Is Desperate Housewives in a sophomore slump?
No! This season is just as great as the first. 38%
Yes! The antics are so over-the-top that it just isn't funny anymore. 61%
WISTERIA HYSTERIA: The creator of Desperate Housewives rebuffs the rants of critics who have opined that the Sunday sudser — despite averaging 27.2 million viewers a week, up from last season — has hit a sophomore slump creatively. "Yes, we're trying some new stuff," Marc Cherry tells the Associated Press. "Some of it might work. Some of it might not. They can't all be gems." Although he did not write any of this season's first three episodes himself, Cherry accepts "the credit and the blame for everything that goes on screen." Unless you want to blame Rod Lurie. Marc's cool with that, too.
Illyria skrev:Jag ser också avsnitten flera dagar senare, har inte orkat ta itu med 9 ännu.
Question: Just saw your website for the first time. Gosh, you are an egomaniac! I always wondered. — Marissa
Ausiello: What's that you ask, Marissa? What are my picks for the 10 worst shows of 2005? I thought you'd never ask!
1. 2005 MTV Video Music Awards: A three-hour pile of overproduced horse poop. Note to viewers: Next time the VMA host feels the need to repeatedly tell you that "anything can happen," trust me: Nothing will.
2. The War at Home: Turns out War is hell and horribly written.
3. The West Wing (debate episode): Just like a real presidential debate, only duller.
4. Saturday Night Live: The women still rock, but the rest of the show feels about as desperate as one of Horatio Sanz's midskit giggle fits.
5. Queer as Folk series finale: Earnest, pretentious and painfully self-aware. At least it ended on a consistent note.
6. Inconceivable: Angie Harmon said she immediately fell in love with the script, leading me to question both her eyesight and literacy.
7. Taradise: Makes the apocalypse look downright inviting.
8. Desperate Housewives: I hate to say I told ya so, but, well, I did.
9. Head Cases: Small doses of Adam Goldberg? Good. Large doses? Not so much.
10. Nip/Tuck season finale: Sharks! They're everywhere! And they're jumping! Help!
AKS skrev:Well, DH försöker verkligen komma på saker som aldrig gjorts tidigare. Det är idéer som den som länkas till nedan som får serien att kännas så fräsch. (SPOILERS om ni följer länken.)
http://www.hollywood.com/news/detail/id/3473896
OhMySpike skrev:Jag älskar den här serien. Den är så otroligt komisk.
LWes skrev:I början tyckte jag att det var roligt att serien var som den är. En dramaserie med knasiga och komiska inslag, men när den började vinna priser t.ex. EMMY för bästa komediserie började jag bli väldigt irriterad för att det är inte en komediserie! Det är en dramaserie som är lite rolig ibland. En komediserie är 20 minuter och är (eller försöker vara) rolig hela tiden. Även om DH är roligt ibland har jag aldrig skrattat åt det.
Om DH är en komediserie vad var då inte Buffy och Angel? Dom serierna var hur roliga som helst. Underbar humor. Men precis som 24 och West Wing klassades dom som dramaserier.
Grrr. Det får mig faktiskt att gilla DH mindre. Men dom senaste avsnitten har varit ganska bra.
LWes skrev:AKS skrev:Well, DH försöker verkligen komma på saker som aldrig gjorts tidigare. Det är idéer som den som länkas till nedan som får serien att kännas så fräsch. (SPOILERS om ni följer länken.)
Är du sarkastiskt eller inte.
AKS skrev:LWes skrev:AKS skrev:Well, DH försöker verkligen komma på saker som aldrig gjorts tidigare. Det är idéer som den som länkas till nedan som får serien att kännas så fräsch. (SPOILERS om ni följer länken.)
Jag var så sarkastisk som det är möjligt att vara. =)
HeY skrev:AKS skrev:LWes skrev:AKS skrev:Well, DH försöker verkligen komma på saker som aldrig gjorts tidigare. Det är idéer som den som länkas till nedan som får serien att kännas så fräsch. (SPOILERS om ni följer länken.)
Jag var så sarkastisk som det är möjligt att vara. =)
Påminner mig om Kirsten i O.C när jag läser den artikeln. Håller med om att de är så "fräsha" i DH.
LWes skrev:
Jag tycker inte att det är något så många serier gör, förutom det HeY nämnde, kan jag inte komma på någon direkt. Men det är inte heller alls någonting speciellt, så jag kanske bara inte kommer på det för att det är så naturligt, eller nåt.
Det låter i alla fall helt ok för mig, för jag hatar den karaktären som jag sällan hatar karaktärer.
“You hear me, you frickin' leech? I'm comin' to nail your scrawny hide to the floor!.”
Jag hoppas att dom snart dödar någon av huvudperson-fruarna, det skulle liva upp stämningen lite och göra det lite spännande och ett möjligtvis intressant mysterium.[/spoiler]
LWes skrev:AKS skrev:Well, DH försöker verkligen komma på saker som aldrig gjorts tidigare. Det är idéer som den som länkas till nedan som får serien att kännas så fräsch. (SPOILERS om ni följer länken.)
OhMySpike skrev:Jag älskar den här serien. Den är så otroligt komisk.
I början tyckte jag att det var roligt att serien var som den är. En dramaserie med knasiga och komiska inslag, men när den började vinna priser t.ex. EMMY för bästa komediserie började jag bli väldigt irriterad för att det är inte en komediserie! Det är en dramaserie som är lite rolig ibland. En komediserie är 20 minuter och är (eller försöker vara) rolig hela tiden. Även om DH är roligt ibland har jag aldrig skrattat åt det.
Om DH är en komediserie vad var då inte Buffy och Angel? Dom serierna var hur roliga som helst. Underbar humor. Men precis som 24 och West Wing klassades dom som dramaserier.
Grrr. Det får mig faktiskt att gilla DH mindre. Men dom senaste avsnitten har varit ganska bra.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare