Tinwiel skrev:Hmm.. jag som tänkte att en film om bilar lät skittråkig. Inte ens om det är Pixar liksom. Nu kanske jag får tänka om.. men i närheten av Nemo kan den inte vara.
Tinwiel skrev:Usch... när jag är på det humöret ska jag inte se deppiga och bråkiga saker, då ska man se Scrubs och sånt.
AKS skrev:men jag vill minnas att nackdelen, det som gör att jag inte tycker den är jättebra, är det faktum att they bring on the monsters. Jag har alltd problem med monster i dylika filmer och finner dem lite... löjliga.
Pazuzu skrev:In the Mouth of Madness - Jag kände häromdagen att jag var tvungen att se om denna briljanta film. För att vara ärlig så tillhör den en av Carpenters bättre filmer. Bisarr, och med en stämning som bitvis får en att bli obehaglig till mods, till stor del beroende på kopplingarna till Cthulhu-myten.
A bear skrev:Nu var det iofs ett bra tag sedan jag såg den, den är ju av någon anledning väldigt svår att få tag på på DVD...
A bear skrev:Gillar du den kan du ta och leta upp Carpenters avsnitt ur s1 av "Masters of Horror", "Cigarette Burns". Lite samma stämning som ITMOM.
Pazuzu skrev:A bear skrev:Nu var det iofs ett bra tag sedan jag såg den, den är ju av någon anledning väldigt svår att få tag på på DVD...
Den finns på reg. 1 hos bl.a. Axelmusic.![]()
Pazuzu skrev:A bear skrev:Gillar du den kan du ta och leta upp Carpenters avsnitt ur s1 av "Masters of Horror", "Cigarette Burns". Lite samma stämning som ITMOM.
Tack för tipset! Jag har faktiskt varit lite nyfiken på "Masters of Horror"-serien ett tag, så det lär nog bli ett inköp av den så småningom.
A bear skrev:Pazuzu skrev:A bear skrev:Nu var det iofs ett bra tag sedan jag såg den, den är ju av någon anledning väldigt svår att få tag på på DVD...
Den finns på reg. 1 hos bl.a. Axelmusic. :)
Nix. Slutsåld.
adolvsson skrev:Cars
Pixars senaste. Deras bästa? Kanske. Cars är i vilket fall en underbar och väldigt rolig film. Varm. Med sina nästan två timmar är den åtminstone halvtimmen längre än din vanliga tecknade rull, och det är aldrig till filmens nackdel. Inte alltid racerfart, men det är ett bra tempo hela tiden.
Faktum är att Pixar har utnyttjat längden precis som dom har utnyttjat allt annat - till fullo. Dels det tekniska. Detaljrikdomen är fantastisk och det här är en av dom bäst dataaminerade filmer jag har sett. Vilka färger, så levande. Vilket för mig till den andra biten; karaktärerna. För dom känns också ovanligt levande och välutvecklade. Det är naturligtvis till stor del tack vare manus och animatörer, förstås, fast man har också gjort ett ovanligt bra val vad gäller röster. Eller så är dom ovanligt välregisserade. Owen Wilson & Co i all ära, men en stor packe extra cred går till Paul Newman. Vilken man, vilken röst.
Möjligtvis hade dom kunnat klippa någon av sångerna, samtidigt är dom inte många, dom flesta passar, och den ende som jag egentligen invänder mot spelas över riktigt härliga bilder, vilket gör det svårt att klaga. Sedan blir filmen emellanåt lite väl känslosam, på det där sättet som amerikanska tecknade familjefilmer kan bli, men det stör inte heller speciellt mycket, med tanke på hur mycket hjärta Cars ändå har.
Det blir alltså två rejäla tummar upp för Cars och missa för Chryslers skull (eh, det där fungerade bättre med filmens engelska röster) inte eftertexterna (med scener ur bilversioner av tre tidigare Pixarfilmer (så jävla dunderbart)) och en kort scen när sista namnet har rullat.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare