Supernatural

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav brat » lör nov 10, 2007 16:33

madskellig skrev:Jag finns tydligen inte, har försökt med 3 olika foton och får bara "Inga ansikten detekterades" ;)

Du är unik! Lyllos! ;)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav adolvsson » lör nov 10, 2007 18:01

2x15
Mouthbreather! :D

Såg 13 och 14 idag också, 15 är dock det första jag helt säkert aldrig sett förut (tur att dom två andra är okej, 14 hade kunnat vara riktigt bra, men det föll kort eftersom det bär på en del av seriens återkommande problem. Däremot inget för svårt, tidigare avsnitt har varit mycket värre, så kanske det är väg åt rätt håll i alla fall.

Och 15 gillade jag. Underhållande.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Glorificus » lör nov 10, 2007 18:13

Yay!

2x16 har (spoiler gästskådespelare) Tricia Helfer. 8)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav rain » lör nov 10, 2007 22:14

3x06

Ett bra avsnitt igen.

Deans panik attack när han upptäcker när bilen är borta.
Dean - Can i shoot her?
Sam - Not in public.

Sam och Gert :D Stackars Sam....

Sam - Lately i feel like can't save anybody :(

Dean - Don't objectify me Jensens kroppsspråk :)

Sam till Dean i bilen i slutet...

Gillar fortfarande inte Bela hon känns inte som hon passar in i den världen, det kanske blir bättre med den saken senare.

gillade att de gick tillbaka till Deans ätande i avsnittet.
Användarvisningsbild
rain
Minion

Inläggav Glorificus » lör nov 10, 2007 22:20

rain skrev:3x06

gillade att de gick tillbaka till Deans ätande i avsnittet.

Haha, just det... När han plockade till sig mat från fatet som den orolige servitören höll i när Bela var avsvimmad. :D
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav adolvsson » sön nov 11, 2007 0:32

Har ni tänkt på hur ofta karaktärer säger meningar av typen "you were something something, weren't you?"?

2x16
Okej, det här gillade jag. Det är den här typen av avsnitt jag alltid gillat bäst med SPN. Mörkt, en rejäl miniskräckfilmskänsla, jag vet inte om den är baserad i någon existerande legend men det känns så och nog räcker det i så fall. Dessutom var det riktigt snyggt upplagt, välklippt på slutet, lite gripande och jag tyckte vändningen kändes riktigt oväntad. Ja, det här gillade jag.

2x17
Wow. Okej, ska dom göra sådana här val, då kan jag börja respektera serien på riktigt. Se, själva upplägget är inte unikt (och det har väl gjorts i nån form tidigare i SPN?), en karaktär faller för/blir vän med någon som visar sig vara monstret och karaktären tvingas döda sin hjärtevän/platoniske vän. Vad som var annorlunda här, var att Sam faktiskt dödade Madison i mänsklig form. Inget väntande tills monstret visas här inte, eller tvingas döda mitt i en attack, utan det en kall avrättning i hennes mänskliga form. Vilket, trots tendernserna till smörpaket, gjorde slutet oerhört starkt.

Det fanns andra saker jag gillade med avsnittet, jag är svag för varulvar och njöt dessutom av hur vissa scener kändes härligt 80-talslågbudgetskräckis, men det där slutet gjorde hela avsnittet.
Måla mig imponerad.

2x18
Who says horror has to be dark? Gary Cole! :lovebunny:

Pure fun.

Vad jag tänker på, pratar rent generellt nu, är att det hjälper när avsnitten är såhär fristående som dom varit. Frånvaron av arc verkar dra ner på "Sam this", "Dean that", "dad this", "dad that", dom värsta upprepningarna och det gnälligaste gnällandet. Dessutom tror jag Maria har rätt här, säsongen ser ut att bli bättre halvvägs igenom, för jag kan inte påminna mig om att standalonsen var såhär sevärda i första halvan.

Får hoppas att förbättringen håller i sig även vid arcen då'rå, för det vore kul att kunna njuta lika mycket av den.

Huh. Det gör sju avsnitt ikväll, va? Inte illa för en serie jag säger mig tycka illa om. Säga vad man vill om Supernatural, men lättittad är den. Underhållning. Bra så.
Senast redigerad av adolvsson sön nov 11, 2007 0:44, redigerad totalt 1 gång.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav HeY » sön nov 11, 2007 0:41

adolvsson skrev:2x17
Vad som var annorlunda här, var att Dean faktiskt dödade Madison i mänsklig form.

Sam ska det vara. Dean heter han i Gilmore Girls ;)

Annars så är det kul att du tycker om den hittils, jag hoppas att det håller från din sida.
Senast redigerad av HeY sön nov 11, 2007 1:19, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav madskellig » sön nov 11, 2007 0:41

Måla mig imponerad.

Jag som hade tänkt posta en "men ge inte upp efter 2x17 bara för att det avsnitt suger" - varning då jag såg att du sett till 2x15 :D

Skoj att läsa kommentarer! Keep 'em coming ;)
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav madskellig » sön nov 11, 2007 0:46

HeY skrev:
Vad som var annorlunda här, var att Dean faktiskt dödade Madison i mänsklig form.

Sam ska det vara. Dean heter han i Gilmore Girls ;)

Men det var väl ändå Dean som dödade henne? Om jag inte minns helt fel
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav HeY » sön nov 11, 2007 0:47

Var det? Blandar jag ihop det med ett annat avsnitt? Jag har för mig att Sam säger att "han måste göra det". Var det inte Sam och hon som "klickade"?

EDIT: Jag hade rätt:D
Senast redigerad av HeY sön nov 11, 2007 0:51, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav madskellig » sön nov 11, 2007 0:51

HeY skrev:Var det? Blandar jag ihop det med ett annat avsnitt? Jag har för mig att Sam säger att "han måste göra det". Var det inte Sam och hon som "klickade"?

Jo, du har nog rätt - jag mindes fel :)

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav adolvsson » sön nov 11, 2007 0:54

HeY skrev:Sam ska det vara. Dean heter han i Gilmore Girls ;)

Bild

Annars så är det kuk att du tycker om den hittils, jag hoppas att det håller från din sida.

*fniss*

madskellig skrev:Jag som hade tänkt posta en "men ge inte upp efter 2x17 bara för att det avsnitt suger" - varning då jag såg att du sett till 2x15

:D

Alltså. Större delen av avsnittet tillhörde väl inte seriens mest imponerande, men som sagt, jag gillar varvulvar och lågbudgetskräck och dom båda komponenterna fanns med, men just slutet... That's just not how they usually do that kind of shit on american TV.

Skoj att läsa kommentarer! Keep 'em coming ;)

Jag vill minnas att SPN brukade jag vara riktigt duktig på att kommentera, vare sig det gällde när jag tyckte om eller ville brutalsåga. Kanske mest butalsåga. Du behöver inte vara orolig, med andra ord.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav HeY » sön nov 11, 2007 1:19

adolvsson skrev:
Annars så är det kuk att du tycker om den hittils, jag hoppas att det håller från din sida.

*fniss*

Meh, det där finns inte. Du hittar bara på! :oops:

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Glorificus » sön nov 11, 2007 1:38

adolvsson skrev:Huh. Det gör sju avsnitt ikväll, va? Inte illa för en serie jag säger mig tycka illa om. Säga vad man vill om Supernatural, men lättittad är den. Underhållning. Bra så.

:lovebunnier:
Super(hoho)kul att läsa dina kommentarer! (Och HeY's svar... :D)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tinwiel » sön nov 11, 2007 4:35

HeY skrev:
adolvsson skrev:

*fniss*

Meh, det där finns inte. Du hittar bara på! :oops:

Hahaha. :D Fatta hur många gånger man nästan har skrivit kuk istället för kul, men sett felet i tid. Man är ju lite extra uppmärksam just på ordet kul...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav brat » sön nov 11, 2007 12:21

Några tankar om nästa veckas avsnitt.
Jag har svårt att tro Krikpe när han säger att 3x07 är (spoiler Kripkes åsikt om 3x07) awesome. För (spoiler Gästskådis i 3x07) alla tidigare avsnitt med Buffyalumns (Amy, Amber, Julie) har varit några av de absolut svagaste. Och nu är det dags för Mercedes. Vilket iofs blir väldigt roligt. Men (spoiler Handling 3x07) jag skulle kunna tänka mig en roligare handling än vampyrer... de har gjort det några gånger nu, och aldrig riktigt lyckats.

That's all I had to say about that. ;)
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav chanda » sön nov 11, 2007 16:13

Trailer +Karaktär spoiler för 3x07
Gällande Kripkes
awsome kommentaren kan väl bero på

face off mellan Gordon och Sam
Det kan bli en hit eller miss.

Själv ser jag fram i mot 3X08
julavsnitt :)
mera än detta avsnitt.
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav adolvsson » sön nov 11, 2007 18:23

Från mig alla, till er alla, en riktigt god avsnittsdump till:

2x19
Visst håller det i sig och... mycket mer än så finns väl inte att säga. Alltid roligt att se bröderna frottera med gamla bekanta, även om vi inte sett dom förut, det kan jag tillägga. Skitbra val av avsnittstitel också.

2x20
Hej, ser jag tokfel, eller var Sammys gamla flamma (höhöhö) Tyra från FNL? Var hon med i piloten också eller är det bara flashbackremake?

Trodde jag skulle vara besviken på att Deans drömliv inte var bättre, med argumentationen att om relationen med Sam varit jättebra, hade det oundvikliga återställandet av verkligheten var mycket svårare för Dean att hantera. Å andra sidan insåg jag till sist att det det fortfarande är en rejäl, stark, inre kamp han kämpar och jag antar att skavankerna - relationen med Sam, att pappa Winchester är död - gör drömverkligheten så mycket verkligare.

2x21
Äntligen! Ett kreativt detta har hänt-klipp, var alldeles för länge sen sist.

Bildskickandet kom väldigt lägligt. Speciellt när det hade funkat lika bra att t ex styra Dean till att skriva en lapp eller nåt med den nödvändiga informationen och ändå bara låta fragment komma fram. Det var ju inte precis som om han behövde anstränga sig för att hitta rätt ställe, tack vare Bobby.

En aning James Bond villain tells all över Gulögas bakgrundsberättande. Också synd. Jag må uppskatta SPNs fristående avsnitt mer, men med fler avsnitt ägnade åt arcen, hade man kunnat bygga upp det här bättre och låtit bröderna hitta informationen på egen hand.

Mest överraskande av allt? En arcisod utan dialogproblem ens under Sams dödsscen.
Maria hade jätterätt, det tog sig under andra halvan av säsongen. Banne mig.

2x22
Ännu snyggare DHH nu. God, I really did miss those.

21 och 22 bevisar, i mina gamla ögon, teorin om att SPN är starkare på fristående avsnitt. Nu var dialogen tillbaka, speciellt tidigt fanns det slitet material, Kripke hör uppenbarligen till dom som är duktiga producenter och plottare och bör låta andra ägna sig åt dialogerna.

Bortsett från det, var det en bra säsongsavslutning. Gillade hur mycket knöts ihop och hur man satte upp för nya arcar, såväl hardcore demonjagande som jakten på mer liv för Dean. Får mig att se fram emot S3.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav HeY » sön nov 11, 2007 18:25

adolvsson skrev:2x20
Hej, ser jag tokfel

Du ser rätt. Det har alltid varit hon.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Glorificus » sön nov 11, 2007 18:37

adolvsson skrev:2x20
Hej, ser jag tokfel, eller var Sammys gamla flamma (höhöhö) Tyra från FNL? Var hon med i piloten också eller är det bara flashbackremake?

Nej, ja, ja, nej. Det var alltså Adrianne Palicki, FNL-Tyra :lovebunny:, och det var hon i piloten också.

(spoiler gästskådespelare 2x21-22) Och han som spelade Jake var FNL-Voodoo. 8)

adolvsson skrev:Kripke hör uppenbarligen till dom som är duktiga producenter och plottare och bör låta andra ägna sig åt dialogerna.

Medhåll. Han är inte världens bästa arc-genomförare heller. Men åtminstone några snäpp bättre än VM-Rob Thomas.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav brat » sön nov 11, 2007 19:10

adolvsson skrev:2x22
Ännu snyggare DHH nu. God, I really did miss those.

Den är typ på topp10 bästa stunder i hela serien. Och jag älskar den sången och hur den passar ihop med serien. :D
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav HeY » mån nov 12, 2007 16:06

DHH?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Glorificus » mån nov 12, 2007 16:12

Detta Har Hänt.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav sp1keout » mån nov 12, 2007 16:24

adolvsson skrev:2x17 Måla mig imponerad.

På sida 32 skrev jag följande, angående det avsnittet: " (spoiler 217) ... men slutet på det här avsnittet. När Sam bara grät som ett barn, och insåg att han fick lov och döda henne. Delvis för att det skiljde sig ifrån Walsh-grejen jag prata om innan, men hela scenen var bara så sjukt bra dessutom! Dialogen! Musiken! Känslan var genuin. Och det var första gången jag verkligen fick en ordentlig rysning genom kroppen. Burr! Det här bra skit!"

Fick typ svar från fem pers direkt "Jag tyckte det var smörigt, och clicheigt!!!"

seriöst, jag blev fan förbannad!!! och jag blir förbannad igen när madskellig hånar avsnittet igen, DU kan pröva döda... nej AVRÄTTA någon du just älskat med!!!! :emo: :emo: :emo:

Men eftersom adolvsson också sa att det var bra, så vet jag att jag hade rätt!!!!! JAG LER BELÅTET!!! =)
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav adolvsson » mån nov 12, 2007 17:05

Glorificus skrev:Men åtminstone några snäpp bättre än VM-Rob Thomas.

För sant. Vad är det med alla dessa bra idéer och deras halvtaskiga genomförare?

brat skrev:Och jag älskar den sången och hur den passar ihop med serien. :D

Påminde mig dessutom om hur synd det är att serien saknar ordentligt förtextsekvens.

sp1keout skrev:Men eftersom adolvsson också sa att det var bra, så vet jag att jag hade rätt!!!!! JAG LER BELÅTET!!! =)

Glad att kunna hjälpa till, sötnos ;)

Fast det är ganska så förvånande, att jag som avskytt seriens smörigheter och ansett grabbarnas - plus pappans - lätthet att ta till tårar som en av de stora nackdelarna, faktiskt inte hade något problem med det här. Alls. Men det är som du säger dels vad Sam måste göra och nästan viktigare, för mig, att såhär brukar det inte gå till i amerikansk TV. Ovanligt välformade ballar, den här gången.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Glorificus » mån nov 12, 2007 17:08

sp1keout, vi blev nog mest bara glatt överraskade att adolvsson gillade det p.g.a det här...
adolvsson skrev:att jag som avskytt seriens smörigheter och ansett grabbarnas - plus pappans - lätthet att ta till tårar som en av de stora nackdelarna, faktiskt inte hade något problem med det här. Alls.

;)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav brat » mån nov 12, 2007 18:32

Personligen vågar jag inte säga något som kan avskräcka adolvsson. ;)

Men (spoiler 2x17) det är verkligen inte ett av mina favoritavsnitt. Okej att det är bra eftersom det är modig och annorlunda tv, men då tycker jag att det är överdrivet smörigt (och Sam storbölar för mycket) så det jämnar som ut sig. Och då är det en tredje sak som tippar vågen åt nej-sidan. Jag verkligen avskyr hur de utan eftertanke tar det drastiska beslutet att döda tjejen. Hallå? Alternativ? ÅTMINSTONE borde hon få en månad på sig att avsluta sitt liv. Sedan tycker jag att Sam och Dean borde lugna ned den stackars traumatiserade tjejen och hindra henne från att ta ett överilat beslut och istället låta henne försöka hitta andra lösningar på problemet. Totalt ologiskt.
Jag menar, har de inte sett Angel säsong 5?

Det är nästan lika irriterande som (spoiler Buffy 7x05) när Buffy får för sig att DÖDA Anya.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav noike » mån nov 12, 2007 19:41

Maria har övertygat mig om att jag borde ge serien en chans från andra halvan av s2 också. Att sedan Fredrik också har varit mer positiv känns också bra. Det kanske kan fungera -- hoppas det.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Glorificus » mån nov 12, 2007 19:51

noike :lovebunny: (Go Maria! :D)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav adolvsson » mån nov 12, 2007 19:57

Glorificus skrev:(Go Maria! :D)

Her influence has been almost - dare I say it? - supernatural!

Användarvisningsbild
adolvsson

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film