av eynosh » fre okt 20, 2006 16:49
6x04 Så äckligt jävla bra
Smallville är så förbannat bra just nu att det inte är sant. Att ta in Oliver Green i serien har varit ett klockrent genidrag. Tyckte hela tiden under förra säsongen att serien började bli tjatig med en relativ liknande arc under dom dom två senaste säsongerna. Tyckte också att Smallville borde läggas ner då det hade tappat sin glans, det var lite blaha över det.
Men nu.. Det är så ruggigt bra att dom har börjat föra in det mot en superhjälte-serie. Ok, det är lite för mycket och hoppas på att stålmannen och Green Arrow ska spatsera runt tillsammans i trikåer, men det finns så mycket potential i den tanken att det inte är sant.
Jag kan verkligen se Smallville fortsätta i 2-3 säsonger till utan några problem att bli tjatig. Det finns fortfarande flera fångar som har rymt från sitt ökenlandsfängelse att plocka in, med Oliver Queen kan det skapas mysterier om brottslingar i Metropolis, Lionel och Martha bidrar också.
Lex och Lana.. är också ganska mycket Blaha. Förstår verkligen AKS och hennes hat mot Lana. Dom är skittråkiga nu när det finns så mycket annat gott och frossa sig i.
Även roligt och se Lois bli till journalist, även om jag är rädd att det kan få författarna och ta bort Chloe från serien. Förhoppningsvis sker inte det i den närmsta framtiden, hellre Lana isf.
Det är så bra, så bra. Helt i extas över veckans avsnitt. *Tänker snabbt igenom serierna jag tittar på* Jo, Smallville är nog den bästa serien som går just nu, tätt följt av Boston Legal, Veronica Mars och NCIS.
Såååå bra.. Oliver Queen.. Green Arrow.. Superman..
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker