Andra serier...

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Peppe » sön sep 25, 2005 17:33

Håller med det SKA vara intron, dom är coola och då har man nån musik man kan associera till en serie :D
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav noike » sön sep 25, 2005 17:43

Vi har diskuterat det här med intron tidigare men ändå. House-introt är riktigt bra och ett av de längre som jag inte har tröttnat på eftre tre tittningar. Fast the Shilds är fortfarande den obestridbara vinnaren i bästa intro någonsin. Introt ska spegla serien, och roterande huvuden med namn under är något av det tråkigaste man kan göra. (Varför Homicide?! VARFÖR?! Ni förstörde mitt svartvita creepyfing-intro!)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav The Buffster » sön sep 25, 2005 17:52

Hmm... jag gillar verkligen intron. Min brorsa påpekade återigen hur konstig jag är när jag nämnde hur jag verkligen längtar till introt i vissa serier. Men jag tycker ofta att det är då man riktigt får känslan av ”yay, nu tittar jag på min favoritserie”. När det gäller mina favoriter, jag har många, så är det nog Rescue Mes som jag gillar bäst. Visst, det beror mest på att låten är så sjukt bra men ändå. Jag tycker också att The Shield har ett perfekt intro för serien och att det är väldigt bra, tycker dock att det är lite för kort. Gillar som sagt att se introt och verkligen komma in i rätt känsla.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav adolvsson » sön sep 25, 2005 21:14

Just Legal 1x01:
Jag gillar Don Johnson, men ska han spela advokat bör det nog vara en som arbetar för stor firma, för som en slaskig föredetting passar han inte. För att inte tala om den unge killen. Konceptet i sig var det inget större fel på, hade kunnat fungera, men han kändes alldeles för stereotyp high school-nörd för att det skulle bli annat än irriterande. Lägg till såsig smörmusik under slutpläderingen, och varken Don, ett par bra scener (Dons förtjänst) eller ens min svaghet för rättegångsdramer kunder rädda JL. Jag passar.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » sön sep 25, 2005 21:21

adolvsson skrev:Just Legal 1x01:
För att inte tala om den unge killen.

Steven heter han, inte i verkligheten men i Undeclared.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » sön sep 25, 2005 21:25

Just Legal var plågsamt tråkigt. Varför sånt men inte mer Undeclared!?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » sön sep 25, 2005 21:29

Jag klarade inte av att se färdigt piloten.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » sön sep 25, 2005 21:36

CSI 6x01:
Har dom fräschat upp introt lite? Det var nåt, i alla fall, och jag gillade det. Vad det nu var.

Och gänget är tillbaka tillsammans. När de gick mot kameran i teasern i klassisk tuff pose? Cheesy, but I loved it.

"Get used to it, pal."

Med tanke på hur säsong fem avancerade när det gäller karaktärsutveckling och dylikt, känns det som om det kan bli krabbigt att fortsätta utvecklandet utan att förlora formatet som trots allt funkar än. Jag menar, att köra som de första säsongerna är inget alternativ om man vill bibehålla hög S5-kvalite. Så det skulle inte förvåna mig om de första avsnitten är lite skakiga, om man dessutom ska förvalta det Tarantino lämnade serien, och det ska dom ju uppenbarligen spinna vidare på.

Jag är positiv, tror dom kommer lyckas, och ser med spänning frame mot S6. Första avsnittet gjorde mig inte besviken.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » mån sep 26, 2005 0:50

Supernatural 1x02:
Det är synd att jag ska ha så svårt för Jared P, för han är i stort sett det enda jag inte tycker om med Supernatural.

Avsnittet var spännande, kinda scary, killarna känns verkligen som bröder. Och det var ett tag sedan man såg en såhär testoronstinn serie, i alla fall i den här genren, vilket är trevligt som omväxling.

edit: D'oh! Glömde helt att serien har egen tråd.
Senast redigerad av adolvsson mån sep 26, 2005 13:41, redigerad totalt 2 gånger.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Lono » mån sep 26, 2005 1:55

adolvsson skrev:Supernatural 1x02:
Det är synd att jag ska ha så svårt för Jared P, för han är i stort sett det enda jag inte tycker om med Supernatural.

Precis min åsikt.

Ang. intron så kan man väl se det som positivt att det blir mer speltid med kortare intron. :) (Men jag tycker också det är trist med bara titeln)
Användarvisningsbild
Lono
Demon Fodder

Inläggav adolvsson » mån sep 26, 2005 3:29

Threshold 1x03:
Nej, inte riktigt lika bra som de två första, men absolut inte dåligt heller. Tror också det här kan bli en favorit, när de har kommit in i det lite mer.

Och Dinklage är, förstås, da man.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav LWes » mån sep 26, 2005 17:13

The War at Home 1x03: Fantastisk serie. Jag önskar bara att jag hade flera till avsnitt att se med en gång.
Det är måndagens höjdpunkt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tinwiel » mån sep 26, 2005 21:43

Hehe, får man ge recension på dokusåpor?
:)

ANTM s5ep1-2
Varför måste vissa tjejer alltid skrika massa när dom hamnar i grupp? Det blir nog bättre när dom är färre kvar... Cassandra? Spooooky. Det kan ju vara producenterna som har framställt henne så, men jag tycker att det är något läskigt med hela Beauty Pageant- (stavning?) grejen ändå. Och måste den ena mörka tjejen säga "Don't get it twisted" hela tiden? Vad betyder det egentligen, låter bara flummigt.. :rolleyes:

Men ändå, roligt avsnitt. Jag försökte titta på den brittiska versionen av samma dokusåpa, men det var bara tråååkigt. Den amerikanska är ju sådär härligt överdriven, glamourös och dramatisk, och har roliga jurymedlemmar.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » mån sep 26, 2005 21:45

Fast Twiggy är ju snäll. Kunde de inte ha hittat en annan Queen B som Janice? De hade kunnat ta in Naomi Campbell så hade hon kunnat örfilat upp tjejerna som inte gör sig framför kameran. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » mån sep 26, 2005 21:50

AKS skrev:Fast Twiggy är ju snäll. Kunde de inte ha hittat en annan Queen B som Janice? De hade kunnat ta in Naomi Campbell så hade hon kunnat örfilat upp tjejerna som inte gör sig framför kameran. :)

Haha! :D

Jo, Twiggy var snäll, lite för mesig faktiskt. Det måste väl finnas många andra experter inom modevärlden som kan vara bättre att ha i panelen än Twiggy? Inget ont om henne, men det var väl rätt så länge sen hon jobbade som modell, och då var hon väl rätt så begränsad. Har hon nån koll på vad som förväntas av deltagarna i tävlingen, om dom nu går vidare och blir "riktiga" fotomodeller?

Naomi Campbell... det hade blivit intressant i alla fall.. ;)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav carre » mån sep 26, 2005 21:51

AKS skrev:Fast Twiggy är ju snäll. Kunde de inte ha hittat en annan Queen B som Janice? De hade kunnat ta in Naomi Campbell så hade hon kunnat örfilat upp tjejerna som inte gör sig framför kameran. :)

Tyra och Naomi i samma TV-program... :eek:
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav LWes » mån sep 26, 2005 22:41

Tinwiel skrev:Hehe, får man ge recension på dokusåpor?
:)

ANTM s5ep1-2
Varför måste vissa tjejer alltid skrika massa när dom hamnar i grupp? Det blir nog bättre när dom är färre kvar... Cassandra? Spooooky. Det kan ju vara producenterna som har framställt henne så, men jag tycker att det är något läskigt med hela Beauty Pageant- (stavning?) grejen ändå. Och måste den ena mörka tjejen säga "Don't get it twisted" hela tiden? Vad betyder det egentligen, låter bara flummigt.. :rolleyes:

Men ändå, roligt avsnitt. Jag försökte titta på den brittiska versionen av samma dokusåpa, men det var bara tråååkigt. Den amerikanska är ju sådär härligt överdriven, glamourös och dramatisk, och har roliga jurymedlemmar.

Jag gillar Cassandra. Hon är cool. 8)
Jag konstaterade från början i avsnittet att det var en snygg tjej med - Ashley, och så blir hon den första som åker ut... :rolleyes:
Brittiska versioner är alltid tråkigare (The Apprentice, Survivor etc.) trots att dom är välgjorda och så. Dom har bara inte det där extra som amerikanska reality shows har. :o
Jag har aldrig varit intresserad av mode och sånt, men jag har heller aldrig varit intresserad av boxning och jag älskade The Contender, så jag kan nog gilla att följa ANTM (jag hatar förkortningar, men här är det nödvändigt). Man lär sig i alla fall något nytt om inte annat...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » mån sep 26, 2005 23:16

ANTM 5.01: Saknade Janice. Även om jag inte gillar henne är hennes kommentarer alltid roliga.

Nicole, Ebony: jobbiga och irriterande
Cassandra: psykopatprinssessa?
Favorit hittills: Kim

"Kul" att Ashley åkte ut, bättre att Sarah får en chans till.

Och skrikandet är jobbigt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » tis sep 27, 2005 16:20

Kitchen Confidential 1x02: Ganska roligt

Two and a Helf Men 3x02: Roligt

Las Vegas 3x02: Dom borde göra sig av med Nikki Cox och Molly Sims för dom är meningslösa, och istället göra Mitch - killen i rullstol till regular.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Peppe » tis sep 27, 2005 20:25

Såg How I Met Your Mother piloten nyss, kändes ungefär som när jag kom hem från skolan förut och var trött och slog på huset fullt eller everybody loves raymond, alltså inte speciellt bra....
fast torrenten var dålig, hacka till ibland å ljudet haka upp sig, HATAR SÅNT!
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav LWes » tis sep 27, 2005 21:37

Out of Practice 1x02: Inte roligt. Dumt avsnitt.

Numb3rs 2x01: Ganska bra avsnitt...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » tis sep 27, 2005 22:52

Grey's Anatomy: säsongspremiären (s2) hade nästan 20 miljoner tittare i USA och det är en väldigt charmig och trevlig serie, varför ser inte fler den här? (förutom AKS)

Inconceivable 1.01: Inte dåligt, inte bra, inget att bry sig om.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav poser » tis sep 27, 2005 22:53

Illyria skrev:Grey's Anatomy: säsongspremiären (s2) hade nästan 20 miljoner tittare i USA och det är en väldigt charmig och trevlig serie, varför ser inte fler den här? (förutom AKS).

Jag kollar också :)

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Illyria » tis sep 27, 2005 22:59

Jag kanske borde frågat varför inte fler kommenterar den :)

Grey's Anatomy 2.01: What can I say, Grey's Anatomy är underhållande. Det började bli komplicerat med alla förhållanden och hemligheter kors och tvärs och George får vara spionsvamp. George lyckas alltid vara underhållande :D

Det var något knasigt med avsnittet några sekunder så jag hörde inte vad chefen sa till Burke, men det verkade få honom att göra slut med Cristina ivarjefall. Har laddat hem en proper nu och ska kolla mer noggrant sen, kändes som en viktig del av avsnittet ramlade bort där.

Izzy börjar gilla Alex? No! Jag gillar deras verbala bråk men vill inte se dem ihop för det. Det skulle kunna bli fungera om säg Alex gillar Izzy men inte om det är besvarade känslor. Det var han som började kalla henne Dr Model och klistrade upp alla bilderna överallt och dessutom var det han som gav halva sjukhuset syfilis. Han passar bra i den roll han haft hittills, skadar inte att karaktären utvecklas heller, men inte ihop med Izzy :x

Och Meredith säger att det inte räcker till Derek, men framöver kommer det (måste det!) göra det, hoppas jag.

Slutet med Cristina och Meredith var fint.

Cristina: You realize this constitutes hugging?
Meredith: Shut up, I'm your person.

Jag vill se mer nu!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » tis sep 27, 2005 23:14

Illyria skrev:Grey's Anatomy: säsongspremiären (s2) hade nästan 20 miljoner tittare i USA och det är en väldigt charmig och trevlig serie, varför ser inte fler den här? (förutom AKS)

Jag följde den första säsongen och jag laddade hem säsongspremiären, men sen raderade jag den får att jag behöver plats till annat. Har inte tid att se den nu, får göra det någon annan gång eller inte alls.
Jag tyckte inte att serien var väldigt bra. Bara ganska trevlig.

CSI Miami 4x02: Mycket bra avsnitt.

How I Met You Mother 1x02: Riktigt bra och trevligt avsnitt. Jag gillar verkligen denna serie. Den är mysig.
Senast redigerad av LWes tis sep 27, 2005 23:33, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Peppe » tis sep 27, 2005 23:16

Illyria skrev:Jag kanske borde frågat varför inte fler kommenterar den :)

Grey's Anatomy 2.01: What can I say, Grey's Anatomy är underhållande. Det började bli komplicerat med alla förhållanden och hemligheter kors och tvärs och George får vara spionsvamp. George lyckas alltid vara underhållande :D

Det var något knasigt med avsnittet några sekunder så jag hörde inte vad chefen sa till Burke, men det verkade få honom att göra slut med Cristina ivarjefall. Har laddat hem en proper nu och ska kolla mer noggrant sen, kändes som en viktig del av avsnittet ramlade bort där.

Izzy börjar gilla Alex? No! Jag gillar deras verbala bråk men vill inte se dem ihop för det. Det skulle kunna bli fungera om säg Alex gillar Izzy men inte om det är besvarade känslor. Det var han som började kalla henne Dr Model och klistrade upp alla bilderna överallt och dessutom var det han som gav halva sjukhuset syfilis. Han passar bra i den roll han haft hittills, skadar inte att karaktären utvecklas heller, men inte ihop med Izzy :x

Och Meredith säger att det inte räcker till Derek, men framöver kommer det (måste det!) göra det, hoppas jag.

Slutet med Cristina och Meredith var fint.

Cristina: You realize this constitutes hugging?
Meredith: Shut up, I'm your person.

Jag vill se mer nu!

Jag tänkte kommentera det men den är bara jobbigt och det kommer inte mkt vettigt ut ändå :D
Är en bra måndagsserie då det inte går något annat att längta efter på måndagar (förutom tecknat som family guy :D )
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav A bear » tis sep 27, 2005 23:59

Och där släpper jag How I Met Your Mother, Aly eller inte. Sa jag "tredje klassens Coupling-imitation"? Det var snällt sagt.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Off » ons sep 28, 2005 0:03

Katastrof att den enda som kan frammana skratt är Neil Patrcik Harris. Ger den 2 avsnitt till.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Tam » ons sep 28, 2005 9:28

Nip/Tuck 3x2
Inte fullt så skandalöst som vanligt. Matt var ju smått intressant för en gångs skull, men apstoryn resonerade inte nåt vidare. Inte det andra heller. Inte ett av dom bästa men Nip/Tuck är Nip/Tuck.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Illyria » ons sep 28, 2005 12:53

Surface 1.02: det lutar mot en dramalight-serie för unga barnfamiljer och yngre tonåringar (eller nått). Känner inte att jag behöver se mer.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film