lilith skrev:Och varför just nacken?
Noam skrev:Eftersom du i posten efter min själv sa att du försöker kommentera underhållande med flit så ser jag inte problemet direkt.?
lilith skrev:Att Peter inte flög iväg för egen maskin känns ju ändå ganska naturligt, och tror jag itne alls har att göra med att endast en kraft åt gången kan användas. Det verkar också fånigt. Jag tänker att han helt enkelt var utmattad av atom-kraften.
Kanske om man fått se närmare hur kraften fungerar. Jag vet att Wolverine hade överlevt det, fast det hjälper inte så mycket härlilith skrev:Jag skrev ju MYCKET vävnad. Blåser man bort halva hjärnan, kan det ju inte bara läka.
Illyria skrev:jag vill veta hur det ligger till och ha svar.
(spoiler om säsong 2 från Ausiello) Tydligen så är både Peter och Nathan med, det gör det lite intressant hur bomben förklaras
Ska Bryan Fuller fortfarande jobba med Heroes nästa säsong, blir det både Heroes och Pushing Daisies? Jag hoppas han ska koncentrera sig bara på PD.
Hur ska jag kunna skratta med dina sågningar? Jag skrattar åt kommentarerna som jag finner väldigt over-the-top, det gäller inte bara dig.. jag skrattar åt väldigt många kommentarer på det här och många andra forum. Du är inte ensam om att höja upp dina förväntningar och sen göra fantasifyllda sågningar. Håller du inte med om att "som att titta på torkande färg" är en färgstark formulering? *host*Illyria skrev:Noam skrev:Eftersom du i posten efter min själv sa att du försöker kommentera underhållande med flit så ser jag inte problemet direkt.?
Och det är väl det som är problemet. Det är skillnad på att skratta åt något och skratta med.
Larvigt är min åsikt när folk i allmänhet överdriver för att "underhålla". För att använda dina egna ord så känns det inte trovärdigt.Illyria skrev:Du använder ord som larvigt, läser in saker som ingen har sagt,
Först och främst, nej, jag tar det absolut inte personligen. Jag fällde en snabb kommentar där jag sa att jag tyckte din överdrivna kritik var underhållande, och att jag själv absolut inte hade några tankar på att sluta se serien, även om det sista avsnittet var dåligt enligt mig också.Illyria skrev:verkar fortsätta ta kritik mot en serie du gillar som personlig kritik, det är fortfarande inte samma sak, och när någon diskuterar serien vänder du det till att diskutera dem personligen.
Spelar oskyldig? Nu är jag inte med alls. Jag försökte förstå vad det var som fick dig att såga hela Heroes efter att säsongsfinalen varit medioker. Och undrade ltie för mig själv varför jag inte ser det du ser.Illyria skrev:Det är inte första gången du använder dig av "det kanske är jag som gör fel/är konstig, men jag tror inte det..." och spelar oskyldig.
Som sagt, jag tar det inte som en attack. Jag tycker däremot att det är intressant att diskutera andras syn på serien och varför de har en viss åsikt. Du känns aggressiv nu och jag tror det beror på att jag presenterar min åsikt om dina kommentarer, vilket verkar vara lite tabu.Illyria skrev:Same old same old. Vi har diskuterat det här förut och inget har förändrats. En negativ åsikt om en serie är ingen attack, och speciellt inte något som rör dig personligen, men du däremot vänder det och börjar diskutera personer på forumet istället för serien. Och du ser inte var problemet ligger...
adolvsson skrev:(spoiler om säsong 2 från Ausiello) Tydligen så är både Peter och Nathan med, det gör det lite intressant hur bomben förklaras
Som jag förstod det någonstans ifrån ska S2 behandla tidigare genrerationer av kraftpersoner, så vi lär få en del flashbacks. Antar jag. Om Nathan inte överlevde är det väl möjligt att vi bara får se honom i sådana. Fast jag hoppas han överlevde. Adrian Pasdar vinner.
adolvsson skrev:Ska Bryan Fuller fortfarande jobba med Heroes nästa säsong, blir det både Heroes och Pushing Daisies? Jag hoppas han ska koncentrera sig bara på PD.
Då blir du glad, det är så det blir. Inget Heroes för Fuller.
Illyria skrev:Jag undrar hur mycket de kommer vara med då, kan ju inte vara flashbacks hela tiden, eller om serien utspelar sig under en annan tid helt och hållet, och som jag uppfattade det från Ausiello ska de fortfarande vara regulars. Eller?
Illyria skrev:Som jag uppfattat det: det måste ju vara en viss punkt i hjärnan (you know the place), att om den skadliggörs så är de döda, men kan den få reparera sig igen så reparerar den hela dem. Så när grenen (?) och glasbiten togs ut från huvudet så kunde Claire och Peter repareras igen, men så länge den processen stördes så gick det inte. Dock så förstår jag då inte hur en kula skulle hjälpa, speciellt om den går genom huvudet så skulle de väl kunna repareras igen..
adolvsson skrev:Kanske om man fått se närmare hur kraften fungerar. Jag vet att Wolverine hade överlevt det, fast det hjälper inte så mycket här
lilith skrev:Som sagt. Det är väl inte så märkligt hur kraften fungerar. Tycket ni gör det mer svårt och magiskt än det är. De läker snabbt. Så snabbt att blodförlust, strålningsskador etc aldrig blir ett problem. Förresten tror jag de även skulle fixa en massiv blodförlust. Blodet skulle återgenerera snabbt. Men en arm skulle inte växa ut. Så kan inte en människa läka. Han är inte ensalamandor...
lilith skrev:Varför måste det vara just nån punkt i hjärnan? Jag vet att jag tjatar, men jag kan inte förstå varför alla verkar så upphängda vid just det.
För det första: ingen, inte ens Claire själv, vet ju nåt alls om trädgrenen hon hade i huvudet. Eller att hon vaknad upp när den dragits ut.
För det andra: anlendningen till att glasbiten satt i nacken var väl att annars hade det inte kunnat bli nåt drama med en död Peter som återuppväcktes, eftersom den måste sitta på nåt dolt ställe som Clarie av en slump skulle upptäcka. Hade han haft en kniv i hjärtat hade han säkert också varit död tills kniven dragits ut.
För det tredje: Peter vände sig mot Claire när hon skulle skjuta. Han vände inte nacken mot henne.
lilith skrev:För det första: ingen, inte ens Claire själv, vet ju nåt alls om trädgrenen hon hade i huvudet. Eller att hon vaknad upp när den dragits ut.
För det andra: anlendningen till att glasbiten satt i nacken var väl att annars hade det inte kunnat bli nåt drama med en död Peter som återuppväcktes, eftersom den måste sitta på nåt dolt ställe som Clarie av en slump skulle upptäcka. Hade han haft en kniv i hjärtat hade han säkert också varit död tills kniven dragits ut.
För det tredje: Peter vände sig mot Claire när hon skulle skjuta. Han vände inte nacken mot henne.
adolvsson skrev:Men att just nacken skulle vara deras akilleshäl kändes åtminstone för mig oerhört tydligt.
Rombat skrev:Haha! Det roliga är att risken är stor att inget av det ni diskuterar någonsin kommer att förklaras.
danneman skrev:Ska tydligen komma en spin-off på Heroes, där det ska presenteras en ny karaktär varje vecka och så kommer publiken kunna rösta fram den karaktär från spin-offen de vill ha på Heroes.
danneman skrev:Ska tydligen komma en spin-off på Heroes, där det ska presenteras en ny karaktär varje vecka och så kommer publiken kunna rösta fram den karaktär från spin-offen de vill ha på Heroes.
http://www.tv.com/heroes-origins/show/7 ... e;title;41
HippieSpellan skrev:danneman skrev:Ska tydligen komma en spin-off på Heroes, där det ska presenteras en ny karaktär varje vecka och så kommer publiken kunna rösta fram den karaktär från spin-offen de vill ha på Heroes.
http://www.tv.com/heroes-origins/show/7 ... e;title;41
mmm viewtopic.php?t=2446 =)
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare