Smallville

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HeY » sön nov 12, 2006 14:49

LWes skrev:[6x07
Ja, jag trodde också att Lanas hemska nyhet var att hon hade en hjärntumör eller något, så det var ganska 'meh' när hon avslöjade det för Chloe.

Det första jag tänkte var "jaha, har hon gått och blivigt gravid nu? Men sen tyckte jag att det låt lite konstigt med alla avsvimmningar och extrema huvudvärkar ifall hon bara är gravid och då tänkte jag "har hon en hjärntumör eller ngt?". Sedan så var ju in första aning ändå rätt men jag tycker det skulle blivigt bättre med en tumör. Inte för att jag vill att hon ska dö, utan för att jag tror att en sån storyline skulle vara mer personlig och kunna ge mkt starkare scener än vad denna graviditet kommer ge. Att se Lana slåss mot tumören och överleva skulle kunna ge många eventuellt riktigt starka scener. Men då var det ju dock gravid hon var, är det verkligen vanligt att svimma av så mkt och ha en sådan extrem huvudvärk? Kan det vara Clarks barn :?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Mudbath » sön nov 12, 2006 23:44

Spoiler S06E07:Jag blev lite besviken när det visade sig att det INTE var en braintumour. :( Jag och polaren som följer serien har börjat förakta Lana å det grövsta. För övrigt tycker jag att detta avsnitt va lite sisådär. Det känns som om dom helt och hållet glömt bort resterande onda varelser som följde med från The Phantom Zone. Oliver Queen/Green Arrow kändes inte heller helt hundra. Bästa var nog Martha och Lionels "moment". Kan bli intressant. Speciellt hur Clark kommer att reagera. :D
Senast redigerad av Mudbath mån nov 13, 2006 21:47, redigerad totalt 1 gång.
..everynight I save you..
Användarvisningsbild
Mudbath
Minion

Inläggav adolvsson » mån nov 13, 2006 2:08

Glömde kommentera 6x06. Så dumt. Hittar inte anteckningarna heller, så nu har jag inte alls antalet dagssåpeposer för avsnittet, men jag har för mig att avsnittets irritationsmoment var förhållandevis få. Ironiskt, med tanke på frånvaron av båda huvudanledningarna till att jag överhuvudtaget följer serien just nu. Slagsmålscenerna var ett plus, det är svårt att klaga på specialeffekterna i Smallville. Dödsfallet i slutet kändes förutsägbart och trist. Och med det går vi direkt till...

6x07
Följande text har förresten legat i ett textdokument på hårddisken några dagar, originalet gjordes direkt under avsnittet och jag har bara putsat till den en aning nu inför upplägg. Oh, och återigen en brasklapp för den som inte är van vid mina inlägg här. Positiva åsikter? Det kryllar inte alls av dom.

Antal dagssåpeposer: 4.
Okej, för det första, och om ni tillåter testosteronet att ta över för en kort stund - Erica Durance där precis i början, klänningen, allt, hon var bara WOW! Alltså verkligen. Den kvinnan är en... kvinna. Wow.

För det andra, om det finns några tvivel på att Green Arrow egentligen är Batman borde dom kunna putsas bort nu, för rånet precis i början kändes (åtminstone för mig) som en klar spegling av mordet på Bruce Waynes föräldrar. Nåväl, jag kanske nördar ut, men att låta Green Batman rädda ett ungt par under pistolhot sådär ger faktiskt dom vibbarna. Dessutom, byta om när Lois Lane kan snubbla in i rummet igen när som helst? Not the sharpest thing you've ever done, mister Queen.

Att låta honom bli skjuten var någorlunda dramatiskt, fast känslan förtogs ändå av såväl nyss nämnda läderlappsvibbar som av den fjantiga Daredevildräkten.

Clarks garderob är något som stör mig mer och mer. Han behöver byta kläder. Att hela tiden bära Stålis färgkombo var sött i början, men nu inte lika mycket.

Karaktärer säger ofta samma saker, på samma sätt, med samma ansiktsuttryck, upprepar varandras namn. Variation vore välkommet, det har blivit alldeles för lätt att gissa rätt på vad karaktärerna tänker säga. Och hur dom tänker säga det. Hjälper inte att dom gärna annonserar ut det långt i förväg.

Lionel och Martha Kent? Det där såg jag inte komma... på mindre än flera mil ifrån. Fast det kanske har varit på gång sen längre tillbaka?

Apropå Lionel. En fråga till folk som följt serien - vad hände för att förvandla honom till en stor mes?

Apropå mesar. Lex är en jävel på att be om ursäkt. I'm sorry hit och I'm sorry dit. Uppenbarligen är han sin mesige farsas mesige son. Jag säger inte att Lex behöver vara världens hårdaste superskurk redan nu, det här gör bara inte att han hotbilden från honom (som ändå påstås finnas) känns speciellt äkta.

Lana gravid? Den såg jag inte heller komma... förrän hon svimmade tidigt i avsnittet. Gravid var min första tanke. Visst, ett tag trodde jag döende, men graviditeten kom först. Nu är bara frågan när missfallet sker, för hur mycket Smallville än ändrat från gamla vanliga Ståliskontinuiteten, har jag svårt att se dom låta Lana bli med unge.

"Our family has a tradition". Är inte det typ... en av poängerna med hela thanksgivinggrejen?! Inte för att "everyone" ens sa något till att börja med. Det kan också kännas som en detalj, men jag tycker det är ett utmärkt bevis på seriens ständigt slappa manusförfattande, att ha den repliken och sedan bara låta Clark tala.

Jag vet varför jag följer just nu, det blir tyvärr allt svårare att hålla ut. Vi får se hur det går. Jag vill dessutom väldigt gärna se Justice League-grejen nu och får väl hoppas det går att stå ut tills dess, åtminstone.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Glorificus » mån nov 13, 2006 3:58

adolvsson skrev:6x07
Apropå Lionel. En fråga till folk som följt serien - vad hände för att förvandla honom till en stor mes?

Hm... *försöker komma ihåg*...
Han satt i fängelse ett tag. Och det var väl där han fick cancer och var döende... tills han bytte kropp med Clark och efter det var botad. Sen minns jag inte varför han kom ut ur fängelset. Men han var blind ett tag. Var det före eller efter fängelsecancern? Sen togs han kropp över av Jor-El. Och efter det var han nog annorlunda. Eller..? Någon får gärna fylla i mina minnesluckor... ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav adolvsson » mån nov 13, 2006 4:07

Glorificus skrev:

Han satt i fängelse ett tag. Och det var väl där han fick cancer och var döende... tills han bytte kropp med Clark och efter det var botad. Sen minns jag inte varför han kom ut ur fängelset. Men han var blind ett tag. Var det före eller efter fängelsecancern? Sen togs han kropp över av Jor-El. Och efter det var han nog annorlunda. Eller..? Någon får gärna fylla i mina minnesluckor... ;)

Men efter allt det där borde han väl bli helförbannad, allra minst. You fuck with me, I fuck with the whole god damn world. Typ. Lite attityd och jävlar anamma, inte försöka hjälpa Lex och uppvakta Martha. Galet!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Glorificus » mån nov 13, 2006 4:22

adolvsson skrev:
Glorificus skrev:

Men efter allt det där borde han väl bli helförbannad, allra minst. You fuck with me, I fuck with the whole god damn world. Typ. Lite attityd och jävlar anamma, inte försöka hjälpa Lex och uppvakta Martha. Galet!

Jag tror han tog mer av "'the tortured soul'-approach" till allt det. Att han fick perspektiv på hur han varit som person. Eller så hintades det nån gång om att mesigheten kom av.. utomjordisk påverkan... hm... det här låter så fel, men jag tror det hade med nåt sånt att göra. Någon får gärna rätta mig.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav adolvsson » mån nov 13, 2006 4:29

Glorificus skrev:Jag tror han tog mer av "'the tortured soul'-approach" till allt det. Att han fick perspektiv på hur han varit som person. Eller så hintades det nån gång om att mesigheten kom av.. utomjordisk påverkan... hm... det här låter så fel, men jag tror det hade med nåt sånt att göra. Någon får gärna rätta mig.

Det låter trist i vilket fall som helst. Mesfaktorn i Smallville är hög som den är ändå

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Tam » mån nov 13, 2006 4:35

Glorificus skrev:
adolvsson skrev:
Glorificus skrev:

Jag tror han tog mer av "'the tortured soul'-approach" till allt det. Att han fick perspektiv på hur han varit som person. Eller så hintades det nån gång om att mesigheten kom av.. utomjordisk påverkan... hm... det här låter så fel, men jag tror det hade med nåt sånt att göra. Någon får gärna rätta mig.

Han var mes ett tag när han kom ut ur fängelset. Ut därifrån kom han väl efter nåt rackarspel av Jensen Ackles mamma? Jaja, han hade blivit av med cancern och tyckte livet var ett mirakel. Men sen gjorde Lex onda tvilling honom cynisk igen. Och sen tog Jor-El över honom ett tag och sen var helt "Your secret is safe with me, Kal-El." Minns inte om han var en snällis eller dummis säsong 5?
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav HeY » mån nov 13, 2006 10:28

adolvsson skrev:Clarks garderob är något som stör mig mer och mer. Han behöver byta kläder. Att hela tiden bära Stålis färgkombo var sött i början, men nu inte lika mycket.

Åh, tack och lov att det äntligen är någon som har påpekat det. Jag har inte orkat då det verkat som om ingen annan tänkt på det men gud vad jag irriterar mig på hans kläder. Varje jäkla avsnitt har han på sig en blå t-shirt och den där röda jackan, när han inte har på sig jackan har han istället på sig en röd t-shirt. Det har bara blivigt ett stort irritationsobjekt för mig och jag tvivlar på att hur mkt han än gillar blått och rött så bör han äga andra kläder!! Eller har han på sig dem andra emellen avsnitten eller :rolleyes:
Det är iaf irriterande, och inte det minsta sött längre! :x

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tinwiel » mån nov 13, 2006 12:02

Och dom där kläderna han hade på sig under (spoiler 6x07) Thanksgiving-middagenvar riktigt mesiga, jag reagerade på hur fula dom var... Kan inte Lois köpa lite snyggare kläder åt honom?
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav adolvsson » mån nov 13, 2006 12:43

Tinwiel skrev:Kan inte Lois köpa lite snyggare kläder åt honom?

Prexis! Han bär ju ändå kostym hela dagarna när han blivit stor och flyttat till Metropolis. Om dom redan dragit hit Lois och Jimmy och Perry White och fan vet vad i förtid, kan dom inte göra samma sak med garderoben? Gorramit!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Tinwiel » mån nov 13, 2006 13:01

adolvsson skrev:
Tinwiel skrev:Kan inte Lois köpa lite snyggare kläder åt honom?

Prexis! Han bär ju ändå kostym hela dagarna när han blivit stor och flyttat till Metropolis. Om dom redan dragit hit Lois och Jimmy och Perry White och fan vet vad i förtid, kan dom inte göra samma sak med garderoben? Gorramit!

Ja precis! Herregud... mesig farmboy-style börjar bli tråkigt i längden.. Om han hade haft lite mera välsittande kläder kanske, men det ska väl se ut som att dom har köpt det på nåt Wal-mart och kan därmed inte vara så snygga. Det verkar dock bara vara Clark som handlar där..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tomas » fre nov 17, 2006 10:32

6x08 Kakätande Martian Manhunter. Ännu en medlem av Justice League :)
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav adolvsson » ons nov 22, 2006 1:51

6x08
Räknade till 3 dagsåpeposer, fast siffran tas helst med ett knippe salt. Jag spolade mig nämligen igenom stora delar av avsnittet. Credit till skådespelarna dock, att dom kunnat leverera sådana här repliker avsnitt efter avsnitt utan att begå kollektivt självmord tyder på en imponerande inre styrka.

Eller desperation efter arbete, men hey, jag vill inte döma någon på förhand.

Tomas skrev:Kakätande Martian Manhunter. Ännu en medlem av Justice League :)

Aj fan, den referensen borde jag ha plockat upp. Scenen med honom var förresten i stort sett det enda jag gillade med 6x08. Snygga specialeffekter.

Nej, det var en sak till. Jag gillade hur dom spelade frieriet som värsta domedagsscenen. Trots kärleksförklaring och graviditetsacceptans och till slut tillit från Lanas sida, spelas scenen ut (med musiken och Lanas reaktion) som om Lex stod över henne med en yxa, redo att hugga hårt.

Övertydlighet och långväga annonseringar. Smallville förnekar sig i alla fall inte.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » ons nov 22, 2006 2:13

Tomas skrev:6x08 Kakätande Martian Manhunter. Ännu en medlem av Justice League :)

Okej. Spinoff med Justice League där de drivande författarna är JM DeMatteis och Keith Giffen! För satan.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » ons nov 22, 2006 13:13

noike skrev:
Tomas skrev:6x08 Kakätande Martian Manhunter. Ännu en medlem av Justice League :)

Okej. Spinoff med Justice League där de drivande författarna är JM DeMatteis och Keith Giffen! För satan.

Hade varit fantastiskt...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » ons nov 22, 2006 15:13

LWes skrev:
noike skrev:
Hade varit fantastiskt...

Jag håller med fullt ut. Då hade vi fått bra dialog, handling, drama, komedi, och ja, allt man vill ha av en tvserie.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » tor nov 23, 2006 4:11

Läste spoilerblock om (spoiler s6)Green Arrow, och tänker: "Kul, Ollie är en underbar karaktär som ligger en bit ifrån Supermans hela moralpredikande."
Så jag börjar titta från där jag slutade i s5. Och vad händer? Jo, i 6.08 blir jag så glad att jag blir helt spattig! Oreos! Betyder bara en enda sak!

J'onn J'onzz!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav AKS » tor nov 23, 2006 8:04

Jag såg inga Oreos. När kunde man se dem?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Mudbath » tor nov 23, 2006 8:11

AKS skrev:Jag såg inga Oreos. När kunde man se dem?

Det var ju dom som Clark råkade trampa på i bussgaraget och i sitt loft.
Användarvisningsbild
Mudbath
Minion

Inläggav AKS » tor nov 23, 2006 17:12

Äh, kommer inte ens ihåg nu! :) Men jag tyckte avsnitten var rejält segt så jag koncentrerade mig iofs inte så noga heller.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Garim » fre dec 08, 2006 15:07

6x09: Desde abajo te devora :)
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav Rombat » fre dec 08, 2006 15:34

6.09: Besviken. Hade ju hoppats på J'onn. Jaja.

Plus: Varför har ingen dödat den där irriterande biljardbollspojken och hans irriterande, självrättfärdiga lilla våp ännu?

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav LWes » sön dec 10, 2006 12:05

6x09
Det började bra, men det var lamt att det visade sig att Tremors-monstret bara var ett meteorfreak. Jävla kryptonit.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tomas » sön dec 10, 2006 13:54

LWes skrev:6x09
Det började bra, men det var lamt att det visade sig att Tremors-monstret bara var ett meteorfreak. Jävla kryptonit.

6x09
Hade också hoppats på ett Tremors-monster eller ett köttätande/livskraftsutsugande träd (vilket verkade troligt när de hittade alla kropparna nedgrävda under marken även om inte trädets rötter borde gräva sig fram så snabbt eller så långt bort). Besviken. :(
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav Mudbath » sön dec 10, 2006 14:11

6x09Lamt avsnitt. Dock tyckte jag att slutscenen med Lex var jävligt skön. Man nästan rös lite när man såg honom gå igenom fängelsekorridoren.
Användarvisningsbild
Mudbath
Minion

Inläggav AKS » sön dec 10, 2006 14:29

6.09: Slutscenen vägde upp ett avsnitt tråkigare än att se på gråsten. Slutscenen är IMO en av de bästa Smallville-scenerna nånsin.

Lvl 33.1 baby!! äntligen har skaparna fattat att det inte är "too scifi" och att detta är precis vad Smallville behöver mitt i allt melodrama.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » sön dec 10, 2006 15:38

Rombat skrev:6.09: Besviken. Hade ju hoppats på J'onn. Jaja.

Vad var det för nån, då? Nu har jag ingen större lust att se avsnittet alls.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Rombat » sön dec 10, 2006 15:43

adolvsson skrev:
Rombat skrev:6.09: Besviken. Hade ju hoppats på J'onn. Jaja.

Vad var det för nån, då? Nu har jag ingen större lust att se avsnittet alls.
Det ignorerades helt. Men jag längtar till nätsnästa avsnitt eller vad det heter. har hört fina saker om det, om dom nu är sanna.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav adolvsson » sön dec 10, 2006 15:55

Rombat skrev:Det ignorerades helt. Men jag längtar till nätsnästa avsnitt eller vad det heter. har hört fina saker om det, om dom nu är sanna.

Då finns det hopp i alla fall, bra så. Jag var rädd att personen ifråga avslöjats vara något oerhört tråkigt.

Användarvisningsbild
adolvsson

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film