Dexter

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav eriked » tor dec 28, 2006 18:55

Sett 7 också. Gillar det.
Amputesdoktorn känns väldigt skummig. Deb är inte riktigt lika irriterande längre, yay.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav AKS » tor dec 28, 2006 19:24

AKS skrev:Illyria: Jag kommer nog att beställa den, men vill ha den som tie-in med tv-serien... Jodå, nu såg jag att det fanns. Alltså med omslag från serien. Jag vet att det är ytligt som tusan, men jag vill vad jag vill. :)

http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=0307277887&s=1

Äh, denna bok är slut överallt. :( Och de andra pocketversionerna har 11-20 dagar eller 2-3 veckors tid för att skeppas. Himla trist. Jag får vänta ett tag helt enkelt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav eriked » fre dec 29, 2006 19:12

Såg klart Dexter tidigare idag. Gillar det! Trevlig morbid humor.

Var först lite besviken på hans "handikap" att bara ta kol på busiga typer, men det var inte alls dumt ändå. Gillar att han ser sig som en vanlig seriemördare men som håller sig till sitt handikapp för att överleva (och hålla ett löfte). Detta gjorde väl att jag inte kände mig helt säker på om han verkligen skulle skona sin halvsyster även om jag var ganska säker.

Ser fram emot säsong 2. Skulle den komma till sommaren eller?

Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav gaspode » lör dec 30, 2006 21:03

Har sett t.o.m. 1x08 nu, och det är en grymt bra serie det här..
1x08 var nog fantastiskast hittills.

*sparkar på nedladdningen av 1x09*
kom igen nu! jefla...

4 avsnitt kvar, jag kanske inte blir klar idag som jag tänkte..

(spoiler 1x08) Tyvärr hade jag råkat markera spoiler om vem som var ITK, men men. Tecknen fanns ju tydligt när man visste om det, men jag hade säkert blivit överraskad, jag brukar oftast inte fundera så mycket på mysterierna medans jag kollar.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav gaspode » sön dec 31, 2006 0:23

1x09 då:

Sjukt jobbigt att följa kommentarer i den här tråden när alla se huller om buller! Skärpning folk! alla (förutom jag) måste kolla när det sänds ;)

Ännu ett bra avsnitt, även om jag nog håller det förra som bättre.

(spoiler 1x09) Jag har också funderat på om ITK och dexter är bröder, men det känns inte rätt, lite för uppenbart kanske. Nån annan koppling måste finnas.. Nu är det säkert så bara för det. :) Nån skrev att ITK och Dexter kunde samarbeta, men ITK har ju ingen urskiljning för vilka som "förtjänar att dö" alls, så jag tror inte att dexter är med på nåt sånt. Det känns som att ITK kommer vara tvungen att dö för att han vet för mycket om dexter. kanske blir det deb som måste skjuta honom i finalen?

Jaja, det känns lite löjligt att spekulera när ni andra sett klart säsongen redan, så jag slutar nu :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav gaspode » sön dec 31, 2006 2:39

1x10
Fortfarande ruskigt bra!

Såklart samarbetar inte nedladdningen av 1x11, men 1x12 är nere för längesen.. :(

Orkar inte lista grejer jag gillar, men jag kommer heller på några klagomål mot något i den här serien just nu faktiskt. Det måste vara ett gott betyg :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Matt » sön dec 31, 2006 13:46

Rätt skönt när man sparat Dexter och ska se hela säsongen i helgen.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav AKS » sön dec 31, 2006 17:03

Matt: Ja, du kommer precis som jag att vara *mycket* nöjd med det beslutet. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav gaspode » mån jan 01, 2007 22:24

Slut!

(spoiler 1x12) Jag visste väl att jag inte skulle spekulerat, för inga rätt hade jag. Tyckte det kändes lite för enkelt att de var bröder, men varför göra det onödigt svårt? :) Det funkade onekligen väldigt bra, alla scener med börderna, både i nutid och flashbacks, var väldigt bra. Man kände dexters dilemma.

We love Dexter!

Blir spännande att se vad som händer nästa säsong..
Rita kommer ju tvivla mer och mer, kommer han till slut att erkänna för henne att han satte dit Paul?
Doakes är väldigt intressant nu, som AKS skrev så kommer där ju garanterat hända nåt mellan honom och Deb, det har känts tydligt ganska länge, och särskilt då efter att hon var och åt middag hos hans familj. Men det stora är ju att han är efter Dexter nu... Känns som att dex får hålla sig i skinnet nästa säsong.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Matt » tis jan 02, 2007 17:48

Såg färdigt igår. 10 avsnitt på en dag. Vad ska man annars göra en bakis nyårsdag.
Hade jag vetat att man skulle få se Julie Banz i en Lara Croft outfit hade jag börjat titta långt tidigare.
Irriterar mig på karaktären Deb. Hon passar inte alls som polis. Påminner mer om en tonårig highschool tjej.
Det blir svårt att få en arc i nästa säsong som engagerar lika mycket och är lika relevant. Hoppas de lyckas.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav sp1keout » tis jan 02, 2007 22:10

Kvällen vid nyår så satt vi och åt nudlar och kyckling hos en vän. Trevligt sällskap och vi hade mysigt.

Så drog jag en parallel mellan en serie och Dexter och sen kom började jag ge massa lovord, berättade vad den handlade om et.c.

När vi lämande köket gick vi förbi hans lillebrorsas rum, och jag läste på dörren "Dexter" så jag vände mig om till han vi var hos och sa "Heter din lillebror Dexter?"

Svaret löd "Sa jag inte det?"

Ironic...
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Off » tis jan 02, 2007 22:13

sp1keout skrev:
Ironic...

...like rain on your wedding day
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav caffeineaddict » tis jan 02, 2007 22:14

(spoiler 1.08) Well, that was fricking obvious. Men serien är ändå ordentligt bra nu. Jag är bara inte sådär riktigt lyrisk än.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sp1keout » tis jan 02, 2007 22:15

Off skrev:...like rain on your wedding day

<3 u were 'pose 2 think bout Alanis!!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav caffeineaddict » tis jan 02, 2007 23:52

(spoiler 1.09) Jo, det är ordentligt bra även om alla vändningar fortfarande annonserades en mil bort och jag fortfarande inte kan med Deb (DÖ! DÖ! DÖ!) eller är särskild engagerad i någon av poliserna. Men allt med Dexter, Rita och nu även ITK fungerar riktigt fint. Det är mer av en karaktärsstudie än en thriller för mig, och som sådan är den riktigt bra.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav caffeineaddict » ons jan 03, 2007 1:08

(spoiler 1.10) Det här var dock det bästa avsnittet hittills. Tveklöst. Nu måste jag nog se de sista två avsnitten innan jag somnar också.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav sp1keout » ons jan 03, 2007 2:08

Hahaha, caffe även kallad streckse Dexter.

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Illyria » ons jan 03, 2007 2:32

caffeineaddict skrev: (spoiler 1.09) Det är mer av en karaktärsstudie än en thriller för mig, och som sådan är den riktigt bra.
Nej, det är inte en thriller. Definitivt inte ett ord jag skulle använda för att bekriva serien. Gör någon det?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » ons jan 03, 2007 3:20

Illyria skrev:
caffeineaddict skrev: (spoiler 1.09) Det är mer av en karaktärsstudie än en thriller för mig, och som sådan är den riktigt bra.
Nej, det är inte en thriller. Definitivt inte ett ord jag skulle använda för att bekriva serien. Gör någon det?

Kanske fel ord, men "mysterium" då. Det finns ju klara deckarsidor till den.

(spoiler 1.12) Jo, bra serie. Ser fram emot fortsättningen. Men jag är bara inte så där riktigt lyrisk. Kanske för att de flesta vändningar annonserades ganska långt i förväg. 1.10 var iaf bästa avsnittet.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav FearOfFour » ons jan 03, 2007 3:41

Såg precis första avsnittet och det verkar onekligen lovande.
Borde ha tittat färdigt på Angel först dock, jobbigt att ha två serier att vilja titta på samtidigt.
Och dumt att börja titta på det nu, rent allmänt, med uppkommande tentor och tjafs.
Jag har egentligen inte tid! :/
Spike: Why don't you rip her lungs out? That might make an impression.
Angel: Lacks... poetry.
Spike: Doesn't have to. What rhymes with lungs?
Användarvisningsbild
FearOfFour
Minion

Inläggav Illyria » ons jan 03, 2007 3:45

caffeineaddict skrev:Kanske fel ord, men "mysterium" då. Det finns ju klara deckarsidor till den.

Det är ett helt annat ord och det är något serien har, en mysteriearc.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav lilith » ons jan 10, 2007 22:41

Gillar det här! Har sett tre första avsnitten. Trots att det är mycket avhuggna kroppsdelar (nåt jag normalt har oförklarligt svårt för), tycker jag det är riktigt bra och inte äcklande. Ja, man är lite förhärdad.....
Ser fram emot resten! Men tänker inte ha för brått.

Kommer inte på en enda sak jag inte gillar med den här serien. Snyggt är det!
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav Illyria » fre jan 19, 2007 1:22

Tydligen har värdelösa Tv6 köpt in Dexter och ska visa den hösten 2007... Varför har inte SVT köpt in den? :evil:
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav RalfiParpa » fre jan 19, 2007 5:42

Illyria skrev:Tydligen har värdelösa Tv6 köpt in Dexter och ska visa den hösten 2007... Varför har inte SVT köpt in den? :evil:

I vanlig ordning har Canal+ första tjing på serien; de visar Dexter just nu.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Illyria » fre jan 19, 2007 5:46

Ja, den började förra veckan, men nu gäller den vanliga kanler ska köpa in serien och Tv6 är usel.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Off » fre jan 19, 2007 9:09

Förutom reklamen tycker jag Tv6 gör ett bra jobb med sina serier.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav RalfiParpa » fre jan 19, 2007 10:08

TV6s egenproducerade program lämnar väl en del att önska men deras serieinköp är fina. De har ett hopplöst grabbigt actionblock nån dag i veckan med The Shield, The Unit och Resuce Me, som jag brukar titta på trots att jag sett alla tre serier.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Illyria » lör mar 10, 2007 14:41

Säsong 2 börjar spelas in i slutet på maj och är tänkt att ha premiär 30 september, en dvd ska komma innan s2 börjar.

Lite mer om s2: Alla regulars är tillbaka för säsong 2, Masuka kommer vara en regular, säsongen kommer vara fortsatt löst baserad på böckerna och det kommer handla om att Dexter ska hitta sig själv (good vs bad).

Läs mer på The Futon Criticoch E!Online om Dexter på Paley Festival.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav eriked » lör mar 10, 2007 20:06

September... hade hoppats på lite tidigare. Men det ska bli kul!

Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Illyria » lör mar 10, 2007 22:35

Säsong 1 började 1 oktober så det känns som ett bra datum, även om september är långt borta. Jag hade gärna tagit en dvd till sommaren.

Kan nämna att det förekommer en spoiler för bok två i artikeln på E!Online.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film