Battlestar Galactica

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Forever Chosen » fre sep 22, 2006 13:06

noike skrev:
brat skrev:
Forever Chosen skrev:Hehe, då antar jag att det är dubbade till svenska också? Har du sett alla 3 serierna?

Självklart dubbade till svenska. Vissa saker ska vara dubbade till svenska.

Inte Robotech! Det ska man se tidigt på lördagsmorgonar på brittiska kanaler i ett program samproducerat i Holland. Att sedan inte kanalen finns kvar längre spelar ingen roll.

Exakt, det ska givetvis vara det engelska rösterna, de är för jävla sköna :)
A slayer with family and friends. That sure as hell wasn't in the brochure!
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby

Inläggav madskellig » ons sep 27, 2006 0:44

(spoiler 2x20) :eek: Så. Jäkla. Bra. Det började lite halvsegt, men kom igång ordentligt. Älskade hela historien med valfusket, moraliska gråskalor är vår vän. Då #6 sprängde cloud 9 så blev jag så lättad att det inte var avsnittets sista scen, hade varit alldeles för cheesy.

Jag var otroligt tveksam till "one year later" tidshoppet, satte mig upp i soffan och kände bara att så här får dom inte göra. Men det gjorde dom, och hur bra som helst! Kara på jakt efter medicin, Adama i stort sett ensam på sitt skepp, President Baltar precis som man visste att han skulle vara... och så kommer Cylonerna tillbaka... jag satt på helspänn genom hela avslutningen.

Jag har knappt ens några teorier på vad cylonerna vill med människorna nu, men det lär bli intressant
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav AKS » tor okt 05, 2006 19:46

Kan knappt att fatta att jag inom två dygn sett början på BSG S3!! Jag är så till mig. Vi borde ha en smiley som uttrycker det jag känner nu. Enligt MyEpisodes är det dessutom ett dubbelavsnitt. Yay!!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Bender » tor okt 05, 2006 22:16

AKS skrev:Kan knappt att fatta att jag inom två dygn sett början på BSG S3!! Jag är så till mig. Vi borde ha en smiley som uttrycker det jag känner nu. Enligt MyEpisodes är det dessutom ett dubbelavsnitt. Yay!!

Åhh vilken glad överraskning! :) *längtar*

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav HeY » tor okt 05, 2006 23:23

Jag har bara sett miniserien av BG som kom först. Har dock hela säsong 1 på datorn men har inte känt mig så ivrig över att se det. Så det blir alltså mycket bättre?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav The Buffster » tor okt 05, 2006 23:30

HeY skrev:Jag har bara sett miniserien av BG som kom först. Har dock hela säsong 1 på datorn men har inte känt mig så ivrig över att se det. Så det blir alltså mycket bättre?

Jag älskade i och för sig miniserien, men man kan nog säga att det blir ännu bättre. Jag älskar Battlestar Galactica i alla fall, hur mycket som helst. Säsong 3 snart, YAY!

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav adolvsson » tor okt 05, 2006 23:32

The Buffster skrev:
HeY skrev:Jag har bara sett miniserien av BG som kom först. Har dock hela säsong 1 på datorn men har inte känt mig så ivrig över att se det. Så det blir alltså mycket bättre?

Jag älskade i och för sig miniserien, men man kan nog säga att det blir ännu bättre. Jag älskar Battlestar Galactica i alla fall, hur mycket som helst. Säsong 3 snart, YAY!

What she said.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav caffeineaddict » tor okt 05, 2006 23:41

hey: För mig kom den inte igång förrän i slutet av S1, men då kom den å andra sidan igång ordentligt. Now I'm in love.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav madskellig » fre okt 06, 2006 0:28

Jag lyckades fastna för serien trots att jag såg S1 innan jag såg miniserien, det var en väldigt förvirrande upplevelse :D
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Noam » fre okt 06, 2006 12:01

BSG-referenser i både Gilmore Girls och Veronica Mars... SAMMA VECKA! what the frack liksom :D
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Langtry » fre okt 06, 2006 16:28

Noam skrev:BSG-referenser i både Gilmore Girls och Veronica Mars... SAMMA VECKA! what the frack liksom :D

Snacka om produktplacering =)

Nå'n annan än jag som vill se 3x01 typ NU?

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo

Inläggav Illyria » fre okt 06, 2006 17:39

Ska det inte finnas en webisode nr 10?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Bender » fre okt 06, 2006 18:55

Hur många avsnitt kommer att visas nu på hösten? är säsong 3 uppdelad som förra var? någon som vet?

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav Matt » fre okt 06, 2006 19:20

Bender skrev:Hur många avsnitt kommer att visas nu på hösten? är säsong 3 uppdelad som förra var? någon som vet?

Jag vet inte.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav AKS » lör okt 07, 2006 19:15

Ingen som kommenterat BSG än!!

3.01: Slam-frakkin'-dunk! Så här ska det se ut. Valen skaparna gjorde i slutet av S2 fungerar *utmärkt*. Serien har, enligt mig, utevcklats på fantastiskt vis och S3 har alla möjligheter att bli den bästa BSG-säsongen hittills. Ska se 3.02 senare i kväll eller i morgon.

Kara!! Hon har råkat ut för en psykopat-cylon. Alltså, egentligen borde jag inte gilla den storyn (bara för att det känns så... jag vet inte vad), men jag gillar det. Då cylonen kom hem ("for the fifth time" :D) så kände jag bara i maggropen hur tröstlös Karas situation är.

Jag är glad över att hennes man inte dog. Jag trodde han skulle dö i den där lunginflammationen eller vad det var i slutet av S2, men det var kul att se honom (Thrais?) igen. Jag gillar den karaktären.

Modigt av serien att ha med självmordsbombare som man "hejar" på.

Överlag ett riktigt jäkla bra avsnitt, utan en dålig storyline även om jag anser att den yngste Adamas storyline hittills är den minst intressanta.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » lör okt 07, 2006 19:19

3x1-2 Riktigt bra

Vi tittare tvingas hålla på sidan med självmordsbombare. Sci-fi med en sån nutida relevans att man blir förbannad bara att tänka på hur många som borde se serien men inte kommer göra det pga robotar och rymdskepp.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Matt » lör okt 07, 2006 20:00

3x1 3x2
Ja mycket bra. Mycket mörkt. Mörkare. Mörkast. Självmordsbombare mycket kontroversiellt. BSG är inte fegt. Tyvärr tror jag inte de dödar fd presidenten. Hon överlever nog.
Som jag sa i slutet av säsong 2 var det det här BSG verkligen behövde en nystart. BSG är förmodligen den serie jag ser framemot mest i höst
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav adolvsson » lör okt 07, 2006 20:51

3x1-2:
AKS skrev:Slam-frakkin'-dunk! Så här ska det se ut. Valen skaparna gjorde i slutet av S2 fungerar *utmärkt*. Serien har, enligt mig, utevcklats på fantastiskt vis och S3 har alla möjligheter att bli den bästa BSG-säsongen hittills.

Ord, syster, ord. Dom val man har gjort, framför allt att inte hålla tillbaka och fega ut, har verkligen betalat sig.

En sak som slog mig när jag läst era kommentarer; Självmordbombare man hejar på? Jag håller absolut inte med. Jag gjorde det inte (bra människor under stor press som gjorde ett riktigt dåligt val), och jag tyckte inte det presenterades på det viset heller. Istället fick vi se alla sidor av saken. Vi kanske förstår varför dom ansåg det vara nödvändigt, men vi ser också tvivlet, motståndet, och att cylonerna presenteras med ett större register än tidigare - inte bara nummer 6 och Sharon, utan även de andras villighet att faktiskt lyssna på dom, att en majoritet ville försöka leva i samförstånd och sprida sin tro, att sexans kärlek till Gaius inte längre verkar vara en hemlighet men ändå på nåt plan accepteras (här kan i och för sig mitt dåliga minne spela in, jag kommer inte ihåg om Lucy Lawless upptäckte det i förra säsongen och bara dom vet den lilla hemligheten, fast min poäng står även utan den detaljen), tycker jag visar att det finns mycket mer till dom än vi tidigare fått se. Dom är fortfarande mördarmaskiner utan större moraliska betänkligheter, men dom är abslut inte enfaldiga. Skillnaden mellan dom med mänskligt utseende och dom som ser ut som maskiner blir allt mer tydliga.

Serien har alltid varit bra på att spela på dom grå zonerna, men nu ser gränserna ut att suddas ännu mer, det gråa tar allt större plats, vilka som är de goda och vilka som är de onda börjar faktistk kännas lite osäkert. Samtidigt blir det allt viktigare för människorna att förlora det fotfäste dom uppenbarligen tappat, något som Adama den äldre verkade ha insett i slutet av avsnitt två. Och jag älskar förstås allt det här.

Apropå självmordsbombarna och motståndsrörelsen, så har verkligen Tigh växt som karaktär. Jag har haft lite svårt för honom tidigare, inte nu längre. Helt fantastiskt.

Jag hade inte så svårt att vänta alla dessa månader på en ny säsong, men då visste jag inte vad som väntade. Nu kommer bara en ynka liten vecka bli jobbig.

redigering: La till lite i det svarta fältet som jag glömde förut.
Senast redigerad av adolvsson lör okt 07, 2006 21:14, redigerad totalt 2 gånger.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Matt » lör okt 07, 2006 21:02

Vänka?
Jag har alltid tyckt tigh har varit en av de intressantaste karaktärerna. även hans fru.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav adolvsson » lör okt 07, 2006 21:08

Matt: Häh. Det ser ut som en morphning av "vänta" och "vecka" :) Korrigerat nu.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav The Buffster » lör okt 07, 2006 21:11

Visst var mina förväntningar nästan löjligt höga, men detta var precis så underbart bra som jag hade hoppats på.

(spoiler 3.01) Att ta serien i en helt ny riktigt, som dom har gjort, är verkligen modigt och det fungerar hittills utmärkt. Det var ren njutning avsnittet igenom.

Karas situation berör, har alltid gillat henne, och här så kände man verkligen desperationen. Dom lurade mig verkligen också för jag trodde att när hon lyckades döda honom så var hon fri, men inte det. Saul som ledare för motståndsrörelsen är bra, likaså att Anders (tror jag väl att Karas kille hette) fortfarande är med. Det tog mig dock lite för länge att fatta att killen som spelar honom också spelar Cooper från One Tree Hill, det borde jag ha sett. Gaeta har jag också gillat hela tiden även om han inte fått så stort utrymme, att det var han som hjälpte dom gillade jag.

Sen så har vi ju självklart Adama (den äldre alltså) som är min absoluta favoritkaraktär, och jag blev ärligt tårögd första scenen med honom bara för att jag gillar honom så mycket. Uppskattade hans scen med Sharon också. "It's really gonna be okay", jättebra det också. Apollo har blivit tjock, och tja, håller väl med AKS lite där om att han kanske inte engagerar allra mest (har i och för sig inget emot honom, och han är/var i alla fall väldigt snygg). Hade som jag nämnde redan då stora problem med hur dom bara helt plötsligt bestämde sig för att han och Dee var intresserade av varandra att dom nu är gifta är inget jag är så förtjust i.

Jag hoppas verkligen inte att dom kommer att göra sig av med Gaius. Han är en annan av mina favoritkaraktärer.

Jag gillar det här så mycket att jag vet inte vad. BSG är tillbaka! :lovebunny:

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav The Buffster » lör okt 07, 2006 21:17

Litet tillägg:
Angående självmordsbombningen så är jag nog rätt mycket inne på adolvssons linje. Jag tyckte att det kändes jättehemsk när han stod där bland alla poliser och man visste att dom (flesta) skulle dö (jag tycker inte att det blir samma med cylons då dom inte dör). Bombningen utfördes av människor det är tänkt att vi ska heja på, men själva handlingen framställdes inte som någonting bra tyckte jag.

Och när det gäller Sauls fru så kan jag väl säga att det här var första gången hittills jag inte irriterat mig på henne, det är inte ett så bra betyg.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav adolvsson » lör okt 07, 2006 21:21

The Buffster skrev: (spoiler 3.01) och jag blev ärligt tårögd

Apropå, och jag kommer faktiskt inte ihåg om det här var avsnitt ett eller två (antagligen två) så vänta för säkerhets skull med avmarkerandet, tårögd - När Cally blivit hämtad till isoleringen och Sharon hälsar på, precis när hon sagt det där om att hon och Galen också pratat om familj när det begav sig... Jag har alltid varit förtjust i Cally, och att se så mycket ilska och hat i hennes ansikte och höra det i hennes ord, krossade nästan mitt stackars gamla hjärta. Då blev mina ögon våta.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » lör okt 07, 2006 21:25

The Buffster skrev:Litet tillägg:
Angående självmordsbombningen så är jag nog rätt mycket inne på adolvssons linje. Jag tyckte att det kändes jättehemsk när han stod där bland alla poliser och man visste att dom (flesta) skulle dö (jag tycker inte att det blir samma med cylons då dom inte dör). Bombningen utfördes av människor det är tänkt att vi ska heja på, men själva handlingen framställdes inte som någonting bra tyckte jag.

Jag tycker om när du håller med mig. Det känns bra och rätt på nåt vis 8) :)

Och när det gäller Sauls fru så kan jag väl säga att det här var första gången hittills jag inte irriterat mig på henne, det är inte ett så bra betyg.

Jag har iofs inte haft så jäkla mycket emot fru Tigh, men hon känns absolut som en karaktär som verkligen haft nytta av tidshoppet. Sakerna hon gör för sig själv och sin man), utan minsta tanke på någon annan, är skrämmande och riktigt obehagligt. Jag avskyr karaktären, det är sant, fast på det bra sättet.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav The Buffster » lör okt 07, 2006 21:27

Men jävlar hur korkad är jag som missat att det är dubbelavsnitt? Jag har ju läst under alla spoilermarkeringar och allting, men, men inget viktigt har avslöjats i alla fall (tror jag). Men nu måste jag ju ladda ner och se andra delen också, hur kunde jag missa detta? Jaja, underbart med ett avsnitt till i och för sig. Skyller på att jag är trött.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav madskellig » lör okt 07, 2006 21:30

Arrgh, det tar varje uns av styrka inom mig att inte läsa under spoiler markeringarna just nu, jag vill ju också veta vad som händer!

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav AKS » lör okt 07, 2006 21:38

adolvsson skrev:
The Buffster skrev:Litet tillägg:

Jag tycker om när du håller med mig. Det känns bra och rätt på nåt vis 8) :)

(spoiler 3.01) Jag kan hålla med om detta. Alltså jag hejar på självmordsbombarna i detta fall, men tyckte att det var sorgligt på slutet dp alla människor dog också. (Vill också påpeka att jag inte sett 3.02 ännu och det avsnittet kan ev få mig att ändra åsikt. Det kan ju mycket väl hända att en diskussion tas upp där som visar att man *inte* ska heja på självmordsbombarna...) I alla fall, då han förberedde sig för att gå till ceremonin var jag helt och hållet på hans sida för jag trodde han skulle gå upp på scenen, ta emot nåt diplom av Gaius och kanske nån cylon = döda dem och sig själv. Blev lite jobbigare då alla poliser dog även om jag tycker jävligt illa om dem. Men jag hejar helt klart på motståndsrörelsen och även om jag vill vara lite MLK Jr så blir det lite Malcolm X för mig i dessa situationer: By any means necessary... Kanske mest för att detta trots allt är fiktivt.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » lör okt 07, 2006 22:06

AKS skrev:By any means necessary... Kanske mest för att detta trots allt är fiktivt.

Det där kan jag visserligen förstå, det är klart vi accepterar mer när det handlar om fiktion, men jag kanske har lite lättare för att leva mig in mer i det som pågår på skärmen, att känslomässigt kunna relatera till det som pågår. Kanske. Underhållningsvåld i dumaction är en sak, det rör mig inte i ryggen, när vi pratar något som BSG är situationen för mig en helt annan.

Känns som man kan koppla det här till Spike-diskussionen vi hade nyligen i vilka passar bäst ihop-tråden.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav LWes » lör okt 07, 2006 22:52

Jag tyckte att avsnitten var ganska fantastiska.

(spoiler 3x01-3x02) Ah! Saul's fru är nu hemskare än någonsin när hon föräder dom!
Och Laura och Richard Hatch är i en knivig situation. Laura lär väl inte dö, men jag hoppas att Richard Hatch också överlever!
Jag håller inte alls på motståndsrörelsen så mycket, jag tycker att det känns som att inte alls mycket folk skulle dö om dom inte höll på som dom gör.
Jag känner väldigt mycket sympati för killen som är polis i hemlighet. Speciellt när Galen var så hatisk mot poliserna och vägrade tro att någon av dom kunde gått med med goda avsikter.
Den killen är fast mittemellan!
Gaeta är bäst! Jag blev arg när Galen var aggresiv mot honom också. Galen har blivit galen och borde ta att lugna ner sig!
Jag tyckte att det var lite kul att Apollo blivit tjock, men ganska störigt, för nu tänker jag i varje scen med honom att det är onödigt för det måste vara jobbigt för dom att göra det sminket hela tiden, om han inte gått upp i vikt på riktigt, men det tror jag väl inte han har gjort, någon som vet?
Helo är min favorit fortfarande. Han är cool.
Anders är också cool.
Jag gillar Saul mycket nu. Förut gillade jag honom inte. Jag tror han kommer dö innan säsongen är slut.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » lör okt 07, 2006 22:56

3.02: Bra avsnitt, riktigt bra.

adolvsson: Jag kan också leva mig in i tv-serier och särskilt i en så realistisk (hrm...) serie som BSG. Men i slutändan så vet jag inte vad människorna ska göra om inte offra sina liv för det de tror på? Tjejen i fabriken t ex slog ut någonting viktigt (elförsörjning? kommer inte ihåg) = helt rätt. Sen dog tyvärr fyra människor = mindre kul. Men de cyloner som "dör" bryr jag mig inte ett dugg om. De har själva valt att komma till N.C. Det bästa hade ju varit om de i stället för att tilltvinga sig fred hade låtit människorna vara för all framtid.

Fortsätter förresten att tycka illa om alla versioner ab Sharon-cylonen. Särskilt Boomer. Men hon har jag ju aldrig gillat.

Karas storyline får mig att koka av irritation. Jag hoppas vid gud att hon bara spelar för skulle hon nu bli vänskaplig med cylonfanskapet för att de (kanske) har ett barn ihop så blir jag galen. Hon är dessutom inte mer mamma än vilken spermadonator som helst. Jag förstår att hon vill barnet väl, men om hon låter barnet påverka henne så att hon blir svag... nej, jag måste anta att handhållningen var ett spel. Hon får cylonen att tro att hon nu vill spela mamma-rollen och han kanske släpper ut henne om nån månad. Tycker inte om denna utveckling.

Avrättning av Roslyn... Av nån anledning så känns det som att de inte kommer att skriva ut den karaktären så antingen klarar hon sig mirakulöst eller så är hon en cylon. Några modeller finns väl kvar? Jag blir inte förvånad vad som händer -- om hon inte dör alltså. Dör hon och karaktären inte kommer tillbaka på ett eller annat sätt blir jag förvånad.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film