Illyria skrev:4x90 minuter skulle inte räcka för mig, speciellt inte de längre böckerna. Jag skulle vilja se alla twist and turns spelas ut, på samma sätt som de görs i böckerna, att verkligen berätta HP fast med film.
brat skrev:Jag skulle älska en HP-serie med typ 22 timmeslånga avsnitt per säsong/år. När jag läser böckerna tänker jag alltid att jag vill vara med på varenda lektion, varenda quidditch -träning, vartenda Hogsmeade-besök, varenda flirt, vartenda spök-påhitt, varenda fest... Vi skulle kunna få upptäcka hundratals små magiska detaljer!De första fyra åren skulle fungera utmärkt som serier iaf, tror jag.
Visst var Nick 25 och spelade 16-åriga Xander men jag tror inte att någon vill se en 20-åring spela en 11-åring!
brat skrev:Men samtidigt finns det ju några svårigheter. Skulle många vilja se en serie i sju år när de vet hela tiden vad som ska hända och hur den ska sluta? Och hur gör man det så att varje avsnitt får en egen poäng och inre handling?
brat skrev:Men det lär bli väldigt svårt att hinna ett avsnitt per vecka med nästan bara barnskådespelare med begränsad arbetstid.
Illyria skrev:När jag bli rik ska jag göra HP som tv-serie.
Illyria skrev:brat skrev:När jag bli rik ska jag göra HP som tv-serie.
sfinx skrev:Illyria skrev:brat skrev:När jag bli rik ska jag göra HP som tv-serie.
Jag anmäler mig till rekvistiaavdelningen, kan tänka mig bygga lite miniatyrer också...
Binchy skrev:Den var bra, men fortfarande väldigt mörk och de har fortfarande alldeles för mycket mugglarkläder på sig.
CheeseGuy skrev:Binchy skrev:Den var bra, men fortfarande väldigt mörk och de har fortfarande alldeles för mycket mugglarkläder på sig.
Vad är det för fel på mörker? Det passar utmärkt (jag hade gärna sett ännu mer), och boken är ju minst lika mörk.
CheeseGuy skrev:Binchy skrev:Den var bra, men fortfarande väldigt mörk och de har fortfarande alldeles för mycket mugglarkläder på sig.
Vad är det för fel på mörker? Det passar utmärkt (jag hade gärna sett ännu mer), och boken är ju minst lika mörk.
eynosh skrev:Jag tyckte faktiskt inte om Flitwick då det sagts han är delvis alv
eynosh skrev:Nu såg han bara ut som en vanlig dvärg.
Binchy skrev:CheeseGuy skrev:Binchy skrev:Den var bra, men fortfarande väldigt mörk och de har fortfarande alldeles för mycket mugglarkläder på sig.
Jag tycker den är för mörkt filmat, att innehållet är mörkt är helt OK.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare