Rombat skrev:Just att framhäva saker märks ju fruktansvärt tydligt i svart-vita Schindler's List. En liten flicka har u en klarröd jacka som står ut väldigt mycket. Senare ser man ju samma röda jacka ligga på en skottkärra med lik.
monkeyboy skrev:Noike: Perfekt, den kör jag på. Kan du utveckla det där med samma tekniker?
Och har du nåt konkret exempel från sin city?
monkeyboy skrev:Noike och Glorificus: Tackar
En fråga nu, kan någon snabbt komma på någon film där exempelvis flashbacksen har ändringar i färgsättning/filter?
American History X.monkeyboy skrev:Noike och Glorificus: Tackar
En fråga nu, kan någon snabbt komma på någon film där exempelvis flashbacksen har ändringar i färgsättning/filter?
monkeyboy skrev:En fråga nu, kan någon snabbt komma på någon film där exempelvis flashbacksen har ändringar i färgsättning/filter?
qarlsson skrev:Zhang Ziyi rocks my boat!Zaxx skrev:Damn, nu måste jag se Hero igen!
Yatzy!
adolvsson skrev:Ach, apropå asiatiskt, hur kunde jag undgå att nämna A Tale of Two Sisters? Såg den i söndags, jagar mig än. Symboliken är oerhört viktig, den är fan nästan bara symbolik, och skillnaden i färg mellan nutid och flashbacks är såväl subtil som tydlig.
noike skrev:monkeyboy skrev:Noike: Perfekt, den kör jag på. Kan du utveckla det där med samma tekniker?
I varje fall Matrix och Amelie så har de dels använt filter och sedan efteråt tweakat färgerna i efterhand. I matrix för att ge allt en mer grönblå ton, medan i Ameli för att cranka upp intensiviteten på alla färgerna.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare