Film 2: Uppdrag Miami Beach

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » mån aug 28, 2006 0:51

adolvsson skrev:På tal om film... Superman Returns - ruskigt tråkig. Nog sagt.

Stålmannen utan Richard Pryor? Nej, det går inte.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Zaxx » mån aug 28, 2006 10:05

caffe: nu sitter den på download, hoppas den är bra nu. Vill inte slösa ratio på swebits annars ;)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav caffeineaddict » mån aug 28, 2006 13:08

Zaxxen: Du och jag har väl inte alltid haft samma smak när det kommer till film iofs, men är du för noir i andra sammanhang så borde du nog trivas.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Zaxx » mån aug 28, 2006 22:09

Vi får väl se....
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav caffeineaddict » tis aug 29, 2006 19:07

AxelMusic skrev:Your order which includes the following item(s):
DVD / Seven Samurai (Criterion)
...will be shipped within the next 12 hours.

*DANCE OF JOY*

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » tis aug 29, 2006 19:14

Hurrah för dig. Jag vill också köpa dvdfilmer.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » tis aug 29, 2006 21:58

Med tanke på all lovebombing "A Tale Of Two Sisters" fått här är det underligt att inte någon har sagt något om Ji-woon Kims nya, "A Bittersweet Life". Den såg jag nyss. Och gillade skarpt. På ytan har den inte mycket... eller snarare inte ett dugg gemensamt med ATOTS; i stället för en rysare i lågt tempo med få repliker har vi här en gammal hederlig maffiarevanschfilm. Den har jämförts med "Oldboy" (givetvis, det är sydkoreansk hämndpangpang) men själv satt jag snarare hela tiden och tänkte att om Jim Jarmusch hade sett "El Mariachi" dagen innan han började på "Ghost Dog" hade han gjort ungefär en sån här film. Våldsamt, hårdkokt men samtidigt med en lagom glimt i ögat, som om den bara NÄSTAN kan ta sig själv på allvar i scenerna där hjälten spöar upp 15 tränade gangsters med en bruten arm. Dessutom skjuter folk snett och kan inte riktigt behålla kylan i pressade situationer.

Och någonstans finns dessutom en del likheter med ATOTS. Bildspråket, färgerna, och en del små teman också.

Me like.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav adolvsson » ons aug 30, 2006 15:32

Jag vill bara klistra in det här citatet från Guardian Unlimited Film:
French heartthrob Vincent Cassel is set to join Naomi Watts and Viggo Mortensen in the cast of David Cronenberg's Eastern Promises. The film follows a nurse in London who stumbles into a Russian police sting on a prostitution ring. Cassel is to play a Russian whose family owns a brothel in the city. Shooting is due to start in London this November.

Därför att alla dom namnen tillsammans får mig alldeles pinglig av upphetsning.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » ons aug 30, 2006 15:35

Ja, Cronenberg kan ju få Viggo att agera ordentligt igen. Det var en rätt lång paus där mella Prophecy och A History of Violence då han bara plywoodade sig igenom allt.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » ons aug 30, 2006 15:37

adolvsson skrev:Jag vill bara klistra in det här citatet från Guardian Unlimited Film:
French heartthrob Vincent Cassel is set to join Naomi Watts and Viggo Mortensen in the cast of David Cronenberg's Eastern Promises. The film follows a nurse in London who stumbles into a Russian police sting on a prostitution ring. Cassel is to play a Russian whose family owns a brothel in the city. Shooting is due to start in London this November.

Därför att alla dom namnen tillsammans får mig alldeles pinglig av upphetsning.

*springer runt i cirklar med viftande armar och tjuter av glädje*

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Zaxx » ons aug 30, 2006 16:39

Såg Brick igår som Caffe så varmt rekommenderade...

Direkt efter filmen kände jag verkligen mkt glädje över den. Grymt bra, totalt förvirrande men ändå sååå rätt. DÅ ville jag sätta 4/5 på den direkt... kanske på snudden till mästerverk. NU såhär en dag efter och lite eftertanke bestämmer jag mig för att hoppa ner ett snäpp till 3/5...

Det var en riktigt bra film, som man i stundens hette verkligen tyckte var otrolig. Dock saknar den lite av dendära "eftertänka-tanken" som man får efter helt underbara filmer...

Slutbetyg alltså: 3/5
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav caffeineaddict » ons aug 30, 2006 17:36

Trevligt att du gillade den, Sebbe. :) Det var kul att prata med dig om den i går natt, gjorde faktiskt att jag la märke vid en del detaljer som jag inte riktigt hade tänkt igenom precis när jag såg den.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tob » ons aug 30, 2006 22:39

Tape gick på Svt nu ikväll. Tittade på den. Underlig film. Till en början svårt att veta riktigt vad jag tycker om den. Väldigt pratig film och oerhört dialogdrivet. Bra skådespeleri och när Uma Thurmans karaktär droppar in så höjdes intensiteten ett par snäpp. Känns som en sådan där film man kan komma att tänka på väldigt mycket och vid en omtitt säkert skulle bli väldigt mycket bättre. Men nu, så nöjer jag mig med, att säga att jag tyckte om den.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav adolvsson » tor aug 31, 2006 14:58

Att jag trodde Glenn Ford var död sedan länge, gör det inte mindre trist när jag nu läser att han verkligen har kastat in handduken. En gammal favoritskådespelare som jag första gången såg i Gilda. Nej, det stämmer inte, jag lär nog ha sett honom tidigare än så, som Jonathan Kent i Richard Donners Superman, men med Gilda fastnade han verkligen för mig och har varit en stadig favorit sen dess.

Verkligen trist.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav caffeineaddict » tor aug 31, 2006 15:01

Japp, såg det med. Och jag trodde också han hade varit stendöd hur länge som helst. Men nu är han alltså det på riktigt. Trist.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Illyria » tor aug 31, 2006 15:04

Nu har jag skaffat subs till Brick så jag kan se om den. Mitt första betyg, ett antal veckor senare, är 8/10. Får se om filmen och betyget håller vid min omtitt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » tor aug 31, 2006 15:07

Illyria skrev:Nu har jag skaffat subs till Brick så jag kan se om den. Mitt första betyg, ett antal veckor senare, är 8/10. Får se om filmen och betyget håller vid min omtitt.

Stämningen och skådespelet borde ju hålla, men eftersom noirer av naturen bygger ganska mycket på sina överraskningar finns ju faktiskt risken att lite av magin är borta. En bra film lär det fortfarande vara dock.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Illyria » tor aug 31, 2006 15:22

Det går ju att upptäcka nya detaljer också, även om du vet om överraskningarna så finns det mycket att titta på. Veronica Mars, Donnie Darko och annat som bygger på överraskningar fungerar att se om och om igen. Är något välgjort håller det. Sen tycker jag inte Brick var den sortens film som skulle lämna någon större eftertanke på det sättet Zaxx verkade vara ute efter, men det var ändå en film jag tänkt på nu efteråt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Glorificus » tor aug 31, 2006 20:40

Jag såg en Sidney Lumet-film med Vin Diesel häromdagen och blev grymt imponerad. Find Me Guilty. Skulle inte förvåna mig det minsta om det här ger Vin Diesel en Oscarsnominering. Han hade bra uppbackning av Peter Dinklage också. Jag brukar inte var överförtjust i rättegångsdramatik, men det här var... inte riktigt five by five, men... 4/5. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Zaxx » tor aug 31, 2006 21:52

Illyria skrev:Det går ju att upptäcka nya detaljer också, även om du vet om överraskningarna så finns det mycket att titta på. Veronica Mars, Donnie Darko och annat som bygger på överraskningar fungerar att se om och om igen. Är något välgjort håller det. Sen tycker jag inte Brick var den sortens film som skulle lämna någon större eftertanke på det sättet Zaxx verkade vara ute efter, men det var ändå en film jag tänkt på nu efteråt.

Jag menar den sortens eftertanke som verkligen tar tag i mig. Den tanken som får mig att fundera över innehållet i filmen och kanske tom får mig att ändra åsikter i verkliga livet.

Typ Donnie Darko...... DONNIE DARKO FTW!!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Illyria » tor aug 31, 2006 22:14

Jag vet exakt hur Donnie Darko påverkar och sådana filmer är fantastiska. Men jag ser inte Brick som den sortens film som ska påverka på det sättet, det är mycket mer en stilfilm.

Nu säger jag inte att stilfilm inte kan påverka, men just Brick kändes inte som den sortens film alls för mig.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » fre sep 01, 2006 1:28

Enough is enough! I have had it with these motherfucking snakes on this motherfucking plane!

Så filmen drar igång, folk börjar prata och jag blir orolig. Dialogen är pinsam och dom flesta skådespelarna ligger på ungefär samma nivå. Sedan kommer ormarna och jag glömmer alla svagheter, bryr mig inte ens om dom avgrundsdjupa plothålen. Snakes on a Plane är fruktansvärt underhållande, fylld med action, rakt upp i ansiktet-äckligheter och en omotiverad bröstscen. Det var som att vara tillbaka på 80-talet igen. En riktigt härlig direkt till video b-film, fast på bio.

Svårt att kalla SoaP för en bra film, men jag älskade den.

Och det var en rejält roligare bioupplevelse än Superman Returns.

MOTHERFUCKING SNAKES ON A MOTHERFUCKING PLANE FTW!!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav caffeineaddict » fre sep 01, 2006 13:24

Nick and Charisma Unite! Igen!

(Fast det lär ju inte vara så bra trots det...)

http://www.imdb.com/title/tt0806167/

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav madskellig » fre sep 01, 2006 13:28

caffeineaddict skrev:Nick and Charisma Unite! Igen!

Roligt! men, storyn verkar ju inte vara så mycket att hurra för:
"A family gets back together to try to win something called the Gilbert Cup. "

erm, ok.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Langtry » fre sep 01, 2006 13:30

caffeineaddict skrev:Nick and Charisma Unite! Igen!

Såg att även Christopher Gorham ska vara med.
Han spelade killen som skjöt sin lärare i "I only have eyes for you".

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo

Inläggav madskellig » fre sep 01, 2006 21:06

Såg Snakes on a plane ikväll, längesedan jag haft så roligt på bio, otroligt underhållande. Några riktigt obehagliga scener lyckades dom till och med få till, men mest skön action med rätt mängd humor. Definitivt sevärd!
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav adolvsson » fre sep 01, 2006 22:52

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Zaxx » lör sep 02, 2006 0:48

Såg precis United 93!

Njea... ja inte dålig.. men alltså. Ja vi vet vad som hände redan, och detta gjorde ju inte saken bättre.

Fakta + Lite påhittat om vad som egentligen hände ombord på planet.
Gillade att de inte fokuserade så mkt på tornen och Pentagon, mer än nödvändigt alltså.

Kändes iofs ganska bra att se den, förvirringen måste ha vart total. Där träffade den säkert ganska rätt (filmen mot verkligheten alltså).
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav poser » lör sep 02, 2006 10:59

http://www.apple.com/trailers/universal ... n/trailer/

"From the studio who brought you Brokeback mountain"

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav A bear » lör sep 02, 2006 12:11

Romance & Cigarettes. John Turturros regidebut känns lite väl mycket som just en regidebut, som om han har en hel hoper grejer han länge tänkt "vore det inte häftigt om jag skulle göra en film där..." Visst är den fin och så, med flera IRLG, men en fantastisk cast (Gandolfini! Sarandon! Winslet! Buscemi! Walken! Mary-Louise Parker!) blir lite bortslösad när handlingen gång på gång sticker iväg in i musikalnummer. I en dryg timme är den komedi, sen blir den plötsligt väldigt seriös och det görs inte helt sömlöst.

Påminner inte så lite om en medelåldersversion av John Waters "Cry-Baby". Vilket iofs är ett gott betyg. Och det är kusligt hur lätt det är att köpa Mandy Moore som Susan Sarandons dotter. Och Gandolfini imponerar ändå med det han får att göra.

3/5.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film