden till "Grey's Anatomy / Private Practice" tills vidare? Är det tillräckligt många som diskuterar PP här inne?

(Förlåt att jag inte kommit på det förrän nu, men helt plötsligt när jag surfade runt på BitMeTV och såg olika TV-loggor insåg jag att det kanske behövs moderation även i trådar där inte så många moderatorer verkar vara inne. :) )

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav poser » tor nov 15, 2007 12:19

Frågan är om man vill smutsa ner Grey's tråden med PP-prat!

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav caffeineaddict » tor nov 15, 2007 12:39

That bad, huh? (Jag vet inte, har inte sett en minut av nån av serierna. Men Grey's har jag tänkt se vid tillfälle.)

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HeY » tor nov 15, 2007 15:03

Jag tycker inte att PP är så dåligt. Addison är lite OOC men jag tycker ändå att serien har sin charm och har bättrat sig sedan piloten.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » lör nov 17, 2007 3:02

4x08
I really, really like this show again!
Madeline Zima är verkligen en underskattad skådespelare. Hon kan spela det gulligaste lilla rikmans barnet, en pervers våldssex tonårings bitch och här en riktigt dramatisk roll. Jag hon är verkligen mycket underskattad och jag hoppas på många fler "seriösa" roller för henne i framtiden. Jag undrar om hon kommer vara med som regular i Californication nästa säsong?

Annars så gillade jag som sagt avsnittet. Bra balans har serien som sagt igen. I like it :)

EDIT: Bailey! Jag glömde nämna Bailey! Chanda är verkligen fantastisk hon också. Det har jag alltid tyckt!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav The Buffster » sön nov 18, 2007 1:54

(spoiler 4.01 - 4.04) Grey's har aldrig varit en toppserie för mig, men den är mysig, och det är den fortfarande. Precis vad jag behöver kvällar som denna.

Saknar Addison dock. Jag gillade ju henne och Karev väldigt mycket. Karev är fortfarande bra såklart, men jag hade gärna sett dom tillsammans.

Sen tycker jag så synd om Izzie. Stackars, det är fan inte lätt. Jag grät verkligen med henne där på slutet av 4.04. Ajajaj. Självklart har Callie, och Alex, och alla rätt att vara arga. Men ändå. Aj.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Tinwiel » mån nov 19, 2007 14:56

HeY: Bailey! :lovebunny: En av de bästa karaktärerna och bästa skådespelerskan i serien. Äger.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HeY » fre nov 23, 2007 21:17

4x09
Brutalt! Drama! Gaaah!
Jag var så otroligt beredd att Seth Greens artär skulle brista, men sättet de gjorde det på var :eek:

Nästa avsnitt nu!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Ai » fre nov 23, 2007 21:42

HeY skrev:4x09
Brutalt! Drama! Gaaah!
Jag var så otroligt beredd att Seth Greens artär skulle brista, men sättet de gjorde det på var :eek:

Nästa avsnitt nu!

*nickar instämmande*

(sen har jag inte nåt emot att få vila ögonen på Gale Harolds ben i sjukhuskjorta en gång till också)

..förutsatt att dom inte är förutsägbara och tar kål på Shane förstås....

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav HeY » fre nov 23, 2007 22:16

Shane var nazisten eller?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Ai » lör nov 24, 2007 2:57

HeY skrev:Shane var nazisten eller?

Japp.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav HeY » lör nov 24, 2007 13:48

Jag tänkte väl det. Jag har inte riktigt lärt mig hans ansikte en men han var den som mest såg ut som bilden jag hade i huvudet ;)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Ai » sön nov 25, 2007 8:07

HeY skrev:Jag tänkte väl det. Jag har inte riktigt lärt mig hans ansikte en men han var den som mest såg ut som bilden jag hade i huvudet ;)

Och nu har du sett piloten utav QaF så nu blir det nog inga problem i nästa avsnitt - OM dom inte tar kål på honom förstås.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav HeY » sön nov 25, 2007 17:21

Hmm, ska vi skriva om PP här? Eller är det bara jag som tittar?
Såg senaste avsnittet nu iaf och jag tycker att det var riktigt bra. PP är en bra serie med en skön cast. So what, ifall Addison inte är *exakt* som hon var i början Greys, jag tycker ändå att hon är bra. Sedan så ser jag inte någon jättestor skillnad på Addison i PP och hur hon var i slutet av säsong 3.
Senaste avsnittet var roligt och rörande, precis som Greys ofta är. Jag tycker PP klart är en utav de serier jag verkligen ser fram emot i veckan. Det är alltid feel-good när jag tittar på den och som sagt, rörande.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HippieSpellan » tis nov 27, 2007 12:22

HeY skrev:4x08
I really, really like this show again!
Madeline Zima är verkligen en underskattad skådespelare. Hon kan spela det gulligaste lilla rikmans barnet, en pervers våldssex tonårings bitch och här en riktigt dramatisk roll. Jag hon är verkligen mycket underskattad och jag hoppas på många fler "seriösa" roller för henne i framtiden. Jag undrar om hon kommer vara med som regular i Californication nästa säsong?

Annars så gillade jag som sagt avsnittet. Bra balans har serien som sagt igen. I like it :)

vem är det?
spoiler fram till typ 0409 eller nått
Jag älskar också baily, men nu när maken börjar krångla så vet jag inte...

Izzie-george grejjen är inte något för mig. gillar dem båda men.. nä finns ingen kemi imo.

angående pp så röstar jag för en egen tråd=) :devil:

jag var rädd att det skulle bli som hans andra skitserier. han mörkhyade killen, men han harinte en överdriven roll så det går bra. det som är synd med pp är att det är så mkt barn. bara barnafödande på barnafödande, jag trodde att pp var mer än bara barn
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film