caffeineaddict skrev:Hm, den här tråden blev lite mysko. Nu ligger det en del inlägg på de första sidorna som helt handlar om The Wire/The Shield och helt har landat ur kontext. Det finns inget vettigt sätt att lägga in gamla inlägg på rätt plats i redan existerande trådar, right? Jag kan inte t.ex. flytta över dem till Wire-tråden och få dem att landa på rätt plats?
noike skrev:5.18 Fuck! Det var ju! Men! I teasern! Monica Keena! I svart hår! Monica!
caffeineaddict skrev:Jag vill veta hur du reagerar på 5.19.
Lono skrev:Nu har jag hittat säsong 1-5 (i stort sett) och sett hela s1. Måste säga att det är en utmärkt serie, bättre än jag trodde. Bra polisserier görs i Baltimore helt enkelt. (och Farmington)
Men är det nån som fått tag på Law & Order cross over avsnitten? Ingår dom i Säsongs DVD boxarna? Jag laddade ner en recap på Charm City men man vill ju se hela avsnittet.
The Buffster skrev:Har nu sett klart den mycket korta säsong 2. Bara fyra avsnitt, men jävlar vilka avsnitt. Det som stod ut mest var givetvis Black and Blue., så djävulskt bra. Från och med att Frank sa "You want him, you've got him" så var det bland det bästa jag överhuvudtaget har sett. Förhörsscenen. Och när Giardello ändrade tillbaka namnet till rött igen. Jävlar alltså. Fantastiskt avsnitt.
caffeineaddict skrev:Bland det bästa som någonsin gjorts för TV. 10/10. Ett tag trodde jag t.o.m. det var mitt favorit-H:LotS-avsnitt. Sjuk jävla intensitet.
The Buffster skrev:caffeineaddict skrev:Bland det bästa som någonsin gjorts för TV. 10/10. Ett tag trodde jag t.o.m. det var mitt favorit-H:LotS-avsnitt. Sjuk jävla intensitet.
10/10 lätt! Mitt favoritavsnitt hittills. Vilket/vilka avsnitt tycker du är ännu bättre?
caffeineaddict skrev:noike: Underbart att du gillat det. S6:Bortsett från Georgia Rae (som väl inte ens är med i bild?) tycker jag "Fallen Heroes"-dubbeln är en precis lysande säsongsavslutning. Skottlossningen i squadroomet, Kellerman i The Box, Frank Frank Frank...
Filmen:Filmen känns också, även om framförallt de sista tjugo minutrarna eller så. DEN scenen på taket. Frankentim är ett så bra förhållande som överhuvudtaget har funnits på TV. Och slutet. "Crestfallen"... Damn, jag måste lyssna på "Crestfallen" nu...
Såg du det här förresten? Goddamnit, man blir ju så pass förbannad att man redan har köpt alltsammans... http://tvshowsondvd.com/newsitem.cfm?NewsID=5982
noike skrev:caffeineaddict skrev:noike: Underbart att du gillat det. S6:Bortsett från Georgia Rae (som väl inte ens är med i bild?) tycker jag "Fallen Heroes"-dubbeln är en precis lysande säsongsavslutning. Skottlossningen i squadroomet, Kellerman i The Box, Frank Frank Frank...
Håller med fullständigt. Det är sådär ett dubbelavsnitt som avslutning ska göras. Men man får se Georgia Rae ligga på golvet, eller en bodydouble i varje fall. För det skulle väl vara hon?
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare