The O.C.

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HeY » tor jan 05, 2006 15:28

poser skrev:sp1keout

Skaparen har uttryckt att det är sista säsongen i denna formen och då känns det naturligt att de helt enkelt flyttar serien ut ur O.C. iaf för mig.

Jag vet iofs inte alls hur det går för serien med tittarsiffror nu, vet att det går sämre än den första säsongen men det är nog ändå en av de bättre serierna Fox har. Om inte så är det kanske sista säsongen vi får se?

Det enda jag gör är att hålla tummarna för att Anna ska komma tillbaka en vända till. :)

Tror att den ligger runt 6-7 miljoner tittare just nu i USA.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sp1keout » fre jan 06, 2006 11:31

Vänner hade 60 miljoner sista avsnittet, tjena ^^

Om skaparen har sagt det, låter det naturligt. Men det verkar lite "suxxor" också, om man får uttrycka sig så.

För vad ska O.C. vara utan O.C., det ska bli någonting intressant att se fram emot, och eftersom att "Part 1" tar slut nu får vi se vad som händer i slutet. Det gäller bara att njuta. Och om han ska till Brown, hm, det låg eastnorth i alla fall, vilket Pittsburgh också gör så kanske chansen finns att vi får se Anna en gång till, eller?
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Djehuti » sön jan 08, 2006 12:20

Var trött och tänkte gå och lägga mig runt 02:00 i natt...istället så råkade jag dra igång ett OC-maraton och nu är jag igenom halva första säsongen. Jag får väl lägga mig vid 02:00 denna natten istället, då kanske jag är ikapp er. :)

Har endast sett enskilda avsnitt lite här och där tidigare, men nu bestämde jag mig helt plötsligt för att ge serien en chans. Den verkar lovande och det är svårt att slita sig, delvis p.g.a. att det är bra, delvis p.g.a. att jag vet att jag kommer att somna då, och då blir min dygnsrythm totalt upfuckad.
Remember, always be yourself. Unless you suck.
Djehuti
Minion

Inläggav poser » ons jan 11, 2006 2:08

Spoiler för guest star i kommande avsnitt av the o.c.

ANNA IS COMING BACK!

I'm so happy I could die, lite synd att jag blev spoilad men glädjen får överväga. Hade varit grymt att inte veta om det iofs.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Djehuti » ons jan 11, 2006 11:16

Något 02:00 blev det inte, jag däckade någon enstaka timme efter mitt förra inlägg. Men jag har kommit hyffsat långt i vilket fall och jag är snart igenom första säsongen nu.

Marissa är korkad men ser ut som en liten kattunge.
Ryan är välskriven men ofta ganska trist, kan dock identifiera mig med honom pga min egen bakgrund. Marissa/Ryan arcen blev snabbt ganska tröttsam, synnerligen efter den där otroligt störande idioten Oliver, skådespelaren förtjänar dock en eloge!

Seth är charmigt skitskön och jag tror att jag och han skulle funka bra ihop som vänner, förutom att han tjötar lite för mycket ibland, vilket är bra i TV-serien men skulle bli smått jobbigt i verkligheten. :) Jag tycker också väldigt bra om Summer (en tjej i min smak faktiskt), när jag såg de första avsnitten blev jag förvånad över att hon var en sådan biatch (jag hade ju inte fått det intrycket av henne i de enstaka avsnitt jag sett av sernare säsonger på femman) men hon var dock en varm och go person där inne, dessutom rolig och energisk. Bilson och Brody har en bra kemi (de är ju ihop på riktigt)...

Luke...haha, jag gillar snubben. Ärligt jag tycker att han är rätt bra, det kunde jag inte tro i början då han var ett äkta jack (jock) ass. Julie har faktiskt stor potential, efterlyser mer karaktärsutveckling, hon kan bli riktigt intressant.

Sandy är hur härlig som helst och Kirsten är faktiskt inte så tokig hon heller. Karaktärgalleriet är alltså överlag mycket bra i min mening, handlingen kan dock filas på en aning. Blir stundtals lite repetativt.

Nåja, får väl se vidare...
Remember, always be yourself. Unless you suck.
Djehuti
Minion

Inläggav LWes » ons jan 11, 2006 12:56

Djehuti skrev:Marissa är korkad men ser ut som en liten kattunge.

Nej, kattungar är mycket gulligare än vad hon är!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav sp1keout » tor jan 12, 2006 2:39

poser:

förlåt caps lock men... ÄR DET SANT??? ÄNTLIIIIIIIIIIIIIIIIIIGEN.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav sp1keout » lör jan 14, 2006 16:49

3x11

Såg ut som ett välkänt Beverly Hills-program. Skämt och sido. Jag tyckte att Chili var coolare än han brukade ;) Och Taylor är ögongodis =) (och fin insats - ja)

Fint avsnitt... jag stör mig dock på dessa små hintar man får liksom som man ska anta att saker händer... Niel och Julie förut... fortsatte väldigt mycket nu. Intressant.

När man får se O.C så blir man liksom glad, den är ju så jävla bra... får nästan skuldkänslor för att jag sa att det var dåligt tidigare =/
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav MiniWillow » lör jan 14, 2006 19:24

Nån som vet när O.C kommer tillbaka på kanal 5? :)
MiniWillow
Minion

Inläggav Noam » lör jan 21, 2006 3:53

3x12
HERREGUUUUUUUD! Sluta för fan med det där BILLIGA jävla Gus-skämtet i husbilen!!! SERIÖST, det är så förbannat B så jag vet inte var jag ska ta vägen!! GRRR!

ooh, btw.. Kaitlin var tokhet i introt!..
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav adolvsson » lör jan 21, 2006 5:34

Noam skrev:3x12
HERREGUUUUUUUD! Sluta för fan med det där BILLIGA jävla Gus-skämtet i husbilen!!! SERIÖST, det är så förbannat B så jag vet inte var jag ska ta vägen!! GRRR!

Nej, verkligen? Ja, dom är billiga, but damnit, I love'em! Någon borde samla dom på en hemsida.

Det är en bit kvar till första säsongens klass, och kanske kan dom aldrig nå dig igen, men jag gillar verkligen S3 såhär långt. Mer humor, jag skrattar i alla fall mycket mer än tidigare, och Summer blir bara bättre och bättre. Jag var inte helt förtjust i henne i första säsongen, men nuförtiden är hon helt lysande.

Och mer Gus åt folket!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Off » lör jan 21, 2006 11:16

Det behövs lite trailerpark-humor! Annars tycker jag serien är på en ganska bra nivå just nu. Inget tokdrama och mycket humor. Taylor for president.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Glorificus » sön jan 22, 2006 21:33

3x12
Bra avsnitt! Det har varit mycket upp och ned den här säsongen, men såhär får det gärna fortsätta. Många härliga one-liners och smågrejer att skratta åt, samtidigt som handlingen var engagerande (åtminstone mer än det som hänt tidigare i säsongen).

Sandy: "Maybe he sees something in her that we don't."
Summer: "Huh?!"
Seth: "What the hockey?!"
:D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Off » fre jan 27, 2006 12:41

3x13

Ganska bra avsnitt men alltså helt allvarligt ska de spela på att 14-åringen ska vara världens sexbomb. Makes me feel quite strange...
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav sp1keout » tor feb 02, 2006 16:21

Off skrev:3x13

Ganska bra avsnitt men alltså helt allvarligt ska de spela på att 14-åringen ska vara världens sexbomb. Makes me feel quite strange...

Willa Holland är 15½ i verkligheten - Ja, förmodligen världens vackra kvinna (okej, tjej) född 1991.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav LWes » fre feb 03, 2006 17:24

3x14
Oj oj oj. Johnny kan väl inte ?! Kom igen, det kan dom inte göra. Det skulle vara för överdrivet.
Jag älskar när karaktärer dör, men om Johnny dör tänker jag inte "Wow, det var modigt och spännande och effektivt" utan istället "Wow, det där var helt onödigt."
Han lär väl inte ha en chans efter det där fallet, men man kan ju i alla fall hoppas...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Off » fre feb 03, 2006 17:29

3x14
Har inga som helst bekymmer med att Johnny dör. (om han nu gör det alltså). Det blir inte mycket ointressantare än när han har en scen med någon av de andra skådisarna. Det jag inte orkar med just nu är om det ska bli en stor grej av att Seth röker på. Är han världens pundare direkt nu efter att ha rökt tre gånger så är det en sån jäkla klyscha. Det bästa i avsnitten som varit nu är när han varit påtänd. Så jäkla roligt ibland.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Peppe » sön feb 05, 2006 15:41

Finns det någon som vet var jag hittar 3x14? :o
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav LWes » sön feb 05, 2006 18:16

förmodligen på mininova.org eller torrentspy.com
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Peppe » sön feb 05, 2006 18:51

Nej det fanns inga seeders på någon av dem... antingen har jag blivit tokig eller så finns det inte att hitta på de flesta kända torrentsidorna.
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav LWes » sön feb 05, 2006 23:27

Här är en med gott om seeders: http://www.mininova.org/tor/215699
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav adolvsson » lör feb 11, 2006 15:12

Off skrev:3x14
Det jag inte orkar med just nu är om det ska bli en stor grej av att Seth röker på. Är han världens pundare direkt nu efter att ha rökt tre gånger så är det en sån jäkla klyscha.

3x15
Det verkar ju faktiskt som dom undviker det, med tanke på att den stora grejen för Summer var att han ljug. Det är naturligtvis möjligt att dom plockar upp klyschtråden nästa avsnitt, men låt oss hoppas inte.

I övrigt forsätter serien vara stabil, vilket jag är helt okej med. Jag trodde aldrig att dom skulle kunna hålla S1-tempo speciellt länge, men det blev bättre än jag hade väntat mig. Det enda jag begär är att Ryan och Marissa bestämmer sig för hur tusan dom vill ha det. Jag gillar dom två, både var för sig och tillsammans, men för fucks sak - bestäm er! Jag förstår, och håller med om, att man behöver negativitet och jävelskap för att hålla en serie intressant, men det är dags - det har det varit länge - att hitta nya jäkelskapelser.

Men som sagt, utöver det, stabilt. Bra avsnitt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav LWes » lör feb 11, 2006 17:05

3x15
Det jag inte är så förtjust i är att Johnny's kusin som typ är äldre än Ryan och dom (för hon hade ju gått ut skolan) verkar som om hon och Ryan typ har potential att bli tillsammans eller nåt, och jag kan inte bortse från faktumet att Ryan-skådespelaren är 10 år äldre än hon-skådespelaren och hennes karaktär är äldre än honom och jag tycker att det hela är lite förvirrande och snuskigt.
Ungefär som när det är tjejer på American Idol som när man först får se dom säger "Hon måste va för gammal. Hon är ju minnst 35 år gammal och har förmodligen 3-4 barn" och sen får man veta att hon är 16 eller 18 eller nåt. Det har hänt många gånger och det är lika :eek: :o varje gång.
Eller hur?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav freso » lör feb 11, 2006 19:44

Marissa är tråkig. Hennes överspelade "alltid sorgsen" gör att man inte känner ett skit för hennes små problem. Varannat avsnitt ska hon ju gråta i, känns det som.

Seth är nästan den enda roliga. Ryan var ju intressant i början, men nu är han ... mindre intressant. Föräldrarna, speciellt farsgubben är rätt coola och intressanta också.

Jimmy var rätt skoj också, synd att han försvann...

Så det så! :D

S3
Tycker för övrigt att hela "Marissas nya gäng" var dåligt gjort och har dåliga karaktärer. Hur troligt är det att Johnnys gäng skulle ta in Marissa sådär direkt? Näh, inte speciellt... Men men, Marissa har ju alltid varit problem :P Det var synd att hon och Ryan blev ihop igen...
Hehehe, jag är lite anti Marissa.

3.14
Känns ju helt klart som de håller på fasar ut Johhny nu till säsongsslutet. Äntligen... men nog känns det lite meningslöst också. Bäst hade ju varit om både Marissa och Johhny klev upp och föll tillsammans och dog. :P Frågan är väl vad som händer med Marissas lilla syrra...
Användarvisningsbild
freso
Minion

Inläggav Noam » sön feb 12, 2006 4:14

säsong 3 i allmänhet
Krystat och tråkigt, karaktärer försvinner och nya poppar upp i samma avsnitt som om de vore batterier som byts ut eller nåt. Ingen finess, ingen trovärdighet.. man bara maler igenom massa färdigtuggade "intriger" som sats upp på rad och svetsats ihop i kanterna lite sådär halvdåligt.. USCH, ogillar verkligen O.C. just nu!
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav sp1keout » sön feb 19, 2006 23:36

LWes,

Jag tyckte det var bra att Johnny dog... det jag inte förstår är dock varför detta sörjearbete ska vara så komplicerat?

Nu vill jag ha mer Chili... eller Dennis :/ Han verkar vara en shysst kille bakom nördskalet, precis som Seth.

Seth smokes pot - that is so 90210.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav LWes » sön feb 19, 2006 23:59

sp1keout skrev:Nu vill jag ha mer Chili... eller Dennis :/ Han verkar vara en shysst kille

Han har väl inga kompisar nu, så han borde kunna bli kompis med "vårat" gäng. Han och Seth skulle nog vara roliga ihop.
Men med tanke på hur serien förbrukar sina gästkaraktärer tror jag mer på att han kommer försvinna helt :(

Jag undrar verkligen vad som kommer hända nästa säsong när dom kommer splittras och bo på olika sidor av landet, men det kanske blir så att alla av någon anledning hamnar på samma college eller nåt, som det ofta blir i serier...
I vilket fall som helst hoppas jag att det kommer någon ny permanent kompis.

Jag skulle vara helt okej med att Julie försvann. Henne gillar jag fortfarande inte...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav sp1keout » mån feb 20, 2006 17:02

LWes,

Det är det jag menar, oavsett om de har sagts det ena eller det andra om att de kommer försvinna till olika colleges så var jag kritisk redan långt innan, fattar inte varför Seth skulle försvinna när ingen hade lust med det. Jag förstår varför han gjorde det i slutet av första säsongen... Det visade sig att han fick cold feet så att säga? Jag förstår inte hur Summer kan vara så entusiastisk. Brown liksom, och hon gillar inte ens snö på samma sätt, gör hon allt det här för Seth? Då kanske det blir att de hamnar på samma skola.

Hmm, så du gillar inte Julie? Vadårå? Äääntligen, vad det tog tid för henne och Niel att finna varandra, men fattade ju att någonting var på G redan första gången man såg de tillsammans, typ 7 avsnitt sedan? =P

Chili nej, förmodligen inte, och det stör mig... hur de bara slänger undan folk. Speciellt Zack, ena dagen var han där, andra inte. Hmm.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav twistability » fre mar 17, 2006 19:45

3x17

Ingen Taylor. :(

Men annars var det ett ganska bra avsnitt. Jag gillar Volchek, till skillnad från Ryan lyckas han vara bad boy men snäll inuti mycket trovärdigare och på ett mycket mer intressant sätt. Han och Marissa är fina ihop, har kemi, vilket är ganaka ovanligt för nya par i serien. Ryan och Sadie är ju t ex. heltråkiga.

Flashbacksen från säsong 1 var snyggt gjorda, men att Marissa skulle svimma var dock lite over the top, men jag gillade scenen i övrigt så pass att jag bortser från det.
Give yourself up to the allure of
Catcher in the rye
The future’s swathed in stars and stripes
Användarvisningsbild
twistability
Minion

Inläggav OhMySpike » lör mar 25, 2006 21:55

Säsong 3 är verkligen tråååååkig.
"Dude, I think that's Spike"
Användarvisningsbild
OhMySpike
Minion