Smallville

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav poser » tor aug 03, 2006 21:57

AKS skrev:Mm, det brukar låta så efter en typisk säsongsavslutning för Smallville. :) Tänk om de kunde göra resten av säsongerna lik bra...?

Då hade man inte fått något lugn i vardagen i väntan på nästa avsnitt. Avslutningen för s3 är verkligen of the chaaaains.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Zaxx » tor aug 03, 2006 22:15

HOLD ME, EVEN THOUGH I KNOW YOU'RE LEAVING!!!

Det är posers depp-gåva till mig... damn you, när den kom var det nära jag började gråta.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Ai » fre aug 18, 2006 21:47

5x22

Så kommer Zod. Han kommer igenom en portal genom Brainiac - vad jag förstår - och in i Lex. Men att färdas igenom JM kostar på - påvägen plockade han tydligen upp Spikes rock....

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Zaxx » sön aug 20, 2006 21:30

Nu skall jag se Säsongsfinal 4 :D

S4E22! 8)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav eriked » lör aug 26, 2006 13:46

2x18
Introscenen såg riktigt bra ut. Glas! Annars tja..jo tycker det var ganska bra. Håller med Garim om att tjejen var riktigt bra också. Hoppas det händer lite med nån arc snart. JM kom igen

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Mudbath » sön sep 03, 2006 0:31

Har börjat plöja igenom denna serie då jag och en kamrat till mig gjorde uppgörelsen att om jag plöjer igenom Smallville med honom så ska han se hela Buffyserien med mig ;) Vad gör man inte för att locka över folk till att upptäcka Joss underbara värld.. :)

För övrigt kan jag väl säga att serien är bra, Lex är ju kung!
..everynight I save you..
Användarvisningsbild
Mudbath
Minion

Inläggav Tinwiel » sön sep 03, 2006 0:36

Crap, jag skulle ju se dom sista avsnitten för den här säsongen.. nån som har dom sparade?
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » sön sep 03, 2006 15:15

Avsnitt 5.21 visas i kväll på TV3 och 5.22 nästa söndag...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Mudbath » tis sep 26, 2006 0:05

Nån som vet om TV6 kommer visa säsong 6 ganska omgående efter säsongspremiär i USA eller kommer vi få sitta här i Sverige och vänta ett halvår? I så fall vet jag en som kommer ladda ner istället.. :rolleyes:
Användarvisningsbild
Mudbath
Minion

Inläggav HeY » tor okt 05, 2006 13:51

6x01: (Inga kommentarer här än, då blir jag först då.)
Om jag tänker på förra säsongens fiasko så var detta en riktigt bra säsongsöppning, vilket jag inte hade väntat mig. Kanske finns det fortfarande hopp för serien och jag tyckte de byggde upp en bra story för säsong 6 och ser fram emot fortsättningen. Zod var dock lite av en besvikelse, dock så var det snygga effekter när han "fångades". Jag tycker effekterna har blivigt extremt snygga i Smallville och jag tycker att de blåa är skitsnygga (för blåa stålar m.m verkar vara vad de satsade i detta avsnittet iaf!). Jag har aldrig gillar Superman-scoren i serien och det gör jag fortfarande inte. Det vill säga jag hade musiken som spelades när Clark fångade Zod. Den får mig på en sorts "off-känsla" och jag vet faktiskt inte vad det är som får mig att bli sån. Den är helt enkelt inte bra i mina öron, de borde ha en egen utan att vara influerade av Superman (även om det är Superman som ung så tycker jag inte score musiken måste bevisa det).
Lana störde mig inte alls detta avsnittet. Helt otroligt! Jag irriterade mig enormt på henne i säsong 5 (undantag från början) men i detta avsnittet vad hon okej, till och med på gränsen till bra. Hon kändes inte bara som svaga tråkiga Lana som inte gör mer än att gnäller och klagar, utan hon kändes till och med ganska stark. Får hoppas de fortsätter så och kanske kan hon växa i mina ögon igen. Men inget mer Clana, det kapitlet är över för mig. Däremot så är jag sugen på Clois nu, älskade sjukhus scenen och Lois min när Clark tog henne i handen. Där pratar vi iaf om lite kemi mellan skådespelarna, den är borta mellan Tom och Kristen.
Även Martha tycker jag har blivigt intressantare. Att de dödade Jonathan kan nog ha varit bland det bästa de någonsin har gjort i serien.
Jag tyckte Aaron Ashmore var ganska bra, men han var ju inte med så mycket. Kan nog bli bra med en liten romans mellan han och Chloe. Jag tog det som att han var den som Chloe hade haft sex med när hon praktiserade i Metropolis mellan säsong 1-2, eller tog ngn det annorlunda?
Aja, det var ett bra avsnitt iaf och jag ser faktiskt ifram emot nästa avsnitt av Smallville. Det var ett tag sedan jag kände så :)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav buffymon » tor okt 05, 2006 16:15

James Marsters ska inte vara med den här säsongen så man kan ju lika gärna sluta titta. Vem bryr sig om stålmannen anyway? :eek:
Skamlös reklam för mina Spuffy fics: http://buffymonmon.livejournal.com/
Användarvisningsbild
buffymon
Minion

Inläggav Mudbath » fre okt 06, 2006 19:52

HeY:

Spoiler s5+6:
Att dom dödade Jonathan var ganska logiskt om man sett filmerna men ändå lite synd då jag saknar honom lite.

Antar att du med Aaron Ashmore menar Jimmy Olsen? Ja det måste varit honom för om jag inte minns fel så sade hon att hon haft sex med en som hette Jimmy.

Clana kan jag hålla med om att nu får det vara nog. Men om han nu nödvändigtvis måste försöka igen med henne då MÅSTE HAN BERÄTTA!!

För övrigt tycker jag att Supermanmusiken som kommer ibland är bra! Jag får gåshud av den när man blir påminnd om vad serien egentligen handlar om! :)
Användarvisningsbild
Mudbath
Minion

Inläggav HeY » lör okt 07, 2006 2:31

Mudbath skrev:HeY:

Spoiler s5+6:
Att dom dödade Jonathan var ganska logiskt om man sett filmerna men ändå lite synd då jag saknar honom lite.

Antar att du med Aaron Ashmore menar Jimmy Olsen? Ja det måste varit honom för om jag inte minns fel så sade hon att hon haft sex med en som hette Jimmy.

Clana kan jag hålla med om att nu får det vara nog. Men om han nu nödvändigtvis måste försöka igen med henne då MÅSTE HAN BERÄTTA!!

För övrigt tycker jag att Supermanmusiken som kommer ibland är bra! Jag får gåshud av den när man blir påminnd om vad serien egentligen handlar om! :)

Jag har inte sett Superman filmerna så jag visste inget om att han är död i dem. Har dock sett den tecknade serien men där har han varit med, eller det var iaf en gammal man med Martha. Hitta hon en ny kanske?

Japp, Aaron Ashmore är han som spelade Jimmy [James ;) ] Olsen. Minns inte vad hon sade att han hette, men jag kan nog säga att jag vet säkert att det är han det var.

Visst så skulle jag vilja se Lana få reda på hemligheten. Enligt Superman (har ju även sett Lois&Clark) storyn så kommer hon ju också få reda på den. Tror det var i Lois&Clark jag såg ett avsnitt med Lana, eller så var det i tecknade, då kom hon iaf tillbaka och var ihop med Lex och avslöjade att hon visste om hemligheten. Hon sade också att hon vetat sen High School, men i så fall stämmer det ju inte med Smallville. Aja, jag vill se sanningen komma fram iaf, men om jag vill se Clana vet jag inte. Jag är mer sugen på Clois.

Jag tycker vi blir tillräckligt påmind med karaktärena och alla S:en som tycker upp ständigt, den där Superman musiken får mig bara (som jag sa tidigare) på en Off-feeling.

Sedan vill jag kommentera 6x02 också:

Ännu ett bra avsnitt från Smallvilles sida. Serien har ryckt upp sig, hoppas det håller. Jag var jäkligt trött på serien där ett tag men kanske finns det hopp för en riktigt bra säsong. Fortsätter den såhär så kommer den bli det iaf.

Vet inte så mycket vad jag kan säga om veckans storyline med Lex's kidnappning för den kändes ganska fristående. Men den var iaf ganska intressant för att vara ganska fristående och det är inte ofta de lyckas få till såna avsnitt tycker jag. Jag störde mig faktsikt inte på Lana i detta avsnitt heller. Eller jo lite i scenen med Clark [när hon försökte spela piano] och hur hon fortsatte med hemlighets tjaffset. Jag är över det nu, kan hon bli det också. Hon säger att hon inte älskar honom (vilket känns som en lögn) så varför fortsätta att pusha för sanningen. Jag ville att Clark skulle fnäsa åt henne och säga att det är dags att växa upp i den scenen. Men förutom det så störde jag mig inte mycket på hon. Jag tycker om att de gör lite som jag nämnde någon gång tidigare, ger henne lite av en egen story. Jag tycker om att hon inte känns så mesig längre. Redan förra avsnittet imponerade hon med svärd-genom-handen scenen, men här så slogs och lite också. Det får de gärna fortsätta med, bara hon inte blir bättre än Lois (tvivelaktigt) ;)

Mr. Queen (kommer inte ihåg förnamnet, men han kallas iaf Arrow har jag hört) tyckte jag verkade vara intressant. Det kan nog bli riktigt intessant med en bad gud-going good-going bad story. Tycker alltid det är intressant med såna storylines och det ska bli kul att på vilken sida han kommer hamn på slutligen (jag gissar goda, men man vet ju aldrig).

Lois har hittat sitt kall. Hon var väldigt rolig idag, som vanligt. Jag gillade scenerna som hade med dörren att göra, många roliga kommentarer. Chloe är också bra som vanligt. Är det bara jag eller påminner Chloe om Veronica Mars?

Nu får det räcka med kommentarer, blev nog väldigt mycket. Jag ska nog dra mig tillbaka till sängen nu. God Natt!

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Mudbath » lör okt 07, 2006 14:09

Jodå i första filmen av Superman så dör Jonathan Kent i en hjärtinfarkt. Så jag satt mest och väntade på att det skulle hända i serien också.
Jag börjar störa mig mer och mer på Lana då hon känns mer och mer bitchig mot Clark. I förra säsongen tyckte jag mer att det var Clark som fick skylla sig själv eftersom han ljög hela tiden men nu är det ju faktiskt så att dom har gått skilda vägar så Lana kan inte kräva en massa saker. Mr. Queen ska faktiskt bli intressant att se vad ha hittar på. Sen tycker jag det är jäkligt intressant att Lionel verkar vara en good guy nu och håller på Clarks hemlighet samt vill skydda honom. Jag undrar hur länge det håller. Hur som helst så var det ett helt okej avsnitt, och äntligen får man se när Clark lär sig blåsa. Det har jag också väntat på hela serien. :P

Lois, nja, jag har inte lyckats placera vad jag tycker om hennes karaktär än. Det känns inte riktigt som det är rätt personlighet för Clark. Det lär ju bli ett ganska udda par i så fall.. om inte hon lugnar ner sig vill säga.
Användarvisningsbild
Mudbath
Minion

Inläggav LWes » sön okt 08, 2006 20:39

Mudbath skrev:Jodå i första filmen av Superman så dör Jonathan Kent i en hjärtinfarkt. Så jag satt mest och väntade på att det skulle hända i serien också.

Men det finns ju ingen anledning att någonting skulle hända i Smallville för att det hänt i filmerna. Båda är ju baserade på serietidningen, där både Martha och Jonathan fortfarande lever.

6x02Wow vilken handling: Clark är förkyld och nyser ibland :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
Green Arrow var mycket cool. Låt oss se lite superhjälte team-ups nu!! :o
Jag tycker att serien är ganska bra nu. Mycket tack vare Lois. Hon är så jävla bäst!
Nu Green Arrow som en återkommande karaktär så kan det nog hända kul saker!!!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Mudbath » sön okt 08, 2006 22:36

Nu har jag inte läst någon Superman serietidning så jag kan inte uttala mig om det. Men jag får tro på ditt ord. :P Hur som helst så blir jag nyfiken när du pratar om Green Arrow, jag antar att du syftar på pilen som Mr. Queen skjuter iväg i slutet på 6X02? Men mer vill jag inte veta förrän det visar sig i (förhoppningsvis) nästa avsnitt! :)
Användarvisningsbild
Mudbath
Minion

Inläggav HeY » sön okt 08, 2006 22:39

Mudbath skrev:Nu har jag inte läst någon Superman serietidning så jag kan inte uttala mig om det. Men jag får tro på ditt ord. :P Hur som helst så blir jag nyfiken när du pratar om Green Arrow, jag antar att du syftar på pilen som Mr. Queen skjuter iväg i slutet på 6X02? Men mer vill jag inte veta förrän det visar sig i (förhoppningsvis) nästa avsnitt! :)

Alltså han kallas Green Arrow, eller? (LWes?)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » sön okt 08, 2006 22:45

Mudbath skrev:Nu har jag inte läst någon Superman serietidning så jag kan inte uttala mig om det. Men jag får tro på ditt ord. :P Hur som helst så blir jag nyfiken när du pratar om Green Arrow, jag antar att du syftar på pilen som Mr. Queen skjuter iväg i slutet på 6X02? Men mer vill jag inte veta förrän det visar sig i (förhoppningsvis) nästa avsnitt! :)

Nej, jag har inte heller läst någon Superman-tidning, men jag vet det bara.
Green Arrow är Mr Oliver Queen's superhjälteidentitet.
lär mer
Själv har jag inte läst några DC-serietidningar, men jag tycker alltid att det är kul när dom i Smallville hämtar från serietidnignarna.
Green Arrow är nog en av DC kändaste superhjältar tror jag. Jag kände i alla fall till honom och jag vet inte alls mycket om DC.
Det är i alla fall sånt som gör att jag blir uppspelt och ser fram emot mer Smallville, för serietidniingar gillar jag väldigt mycket, även om jag bara läser MARVEL :) :o
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav carre » sön okt 08, 2006 22:48

poser skrev:
AKS skrev:Mm, det brukar låta så efter en typisk säsongsavslutning för Smallville. :) Tänk om de kunde göra resten av säsongerna lik bra...?

Då hade man inte fått något lugn i vardagen i väntan på nästa avsnitt. Avslutningen för s3 är verkligen of the chaaaains.

alltså, mitt smallvilletittande är så uppskruvat pga deras geggande. ja lägger av att titta efter typ 4 dåliga avsnitt och sen så kommer jag på att det faktiskt kommer komma fler bra avsnitt (det brukar nämligen alltid göra det) så då börjar jag titta igen och sen lägger jag av osv... dålig cirkel fast... ja.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav HeY » sön okt 08, 2006 23:04

ey skrev:
poser skrev:

alltså, mitt smallvilletittande är så uppskruvat pga deras geggande. ja lägger av att titta efter typ 4 dåliga avsnitt och sen så kommer jag på att det faktiskt kommer komma fler bra avsnitt (det brukar nämligen alltid göra det) så då börjar jag titta igen och sen lägger jag av osv... dålig cirkel fast... ja.

Låter som om vi sitter i samma båt. Jag hade ett två månaders långt uppehåll i säsong 5 tills jag insåg att det kommer nog bli bättre. Börjar bli så irriterande med Smallvilles säsongsupplägg. Börjar bra..blir lite sämre..gud vad tråkigt..vänta nu händer det ngt..nej det gjorde det visst inte..nu börjar det dock hämta sig..KABOM=Säsongavslutning (konstig föklaring men jag hoppas ni fattar). De har verkligen hamnat i en extremt dålig cirkel. Jag får göra en vanlig jämförelse som jag brukar göra med alla serier .. varför kan den inte vara mer som Buffy var? Hög kvalitet i hela säsongen och övermänskligt bra säsongsavslutningar. Kanske är det så att Joss is the man, och alla andra serier helt enkelt inte kan få en att bli lika salig (möjligtvis Veronica Mars). Aja, jag hoppas iaf att säsong 6 kan bryta denna hemska vana de har, säsongen har ju verkligen ryckt upp sig sen säsong 5 iaf.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Mudbath » lör okt 14, 2006 20:12

Spoiler 6x03:

Var det bara jag som tyckte detta var ett ganska lamt avsnitt? Det mest positiva är väl att Lana slutar vela och äntligen slätar av Lex :P
Lite coolt det som Mr. Queen gör med ölburken i slutet. Att han låter bli att stila när han ändå får chansen att kyssa Lois.
Avsnittets bov, den däringa trädkramerskan från the phantom zone var högst medelmåttig tycker jag nog. Nä, jag blev besviken på detta avsnitt och hoppas på bättring nästa...
Användarvisningsbild
Mudbath
Minion

Inläggav eynosh » fre okt 20, 2006 16:49

6x04 Så äckligt jävla bra

Smallville är så förbannat bra just nu att det inte är sant. Att ta in Oliver Green i serien har varit ett klockrent genidrag. Tyckte hela tiden under förra säsongen att serien började bli tjatig med en relativ liknande arc under dom dom två senaste säsongerna. Tyckte också att Smallville borde läggas ner då det hade tappat sin glans, det var lite blaha över det.
Men nu.. Det är så ruggigt bra att dom har börjat föra in det mot en superhjälte-serie. Ok, det är lite för mycket och hoppas på att stålmannen och Green Arrow ska spatsera runt tillsammans i trikåer, men det finns så mycket potential i den tanken att det inte är sant.
Jag kan verkligen se Smallville fortsätta i 2-3 säsonger till utan några problem att bli tjatig. Det finns fortfarande flera fångar som har rymt från sitt ökenlandsfängelse att plocka in, med Oliver Queen kan det skapas mysterier om brottslingar i Metropolis, Lionel och Martha bidrar också.
Lex och Lana.. är också ganska mycket Blaha. Förstår verkligen AKS och hennes hat mot Lana. Dom är skittråkiga nu när det finns så mycket annat gott och frossa sig i.

Även roligt och se Lois bli till journalist, även om jag är rädd att det kan få författarna och ta bort Chloe från serien. Förhoppningsvis sker inte det i den närmsta framtiden, hellre Lana isf.

Det är så bra, så bra. Helt i extas över veckans avsnitt. *Tänker snabbt igenom serierna jag tittar på* Jo, Smallville är nog den bästa serien som går just nu, tätt följt av Boston Legal, Veronica Mars och NCIS.

Såååå bra.. Oliver Queen.. Green Arrow.. Superman..
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav eynosh » fre okt 20, 2006 19:07

jag är fortfarande i extas :eek:
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav The Buffster » fre okt 20, 2006 19:12

eynosh skrev:Så äckligt jävla bra
eynosh skrev:jag är fortfarande i extas :eek:

Det är kanske dags för mig att ta upp Smallville igen.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav eynosh » fre okt 20, 2006 19:14

The Buffster skrev:
eynosh skrev:Så äckligt jävla bra
eynosh skrev:jag är fortfarande i extas :eek:

Det är kanske dags för mig att ta upp Smallville igen.

Det kanske inte bara är dagens avsnitt i sig som gör att jag är sån som jag är, utan potentialen i och med detta och förra avsnittet ingjuter i serien. Förra säsongen tyckte jag att Smallville borde läggas ner, nu tycker jag att det kan fortsätta i två-tre säsonger till.
Senast redigerad av eynosh fre okt 20, 2006 19:18, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav The Buffster » fre okt 20, 2006 19:15

eynosh: Du har övertygat mig, så fort jag får tid tar jag upp det igen.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav AKS » fre okt 20, 2006 22:01

6.04: Förbaskat underhållande avsnitt. Inte ett av de bästa Smallville-avsnitten (de avsnitten är helt klart de allvarligare avsnitten som Asylum eller Memoria), men förbaskat underhållande som sagt.

Jag gillar Green Arrow, men Justin Hartley är inte en bra skådespelare. Men det måste jag säga att han gör betydligt bättre ifrån sig i detta avsnitt än i det första avsnittet. Då var det riktigt illa. Nu är det i alla fall passabelt.

Snark åt Lex' och Lanas scener... Tyvärr. Allt känns så överdramatiskt med dessa karaktärer numera. eynosh: Skönt att veta att du tycker ungefär detsamma vad gäller detta.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Mudbath » fre okt 20, 2006 23:25

Spoiler S06E04:

En kraftig uppryckning från förra avsnittet måste jag säga. Dock tycker jag att det börjar bli lite intressant ändå med Lana och Lex. Lex kör dubbelspel för att testa henne och Lana börjar hota/utpresse folk i sann Luthor-anda. Häftigt att se! :)
Green Arrow ska bli verkligen intressant att se. Hoppas att hans tal i slutet får Clark att "stop wating for them to come to you".
Ser fram emot nästa avsnitt!
Användarvisningsbild
Mudbath
Minion

Inläggav Tam » lör okt 21, 2006 12:22

Inte polack-exstatisk, Smallville är inte nån av mina favoritserier så. Men den har schvung just nu. 6x04 var bra!
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav LWes » lör okt 21, 2006 23:26

6x04 var helt fantastiskt. Ett av seriens bästa avsnitt tycker jag nog.

Ja, Green Arrow har dragit upp serien en riktigt bra bit för mig. Att han nu använder en kostym och specialpilar och en cool högteknologisk pilbåge gör det ännu bättre, och som en extra bonusfantastighet kallar dom honom faktiskt för Green Arrow.
Lois är underbar hon med. Hon är så otroligt underbar.
Så den sista scenen med Ollie och Clark var också guld värd. När han i stor sett säger "Låt oss bilda en superhjältegrupp för att rädda världen" :eek: :eek:
Förra säsongen var jag oftast inte alls förtjust i Smallville, men nu har serien helt plötsligt blivit grymt mycket bättre, och om den fortsätter i den här riktningen vet jag inte vad som kommer hända!!!!! :o
Det vore fantastiskt om dom tog tillbaka ett par av hjältarna vi sett tidigare (Flash, Cyborg, Aquaman) och verkligen riktade in sig på att göra det till en serie om hjältar istället för en serie om en ovanligt stark bondpojke.
Det enda som jag just nu ser som ett problem för serien är att GA inte är en regular. Jag hoppas innerligt att dom inser hur viktig han är för serien och dess vidareutveckling så att dom behåller honom.
Lex och Lana: Jag tyckte dom fungerade bra i det här avsnittet, dom börjar båda två bli mer och mer "onda", något som gärna får fortsätta.
Wow. Jag var inte alls sugen på att se det här avsnittet, men nu längtar jag tills nästa vecka.

Smallville har nog aldrig varit så här bra, förutsatt att det fortsätter så här :o
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film