Dark Angel

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Yog-Sothoth » ons jan 12, 2005 8:22

Off skrev:Jag såg 10 avsnitt av Stargate: Atlantis sen klarade jag inte av mer. Jag kan inte förstå populariteten. Har hört av några fans att Atlantis är bättre än orginalet vilket får mig att undra om Sci-fi är djävulen själv som lade ner Farscape för att få mer säsonger av Stargate.

Jag såg piloten, det räckte för mig...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav HeY » tor jan 13, 2005 0:06

Jag älskade Dark Angel och jag blev skit ledsen när de lade ner den. Det blev bara 2 säsonger av den eller? Jag tänkte bara "What a f*ck is wrong with you people!". Óckej, jag kanske sa värre saker och på svenska men det är inget vi ska nämna här :rolleyes:

Men en sak undrar jag, lade de bara ner serien här i sverige för att tv4 tyckte att den hade för dåliga tittarsiffror eller att de inte tycktes ha råd, eller var det för att det inte finns mer avsnitt producerade?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav jvc_man » tor jan 13, 2005 0:07

HeY skrev:Jag älskade Dark Angel och jag blev skit ledsen när de lade ner den. Det blev bara 2 säsonger av den eller? Jag tänkte bara "What a f*ck is wrong with you people!". Óckej, jag kanske sa värre saker och på svenska men det är inget vi ska nämna här :rolleyes:

Men en sak undrar jag, lade de bara ner serien här i sverige för att tv4 tyckte att den hade för dåliga tittarsiffror eller att de inte tycktes ha råd, eller var det för att det inte finns mer avsnitt producerade?

Instämmer med dig, helt sjukt!
Det producerades ej fler avsnitt, de satsade på en annan serie istället, bolaget.

Mvh
Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion

Inläggav noike » tor jan 13, 2005 0:11

HeY skrev:Men en sak undrar jag, lade de bara ner serien här i sverige för att tv4 tyckte att den hade för dåliga tittarsiffror eller att de inte tycktes ha råd, eller var det för att det inte finns mer avsnitt producerade?
FOX bestämde sig för att försöka satsa på en annan serie istället -- Firefly. (Fullt godtagbart byte tycker jag.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » tor jan 13, 2005 0:13

De hade kunnat ha kvar Dark Angel och satsat på Firefly, men det är ju Fox vi pratar om...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » tor jan 13, 2005 0:17

Illyria skrev:De hade kunnat ha kvar Dark Angel och satsat på Firefly, men det är ju Fox vi pratar om...

That's crazy talk. Jag tänker inte lyssna på dig mer: lalal-la-
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Sparvid » tor jan 13, 2005 0:17

Ja, borde de inte haft någon sämre serie än Dark Angel det året, som de kunnat lägga ner istället?
Användarvisningsbild
Sparvid
Minion

Inläggav LWes » tor jan 13, 2005 0:23

Kom igen. Om serier inte läggs ner kan det inte komma nya. Firefly var väldigt mycket bättre än Dark Angel för Firefly var en underbart härlig serie...
och det är ju inte direkt så att det går dåligt för Jessica Alba efter Dark Angel... Sin City OCH Fantastic Four! Två serietidningsfilmer, och är inte det den bästa sortens filmer?
Och Jensen Ackles är i Smallville, och där passar han in bra. 8)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav jvc_man » tor jan 13, 2005 1:10

Jessica Alba é grym, tror dock nästan på flopp gällande F4, tyvärr, men hoppas på det bästa, optimist som jag é gällande film!
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion

Inläggav HeY » tor jan 13, 2005 16:35

LWes skrev:Kom igen. Om serier inte läggs ner kan det inte komma nya. Firefly var väldigt mycket bättre än Dark Angel för Firefly var en underbart härlig serie...
och det är ju inte direkt så att det går dåligt för Jessica Alba efter Dark Angel... Sin City OCH Fantastic Four! Två serietidningsfilmer, och är inte det den bästa sortens filmer?

Jo självklart, men de hade kunnat lägga ner någon sämmre serie. Jag vill också säga att de hade kunnat ha kvar Dark Angel och skita i Firefly! Jag har inte sett den och jag skulle gärna vilja det men jag har ärlig talat inget större intresse för den, den fick inte mycket Tv-tittare och när folk säger att den handlar om några rymdsnubbar som åker omkring där uppe och stöter på lite problem ger inte mig någon mindre skeptisk bild för serien, men den verkar värd att se och jag skulle antagligen gilla den, men inte mer än vad jag gillade Dark Angel!

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav CheeseGuy » tor jan 13, 2005 16:48

HeY skrev:
LWes skrev:Kom igen. Om serier inte läggs ner kan det inte komma nya. Firefly var väldigt mycket bättre än Dark Angel för Firefly var en underbart härlig serie...

Jo självklart, men de hade kunnat lägga ner någon sämmre serie. Jag vill också säga att de hade kunnat ha kvar Dark Angel och skita i Firefly! Jag har inte sett den och jag skulle gärna vilja det men jag har ärlig talat inget större intresse för den, den fick inte mycket Tv-tittare och när folk säger att den handlar om några rymdsnubbar som åker omkring där uppe och stöter på lite problem ger inte mig någon mindre skeptisk bild för serien, men den verkar värd att se och jag skulle antagligen gilla den, men inte mer än vad jag gillade Dark Angel!

*host*

*host*

Hur många tittare en serie får beror ju knappast på hur bra den är (se bara på alla realityprogram).

Själv tycker jag att Firefly är enormt mycket bättre, men det är ju bara min åsikt. Innan jag såg den var jag också lite skeptisk, men jag gav den en chans ändå (och den visade sig förstås vara helt fantastiskt bra), vilket du också borde göra innan du säger att Dark Angel är bättre. :)
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav VelocityBoy » tor jan 13, 2005 16:51

HeY skrev:Jo självklart, men de hade kunnat lägga ner någon sämmre serie. Jag vill också säga att de hade kunnat ha kvar Dark Angel och skita i Firefly! Jag har inte sett den och jag skulle gärna vilja det men jag har ärlig talat inget större intresse för den, den fick inte mycket Tv-tittare och när folk säger att den handlar om några rymdsnubbar som åker omkring där uppe och stöter på lite problem ger inte mig någon mindre skeptisk bild för serien, men den verkar värd att se och jag skulle antagligen gilla den, men inte mer än vad jag gillade Dark Angel!

Ge den en chans, jag garanterar att du inte kommer att ångra dig.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav LWes » tor jan 13, 2005 17:08

Sen var det ju inte bara så att dom bestämmde sig för att lägga ner Dark Angel för att dom tyckte Firefly verkade bättre.
Dark Angel tappade massvis av tittare under sin andra säsong och jag har för mig att jag hört att det var en av dom dyraste sci-fi-serierna som gjorts.

Så när FOX inte var nöjda med Dark Angel's prestation och Firefly kom så tänkte dom väl att dom lika gärna kunnde dumpa den och satsa på Firefly istället.
Jag tror verkligen inte att Dark Angel hade fått en till säsong om inte Firefly kommit. Dom hade lagt ner den i alla fall och bara gjort någon annan serie.

Så tror jag att det gick till.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » tor jan 13, 2005 17:12

Okej, men jag gillade dark angel iaf.

Jag ska ge Firefly en chans men den har inte fungerat att ladda ner och jag vet inte om jag kommer att ha TV400?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav CheeseGuy » tor jan 13, 2005 17:27

HeY skrev:Okej, men jag gillade dark angel iaf.

Jag ska ge Firefly en chans men den har inte fungerat att ladda ner och jag vet inte om jag kommer att ha TV400?

Ta då genast reda på om du har TV400, för det börjar ju imorgon! :D
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav jvc_man » fre jan 14, 2005 1:08

CheeseGuy skrev:
HeY skrev:Okej, men jag gillade dark angel iaf.

Ta då genast reda på om du har TV400, för det börjar ju imorgon! :D

Vilka kommer få tv400 tro, jag har boxer! *hoppas*

Mvh
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion

Inläggav JRT » fre jan 14, 2005 1:14

Det står en del om vilka som får tillgång till TV400 på fyrans hemsida. De som har boxer ska ha det i alla fall.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo

Inläggav HeY » lör jan 15, 2005 13:58

Jag har den och jag tittade på Firefly, men jag vet inte hur länge jag kommer att ha den eftersom man kanske bara har den för att den precis har startat och sedan får man betala extra om man vill behålla den!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav jvc_man » mån jan 17, 2005 1:58

Missade Firefly - kan inte se saker så tidigt och på bestämda tidpunkter, Angel é bra (dvd - tv4 01.10)! Bra tider! 8) ;) :D
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion

Inläggav noike » mån jan 17, 2005 2:06

jvc_man skrev:Missade Firefly - kan inte se saker så tidigt och på bestämda tidpunkter, Angel é bra (dvd - tv4 01.10)! Bra tider! 8) ;) :D

Collective spanking and oral sex it is then.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav jvc_man » mån jan 17, 2005 3:16

noike skrev:
jvc_man skrev:Missade Firefly - kan inte se saker så tidigt och på bestämda tidpunkter, Angel é bra (dvd - tv4 01.10)! Bra tider! 8) ;) :D

Hehe, men tv400 (tv4) måste lära sig att sluta sända tv-serier så himla tidigt / så himla sent, de finns något som kallas "lagom/mitt é mellan" , dvs runt 00-snåret. Får ta och ladda ner lite Firefly via dc++ av er istället, så kan jag själv välja när jag skall se på det, och inte någon satans tv4-direktör! :evil:

Mvh
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion

Inläggav HeY » tor jan 20, 2005 19:21

jvc_man skrev:
noike skrev:

Hehe, men tv400 (tv4) måste lära sig att sluta sända tv-serier så himla tidigt / så himla sent, de finns något som kallas "lagom/mitt é mellan" , dvs runt 00-snåret. Får ta och ladda ner lite Firefly via dc++ av er istället, så kan jag själv välja när jag skall se på det, och inte någon satans tv4-direktör! :evil:

Mvh

Jag tycker att 20:00 är en precis lagom tid för mig! Precis innan andra saker på Fredagar börjar!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav jvc_man » fre jan 21, 2005 0:38

Hmm, fredagar kl 20.00?
Ska se, slutar kl. 18.15 , é på gymmet mellan 18.40 - 20.00 , äter middag mellan 20.15 och 20.30. Sedan kommer de andra grejorna ;)
Tyvärr blir det inget Firefly via tv400 , men skall dock ladda hem det via Buffyhubben (dc++) och avnjuta det när jag har tid! =)

Mvh
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion

Inläggav HeY » fre jan 21, 2005 17:31

Okej, men idag är det iaf. Serenity part 2! Hoppas det är bättre än part 1!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Lipton » tis dec 27, 2005 14:07

Har precis tittat om på hela Dark Angel nu och visst är det en väldigt bra serie, kunde gott ha gått några fler säsonger. Ett avsnitt i s.2 heter Some Assembly Required (se Buffy s.2).
Det bästa avsnittet är The Berrisford Agenda enligt moi.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad

Inläggav GoodGlory » tis feb 14, 2006 18:58

Jag försöker hitta nån bra site som listar den Dark Angellitteratur som producerats. Är det någon som kan hjälpa mig?
-Hey, Vasquez! Have you ever been mistaken for a man?
-No. Have you?

"Aliens"
Användarvisningsbild
GoodGlory
Demon Fodder

Inläggav freso » ons feb 15, 2006 0:13

Jag har sett myyycket serier, men alltså, Dark Angel är väl ändå en av de mer B-iga? :P Firefly var ju ett antal milstenar bättre...
Användarvisningsbild
freso
Minion

Inläggav _lewen_ » tis feb 28, 2006 0:05

Vad jag har fått veta, enligt många, så finns det fler säsonger av Dark Angel. Det enda problemet är att Sverige är sjuk i huvudet när det gäller serier. Av bara förhäxad har de tagit bort sammanlagt ungefär tre säsonger. Dom klipper bort dom avsnitten dom anser inte vara viktiga. Men sedan dyker massa grejer upp som är ändå viktigt att veta.
Användarvisningsbild
_lewen_
Demon Fodder

Inläggav Illyria » tis feb 28, 2006 0:10

_lewen_ skrev:Vad jag har fått veta, enligt många, så finns det fler säsonger av Dark Angel. Det enda problemet är att Sverige är sjuk i huvudet när det gäller serier. Av bara förhäxad har de tagit bort sammanlagt ungefär tre säsonger. Dom klipper bort dom avsnitten dom anser inte vara viktiga. Men sedan dyker massa grejer upp som är ändå viktigt att veta.

Det är inte sant.

Det finns två säsonger av Dark Angel och båda har visats på svensk tv. Charmed spelas fortfarande in och när det är nya avsnitt brukar det inte hoppas över något. Vet inte hur repriserna behandlas men att de hoppat över säsonger (nya avsnitt) är inte alls sant.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Off » tis feb 28, 2006 0:19

_lewen_ skrev:Vad jag har fått veta, enligt många, så finns det fler säsonger av Dark Angel. Det enda problemet är att Sverige är sjuk i huvudet när det gäller serier. Av bara förhäxad har de tagit bort sammanlagt ungefär tre säsonger. Dom klipper bort dom avsnitten dom anser inte vara viktiga. Men sedan dyker massa grejer upp som är ändå viktigt att veta.

Visst svenska kanaler är oftast inte bra på att behandla sina serier men det där låter extremt. Nu ser jag inte på Charmed så har ingen aning om hur den visats av tv3. Vad jag vet om andra serier som visats i Sverige har något liknande dock aldrig hänt.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film