Smallville

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » lör dec 10, 2005 22:55

5x09
Jag tycker att Lionel och Lana borde bli tillsammans, det vore intressant...
Avsnittet var ganska bra. Tomten var bra, och jag gillade Lex's dröm-scener.
Jag tycker bara att det är lite tråkigt att det känns som om dom kännde att dom måste ge en förklaring till varför Lex kommer att bli ond... och anledningen håller inte heller helt, om det där är precis vad som skulle hända, varför inte försöka få det att hända, men med kunnskapen om vad som skall hända med Lana kan han stoppa det genom att skaffa fram pengar i förväg (kanske ta av Lionel innan han skär av hans tillgångar) eller så nöjer dom sig med ett barn!

Jag tycker att det verkligen börjar bli dags för Clark att bli en äkta superhjälte, Lex att bli en äkta superskurkboss, Lois att bli reporter o.s.v.
Det skulle bli mycket mer spännande och roligare att se det vi vet ska hända, för efter det vet vi inte vad som händer.
Superskurkar vill jag se! Jag känner inte till någon Superman-fiende, men det finns säkert massvis av bra val att ha med i serien!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav eynosh » sön dec 11, 2005 1:17

Allmän tanke om Clarks krafter:
När fasen ska han lära sig och flyga? Han gjorde ju något som kunde kallas för att flyga i början av S3 (har jag för mig) men då var under influens av röd kryptonit. Tycker gott och väl han kan börja träna genom att hoppa från lágårdstaket!.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav AKS » sön dec 11, 2005 12:48

I avsnitt 15 kommer en karaktär att dyka upp i Smallville (från kryptonsite.com):

The fifteenth episode of Smallville's fifth season will feature a guest appearance by a popular member of DC Comics' Teen Titans.

The hero in question this time around is Cyborg, a character who rose to popularity in the classic Marv Wolfman/George Perez New Teen Titans comics who also is features on the Cartoon Network's Teen Titans animated series.

The title of the episode is, of course, "Cyborg."

Jag vet ingen om denna karaktär, men LWes borde göra det känns det som.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » sön dec 11, 2005 13:09

AKS skrev:I avsnitt 15 kommer en karaktär att dyka upp i Smallville (från kryptonsite.com):

The fifteenth episode of Smallville's fifth season will feature a guest appearance by a popular member of DC Comics' Teen Titans.

The hero in question this time around is Cyborg, a character who rose to popularity in the classic Marv Wolfman/George Perez New Teen Titans comics who also is features on the Cartoon Network's Teen Titans animated series.

The title of the episode is, of course, "Cyborg."

Jag vet ingen om denna karaktär, men LWes borde göra det känns det som.

Nej, som jag påpekat tidigare vet jag ingenting om DC's karaktärer.
Den här har jag aldrig ens hört talas om, men jag tycker ändå att det är hur coolt som helst. och Marv Wolfman är en av mina favoritförfattare!
Här är en character bio. Kan vara kul att läsa innan man ser avsnittet:
http://www.blacksuperhero.com/exhibithtml/detail.cfm?id=75

Det är alltid trevligt med sånt här :)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » sön dec 11, 2005 13:14

Heh, jag kan inte skilja på DC och Marvel. Vet inte vilka karaktärer som tillhör vilket "företag" och därför glömmer jag alltid bort att det finns två stora kända serieförlag eller vad man ska kalla det. :)

EDIT: Biografin var bra. Låter som att det kan bli intressant.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » tis dec 13, 2005 13:41

Var det bara jag som tyckte att avsnittet var lite tråkigt? Eller så var jag okoncentrerad när jag såg det, kan vara så också..

5x09
Gillade dock vissa Lex-scener, den mannen har ju karisma så det räcker till och blir över. Hela tomtegrejen tyckte jag var seg, så det drog ner avsnittet. Nope, jag föredrar dom föregående avsnitten, där var det drama och fart minsann, och jag anar att det är flera såna på gång, speciellt när nån kommer att dö...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav eynosh » tis dec 13, 2005 13:49

Tinwiel skrev:Var det bara jag som tyckte att avsnittet var lite tråkigt? Eller så var jag okoncentrerad när jag såg det, kan vara så också..

5x09
Gillade dock vissa Lex-scener, den mannen har ju karisma så det räcker till och blir över. Hela tomtegrejen tyckte jag var seg, så det drog ner avsnittet. Nope, jag föredrar dom föregående avsnitten, där var det drama och fart minsann, och jag anar att det är flera såna på gång, speciellt när nån kommer att dö...

Fortsatt spoiler på Tinwiels
W00t? Vem har sagt om att någon kommer dö?¨
Avsnittet i sig var lite annorlunda, precis som ud säger itne lika fartfyllt, men det hade sina ljuspunkter trots det. Tomten var en av dom enligt mig =).
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Tinwiel » tis dec 13, 2005 14:17

Eynosh skrev:
Tinwiel skrev:Var det bara jag som tyckte att avsnittet var lite tråkigt? Eller så var jag okoncentrerad när jag såg det, kan vara så också..

5x09

Avsnittet i sig var lite annorlunda, precis som ud säger itne lika fartfyllt, men det hade sina ljuspunkter trots det. Tomten var en av dom enligt mig =).

Hmm... vi vet ju att nån kommer att dö, för att Clarks riktiga pappa, har glömt vad han heter, ska ju ta livet av nån som utbyte för Clarks liv. Du vet, när han höll på att dö och inte hade sina krafter?
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav eynosh » tis dec 13, 2005 14:31

Tinwiel skrev:
Eynosh skrev:

5x09

Hmm... vi vet ju att nån kommer att dö, för att Clarks riktiga pappa, har glömt vad han heter, ska ju ta livet av nån som utbyte för Clarks liv. Du vet, när han höll på att dö och inte hade sina krafter?

Aha, du menar det livet. Got it.
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav LWes » tis dec 13, 2005 17:08

Eynosh skrev:
Tinwiel skrev:
Eynosh skrev:

5x09

Aha, du menar det livet. Got it.

Hans mamma höll ju på att dö men han stoppade ju det. Eller var det bara Brainiac som gjorde det och inte pappan kanske?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tinwiel » tis dec 13, 2005 18:09

LWes:

Jag tror det var Braniac som låg bakom det, och han försökte lura i Clark att det var pappan som låg bakom det. Alltså är det fortfarande nån som ska dö. Jag gissar på Chloe, men hoppas inte det, jag gillar henne. Hoppas på att det blir Clarks pappa (adoptivpappan alltså, jag är hopplös på att komma ihåg namn idag..).
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav AKS » tis dec 13, 2005 18:25

Gillar detta foto från ett kommande Smallville-avsnitt (ingen egentlig spoiler):
http://www.kryptonsite.com/everything2-53.htm

(Kolla dock inte på fotona som kommer efter dessa foton för *de* är spoilers.)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » tis dec 13, 2005 18:33

Den var jättefin.. Snön och ängeln. :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav LWes » tis dec 13, 2005 18:33

Tinwiel skrev:LWes:

Jag tror det var Braniac som låg bakom det, och han försökte lura i Clark att det var pappan som låg bakom det. Alltså är det fortfarande nån som ska dö. Jag gissar på Chloe, men hoppas inte det, jag gillar henne. Hoppas på att det blir Clarks pappa (adoptivpappan alltså, jag är hopplös på att komma ihåg namn idag..).

Jag är ganska säker på att Clark's förälldrar (Martha och Jonathan) är döda i serietidningarna, så om Smallville vill hålla sig trogen till det så kommer dom väl dö förr eller senare, men det är ju även en sak som dom kan bestämma helt över.
Chloe är också ett rimmligt alternativ.
Lex lär ju inte dö, eftersom han har en stor roll i framtiden.
Lana kanske dör? Jag vet inte vad hon haft för roll i serietidningarna, men i Lois & Clark var hon med i typ 1 avsnitt, och jag tycker inte att hon verkar så nödvändig för framtiden av serien.
Men om man ser på Lex's dröm om hur det kunnde gå om han gjort så, så levde alla dessa karaktärer, vilket är ologiskt om någon av dom faktiskt dör, utan att det går att ändra på. Fast hans dröm kanske var hans egen hjärnas påhittade framtid istället för att en ängel tog honom till den faktiska framtiden.
Det är väl det mest troliga eftersom att Lionel fortfarande levde då, och jag tror inte att han kommer leva i 7(var det va?) år till.
Om inte Lionel dör innom några år kommer han säkert förändras på något sätt. Typ bli hälften maskin, en halv-cyborg med superstyrka, eller något annat coolt, men han kommer förmodligen dö snart, för han har varit på väg att dör länge (först i första säsongen när han kom undan med att bli blind, och sen den dödliga sjukdomen han hade och lite andra dödliga olyckor han haft. Han kanske är odödlig?)

Ett helt annat ämne: Lex's bror! Visst har han en bror som man fick se i ett avsnitt av säsong 1 eller sånåt? En kille som typ hade motorcyckel och var bråkig och så. Utöver det hade han väl en bror som dog som bebis, men den här andra brodern har typ aldrig nämnts utöver det avsnittet han var med i (som jag inte är helt säkert på har hänt, jag kan ha inbillat mig det)
Sånt hatar jag.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » tis dec 13, 2005 18:37

AKS skrev:Gillar detta foto från ett kommande Smallville-avsnitt (ingen egentlig spoiler):
http://www.kryptonsite.com/everything2-53.htm

(Kolla dock inte på fotona som kommer efter dessa foton för *de* är spoilers.)

spoiler-bilderna:
:) Yes, någon kommer alltså dö?! Eller så kanske någon "dör" som Chloe gjorde i början av den här eller förra säsongen (minns inte vilken!)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tinwiel » tis dec 13, 2005 18:43

När är det jubileumsavsnittet? Är det inte då någon kommer att dö?
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav AKS » tis dec 13, 2005 18:44

SPOILER-bilderna

Med tanke på att någon enligt Clarks biologiska pappa ska dö så tycks detta vara the real thing. Man kan ju alltid hoppas att det är Lana, men det hade man nog blivit spoilad för för länge sen (även om man inte besöker spoilersidor) samma sak med Chloe. Om det är pappa Kent så känns det inte lika omvälvande så det kan de nog undvika alltför stor spridning på.

Vill ha nya avsnitt nu.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav dizzy » tis dec 13, 2005 21:34

LWes skrev:Ett helt annat ämne: Lex's bror! Visst har han en bror som man fick se i ett avsnitt av säsong 1 eller sånåt? En kille som typ hade motorcyckel och var bråkig och så. Utöver det hade han väl en bror som dog som bebis, men den här andra brodern har typ aldrig nämnts utöver det avsnittet han var med i (som jag inte är helt säkert på har hänt, jag kan ha inbillat mig det)

Jo det stämmer. Lucas, men det var i 2x15 "Prodigal" han var med. (ok, jag fick kolla på tv.com för att få det rätt) Men hur det slutade och vad som hände med honom kommer jag inte ihåg.
""
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

Inläggav AKS » fre jan 13, 2006 17:05

5.10 var väldigt meh.

Det fanns nog enbart två eller tre scener som var bra och den ena var helt klart den smålustiga scenen med Chloe och Clark. Jag gillar verkligen Chloe.

Skönt att Lana inte är med så mycket i denna säsong. I S4 kändes det som att de försökte klämma in henne så mycket som möjligt, men i dag var det okej. Hon verkar ha fått en vettig story för första gången på 4½ år också... Hennes fixering vid rymdvarelser kan bli riktigt intressant. Fast vem vet? Det beror på vad de gör med den.
Senast redigerad av AKS fre jan 13, 2006 23:37, redigerad totalt 1 gång.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » fre jan 13, 2006 17:11

AKS skrev:1.10 var väldigt meh.

Det fanns nog enbart två eller tre scener som var bra och den ena var helt klart den smålustiga scenen med Chloe och Clark. Jag gillar verkligen Chloe.

Skönt att Lana inte är med så mycket i denna säsong. I S4 kändes det som att de försökte klämma in henne så mycket som möjligt, men i dag var det okej. Hon verkar ha fått en vettig story för första gången på 4½ år också... Hennes fixering vid rymdvarelser kan bli riktigt intressant. Fast vem vet? Det beror på vad de gör med den.

Håller med men:

Tyckte den galna tjejen var helt ok ändå. När Lex ser hennes halsband och hon säger något liknande "It used to be a cross" så fick jag lite härliga crazyvibbar iaf.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » fre jan 13, 2006 17:14

Ja, It used to be a cross-repliken var lysande tycker jag. En sak jag hade tänkt nämna i inlägget, men jag hann glömma bort den. Crazy-vibbar på ett subtilt, men ändå uppenbart sätt... Kan inte förklara varför jag tyckte det var så bra. :) Tyckte dock att killarna i gänget spelade så dåligt och att tjejen var en kliché så jag tyckte inte den delen av avsnittet var så bra.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » fre jan 13, 2006 23:37

5x10 (inte 1x10 som en viss annan person skrev... :P )
Det var ett tråkigt avsnitt. Inte ens Lionel gjorde så mycket intressant, med jag gilla ändå att se honom göra saker för att han är cool.
Och jag älskar alltid Lois.
Förutom dom tyckte jag inte att någonting var särskillt bra. och när jag hoppades att det snart skulle vara slut var det 12 minuter kvar.
Jag vill se avsnitt 100 snart!
Jag tycker inte att varken Jonathan eller Lex skulle passa som senator.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » fre jan 13, 2006 23:37

LWes skrev:(inte 1x10 som en viss annan person skrev... :P[/size]

Skulle bara se om ni hängde med...

Hehe.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » lör jan 14, 2006 17:31

5x10
Nån i gänget bakom Smallville verkar gilla Depeche Mode. Först spelar dom Precious i slutet av 5x01, och nu I want it all (den tråkigaste låten på hela plattan enligt mig.. zzz).

I övrigt har jag inte så mycket att säga om avsnittet. Superman=Superlover? :D Hehe...

Damn, AKS, nu kunde jag inte tänka på annat under Clarks och Lexs scen ihop än: Come on, come on, get it on, you know you want to... 8) Ja, du fattar nog vad jag menar.. :D
Senast redigerad av Tinwiel lör jan 14, 2006 19:33, redigerad totalt 1 gång.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav MiniWillow » lör jan 14, 2006 19:28

hm.. har nog aldrig riktigt gillat smalville.
har ingen anning om varför heller :p
MiniWillow
Minion

Inläggav AKS » lör jan 14, 2006 20:52

Tinwiel skrev:5x10
Damn, AKS, nu kunde jag inte tänka på annat under Clarks och Lexs scen ihop än: Come on, come on, get it on, you know you want to... 8) Ja, du fattar nog vad jag menar.. :D

:D Det är inte bra då man börjat tänka på det... Innan jag läste det så tänkte jag inte alls på det, men nu alltför ofta.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav sp1keout » mån jan 16, 2006 0:22

MiniWillow skrev:hm.. har nog aldrig riktigt gillat smalville.
har ingen anning om varför heller :p

Väldigt konkret.

För er andra som är intressanta, mina tankar om 5.10

Avsnittet fan, fanatic. Hmm.

Jag vet inte riktigt hur man ska ta det här. Är Lex på deras sida eller inte? För det verkar jämt som att missförstånden får en förklaring just den gången som de genomskådas. Han tänkte köra en atombomb, men någon gjorde det åt honom (så att säga). De fick fast den skyldiga, hur kommer deras förhållande vara nu?

Det var samma sak när Clark gjorde inbrott och skulle stjäla något på Luther-Corp, och det gick inte för att han inte var superhuman då.

Det verkar inte som att de gör någon stor progress för dessa karaktärer, förutom just nu med Lana, och Lexmas sa väl en del även det. Let the show begin?

Jag gillade när Lana berättade om hur Clark kom till jorden, utan att hon visste om det... =)
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav AKS » mån jan 16, 2006 17:59

Jag trodde jag gick in i Bitterness-tråden på TwoP, men det var Spoilertråden. :eek: Hann dock inte läsa nånting som jag inte fattat själv innan. Citatet från TwoP nedan innehåller en potentiell spoiler vad gäller kärlek i Smallville framöver. Är ni spoiler-phobics håll er borta, men annars går det att läsa (liten till medelstor spoiler):

Watch out for AlMiles' next teen drama - Nazareth. Jesus and Judas grow up in the same town and are locked in a perpetual fight over Mary Magdalene, played by Kristin Kreuk.

Way to kill a myth, AlMiles.

:D :D

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » mån jan 16, 2006 18:41

Ang AKS spoiler..

Hahahahaha....

Både ang skådespelerskan och tv-serieidén.. :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav LWes » fre jan 20, 2006 14:04

5x11Inget vidare avsnitt.Ingenting var speciellt bra, ingenting var speciellt dåligt (förutom att Lionel inte var med :P)
Om jag räknat rätt är nästa avsnitt 100:e vilket förhoppningsvis blir bättre än vanligt!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film