Smallville

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Noggster » sön maj 09, 2004 3:29

Inte för jag har någon vidare lust att tracka ner på honom då han inte kommer tillbaka "enligt honom", men optimisten inom mig säger att han kommer ta en sista titt. Och detta leder till att jag måste säga att du 'Lestat' har enorma problem att läsa vad folk skriver, vilken är en smula ironiskt eftersom du så snabbt beskyllde AKS för just samma sak.

Ingen har kallat dig dum i huvudet, visst har det korsat min skalle. Men skulle nog aldrig kalla dig det rakt ut, eftersom du bara skriver dina åsikter. Men iom ditt "sista" inlägg där du säger att vi bara "spyr galla" på dig och att du lämnar oss för att du INTE får uttrycka saker som du tycker är brister i Buffy, så tar du det hela till dagisnivå. Så mycket för dina allsmäktiga universitetspoäng?

Och har du sett alla Btvs som du påstår att du har gjort så finner jag din sammanfattning av arcen till Buffy väldigt vred och snabbhafsad.

För övrigt var det där knappast en sammanfattning av X-files arc. Snarare en del av det viktigaste som händer i serien.
Jag önskar att jag kunde säga att jag är ledsen att du lämnar oss, men det är jag inte.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo

Inläggav Zaxx » sön maj 09, 2004 8:32

vad är en "Borg Cube" ?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav AKS » sön maj 09, 2004 9:14

Well, det känns som att allt är mitt fel att det spårade ut. Fast jag tycker själv inte att jag var aggressiv i mitt första inlägg (redan där tände det ju på alla cylindrar för Lestat). Min smiley på slutet sa ju allt. Och jag har gång på annan sagt att han och alla andra får säga vad de vill om Buffyverse, men jag tyckte att han från början var så nedlåtande som han påstod att vi var. Det var det *jag* ville diskutera. Hm. Jag tycker att det är väldigt synd att en person som gillar Buffy känner att han inte kan stanna på forumet, men samtidigt så har han inte skrivit ett enda inlägg i exempelvis en avsnittstråd (där vi alla vet att vi har heta diskussioner om just det avsnittets eventuella brister). Det känns på nåt vis som att det var precis det här han ville (en feltolkning kanske, men ändå) eftersom hans första inlägg var så nedlåtande.

Ja, ja. Min ursäkt var i alla fall allvarligt menad. Så om Lestat mot förmodan skulle komma hit och läsa så är det ju bra om han får veta det.

Undras vad malavel och Kuno tycker om mig då Lestat reagerade på så vis på mina inlägg? Damn, jag har ju... mordhotat dem med min evil internet ray of death. :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » sön maj 09, 2004 10:34

Bra jobbat AKS!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Langtry » sön maj 09, 2004 11:28

Zaxx skrev:vad är en "Borg Cube" ?

Ett slags rymdskepp som borgerna har.
Eftersom du inte verkar ha sett så mycket Star Trek postar jag lite bilder.

Bild Bild

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo

Inläggav sus@n » sön maj 09, 2004 11:44

herregud, ni skrämde bort Lestat! Känner mig tacksam att det inte var jag :) . Men allvarligt talat, man får väl ha olika smak - han verkade bara inte acceptera att vi hade en annan synvinkel och som sagt han kanske borde ha läst de mer "kritiska" trådarna.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav malavel » sön maj 09, 2004 11:53

AKS: Som official Goddess har du rätt att skrämma iväg vem du vill, hur elakt det än är att jaga iväg nån med motargument och läskiga smileys! Men jag tror att du bara lyckades få honom att gå upp i varv. Medans Noggster, Mr Chase eller jag fick honom över gränsen. Han klarade nog inte av att se XF beskrivas som klart sämre än Buffy av så många personer.

Och jag har väl inte glömt att tala om hur mycket jag älskar Doyle?
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav malavel » sön maj 09, 2004 11:54

Sus@an: Han kan väl knappt ha läst ett enda av mina episodinlägg! :)
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav Noggster » sön maj 09, 2004 12:23

Ett fyrkantigt rymdskepp? Måste vara det dummaste hittills.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo

Inläggav Langtry » sön maj 09, 2004 12:37

Det är inte mycket som överlever en fight med en Borgcube trots den skumma designen.

Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo

Inläggav sus@n » sön maj 09, 2004 12:39

malavel skrev:Sus@an: Han kan väl knappt ha läst ett enda av mina episodinlägg! :)

eller någon annans.. hmm.

Jag såg vad ni hade skrivit om att han hade blivit bortskrämd och läste sedan nästan alla argument som tagits upp o vad kan man säga... jag tycker iallafall helt klart att Buffy är bättre!
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav karykh » sön maj 09, 2004 13:07

EDIT: Har ingen lust att sparka på nån som inte kan försvara sig.
IRC
carre: jag brukade ta på mig själv när jag var liten och lekte doktor på mossans job

Användarvisningsbild
karykh
Scooby

Inläggav dizzy » sön maj 09, 2004 13:13

Synd att vi skrämde bort Lestat, men det känns inte som någon större förlust om det enda inlägg han blev motiverad att göra här var att försvara några andra serier i off-topic avdelningen.
Att han sen blir förvånad och stött av att hans argumentation inte gick hem och ingen höll med honom när han skriver rätt så nedlåtande saker om "vår" serie är ju hans problem.

Om du ändå tittar in igen Lestat och faktiskt gillar Buffy som du skrev så föreslår jag att du skriver lite inlägg om de olika avsnitten och säsongerna istället. Där har vi inga problem med avvikande åsikter. :)
""
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

Inläggav sus@n » sön maj 09, 2004 14:15

karykh skrev:EDIT: Har ingen lust att sparka på nån som inte kan försvara sig.

Nej det borde vi inte göra, hoppas Lestat kommer in igen och uppskattar våra underbara medlemmar som finns och våra åsikter.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav Simon » sön maj 09, 2004 14:37

Jag känner till hans sort. Enligt honom handlar det bara om åsikter i våra fall, och han är den som vet "sanningen".

Jag har inte tänkt att, som någon sa, "sparka på den som inte kan försvara sig", men jag vill ändå poängtera att ingen här inne betedde sig illa eller orätt. Det enda jag har sett i denna tråden är folk som uttrycker sina åsikter med respekt, och några som med rätta ifrågasatte denne Lestats påstådda egenskap att kunna skilja på bra och dåligt, medan vi andra, enligt honom, var "lekmän".

Jag känner mig dessutom lurad på en tråd efter att jag noterat saker jag vill argumentera för och emot, och sedan upptäcker att han stuckit utan någon som helst provokation.

Kudos till Mr Chase i synnerhet som förde en sund argumentation in i det sista, och kände igen irrelevansen i att diskutera frågan Buffy mot Arkiv X, i sammanhanget.

Om Lestat vågar sig tillbaka vill jag gärna ta upp diskussionen Buffy mot Arkiv X igen dock, det är mycket jag vill tillägga.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav AKS » sön maj 09, 2004 21:10

malavel skrev:AKS: Som official Goddess har du rätt att skrämma iväg vem du vill, hur elakt det än är att jaga iväg nån med motargument och läskiga smileys! Men jag tror att du bara lyckades få honom att gå upp i varv. Medans Noggster, Mr Chase eller jag fick honom över gränsen. Han klarade nog inte av att se XF beskrivas som klart sämre än Buffy av så många personer.

Ja, det var väldigt konstigt alltihop. Men som sagt; vad trodde han? Att vi skulle buga oss och hålla med? Nåväl...

Och jag har väl inte glömt att tala om hur mycket jag älskar Doyle?

Sweet, sweet poetry! :)

Mirkan: Jag håller med dig i allt du säger i ditt inlägg. Stämmer bra.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Zaxx » sön maj 09, 2004 23:14

jag tycker de däringa "Borg" killarna verkar vara ganska coola.. jag menar.. man måste ju vara riktigt FRÄCK om man skall åka runt i ett såntdär..?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Mr Chase » mån maj 10, 2004 15:37

TNG-DVD:er i Borgkuber vore ju ashäftigt! Och det säger jag som normalt inte bryr mig ett skvatt om hur DVD-boxar ser ut då jag tycker att innehållet är viktigast.
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo

Inläggav Kuno » tor maj 13, 2004 18:28

AKS skrev:Undras vad malavel och Kuno tycker om mig då Lestat reagerade på så vis på mina inlägg? Damn, jag har ju... mordhotat dem med min evil internet ray of death. :D

Gissa EN gång varför jag legat så lågt här ett bra tag nu? Jag är livrädd!! :P
Användarvisningsbild
Kuno
Minion

Inläggav Off » tor maj 13, 2004 19:28

AKS: Kan det vara så att du skrämmer bort fler människor än du får hit ;) :)
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » tor maj 13, 2004 23:20

Kuno: :D Men jag har saknat dig! Såhär får du inte hålla på! dvdforum.nu tar helt enkelt för mycket tid från oss -- du får nog lägga ner det... Hehe.

Off: Ja, det är ju en möjlighet. :) Men ändå hänger du kvar! Du är tålig du... Men som official goddess så kan jag ju inte bara snäll och mjäkig hela tiden heller. Jat tar mitt jobb på allvar. (Eller nåt åt det hållet.) ;)
Senast redigerad av AKS tor maj 13, 2004 23:25, redigerad totalt 1 gång.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » tor maj 13, 2004 23:23

Men ändå hänger du kvar

Har du försökt få bort mig? :cry:

:)

Dags att få tråden på rätt köl igen. Jag har en liten fråga faktiskt. Smallville verkar vara ganska mycket standalone men det ska finnas en del arc i den. Jag undrar om någon av er vet vilka avsnitt man ska titta på om man bara vill ha arcen och slippa de andra avsnitten. Jag gillar inte serien tillräckligt mycket för att kolla alla avsnitt men vill ändå veta vad som händer. Konstigt kanske men sån är jag. :)
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » tor maj 13, 2004 23:30

Off: Jävlar, nu sa jag för mycket igen! :)

Annars kan jag hålla med dig om Smallville. Jag tycker absolut inte att det är en dålig serie, men jag fann aldrig nåt som gjorde att jag var tvungen att se varje vecka och snart så slutade jag kolla. En arc *måste* ju vara Lex' utveckling. När blir han ond? Just nu är dte väl hans farsa som är den onde medan Lex... ja, av det lilla jag sett (första säsongen + ströavsnitt) så tycks Lex vara en intressant och komplex karaktär. Senast jag såg ett avsnitt hade han på sig en tvångströja i en madrasserad cell. Och i ett "se framtiden"-avsnitt (borde ha hetat Cassandra med tabke på att alla dylika avsnitt [se Red Dwarf] heter Cassandra, :)) så badade ju Lex i blod om jag inte missminner mig. Regnade blod gjorde det i alla fall. Så, jag ser definitivt intressanta saker i serien men sen så trånar Lana och Clark efter varandra och då är det yawn-o-rama igen.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Mr Chase » tor maj 13, 2004 23:34

Att titta på Lana (Kristin Kreuk) -- vare sig hon trånar eller inte -- kan aldrig bli ett "yawn-o-rama" (kul ord förresten), iaf inte för mig :) .
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo

Inläggav Off » fre maj 14, 2004 11:58

Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav VelocityBoy » fre maj 14, 2004 12:09

Off skrev:Lite rolig jämförelse

Inte undra på att Smallville inte är lika bra som Buffy det finns ju ingen motsvarighet till Spike :) (som om det någonsin skulle kunna finnas en iofs)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Langtry » fre maj 14, 2004 12:23

Underhållande läsning :)

Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo

Inläggav Noggster » fre maj 14, 2004 15:32

If Smallville continues to mimic Buffy as closely as it has, we can look forward to a torrid, gothic romance between Clark and Lex.

Hahah
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo

Inläggav Mr Chase » fre maj 14, 2004 16:25

I was way ahead of them :D !
Mr Chase skrev:Kan inte låta bli att göra jämförelser mellan Smallville och Buffy.
Clark är Buffy. Chloe är Willow. Lana är Cordy. Pete är Xander. Lex är Angel. Clarks föräldrar är Giles. På ett ungefär iaf.
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo

Inläggav latarmig » lör maj 15, 2004 0:49

Eftersom mitt intresse för det här forumet är starkt knutet till just buffyverse (senaste veckan har också Firefly kommit med på ett hörn) så missade jag totalt den här diskussionen av BtVS i förhållande till andra serier. Jag följer sällan den här avdelningen.

Det grämer mig.

Dels för att jag saknar diskussioner av den arten, det vill säga övergripande frågeställningar där BtVS antingen diskuteras i sin helhet, eller i förhållande till andra serier. Mer sådant! Dels eftersom diskussionen i och med Lestats inträde gick över i en annan intressant riktning - vetenskapernas hegemoni, samt möjligheterna att finna ett universellt kriterium för kvalitet. Var och en är frågor som jag skulle velat vara med och diskutera.

Det känns lite meningslöst att ta upp ämnena nu igen (nu när infektionen till sist gett med sig). Så trots att jag inte kunnat släppa tankarna på vad som sagts i tråden på hela kvällen, nöjer jag mig med att konstatera att jag tycker alla här varit väldigt vänliga. Jag vet inte hur många välkomsthälsningar Lestat fick, och den kritik han fick var utan ackompanjemang av hårda ord. Bättre kan det väl inte bli?
Senast redigerad av latarmig lör maj 15, 2004 0:52, redigerad totalt 1 gång.
latarmig
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film