Oscar 2006

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav MissKittyFantastico » mån mar 06, 2006 14:04

16 rätt är ändå sämre än vad jag hade förra året. Både förra och förrförra året hade jag 17 rätt. Det gäller att försöka förutse vilka filmer en amerikansk jury vill se som vinnare inte att rösta på filmer man tycker om :)
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav Tob » mån mar 06, 2006 14:05

AKS skrev:Har MKF klarat sig bäst hittills? Jag hade som sagt 14 rätt.

Dem vann med 19/24 på dvdforum. Ett resultat som inte hade varit omöjlig om man inte så enträget hade hållt fast vid att Brockeback skulle ta storslam. Sen lite tur med de mindre klasserna skulle hjälp, fick bara in pingvin-resan av dokumentär- och kortfilms-klasserna.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav adolvsson » mån mar 06, 2006 16:02

12 rätt hade jag. Har inte räknat förr, så hur bra det står sig får framtiden utvisa.

Och min stackars skalle. Gick och la mig efter hemkomst, har varit uppe ett par timmar nu, ätit, men min hjärna känns fortfarande mos. Erfarenheten säger mig att det kommer vara så nån dag till.

Har inte druckit något kaffe än idag heller, men det beror mest på att jag antagligen överdosaderade på drycken inatt.

Galet.

edit: Korrigerad siffra. Rätt antal rätt ska vara rätt. Rätt-rätt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav freso » mån mar 06, 2006 17:51

A bear skrev:Det var fan vad det tjatas om "Film är bäst på bio". Inte alls krystat panikartat inför nedladdning och DVD-marknad.

Men Jon Stewarts skämt om piracy och hur hårt det drabbar dem som sitter där. Ahahaha! Det vägde upp allt.
:lovebunny: Jon Stewart :lovebunny:
Användarvisningsbild
freso
Minion

Inläggav freso » mån mar 06, 2006 17:52

AKS skrev:Fast tydligen har nu Three 6 Mafia skaffat sig en del fans i the Academy. :eek:

Tjänster och gentjänster. Deras pimp-services uppskattades säkert av många i juryn. :P
Användarvisningsbild
freso
Minion

Inläggav freso » mån mar 06, 2006 17:56

"If we all help and bring this statue down, do you think we'll get democracy?"
Haaaahahahaha. Undrar hur många som fattade den på galan... Men så jävulskt bra.

Och hans scientologi-skämt. Hahaha. Kanske fel publik då många dumma rika skådespelare ju faktiskt är så lättlurade så de går med i skiten. Men men, vad kan man säga?

Jon Stewart - My Hero! :lovebunny:
Användarvisningsbild
freso
Minion

Inläggav Glorificus » mån mar 06, 2006 18:25

Nu har jag kommit hem från skolan för en stund sen och känner ett visst sömnbehov. Tyvärr måste jag först ägna några timmar åt en gruppuppgift med deadline i kväll. *zzzz*

Mycket, mycket underhållande gala! Såååå rolig natt!! Helt underbart att Brokeback vann för bästa adapterade manus, bästa regi och bästa originalmusik... galet att Crash tog hem det största priset, men å andra sidan har Bästa film-vinnarna inte varit några superhöjdare de senaste åren (Chicago?! Million Dollar Baby?).

Jag jublade när pingvinerna vann också! :D Och kortfilmen Six Shooter! 8)

Allt som allt en fantastisk Oscarsnatt! Men så hade jag ett galet roligt sällskap också. (Årets roligaste kommentar: "Tax!") Jag längtar redan tills nästa år...
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav caffeineaddict » mån mar 06, 2006 18:55

Insåg att jag faktiskt tycker att rätt film (av de nominerade, inte av årets filmer överhuvudtaget) har vunnit tre år i rad nu. Hm, börjar jag gå och bli mainstream på gamla dar? :?

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Binchy » mån mar 06, 2006 23:01

Vi fuskade, och spelade in galan, och håller just nu på och tittar på inspelningen. Reese har just fått sin Oscar och är nu helt tårögd över hur underbar världen är...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Nyx » tis mar 07, 2006 0:05

Binchy skrev:Vi fuskade, och spelade in galan, och håller just nu på och tittar på inspelningen. Reese har just fått sin Oscar och är nu helt tårögd över hur underbar världen är...

Jag såg till 3.30 imorse och sen tittade jag på resten inspelat till frukost. Det är rejält skönt att kunna snabbspola reklampauserna! ;) Rolig gala i år, även om jag nästan inte sett en enda av filmerna än. I was mostly in it for the gowns. Men Jon Stewart överraskade mig verkligen positivt!

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Föregående

Återgå till TV-serier och film