Supernatural

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Glorificus » tis apr 03, 2007 12:13

MissKittyFantastico skrev:2x01 Nu har jag suttit och lipat en stund. Jag var ju lite spoilad innan så jag visste att John skulle dö, men inte hur. Usch och fy! Fast samtidigt ett jättebra avsnitt.

Ikväll ska jag sätta igång laddning av avsnitt 2x02 så jag kan titta på det till frukosten imorgon.

Jag blir alldeles pirrig i magen och pipig, trots att det inte är jag som ska se andra säsongen för första gången... men ååh, vad du har mycket bra framför dig!! :)

brat... ska vi inte ta nån mer maratonkväll, med s2-avsnitt den här gången? Från 2x01 och framåt, antingen ett antal utvalda avsnitt eller så tar vi flera kvällar och ser om hela säsongen. 8) mads kanske också vill vara med? Det vore hur kul som helst!! Vi kan vara hemma hos mig och gå och köpa hem pizza också. Närstudie av JaredochJensen. :D 13, 14, 20 eller 21 april i så fall.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav madskellig » tis apr 03, 2007 17:57

Glorificus skrev: mads kanske också vill vara med?

Yes please :) "Närstudie av JaredochJensen" låter helt underbart! ;) Kan nog alla de föreslagna datumen, så det blir inget problem.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Glorificus » tis apr 03, 2007 18:09

Yay, vad roligt vi ska ha! :D
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav brat » tis apr 03, 2007 20:40

MKF in da thread! :D

Glorificus skrev:
MissKittyFantastico skrev:Nu har jag sett färdigt första säsongen av Supernatural och jag kan bara säga: :eek:

Iiiihh! :D Förstår att du är desperat efter andra säsongen nu. Och ooh, det är en bra säsong!!

En MYCKET bra säsong! Du kommenterar väl mycket hoppas jag? :) Tråden kan behöva lite liv.

Glorificus skrev:
MissKittyFantastico skrev:Man kan också köra med det klassiska "handen framför ansiktet och kika mellan fingrarna-tricket", det är mycket effektivt har jag märkt. :)

Ja, det brukar jag köra med. :D Eller så tittar jag på sidan av skärmen några sekunder.

Jag är en klassisk "handen framför ansiktet".
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » tis apr 03, 2007 20:48

brat skrev:
Glorificus skrev:
MissKittyFantastico skrev:Man kan också köra med det klassiska "handen framför ansiktet och kika mellan fingrarna-tricket", det är mycket effektivt har jag märkt. :)

Ja, det brukar jag köra med. :D Eller så tittar jag på sidan av skärmen några sekunder.

Jag är en klassisk "handen framför ansiktet".

Fast den är ganska farlig ibland. Det har hänt att jag har bitit mig i handen. Några gånger.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav brat » tis apr 03, 2007 20:52

Glorificus skrev:Yay, vad roligt vi ska ha! :D

Inget tvivel på om jag vill vara med på detta eller inte alltså? Jag kanske tycker att det är världens sämsta idé? Jag kanske vägrar?

Nääää :P
Det är universums bästa idé (som jag kanske redan sagt någon gång...)

maratonkväll
pizza
mads & Glory
JaredochJensen
:D :D :D
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav MissKittyFantastico » ons apr 04, 2007 9:28

Jag ska göra mitt bästa för att dra upp den här tråden så mycket jag bara kan. Alldeles strax ska jag se 2x02 och efter det kommer kommentarer på avsnittet.

Fast det var inte det jag skulle säga. Igår när jag var på bio så jag en trailer för Halle Berrys senaste film, Perfect Stranger. Halles vän, Grace, hittas död och hon försöker lista ut vad som hänt. Grace spelas av Nicki Aycox, Meg . Jag tror inte att jag vill se den filmen. Skulle nog ha svårt att känna större sympati för karaktären Grace.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav MissKittyFantastico » ons apr 04, 2007 16:00

Supernatural 2x02

Jag säger som Sam : Why did it have to be clowns?

Det var väldigt spännande att se hur de skulle reagera efter förra avsnittet. Båda försöker klara sig så gott de kan. Clownen var verkligen otäck. Den fick mig att tänka på Stephen Kings DET.

Det där med att bränna pappans kropp, var det på nåt sätt för att förhindra att han skulle bli en ande eller att nåt annat otäckt skulle hända honom efter döden?

Å där i slutet när Deans fasad tillslut faller och han bara står och slår och slår på bilen. Det gjorde ont i hjärtat på mig. Fy, jag lever mig in i karaktärernas känslor alldeles för mycket när jag tittar på nån serie eller film.

Jag gillade gästskådisarna också, det var ju Meg från Veronica Mars och Chad Lindberg. Han har visst varit med lite överallt, bla i ett Buffy-avsnitt.

Jag det var rätt dumt att kolla skådisarna på imdb. Nu har jag ju råkat spoila mig själv. Grr! Fast det var nog inte så farligt.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav brat » ons apr 04, 2007 17:12

MissKittyFantastico skrev:Supernatural 2x02
Å där i slutet när Deans fasad tillslut faller och han bara står och slår och slår på bilen. Det gjorde ont i hjärtat på mig. Fy, jag lever mig in i karaktärernas känslor alldeles för mycket när jag tittar på nån serie eller film.

Avsnittets bästa scen. Absolut. Jag vill bara ge honom en kram (det vill jag visserligen alltid... men ännu mer i den scenen).
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav MissKittyFantastico » tor apr 05, 2007 12:41

Supernatural 2x03

Spoilers för Angel också.

Yay! Amber! Jag blir alltid lika glad varje gång jag ser henne. Vad fin hon var i lite mörkare hår.

Den där Gordon, honom ogillade jag från första början. Jag tycker att karaktären påminner lite om Gunn. Alltså storymässigt. Syster som blir vampyr och som han dödar och att det är vad som driver honom att jaga. Fast Gunn är ju inte lika galen som Gordon förstås.

Avsnittets favorit-moment: När Dean sitter med G och pratar om sin pappa. Man kan riktigt se hur ögonen lyser av stolthet.

Jag måste säga att jag hela tiden väntade på att Dean skulle säga nåt i stil med "Ingen hotar min lillebror" när han och G slogs. Himla tur att författarna inte föll för den trötta klyschan. Det hade bara varit såå fånigt om han sagt nåt sånt högt.

Sen var det ju vampyrerna. Jag har diskuterat det med Ior och rain. Alla tre tyckte vi nog att det var lite fåniga tänder de hade. Vi är ju så vana vid Buffy-vampyrer och de regler som gäller där. Här är det plötsligt helt andra regler. Massor med små tänder, solljus är inte speciellt farligt, kors och vigvatten pfft liksom och endast halshuggning funkar för att döda dem. De "poffar" ju inte ens. ;)

Det var allt som allt ett bra avsnitt. Som vanligt. :)

Förresten, är detta början på Sams fluffiga hårperiod som jag hört ryktas om?

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav Glorificus » tor apr 05, 2007 13:54

MissKittyFantastico skrev:Supernatural 2x03
Förresten, är detta början på Sams fluffiga hårperiod som jag hört ryktas om?

Haha, what? Är det Ior som har överanalyserat Jared eller? :D
*sigh* Pretty hair. :lovebunny:
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav MissKittyFantastico » fre apr 06, 2007 10:31

Supernatural 2x04

Veckans mysterium var väl rätt, tja, inte tråkigt, men ok. Jag förstod rätt fort vem som var skurken och hur det hela hängde ihop. Det var liksom inte det som var grejen med avsnittet. Viktigare var vad som hände med Dean. Hela det här med att han egentligen borde vara död och hur det är hans fel att pappan dog. Vilket jag inte håller med om. Det var Johns eget val, dessutom tror jag att Dean hade gjort samma sak om det gällt Sam. Känns som om det är rätt mycket fokus på Dean just nu, vilket jag gillar, men jag skulle nog vilja ha lite mer Sam-centrerade avsnitt snart också. Jag vill veta mer om hans förmågor och vad var det egentligen John sa till Dean på sjukhuset?

Favorit-moment: När de sitter på bilen i slutet. Hur skulle jag kunna välja något annat.

Och det är visst fluffhårperioden. Tycker bättre om luggperioden som var i säsong 1. ;)

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav brat » fre apr 06, 2007 14:04

Tack för alla kommentarer!

MissKittyFantastico skrev:Supernatural 2x04
Och det är visst fluffhårperioden. Tycker bättre om luggperioden som var i säsong 1. ;)

Me too. :D
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav MissKittyFantastico » lör apr 07, 2007 11:03

Supernatural 2x05

Ett riktigt bra avsnitt! Lite mer Sam-centrerat, som jag efterlyste i förra avsnittet. Roligt var det också. Jag älskar Dr Badass (Ash). Han är underbar med sitt hemska hår, "Business up front and party in the back".

Det var så mycket bra i det här avsnittet.

*Sam knackar på Ashs dörr*
Sam: Ash. ...Hey, Ash!
*Dean knackar på dörren*
Dean: Hey, Dr. Badass!
*Ash öppnar*
Ash: Sam. Dean. Sam and Dean.
Sam: Hey, Ash... We need your help.
Ash: Well, hell, then, guess I need my pants.

Office Clerk: Probably shouldn't have let you kids in here...
Andy: No, it will all be fine. Just go get a cup of coffee, alright? 'These aren't the droids you're looking for.'
Dean: Awesome.

Favorit-moment (idag 2 st)

1
Dean sjunger. Jag satt och skrattade högt. Det var nästan sådär Angel-plågsamt fast inte fullt såå kasst faktiskt. Jensen sjunger egentligen rätt bra.

Dean: And even as a wanderer, I'm keepin' you in sight/ You a candle in a window on a cold dark winter's night...
*Sam tittar konstigt på Dean*
Dean: And i'm getting closer than I ever thought, I might-
Sam: You're kidding, right?
Dean: I heard the song somewhere; I can't get it out of my head. I don't know, man.

2
Dean kan inte låta bli att säga sanningen. Det var hysteriskt kul. Särskilt hans min när han verkligen försöker att inget säga.

Jag älskar den här serien. :D :lovebunny:

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav HeY » lör apr 07, 2007 12:40

MissKittyFantastico skrev:Jag älskar den här serien. :D :lovebunny:

Join the club :D

Kul med alla kommentarer; du håller tråden vid liv medan vi andra går som zombies och väntar på 2x18 (19/4!!) :(

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav brat » lör apr 07, 2007 15:51

MissKittyFantastico skrev:Supernatural 2x05

2
Dean kan inte låta bli att säga sanningen. Det var hysteriskt kul. Särskilt hans min när han verkligen försöker att inget säga.

Ja!! :D
Andy: Why are you following me?
Sam: Well, we're lawyers. See, a relative of yours has passed...
Andy: Tell the truth!
Sam: That's what I...
Dean: (deadpan) We hunt demons.
Andy: What?
Dean: Demons, spirits, things your worst nightmares wouldn't even touch. Sam here, this is my brother...
Sam: Dean, shut up!
Dean: (through gritted teeth) I'm trying!

Eller när Dean ger bort Impalan! :D :D :D

Det är perfekt att du ser säsong 2 för första gången nu, det ger mig många tankar om vilka avsnitt jag ska rösta fram till vår reprisrunda. :D
2x05 hamnar på min lista.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » lör apr 07, 2007 16:29

brat skrev:Det är perfekt att du ser säsong 2 för första gången nu, det ger mig många tankar om vilka avsnitt jag ska rösta fram till vår reprisrunda. :D
2x05 hamnar på min lista.

Jag tänkte precis exakt samma sak.

Simon Said hamnar definitivt på reprislistan.
Och Playthings. ("Let me guess. You guys are here antiquing?" ... "You're bossy.")
Och Nightshifter. (Ronald: "This is not a robbery! Everybody on the floor, now!" ... "Oh Mama, I'm in fear for my life from the long arm of the law")
Och Tall Tales! ("We don't have time for any of your blah blah blah blah.") :D
:lovebunny:
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav brat » lör apr 07, 2007 16:51

Glorificus skrev:Simon Said hamnar definitivt på reprislistan.
Och Playthings. Och Nightshifter. Och Tall Tales!:D
:lovebunny:

Agreed.

Jag råkar älska In My Time of Dying också... Och Croatoan och Hunted Ava! och kanske Born Under a Bad Sign. :D
Definitivt Croatoan och Hunted. Tror jag. :) Fast jag vill se alla!! :P

Hehe. mads, vad säger du? Vilka avsnitt?
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav rain » lör apr 07, 2007 17:08

MFK känner du för att se något avsnitt SN den 2 Maj? Ska köpa biljetter till gbg i nästa vecka och det skulle vara kul att se något avsnitt då om vi inte har annat för oss.

Älskar också denna serien ;) :D
Användarvisningsbild
rain
Minion

Inläggav madskellig » lör apr 07, 2007 22:03

brat skrev:Hehe. mads, vad säger du? Vilka avsnitt?

Umm, alla? ;) Jag håller nog med er, jag älskar Nightshifter, Tall tales, Simon Said, Croatoan, In my time of dying... Även The Usual Suspects skulle nog hamna på min lista :)
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav brat » sön apr 08, 2007 0:04

Börjar bli en rätt lång lista med avsnittsförslag. :)
Avsnitt 1, 5, 7, 9, 10, 11, 12, ev.14, 15
Men jag kan stryka mitt 14-förslag om jag får mitt 10-förslag. :D

Lite åsiktsspoilers om 2x01-2x17 ifall någon är rädd att få förväntningar på avsnitten. Men inga handlingspoilers.
Avsnitt 9-15 var verkligen en galet stark period i säsong 2.
Synd att avsnitt 16-17 inte levt upp. Men jag tror på avsnitt 18-22. Och nu är det mindre än två veckor kvar! :D
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav MissKittyFantastico » sön apr 08, 2007 0:28

brat: Happy to please. :) Det var så länge sedan som jag verkligen gillade en serie på det här sättet, så det är bara kul att kommentera avsnitten. Tänkte att jag skulle passa på eftersom jag aldrig gjorde så här med nåt från Whedon-verse och det är lite kul att se hur man reagerar vid en första titt och sedan när man ser om serien. Så räkna med att det kommer fler inlägg i den här tråden.

rain: Det låter väl som en bra idé. Jag överlämnade säsong 1 till Ulrica idag för att få henne fast också. Vi kanske får ha Supernatural-träffar i framtiden istället för Buffy-träffar. ;)

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav noike » sön apr 08, 2007 15:27

rain skrev:MFK känner du för att se något avsnitt SN den 2 Maj? Ska köpa biljetter till gbg i nästa vecka och det skulle vara kul att se något avsnitt då om vi inte har annat för oss.

Du känner inte för att dyka upp på träffen några dagar innan? Det är kul att träffa trevliga människor.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Crashdummie » mån apr 09, 2007 22:20

geez har alla sett s1?

ser på supernatural på svt1 nu och den handlar om.... vampyrer! Whaaaat?!?!?

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Glorificus » tis apr 10, 2007 20:41

MKF! Fin ny avatar! :D
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav MissKittyFantastico » tis apr 10, 2007 23:45

Glorificus skrev:MKF! Fin ny avatar! :D

Ja jag funderade länge på om jag skulle ta tillbaka min gröna katt, men sen så kände jag att jag behövde nåt nytt.

Det var väldigt jobbigt att välja vilken jag skulle ta, det fanns så många fina. Det blev den här för jag gillar hur mitt "Big Bad" står precis över hans huvud. Han ser lite bad boy ut på den bilden också.

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav Crashdummie » ons apr 11, 2007 10:47

Den e ju helt underbar MKF!

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav MissKittyFantastico » lör apr 14, 2007 10:59

Supernatural 2x06

Det här avsnittet såg jag nu inatt. Det var dumt. Jag fick faktiskt lite svårt att sova efter det. Jag tycker inte om händer som sträcker sig ut genom ventilationsgaller. Usch och fy!

Jag gillade att Jo var med igen, tycker att hon är rolig och Dean blir så fjantig i närheten av henne. Och Ellen. Hon är så bäst!

Fast jag blev lite rädd där i slutet. Jag liksom väntade på att Ellen skulle säga att John var Jos far, men så var det ju inte tack och lov. Det var "bara" han som fick Jos far dödad under ett uppdrag.

Hur skadade Jared handen egentligen? Jag vet hur Sam gjorde det, men inte hur Jared gjorde det i verkligheten.

Favorit-moment: Allt med Ellen.

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav brat » lör apr 14, 2007 11:36

MissKittyFantastico skrev:Supernatural 2x06

Hur skadade Jared handen egentligen? Jag vet hur Sam gjorde det, men inte hur Jared gjorde det i verkligheten.

Jag har bara hört att han skadade den när de spelade in någon stunt-scen, vet inte vilken scen. Men det var i vilket fall under inspelningen av SPN. Då skrev man in att zombien skadade hans hand för att förklara gipset.

EDIT.
Sökte lite och hittade ett bättre svar.

SINGER: He had a real injury. He broke his wrist over hiatus and didn’t take care of it as well as he might and then on the vampire episode when they attack him in the motel room and the guy hits him over the head and he falls, he fell on it and that was that. Two days later he was in a cast.

Vet inte hur jag missat den här intervjun, den är från i januari. Med Singer och Kripke. Ett svar måste jag, under omständigheterna, nämna. Frågan är vilka andra serier de beundrar.

SINGER: I thought BUFFY had a great cast, and we used Amber Benson. I’d like to get Spike [James Marsters] on our show. I never thought I would particularly like BUFFY, but my wife got me hooked on it, and I was hooked on him. Plus, that series was so well written. It was so smart.

EDIT 2. Nu vet jag varför jag inte läst den. Den är full att spoilers. Eeep!
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav HeY » lör apr 14, 2007 11:55

Kul att de gillar Buffy, och att eventuellt ha fler buffy skådisar i serien är inget som jag skulle ha ngt emot. Det ultimata skulle ju vara att få med SMG, men hon har ju inte gästat i vad jag vet ngn serie efter Buffy. Jag undrar varför egentligen, vad kan vara bättre "expose" till [nya] fans än att vara med i populära tv serier. Hon kanske inte behöver fler fans då hon har väldigt många från Buffy, men inte kan det skada att få fler som eventuellt kan gå och titta på hennes filmer :rolleyes:

Iaf så finns det nu promo för nästa Smallville och Supernatural på cwtv. Tror att det kommer bli ett riktigt roligt avsnitt!

Supernatural goes Hollywood :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film