Oscars 2007

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » mån feb 26, 2007 7:19

adolvsson skrev:Vad blev omdömet om Ellen?

Jomen visst. Lite tramsigt ibland, men det dög väl?

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » mån feb 26, 2007 7:19

adolvsson skrev:Vad blev omdömet om Ellen?

Nje. Sådär. Medelmåttigt, speciellt efter Jon Stewart förra året. Lite som en trött Billy Crystal.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » mån feb 26, 2007 7:22

Ellen var om möjligt ännu tråkigare än Stewart. Fast inte lika jävla dum som W. Goldberg. Jag måste säga att galorna blir tråkigare och tråkigare. Förr brukade det ju vara lite show, nu är det mest blaha.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav wyndham » mån feb 26, 2007 7:23

That's a rap. Tippandet gick ju rätt bra iallafall. Åtta av nio på de tyngre. Att De andras liv fick vinna var iofs en glad överraskning. En hel del av teknikpriserna också, men det räknar jag ihop imorgon. "Imorgon."
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav caffeineaddict » mån feb 26, 2007 7:25

Fem sekunder Peter O'Toole spöade iaf 2½ timme med Leo DiCaprio i djungeln så hårt att det inte ens var roligt.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » mån feb 26, 2007 7:26

caffeineaddict skrev:Fem sekunder Peter O'Toole spöade iaf 2½ timme med Leo DiCaprio i djungeln så hårt att det inte ens var roligt.

äh, kom igen nu. Att spöa DiCaprio i djungeln är alltid kul.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav RalfiParpa » mån feb 26, 2007 7:31

Jag gillade Ellen och jag gillar i vanliga fall inte Ellen. Överlag tyckte jag att galan var underhållande, långt ifrån ett sömnpiller. Det där John C. Reilly/Will Ferrell/Jack Black-numret var kvällens höjdpunkt. Det och Forest Whitakers tacktal.
Senast redigerad av RalfiParpa mån feb 26, 2007 7:32, redigerad totalt 1 gång.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav A bear » mån feb 26, 2007 7:32

RalfiParpa skrev:Jag gillade Ellen och jag gillar i vanliga fall inte Ellen. Överlag tyckte jag att galan var ovanligt underhållande, inte alls ett sömnpiller. Det där John C. Reilly/Will Ferrell/Jack Black-numret var galans höjdpunkt. Det och Forest Whitakers tacktal.

Och Helen Mirrens dito. Där ser man skillnad på Skådespelare och skådisar.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » mån feb 26, 2007 7:34

Ja. Riktiga förberedelser och inte bara en lapp med namn. Whitaker och Mirren borde vara föredömen hädanefter.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav forever » mån feb 26, 2007 12:47

Känns nästan som jag satt med och såg det själv..ni är underbara-målande inlägg - nästan så man kan skippa sammandraget :)

Kan man få en live version på den där "John C. Reilly/Will Ferrell/Jack Black-numret var galans höjdpunkt." på nästa träff?

please , pretty please ? :lovebunny:
Give me grace to accept with serenity the things that cannot be changed, courage to change the things that should be changed, and the wisdom to distinguish the one from the other.

Reinhold Niebuhr
Användarvisningsbild
forever
Singstar Champion

Inläggav noike » mån feb 26, 2007 15:42

Någon gång borde vi göra det här på riktigt. Alltså soffa, tv, popcorn, folk. IMO.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » mån feb 26, 2007 16:58

Fan , jag blev riktigt uttråkad där ett tag. En av de sämsta galorna på länge. Jag gillar dock Ellen och hon var okej här, men nej... Gav upp att kommentera och allting efter ett tag.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » mån feb 26, 2007 17:21

Att kommentera småsaker in absurdum hjälper bra mot tristessen.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav carre » mån feb 26, 2007 17:27

finns Oscars att ladda ner någonstans möjligtvis. kunde inte kolla inatt men vill gärna se galan ändå...
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav caffeineaddict » mån feb 26, 2007 18:25

noike skrev:Någon gång borde vi göra det här på riktigt. Alltså soffa, tv, popcorn, folk. IMO.

Definitivt. Jag hade ju faktiskt t.o.m. tankar på det i år, men det blev lite mycket att åka till Stockholm två veckor i rad.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav MissKittyFantastico » mån feb 26, 2007 18:51

Jag satt där alldeles ensam med mina morötter, olivbollar och cola och hade rätt trevligt alldeles för mig själv.

Ellen: Lite smårolig, fast jag saknar Billy Crystals sångnummer som han öppnade med en gång han var värd. Inget slår det.

Underhållingen: De där människorna som kullerbyttade sig till olika figure var väl intressanta, men inte sådär woho-roliga. Tråkig musik! Håller med om att skrika sönder en låt är inte att sjunga.

Kläderna: Oh yes! En sån avdelning måste man självklart ha. Mycket glitter och silver i år. Tack och lov verkar de fula guldfiskformade klänningarna på utgång igen. Måste säga att det var lite tråkiga kläder år. Inte mycket som stod ut sådär jättemycket. Eventuellt får jag ta mig en extra titt på Aftonbladet eller liknande för närmare studier.

Vinnarna: Tja, de får väl duga. Jag hade 13 rätta gissningar. Jag fegade i två kategorier och valde sådana som jag trodde juryn skulle gilla istället för de som jag själv ville skulle vinna. Slutsatsen var att jag skulle trott på "mina" kandidater istället.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav caffeineaddict » mån feb 26, 2007 18:57

MissKittyFantastico skrev:Jag satt där alldeles ensam med mina morötter, olivbollar och cola och hade rätt trevligt alldeles för mig själv.

Nästa år får vi hoppas att vi antingen kan dra ihop en IRL-Oscarsnatt som noike föreslår eller åtminstone att ditt nät fungerar så du kan blogga med oss. Det hade varit jättetrevligt. Tänkte faktiskt på dig ibland under nattens gång, att du kanske satt där helt själv och nätlös... :( Men det verkar ju som sagt ha varit ganska trevligt ändå?

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » mån feb 26, 2007 19:08

caffeineaddict skrev:Nästa år får vi hoppas att vi antingen kan dra ihop en IRL-Oscarsnatt som noike föreslår eller åtminstone att ditt nät fungerar så du kan blogga med oss.

Datumet borde ju fastställas tillräckligt i förväg för att ett samlat gäng inte borde vara helt omöjligt. Plats att vara blir väl det stora problemet, om folk måste jobba och sådant.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » mån feb 26, 2007 19:15

noike skrev:Plats att vara blir väl det stora problemet, om folk måste jobba och sådant.

Alltså, nu har jag varit krasslig i nästan en vecka utan att sjukanmäla mig. Borde det inte då vara okej att utnyttja det till en gång då jag inte är sjuk? Flexsjukanmälan, så att säga. Det tycker jag.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav caffeineaddict » mån feb 26, 2007 19:19

adolvsson: Folk gör det ju hela tiden för diverse menlösa sportevenemang, varför skulle inte Oscarsgalan vara en lika giltig anledning?

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav adolvsson » mån feb 26, 2007 19:40

caffeineaddict skrev:adolvsson: Folk gör det ju hela tiden för diverse menlösa sportevenemang, varför skulle inte Oscarsgalan vara en lika giltig anledning?

Därför att jag är utrustad med... vadheter det... moral. Samvete. Sån skit. Det är ivägen mest hela tiden, ärligt talat. Precis som stolthet. Fast stolthet har jag som väl är inte mycket av.

redigerat: Dödade en stavfelsnisse.
Senast redigerad av adolvsson mån feb 26, 2007 20:39, redigerad totalt 1 gång.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Rombat » mån feb 26, 2007 20:35

adolvsson skrev:Därför att jag är utröstad med...
SVART KAMEL!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav adolvsson » mån feb 26, 2007 20:39

Rombat skrev:
adolvsson skrev:Därför att jag är utröstad med...
SVART KAMEL!

Jag är mitt eget huvuds dokusåpa.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav carre » mån feb 26, 2007 21:00

ey skrev:finns Oscars att ladda ner någonstans möjligtvis. kunde inte kolla inatt men vill gärna se galan ändå...

?
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav noike » mån feb 26, 2007 21:03

ey skrev:
ey skrev:finns Oscars att ladda ner någonstans möjligtvis. kunde inte kolla inatt men vill gärna se galan ändå...

?

Vet inte. Alla andra galor finns, så helt omöjligt vore det inte.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » mån feb 26, 2007 21:06

ey skrev:

?

Verkar inte finnas ute än. Hittar bara förra årets. Fast det var bara lite snabbsökt från min sida. Om inte annat lär det komma.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav lilith » mån feb 26, 2007 21:59

Nån som vet om nån kanal (som man kanske har...*morr*) kommer att sända nåt sammandrag i repris?
Jag har redan spoilat mig, men det är kul att titta lite ändå. Tacktal osv.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav lilith » tis feb 27, 2007 15:27

Om nån mer skulle vara intresserad: SVT sänder ikväll 22.30 ett 1 1/2 timme långt sammandrag.
Så får man se lite i alla fall.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav wyndham » tis feb 27, 2007 17:31

noike skrev:Håller med caffe om manuset. Trevlig film, charmig. Men den förtjänar inte att vinna i de klasserna som är kvar.

Huruvida den förtjänade det eller inte är en sak, men jag tyckte ändå att det var ganska förutsägbart att den skulle få det. Originalmanus har en tradition av att belöna independentfilmer och dramakomedier.

För övrigt tycker jag visst att det förtjänade att vinna med tanke på motståndet. Babel är välgjord och fin på många sätt, men historiens struktur är bläsch. Som en björn skrev i filmtråden drivs handlingen bara framåt av störigt omotiverade dumheter. Klippet från the queen tydde på jobbigt överskrivande. Pans labyrint innehåller fler sidohistorier än filmen orkar med. Iwo Jima vet jag dock inget om, men det tillhör verkligen ovanligheterna att krigsfilmer premieras för manus.

he va ja tyck.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav A bear » tis feb 27, 2007 17:41

wyndham skrev:Iwo Jima vet jag dock inget om, men det tillhör verkligen ovanligheterna att krigsfilmer premieras för manus.

Vad jag fattar är Iwo Jima också till stora delar... inte direkt improviserad, men gjord "på plats" så att säga. Det stora i den tillhör väl då i första hand skådespelare och regissör, och i andra hand den som sitter med blyertspenna och rättar upp manuset allteftersom.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film