Watch-n-post (söndag 24:e: The Wicker Man (nya))

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav adolvsson » sön sep 24, 2006 23:19

noike skrev:
A bear skrev:
The feast of DEATH! ...and rebirth.

Fniss.

Made me giggle too!

I övrigt, tja, jag tyckte ändå att här fanns något som vi skulle kunna kalla potential. Inte potential att vara värdig just den här titeln, men att kunna göra en schysst sektkritisk rysare. Tyvärr har Neil LaBute ingen aning om vad han håller på med, dessutom gillar han uppenbarligen inte kvinnor.

Skräp.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav adolvsson » ons sep 27, 2006 11:51

Jag vill eventuellt omvärdera mitt tidigare skräp-betyg.

Eller inte egentligen, den är ju fortfarande usel, men efter att ha låtit WM sjunka in inser jag att det kan vara en av de ofrivilligt roligaste filmer jag sett. Kom på mig själv på bussen igår med att faktiskt vilja se om den. Det var lite oväntat.

Jag fortsätter fnissa.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav A bear » ons sep 27, 2006 11:55

adolvsson skrev:Jag vill eventuellt omvärdera mitt tidigare skräp-betyg.

Eller inte egentligen, den är ju fortfarande usel, men efter att ha låtit WM sjunka in inser jag att det kan vara en av de ofrivilligt roligaste filmer jag sett. Kom på mig själv på bussen igår med att faktiskt vilja se om den. Det var lite oväntat.

Jag fortsätter fnissa.

Så fort det kommer en vettig DVD-rip tänker jag sätta mig och klippa ner den till sitcomlängd. Tror det kan bli en favorit. För när den är rolig är den verkligen helt fantastiskt rolig.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav adolvsson » ons sep 27, 2006 12:05

A bear skrev:Så fort det kommer en vettig DVD-rip tänker jag sätta mig och klippa ner den till sitcomlängd. Tror det kan bli en favorit. För när den är rolig är den verkligen helt fantastiskt rolig.

Yes! "The A Bear Cut" är redan ett av de projekt jag mest ser fram emot nu. Hoppas du står vid ditt ord nu. Annars kommer jag börja gråta. DU VILL INTE SE MIG GRÅTA!

Jag ser mer patetiskt ut än vanligt då. Lovar.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav A bear » ons sep 27, 2006 13:09

adolvsson skrev:
A bear skrev:Så fort det kommer en vettig DVD-rip tänker jag sätta mig och klippa ner den till sitcomlängd. Tror det kan bli en favorit. För när den är rolig är den verkligen helt fantastiskt rolig.

Yes! "The A Bear Cut" är redan ett av de projekt jag mest ser fram emot nu. Hoppas du står vid ditt ord nu. Annars kommer jag börja gråta. DU VILL INTE SE MIG GRÅTA!

Jag ser mer patetiskt ut än vanligt då. Lovar.

Ju mer jag tänker på det, desto vettigare låter det faktiskt. Ett litet "previously on", en glad signaturmelodi med bildmontage, lite burkskratt (nån som vet vart man får tag på sånt?) varje gång han säger sin catchphrase ("ROWAN!")... Det blir inget jag gör i rappaste laget, men det ska fanimig göras.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » ons sep 27, 2006 13:16

A bear skrev:Ju mer jag tänker på det, desto vettigare låter det faktiskt. Ett litet "previously on", en glad signaturmelodi med bildmontage, lite burkskratt (nån som vet vart man får tag på sånt?) varje gång han säger sin catchphrase ("ROWAN!")... Det blir inget jag gör i rappaste laget, men det ska fanimig göras.

Det låter även som något som måste spridas. Vilken tur att saker som youtube och googlevideo finns numera.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » ons sep 27, 2006 13:26

A bear skrev:lite burkskratt (nån som vet vart man får tag på sånt?) varje gång han säger sin catchphrase ("ROWAN!")

Bwaha, vad det kniper i magen!

Användarvisningsbild
adolvsson

Föregående

Återgå till TV-serier och film