Film 2: Uppdrag Miami Beach

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » tis nov 14, 2006 14:11

adolvsson skrev:
noike skrev:
A bear skrev:The Illusionist. Detta gillar jag.

Nu har jag fått upp hoppet för den här igen. Tack.

Varför gick det ner? Jag är lite nyfiken, tänkte se den ikväll. Om jag inte tittar på nåt annat.

Det var något som hade sett den och inte beskrev den så smickrande alls. Men jag litar mer på En Björns åsikter än en yahoo från ingenstans.

Finns den i bra kvalitet? Annars kan jag vänta.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Bender » tis nov 14, 2006 14:13

noike skrev:
Bender skrev:Såg the Prestige, med Christian Bale, Hugh Jackman, Michael Caine och Scarlett Johansson, på bio i helgen.

Filmen jag ser fram emot mest i år. Boken var, som vanligt med Christopher Priest, riktigt bra.

Jag tänkte nämna boken.. den tänker jag läsa!
Filmen rekommenderas verkligen!

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav A bear » tis nov 14, 2006 14:27

noike skrev:
adolvsson skrev:
noike skrev:
A bear skrev:The Illusionist. Detta gillar jag.

Nu har jag fått upp hoppet för den här igen. Tack.

Varför gick det ner? Jag är lite nyfiken, tänkte se den ikväll. Om jag inte tittar på nåt annat.

Det var något som hade sett den och inte beskrev den så smickrande alls. Men jag litar mer på En Björns åsikter än en yahoo från ingenstans.

Finns den i bra kvalitet? Annars kan jag vänta.

Vänta.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav adolvsson » tis nov 14, 2006 14:38

noike skrev:Finns den i bra kvalitet? Annars kan jag vänta.

Screenshotsen från TC:n jag tog hem såg bra ut och enligt kommentarer på demonoid ska ljudet vara i samma klass. Fast jag har inte hunnit kika efter än.
Senast redigerad av adolvsson tis nov 14, 2006 14:48, redigerad totalt 1 gång.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » tis nov 14, 2006 14:43

adolvsson skrev:
noike skrev:Finns den i bra kvalitet? Annars kan jag vänta.

Screenshotsen från TC:n jag tog hem såg bra ut och enligt kommentarer på demonoid ska både ljudet vara i samma klass. Fast jag har inte hunnit kika efter än.

Jag vet inte jag. The Illusionist är inte Clerks II där ljudkvaliten är det absolut viktigaste -- jag vill se den i bra bild. Jag gör som a bear säger och väntar.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tis nov 14, 2006 14:50

noike skrev:Jag vet inte jag. The Illusionist är inte Clerks II där ljudkvaliten är det absolut viktigaste -- jag vill se den i bra bild. Jag gör som a bear säger och väntar.

Fast som sagt, screenshotsen såg riktigt bra ut. Eller jag sa bra. Nu säger jag riktigt. Men lyssna på A bear låter klokt, det skulle man kanske göra, jag gillar bara inte att vara klok i onödan. Då får folk bara en massa höga förväntningar om en som ändå inte går att leva upp till. Nehej, du. Här är den. Om du är nyfiken.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » tis nov 14, 2006 14:53

adolvsson skrev:
noike skrev:Jag vet inte jag. The Illusionist är inte Clerks II där ljudkvaliten är det absolut viktigaste -- jag vill se den i bra bild. Jag gör som a bear säger och väntar.

Fast som sagt, screenshotsen såg riktigt bra ut. Eller jag sa bra. Nu säger jag riktigt. Men lyssna på A bear låter klokt, det skulle man kanske göra, jag gillar bara inte att vara klok i onödan. Då får folk bara en massa höga förväntningar om en som ändå inte går att leva upp till. Nehej, du. Här är den. Om du är nyfiken.

Screenshotsen är lite små. Allt ser bra ut på den storleken. Och "but there is hissing in the audio track throughout the film" var lite oroande.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tomas » tis nov 14, 2006 14:55

bilden på The.Illusionist.TELECINE.SVCD-SEPTIC som kom ut igår var mycket bra och ungefär som en vhs. Jag skulle ladda ner en sample innan jag bestämmer mig för att vänta.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav adolvsson » tis nov 14, 2006 14:56

noike skrev:Screenshotsen är lite små. Allt ser bra ut på den storleken. Och "but there is hissing in the audio track throughout the film" var lite oroande.

Lite, men å andra sidan var den snubben ende snubben i tråden som anmärkt på nåt sånt. Vi får se. Är det annat än riktigt bra kvalitet väntar jag också. Avlägger officiell och slutgiltig rapport senare idag. Meep-meep.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » tis nov 14, 2006 14:59

Tomas skrev:bilden på The.Illusionist.TELECINE.SVCD-SEPTIC som kom ut igår var mycket bra och ungefär som en vhs. Jag skulle ladda ner en sample innan jag bestämmer mig för att vänta.

Kalla mig petig, men bilden på 100% av alla filmer jag sett nerladdade i mpg har varit platt, helt utan djup. Jag väntar på att det kommer en xvid-septic i sådana fall.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav wyndham » tis nov 14, 2006 23:57

Idag blev det Babel. Och nä, jag blev lite besviken. Hade hållt mig oinformerad om storyn, men jag hade diffusa förhoppningar på storverk. Aningen bättre än hans föregångare 21 grams. Också bättre än Crash (d.y.), som tog upp liknande frågor på ett mer krystat sätt. Nog för att Babel också känns konstlad på sina håll, med Brad Pitt och Cate Blanchett har en del grymma ögonblick. Kanske har Iñárritu jobbat ihop en oscarnominering för regi också. En trea.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Tob » ons nov 15, 2006 0:40

wyndham skrev:Idag blev det Babel. Och nä, jag blev lite besviken. Hade hållt mig oinformerad om storyn, men jag hade diffusa förhoppningar på storverk. Aningen bättre än hans föregångare 21 grams. Också bättre än Crash (d.y.), som tog upp liknande frågor på ett mer krystat sätt. Nog för att Babel också känns konstlad på sina håll, med Brad Pitt och Cate Blanchett har en del grymma ögonblick. Kanske har Iñárritu jobbat ihop en oscarnominering för regi också. En trea.

Jag har så löjligt höga förväntningar på Babel så jag mår väldigt bra av att höra denna typen av kommentarer. Sen tycker jag i för sig 21 Gram är förbaskat bra så där skiljer ju vi oss åt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav caffeineaddict » ons nov 15, 2006 0:41

Jag är med Tob till hundra procentingar här. Och Amores Perros tycker jag nästan ännu mer om.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Matt » ons nov 15, 2006 1:22

Jag är också med er. 21 gram är fan en fullpoängare. Fan vad den filmen slog luften ur mig. Ser otroligt mycket framemot Babel.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav adolvsson » ons nov 15, 2006 3:45

Med anledning av The.Illusionist.TELECINE.PROPER.READ.NFO.XViD-PUKKA
adolvsson skrev:Avlägger officiell och slutgiltig rapport senare idag. Meep-meep.

Jag väntar också. Bildern är bra och det väsande ljudet är inte mycket mer störande än mina vanliga högtalare på en dålig dag, men baserat på scenen jag kollade in verkade fotot fantastiskt och stämningen magisk. Den förtjänar bättre än det en TC. Jag förtjänar bättre än en TC! Jag blir sugen på biobesök.

Utöver det tycker jag 21 grams är makalöst bra och även om jag skamligt nog inte kommit mig för att se Amores Perros ännu, trots att tänkt och velat ända sedan jag läste/hörde första recensionen för hur många år sedan det nu må vara, står Babel högt på min vill se-lista.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav wyndham » ons nov 15, 2006 18:03

Matt skrev:Jag är också med er. 21 gram är fan en fullpoängare. Fan vad den filmen slog luften ur mig. Ser otroligt mycket framemot Babel.

För alla som lyckas att inte se fram emot den för mycket så väntar förhoppningsvis en maffig filmupplevelse. Mycket energi har lagts på fotot, så slå på med ett biobesök om ni tänker se den.

Trailern för Stranger than Fiction var för övrigt mycket rolig. Lite för rolig, det kändes som om hela filmen visades från början till slut. Så alla Will Ferrell-fans som lyckas hålla sig undan från reklamen har verkligen något att se fram emot.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav A bear » tor nov 16, 2006 0:58

Ils (eller Them som den svenska titeln lyder, ej att förväxla med den klassiska monsterfilmen om myror). Fransk lågbudgetskräckis som borde uppskattas av folk som gillar Raimis tidiga grejor eller Neil Marshall, och det gör väl alla vettiga människor. Intellektuellt franskt par börjar så smått acklimatisera sig till livet på rumänska landsbygden, men så plötsligt en natt vaknar de av att någon rör sig runt huset - sen går strömmen och ficklampor börjar fladdra utanför, och snart även inne i huset... Där har vi i princip hela storyn, manuset kan inte ha varit mer än 3-4 sidor långt, men fy katten vilken spänning som byggs upp när en skollärarinna och en författare plötsligt måste börja slåss för sina liv. Extremt mörkt - alltså rent ljusmässigt, ofta är det bara ljussatt med en ficklampa eller en cigarettändare - men också enormt snyggt gjort så att man aldrig släpps ut ur spänningen utan hela tiden sitter och biter på naglarna. 77 minuter lång är den, och det är rätt lagom; det är i princip en enda lång jaktscen. Men en riktigt bra sådan, med skakande kamera, nästan inget soundtrack, nästan inga specialeffekter, väldigt lite våld rentav, bara AAAAAAAAAA! 4/5.

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav A bear » tor nov 16, 2006 3:18

Thank You For Smoking. Well this is just... neat. Älskade detta. Precis lagom skruvad satir, där skurkarna inte skäms för vad de gör och hjältarna är korkade losers. Aaron Eckhardt är härlig, filmen sparkar åt alla håll och plötsligt är inga argument giltiga längre, bara hur de framförs. Scenen där tobakslobbyisten, alkohollobbyisten och vapenlobbyisten råkar i gräl om vem som dödar flest är nästan lika stor humor som varje gång vår "hjälte" gör mos av någon som försöker få folk att sluta röka eller lär sin son att Amerika är det bästa landet i världen enbart eftersom de kan snacka i folk att de är bäst i världen. En amerikansk "Mannen som slutade röka" fast utan överdriven moralkaka. Inte helt felfri, men härlig. 5/5.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav A bear » fre nov 17, 2006 1:05

Jag fortsätter se på film. Det är ju filmfestival snart, man måste få upp takten.

Half Nelson. Härligt. Tänk er om "Crash" inte hade bestämt sig för att banka sitt budskap i huvudet på tittarna och inte behövt femtielva stora skådisar och pangpang - då hade den kunnat vara något åt det här hållet. Intimt litet persondrama om en vit, crackberoende historielärare som försöker lära ett gäng innercitykids att tänka själva samtidigt som han själv är på väg raka vägen ner i diket. Om det låter klichémässigt så glöm allt om "Farliga sinnen" eller så; det här är ett härligt litet drama, mot bakgrund av sociala stridigheter och krig och droger och rika mot fattiga och svarta mot vita men som aldrig ensidigt ropar ut "Detta är FEL!" utan bara visar människor (inte minst då en helt otrolig Ryan Gosling) som försöker göra så gott de kan och stå över all skit fast de är mitt i den. Allt handlar om att lösa olösliga problem. Möjligen liiiite lågt tempo, men... 5/5.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav adolvsson » fre nov 17, 2006 16:22

David Fincher. Zodiac. Trailer. Här.
http://www.youtube.com/watch?v=xJTC8iMQBGw

Oh, och jag gillade. Föga förvånande.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav caffeineaddict » fre nov 17, 2006 17:39

Bakåtsaltomortaler över Cykeltjuven på Criterion-DVD!

http://www.criterionco.com/asp/release.asp?id=374

About fricking time! :) Var *så här* nära att köpa R2UK-releasen.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav A bear » fre nov 17, 2006 19:48

Filmfestival, dag 1:

Sway (Japan): 5/5. Typ en japansk "Garden State" tills den tar en skarp gir in i något mörkare och blir både familjedrama, rättegångsdrama och obduktion av vart det japanska samhället har tappat bort sig självt och hur det skulle kunna hitta sig. Lysande.

King And The Clown (Sydkorea): 4/5. Smått Shakespeareaktig dramakomedi som utspelar sig i 1500-talets Korea där ett par gatuunderhållare börjar driva med den tyranniske kungen. Mycket bra, om än lite väl konstlat och krystat ibland.

Macbeth (Australien): 3/5. Jo, det är alltså en "Macbeth" eller snarare "Macscarface" som utspelar sig bland droglangare i dagens Melbourne. Stilsäkert och en mycket bra Lady M, men eftersom den håller sig till originaltexten får den slå rejält knut på sig ibland. Väl mycket effektsökeri med sadistiskt våld och sex också (står det verkligen i Shakespeare att de tre häxorna är assnygga nakna tonårstjejer?)

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Bender » lör nov 18, 2006 0:08

Såg Marie Antoinette ikväll.. helt ok och sevärd på bio! Kirsten Dunst var inte så Kirsten Dunstig som hon är i tex Spidermanfilmerna vilket är ett plus.
De moderna musikdelarna var verkligen välkomna, annars hade nog filmen blivit lite för torr med bara klassisk musik.

3,5 giljotiner av 5.

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav Tob » lör nov 18, 2006 0:23

Bender skrev:Såg Marie Antoinette ikväll.. helt ok och sevärd på bio! Kirsten Dunst var inte så Kirsten Dunstig som hon är i tex Spidermanfilmerna vilket är ett plus.
De moderna musikdelarna var verkligen välkomna, annars hade nog filmen blivit lite för torr med bara klassisk musik.

3,5 giljotiner av 5.

Filmen har fått rätt mediokert kritik, vilket har dragit ner mina förväntningar rätt rejält. Men jag är ändå väldigt sugen, Sofia Coppola som namn, som regissör och som manusförfattare slår väldigt högt i min bok. Virgin Suicides är bra men fyfan vad jag tycker om Lost in translation, så ohyggligt mycket. Nu blir jag sugen att se om den igen....suck.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Bender » lör nov 18, 2006 0:31

Tob skrev:
Bender skrev:Såg Marie Antoinette ikväll.. helt ok och sevärd på bio! Kirsten Dunst var inte så Kirsten Dunstig som hon är i tex Spidermanfilmerna vilket är ett plus.

3,5 giljotiner av 5.

Filmen har fått rätt mediokert kritik, vilket har dragit ner mina förväntningar rätt rejält. Men jag är ändå väldigt sugen, Sofia Coppola som namn, som regissör och som manusförfattare slår väldigt högt i min bok. Virgin Suicides är bra men fyfan vad jag tycker om Lost in translation, så ohyggligt mycket. Nu blir jag sugen att se om den igen....suck.

Jag läste också en del negativ kritik (förutom DN som gav den en 4a) innan och det gjorde nog att jag gillade filmen ännu mer. Den har en viss känsla som påminner ganska mycket om LiT, svårt att beskriva.

Sen är Axel von Färsen med rätt mycket också vilket är kul som svensk. Sen är det också kul att amerikanerna som ser filmen blir påminda om hur mycket hjälp landet fick av frankrike i sitt frihetskrig under den här tiden.

Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav Isabella » lör nov 18, 2006 1:59

Jag såg Crash nyss. Hmm... jag vet inte vad jag ska säga men den var bra. Fast jag tror man måste se den åtminstone en gång till för att riktigt förstå den.
Isabella
Scooby

Inläggav noike » lör nov 18, 2006 3:05

Isabella skrev:Jag såg Crash nyss. Hmm... jag vet inte vad jag ska säga men den var bra. Fast jag tror man måste se den åtminstone en gång till för att riktigt förstå den.

Vilken utav dem? 1996 eller 2005?
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Isabella » lör nov 18, 2006 3:26

noike skrev:
Isabella skrev:Jag såg Crash nyss. Hmm... jag vet inte vad jag ska säga men den var bra. Fast jag tror man måste se den åtminstone en gång till för att riktigt förstå den.

Finns det två? :O Jag såg den från 2005.
Isabella
Scooby

Inläggav noike » lör nov 18, 2006 3:29

Isabella skrev:
noike skrev:

Finns det två? :O Jag såg den från 2005.

Det finns två filmer med samma namn, det är allt. Den andra från -96 är lite... mer speciell. (Mina föräldrar klarade inte av att se den för det var för mycket naket med antydningar. Trodde inte de var så pryda av sig.)
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » lör nov 18, 2006 22:52

Har kört igenom några filmer med QaF-kopplingar dom senaste dagarna. Snabb recension av dom 3:

"Say Uncle" med Peter Paige: Nope. Älskar Peter. Älskade inte filmen. Den var knappt godkänd.

"Bang, bang, you're dead" med Randy Harrison i en mindre roll. Rätt så bra high schoolfilm som handlar om mobbade high schoolungdomar som vill hämnas och en pjäs som heter just "Bang, bang, you're dead". Rätt så bra. Jag gillade den. Stark 3a.

"Particles of truth" med Gale Harold som en av de större bikaraktärerna. Aaaaw, mysig film. Sorglig men ändå hoppfull. Trasiga människor som ändå är vackra. Perfektion är inte skönhet. Gillade filmen. En 4a. Ingen storslagen klassiker men småmysig och det funkade för mig just ikväll i alla fall.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film