Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav gaspode » sön dec 04, 2005 4:41

2x09
Jag tolkade det nog ändå som att Meg vaknade upp ur koman när Veronica varit där, även om jag vet att jag funderade över det när jag såg avsnittet, att hon kanske inte precis "såg ut" som att hon vaknade ur en koma, men så bestämde jag att det är fånigt av mig att tro att jag vet hur det ser ut när nån vaknar upp ur en koma :D

Man kanske inte kan ta det som nån indikation på något, men i det alternativa slutet låg hon ju definitivt fortfarande i koma.

Jag tycker det var en helt okej överraskning att Meg var gravid.
Har inte kollat tillräckligt på Days of Our Lives för att dra de parallellerna uppenbarligen ;) Intressant om det är Duncan, men det kan ju också ha något med det där brevet att göra.

Logan och Weevil tillsammans lär bli kul, även om det känns lite otrovärdigt att Weevil skulle vilja teama upp med Logan bara för att de råkar vilja hitta samma snubbe.. De är ju inte precis kompisar, och Weevil känns som typen som skulle försöka klara det själv hellre än att ta hjälp av Logan... Men det kommer bli grymt intressant att följa ändå.

Saknar väl egentligen inte Wallace så mycket i avsnitten, jag tänker inte på att han saknas under tiden, men jag vill ju givetvis att han skall komma tillbaks eftersom jag gillar honom.
Mac och Beaver var rätt gulliga, och där lär vi väl få se mer.. :)

Råttan i frysen var ganska skojig iaf, även om det känns rätt långsökt med "I'm the rat"-slutsatsen Veronica drog. Pekar det på att hon har fel. Var inte "vår" teori om att folk inte skulle sätta sig där bak bättre?
Kändes som sagt grymt långsökt att tejpa dit en råtta som ett meddelande till Veronica, som dessutom skulle dö i kraschen om det gått enligt planen.

Yay för (vice)-rektorn! Även om det kanske också var lite långsökt med att han skulle ha planerat hela den biten så var det coolt gjort, så jag låtsas inte om det...

Både Trina och Kendall lider verkligen av att de är Willow och Cordy i mina ögon. stört omöjligt för mig att koppla bort det helt.. Ändå njuter jag av deras scener, och särskilt deras scen ihop som var både bra spelad och skriven. Logans kommentar när hon gick inkluderad. :D
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav adolvsson » sön dec 04, 2005 5:01

gaspode skrev:2x09
Jag tolkade det nog ändå som att Meg vaknade upp ur koman när Veronica varit där, även om jag vet att jag funderade över det när jag såg avsnittet, att hon kanske inte precis "såg ut" som att hon vaknade ur en koma, men så bestämde jag att det är fånigt av mig att tro att jag vet hur det ser ut när nån vaknar upp ur en koma :D

Min tolkning var att hon var vaken hela tiden. Att hon bara låg och lurads. Rävkoma, liksom. Dels för att det vore lite väl fin tajming annars, men framför allt för att det kändes så, när hon öppnade ögonen. Tyclte jag.

Och i övrigt har jag ingenting emot graviditeten. Det var en bra liten tvist, med stora möjligheter, både att orsaka större splittringar mellan karaktärer, men också som kommande plotutvecklingsgrej.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » sön dec 04, 2005 5:06

adolvsson skrev:2x09
Och i övrigt har jag ingenting emot graviditeten. Det var en bra liten tvist, med stora möjligheter, både att orsaka större splittringar mellan karaktärer, men också som kommande plotutvecklingsgrej.

Kanske en crossover med sf-rullen Inseminoid från -81 som gått på Kanal5 tre gånger. Kommer någon ihåg den? Någon? Bueller? Bueller? Nehe, det var en Alien-ripoff i varje fall om arkeologer i rymden där en stor elak alien gjorde en av kvinnorna gravid för att... ja det fanns inget egentligt skäl, annat än att hon behövde bli gravid och genom detta bli ond och superstark genom fostrets påverkan. Det kanske är samma sak här. Kanske.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » sön dec 04, 2005 5:08

noike skrev:s2 hitintills
adolvsson skrev:
För övrigt tycker jag att det är ingen större förlust att varken Wallace eller Jackie har varit med i några avsnitt, de är inte direkt saknade.

Jag saknar dom! Båda har blivit mycket intressantare den här säsongen, och framför allt Wallace, som fått både mer och bättre saker att göra (som jag påpekade förut, tycker jag det gäller flera karaktärer).

Jackie har bara varit med i säsong två och har varit riktigt tråkig på alla sätt och vis. Jag är inte som alla andra övertygad på att det beror på skådespelaren utan mer på hur karaktären är skriven. Jag tror ingen kan göra något med det materialet.

Wallace saknas, vänskapsdynamiken mellan honom och Veronica var det bästa i säsong ett, här saknas det och det märks.

Jag blandade ihop Jackie med Wallaces mamma. Det var inte förrän jag såg den där upn.com-intervjun som jag insåg mitt misstag. Silly me, liksom. Men bortsett från att jag inte heller tycker Jackie-Jackie är speciellt tråkig, håller jag med i, tja, rätt precis allting. Det vill säga även att Jackies tillkortakommande är mer manus än skådespelerska. För mig känns hon snarare outnyttjad, än något annat, tror jag.

Det har funnits stunder i S2 då vänskapsdynamiken, tycker jag, har kännts väldigt starkt, och det har varit en av fördelarna gentemot S1, när det många gånger kändes lite som om de inte visste vad de skulle göra med honom (återigen - vanligt problem då). Det har ju å andra sidan gjort att man saknar dynamiken ännu mer nu när splittringen dom emellan är ett faktum, och man saknar Wallace ännu mer när han har stuckit. Vilket jag antar i slutändan är en bra sak, för mig som tittare, men satan vad jag hoppas han kommer tillbaka snart.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » sön dec 04, 2005 5:14

Illyria skrev:Rob Thomas webbintervju på UPN.com, han intervjuats av Kristin från E!Online. Det är en intervju som är menad att ses efter 2x09.

Veronica Mars Talk Show

Lite småspoilers om kommande avsnitt, men inget stort. Väldigt se- och lyssningsvärt och underhållande och mycket detaljer från Rob om avsnitten, skådepspelarna och sånt. Intressant om tittarsiffrorna, RT säger att han är hoppfull för en tredje säsong, jag hoppas han har rätt. Han nämner blooper reelen som saknas från dvd:n, "possibly on the s2 dvd", men han tycker inte den är så rolig, därför kom den inte med på s1-dvd:n.

"We want to send Veronica to college next year". Yes, we do! :)

Och massa annat. Go watch!

Jag instämmer, go watch, mucho intressanto. Och jag som tillhör de mer spoilerräddiga personerna, tyckte inte det var farligt alls.

Ett par saker han nämner som jag vill reflektera närmare över. Inget stort, bara lite löst om seriens framtid, om jag skulle döma är det knappt värt att spoilerskydda, men kanske tillräckligt för att någon inte ska vilja läsa, så svarta block blir det här:
1) Mac. Rob vill ha henne som fast i säsong 3. Hurra, säger jag. Att spinna vidare på Bond/Q-relationen dom har, dessutom i collegemiljö, tror jag skulle passa alldeles perfekt. Och alla vill väl ha mer Mac?!

2) Jag reagerade på att Rob vid ett tillfälle nämnde 5 säsonger, och strax efter, när han pratade om den här, sa han något om tre säsonger till. Jag förstår att det till viss del handlar om syndikering, men vill han inte ta det längre än så även om VM blir den succé den förtjänar? Har Rob Thomas någonstans pratat om en femårsplan?

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » sön dec 04, 2005 5:15

s2
adolvsson skrev:Det har ju å andra sidan gjort att man saknar dynamiken ännu mer nu när splittringen dom emellan är ett faktum, och man saknar Wallace ännu mer när han har stuckit. Vilket jag antar i slutändan är en bra sak, för mig som tittare, men satan vad jag hoppas han kommer tillbaka snart.

Hoppas de väljer att det "normalt" och han bara dyker upp en dag, kanske lite bitter. Bara de inte gör det till en stor sak som att han kommer i precis rätt ögonblick eller att han har lärt sig något viktigt och förändrats -- för sådant är bra dumt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Föregående

Återgå till TV-serier och film