Homicide: Life on the Street

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » sön sep 18, 2005 18:21

5.05 "Either the painting oes or I go." What a rotten bitca. Men, skit i henne. Michelle Forbes, ett sådant avsnitt att introducera sin karaktär i. Hon fick verkligen vara över hela registret. Fuck me. Fuck. Fuck me. Fuck, fuck, fuck me. Slutet kändes verkligen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » sön sep 18, 2005 19:51

Ah, you make me all happy. Keep talking good things. :)

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » tis sep 20, 2005 1:47

Jag måste ställa frågan: varför får inte de här skådespelarna bättre roller nu för tiden? Okej, Clark har regissörkarriär, men resten?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » tis sep 20, 2005 10:04

No clue. Jag tycker definitivt de förtjänar bättre, fram t.o.m. S5 är så gott som varenda regular guld.

* Secor är väl den enda som man ens har börjat se dyka upp lite här och där i mer kända saker (ska ju vara regular i Commander-In-Chief och var hyfsat vanligt recurring i Veronica Mars förra året).
* Belzer spelar ju fortfarande Munch, fast i en annan serie.
* Melissa Leo var helt försvunnen länge (spreds t.o.m. elaka internetrykten om att hon hade dött), men har börjat synas lite här och där (gästskådespelare på VM, hyfsat stor roll i 21 Grams).
* Perlich satt i fängelse ett tag men är annars också en sån som dyker upp lite här och var (Whistler! Fast det var ju sju år sedan).
* Reed Diamond har haft guest spots i Shield, West Wing och uppenbarligen Medium. Hade tydligen en rätt vanligt återkommande recurring roll på (bah!) Judging Amy.
* Braugher (som ju fanimig vann en Emmy för att spela Frank! Nog för att Emmy-folket sällan får det rätt, även om de fick det den gången, men man tycker väl att det borde leda till en något större karriär än den han har haft efter H:LotS) hade huvudrollen i Gideon's Crossing men den dog kvickt och sedan dess har man inte sett honom i mycket. Han spelade huvudrollen i FX-piloten Thief men så vitt jag vet har den inte plockats upp. Han ska tydligen vara med i Wolfgang Petersens Poseidon Adventure-remake. Bah!
* Yaphet Kotto har inte en enda IMDb-credit sedan 2001. :(

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav caffeineaddict » tor sep 22, 2005 13:43

Hm, den här tråden blev lite mysko. Nu ligger det en del inlägg på de första sidorna som helt handlar om The Wire/The Shield och helt har landat ur kontext. Det finns inget vettigt sätt att lägga in gamla inlägg på rätt plats i redan existerande trådar, right? Jag kan inte t.ex. flytta över dem till Wire-tråden och få dem att landa på rätt plats?

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » tor sep 22, 2005 13:54

caffeineaddict skrev:Hm, den här tråden blev lite mysko. Nu ligger det en del inlägg på de första sidorna som helt handlar om The Wire/The Shield och helt har landat ur kontext. Det finns inget vettigt sätt att lägga in gamla inlägg på rätt plats i redan existerande trådar, right? Jag kan inte t.ex. flytta över dem till Wire-tråden och få dem att landa på rätt plats?

Nope, bara poser och gaspode kan det genom att mecka med databasen. Moderatorkrafterna är rätt begränsade i phpBB.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » sön sep 25, 2005 1:21

5.18 Fuck! Det var ju! Men! I teasern! Monica Keena! I svart hår! Monica!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » sön sep 25, 2005 2:57

noike skrev:5.18 Fuck! Det var ju! Men! I teasern! Monica Keena! I svart hår! Monica!

Va?! Vad?! Nej!! Inte ens tänkt på!

..

*panik*

..__

Jag vill veta hur du reagerar på 5.19.

--

Monica, be mine! ;;; BweruaD, ME WHt?

I'm a happy puppy!

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » sön sep 25, 2005 3:03

caffeineaddict skrev:Jag vill veta hur du reagerar på 5.19.

Ordagrant efter avsnittet var över: "Fuck."
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » sön sep 25, 2005 17:45

Okej... 5.22 Det där met roterande avdelningar låter som en riktigt dålig idé.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Lono » tis okt 04, 2005 3:11

Nu har jag hittat säsong 1-5 (i stort sett) och sett hela s1. Måste säga att det är en utmärkt serie, bättre än jag trodde. Bra polisserier görs i Baltimore helt enkelt. (och Farmington :))

Men är det nån som fått tag på Law & Order cross over avsnitten? Ingår dom i Säsongs DVD boxarna? Jag laddade ner en recap på Charm City men man vill ju se hela avsnittet.
Användarvisningsbild
Lono
Demon Fodder

Inläggav caffeineaddict » tis okt 04, 2005 8:58

Lono skrev:Nu har jag hittat säsong 1-5 (i stort sett) och sett hela s1. Måste säga att det är en utmärkt serie, bättre än jag trodde. Bra polisserier görs i Baltimore helt enkelt. (och Farmington :))

Men är det nån som fått tag på Law & Order cross over avsnitten? Ingår dom i Säsongs DVD boxarna? Jag laddade ner en recap på Charm City men man vill ju se hela avsnittet.

Nope, har tyvärr aldrig lyckats hitta dem. Ska dock erkänna att det var ett tag sedan jag senast letade.

Kul att du gillar serien i alla fall, Lono! :)

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Lono » ons okt 05, 2005 0:39

Jag kom just på att Hallmark visar Law and Order så jag kollade upp på deras hemsida och höll på trilla av stolen när jag såg att dom börjar med den sjätte säsongen nu i oktober:!:

Den 19:e novermber 21:00 (repris 01:45) visas "Charm City" som är första delen till Homicide avsnittet "For God and Country" :)

Sen lär det väl dröja ett tag innan dom visar "Baby it's you" från åttonde säsongen.
Användarvisningsbild
Lono
Demon Fodder

Inläggav The Buffster » tis feb 21, 2006 21:47

Började se Homicide för rätt längesen (september förra året) och såg väl ungefär 4 avsnitt. Sen glömde jag av någon anledning bort serien (ja, det kan hända att jag följer lite väl många serier för mitt eget bästa). Det hade absolut ingenting att göra med att jag inte gillade serien utan mer att jag glömde bort att jag hade börjat se den. Men nu så har jag tagit upp den igen. Jag har just sett klart första säsongen och gillar det allt mer. caffe har ju flera gånger i den här tråden och andra nämnt hur fruktansvärt bra Three Men and Adena är och jag kan inte annat än hålla med. Ett fantastiskt avsnitt. Serien känns otroligt realistisk vilket är ett stort plus. Allting känns också väldigt vardagligt. Fallen i sig känns ofta inte som det viktigaste utan serien skildrar mer polisernas vardag. Karaktärerna är också väldigt bra, och roliga. Jag skrattar högt rätt ofta. Senast i 1.09 när dom lurade den där killen om att kopiatorn var någon slags farlig maskin som kunde se om man talade sanning Väldigt, väldigt roligt. Favoriterna hittills, även om jag i princip gillar alla, är Munch, Crosetti, Meldrick och Kay.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » tis feb 21, 2006 22:55

"Three Men and Adena" infinner sig högt på listan över världens bästa TV-avsnitt, men "Smoke Gets in Your Eyes" (1.09) är banne mig helt fenomenalt det med. Mycket möjligen den bästa debutsäsongen av någon serie någonsin.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav The Buffster » sön feb 26, 2006 15:31

Har nu sett klart den mycket korta säsong 2. Bara fyra avsnitt, men jävlar vilka avsnitt. Det som stod ut mest var givetvis Black and Blue. :eek: , så djävulskt bra. Från och med att Frank sa "You want him, you've got him" så var det bland det bästa jag överhuvudtaget har sett. Förhörsscenen. Och när Giardello ändrade tillbaka namnet till rött igen. Jävlar alltså. Fantastiskt avsnitt.

Kul också med gästskådisar man känner igen. Att se en ung Edie Falco i säsong 1 var jättekul. Och Robin Williams var riktigt bra i det avsnitt han var med i. Och Jake Gyllenhaal gick ju knappt att känna igen. Det tog också rätt länge för mig att inse att han som spelade Lane i Black and Blue var ingen mindre än Dr Burke.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » sön feb 26, 2006 15:41

The Buffster skrev:Har nu sett klart den mycket korta säsong 2. Bara fyra avsnitt, men jävlar vilka avsnitt. Det som stod ut mest var givetvis Black and Blue. :eek: , så djävulskt bra. Från och med att Frank sa "You want him, you've got him" så var det bland det bästa jag överhuvudtaget har sett. Förhörsscenen. Och när Giardello ändrade tillbaka namnet till rött igen. Jävlar alltså. Fantastiskt avsnitt.

Bland det bästa som någonsin gjorts för TV. 10/10. Ett tag trodde jag t.o.m. det var mitt favorit-H:LotS-avsnitt. Sjuk jävla intensitet.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav The Buffster » sön feb 26, 2006 16:28

caffeineaddict skrev:Bland det bästa som någonsin gjorts för TV. 10/10. Ett tag trodde jag t.o.m. det var mitt favorit-H:LotS-avsnitt. Sjuk jävla intensitet.

10/10 lätt! Mitt favoritavsnitt hittills. Vilket/vilka avsnitt tycker du är ännu bättre?

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » sön feb 26, 2006 16:40

The Buffster skrev:
caffeineaddict skrev:Bland det bästa som någonsin gjorts för TV. 10/10. Ett tag trodde jag t.o.m. det var mitt favorit-H:LotS-avsnitt. Sjuk jävla intensitet.

10/10 lätt! Mitt favoritavsnitt hittills. Vilket/vilka avsnitt tycker du är ännu bättre?

Hmmmm, bra fråga... jag ändrar mig så ofta. Men förmodligen åtminstone Three Men and Adena och 3.04. Finns nog fler, men då måste jag tänka efter, det var så länge sedan jag såg S1-S4 nu... Black and Blue är i toppen dock. Miniarcen 3.13-3.16 och S6-avslutningen (otroligt nog med tanke på resten av S6) är uppe där och slåss också.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav The Buffster » sön feb 26, 2006 19:43

Three Men and Adeena tyckte jag givetvis också enormt mycket om, men Black and Blue gillade jag nog trots allt ännu mer. Verkar som att jag har mycket bra att se fram emot nu i säsong 3, härligt.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Peppe » sön feb 26, 2006 23:08

Vet någon var jag kan få tag på Homicide s.1?
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav The Buffster » lör mar 11, 2006 21:48

3.04 Okej caffe du hade rätt, det här var nog ännu bättre än Black and Blue. Fyyyyyyyyy faaaaaaaaaaaaaaan så bra! Från och med nu är Meldrick min absoluta favorit. Och slutet, men Frank i uniform. Fan alltså, varför är inte all tv såhär bra?
Bättre än The Wire? Jo jag tror nog nästan det.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav The Buffster » tis maj 02, 2006 14:27

Det går rätt sakta, mycket annat som också ska ses, men jag fortsätter att titta på och älska Homicide. Säsong 3 har varit helt fantastisk hittills och då räknar jag ändå med att den kommer att bli ännu bättre, caffe nämnde ju 3.13 - 3.16 bland sina favoritavsnitt. Jag har nu sett t o m 3.12 och det har varit många guldavsnitt. Inget lika fantastiskt som 3.04 men 3.09 var riktigt, riktigt bra. Yaphet Kotto övertygar, och lika så Melissa Leo. 3.10 var också fantastiskt, väldigt rörande. Scenerna mellan dom två mammorna var hur bra som helst. 3.12 och 3.13, Andre Braugher får återigen visa vilken fantastisk skådis han är, och Frank är givetvis en underbar karaktär. Meldrick är nog trots allt min absoluta favorit (har lite svårt att välja mellan honom och Munch), hur kul som helst när han och Bayliss skulle vara partners i 3.12.

Det finns ingen som helst tvekan om att Homicide är en av dom absolut bästa polisserierna någonsin och jag älskar hur det verkligen handlar i princip uteslutande om människorna. Fallen och vem som egentligen mördade vem är aldrig det viktigaste. Och precis som i The Wire så uppskattar jag enormt att man inte skildrar poliserna som genom goda och brottslingarna som genom onda.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav The Buffster » sön maj 07, 2006 13:11

3.13 - 3.15 :eek: , så bra det här var. Skulle kunna skriva en massa (kommer säkert att göra det sen, när jag sett 3.16 också) men just nu så räcker det med: Meldrick, marry me! "Give me back the giraffe" och tv-intervjun. BÄST.

Och just ja, Steve Buscemi!

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav noike » lör jul 01, 2006 19:29

Säsong 6 gillade jag, den kanske sänkte sig lite men den höll ändå en rätt bra nivå. Vissa delar kändes malplacerat, men ändå. Georgia Rae Mahoney var verkligen fel. Serien är alldeles för jordnära för en before-I-kill-you-Mr-Bond-skurk. Hon hade ju till och med henchmen och ett muhahahaha-skratt. Katastrof.

Säsong sju däremot var... Riktigt ojämn. Mer fristående och i vissa av avsnitten så fanns en del karaktärer knappt med alls. Väldigt tråkigt med tanke på att seriens höga standard i början. Jag spolade lite i några av avsnitten till och med.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » lör jul 01, 2006 21:35

Filmen:
Fyfan. Fyfan. Fyfan. Magsparkad. Underbart. Jag grät.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » ons jul 05, 2006 10:17

noike: Underbart att du gillat det. S6:Bortsett från Georgia Rae (som väl inte ens är med i bild?) tycker jag "Fallen Heroes"-dubbeln är en precis lysande säsongsavslutning. Skottlossningen i squadroomet, Kellerman i The Box, Frank Frank Frank...

Filmen:Filmen känns också, även om framförallt de sista tjugo minutrarna eller så. DEN scenen på taket. Frankentim är ett så bra förhållande som överhuvudtaget har funnits på TV. Och slutet. "Crestfallen"... Damn, jag måste lyssna på "Crestfallen" nu...

Såg du det här förresten? Goddamnit, man blir ju så pass förbannad att man redan har köpt alltsammans... http://tvshowsondvd.com/newsitem.cfm?NewsID=5982

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » ons jul 05, 2006 12:24

caffeineaddict skrev:noike: Underbart att du gillat det. S6:Bortsett från Georgia Rae (som väl inte ens är med i bild?) tycker jag "Fallen Heroes"-dubbeln är en precis lysande säsongsavslutning. Skottlossningen i squadroomet, Kellerman i The Box, Frank Frank Frank...

Håller med fullständigt. Det är sådär ett dubbelavsnitt som avslutning ska göras. Men man får se Georgia Rae ligga på golvet, eller en bodydouble i varje fall. För det skulle väl vara hon?

Filmen:Filmen känns också, även om framförallt de sista tjugo minutrarna eller så. DEN scenen på taket. Frankentim är ett så bra förhållande som överhuvudtaget har funnits på TV. Och slutet. "Crestfallen"... Damn, jag måste lyssna på "Crestfallen" nu...

Tyckte inte riktigt att låten passade in, jag hade velaqt ha något mindre gnälligt än Billy Corgan. Men "One last confession Frank..." Så satans...

Såg du det här förresten? Goddamnit, man blir ju så pass förbannad att man redan har köpt alltsammans... http://tvshowsondvd.com/newsitem.cfm?NewsID=5982

NICE! Den måste jag ha. Jobb blev ännu viktigare helt plötsligt.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » ons jul 05, 2006 13:10

Ohh jag har bara sett några få avsnitt men den där boxen ska bli min.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav caffeineaddict » ons jul 05, 2006 13:36

noike skrev:
caffeineaddict skrev:noike: Underbart att du gillat det. S6:Bortsett från Georgia Rae (som väl inte ens är med i bild?) tycker jag "Fallen Heroes"-dubbeln är en precis lysande säsongsavslutning. Skottlossningen i squadroomet, Kellerman i The Box, Frank Frank Frank...

Håller med fullständigt. Det är sådär ett dubbelavsnitt som avslutning ska göras. Men man får se Georgia Rae ligga på golvet, eller en bodydouble i varje fall. För det skulle väl vara hon?

Jo, precis, men enbart en död body double i säsongsavslutningen är väl ett ganska starkt erkännande om att man kanske inte hade den bästa säsongs-Big Bad:en. ;)

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film