Nyx skrev:Tidigare har jag sett Spirited Away - svenskdubbad, vilket drog ner den rejält - och Princess Mononoke - som var fin, men tyvärr somnade jag mot slutet.
Ruccola skrev:Miyazaki är grym! Kolla in Nausicaa också, jättebra.
adolvsson skrev:Nyx skrev:Tidigare har jag sett Spirited Away - svenskdubbad, vilket drog ner den rejält - och Princess Mononoke - som var fin, men tyvärr somnade jag mot slutet.
Jag hade faktiskt ingen koll på att han gjort båda dom däringa filmerna. Princess Mononoke såg jag när den amerikanska dubbningen kom, för dubbningens skull. Neil Gaiman skrev den. Jag älskade både den och Spritied Away. Nu vill jag gnaga mer Miyazaki.
caffeineaddict skrev:Miyazaki-topp
1. Spirited Away
2. Kiki's Delivery Service
3. Princess Mononoke
4. Porco Rosso
5. Castle in the Sky
6. Nausicaa of the Valley of the Winds
7. My Neighbor Totoro
8. The Castle of Cagliostro
sp1keout skrev:Om du hade sett Beyond The Clouds.
Det var en retorisk fråga...Eftersom den inte låg på din top10 var det ganska egensägande att du inte sett den, för den är ganska helt suverän.
caffeineaddict skrev:EDIT: Hittade filmen på IMDb nu, Miyazaki verkar inte ha haft något med den att göra.
A bear skrev:Jag tror jag precis började gilla opera.
caffeineaddict skrev:A bear: Told ya. Fantastisk, makalös film. Nu ska man bara få tag på den där långfilmsdokumentären om hur den gjordes också (utan att behöva betala Criterion-priser helst).
New, restored high-definition digital transfer
Audio commentary by director Les Blank, editor and sound recordist Maureen Gosling, and Fitzcarraldo director Werner Herzog
"Dreams and Burdens," a new 38-minute video interview with Herzog
Werner Herzog Eats His Shoe (1980), a 20-minute film by Blank featuring Herzog fulfilling a bet
Deleted scenes
Photo gallery of images taken by Gosling
Theatrical trailer
A new essay by film scholar Paul Arthur and an 80-page book of excerpts from Blank's and Gosling's production journals
adolvsson skrev:HOT FUZZ!
adolvsson skrev:HOT FUZZ!
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare