Bender skrev:Såg Kamikaze Girls också innan Four Brothers - japansk, rolig och rätt speciell.. japansk film är verkligen annorlunda. (det jag sett iaf)
Mina klasskamrater som såg Kamikaze Girls igår kväll kunde inte sluta prata om hur bra den var, så jag ska kolla in den när den går igen någon av de kommande dagarna. Däremot tyckte de som sett Four Brothers inte om den, nä.
Själv har jag kommit hem från japanska filmnatten för en stund sedan, efter att ha bestämt mig för att skippa sista filmen. De filmer jag såg var av varierande kvalitet...
Fools in Love gillade jag, den var rolig och underhållande... handlar om några manga-fans med lite olika syn på världen. Hon gillar att klä ut sig till manga-figurer, medan han gillar stenar.
Shutter var en dålig skräckis, med den gamla vanliga kvinnliga vålnaden med långt hår som dyker upp lite här och var, nedför trappor och i sängar, osv.
AB-normal Beauty var rätt bra, men ingen film jag skulle vilja se om - p.g.a filmens tema om döds- och vålds-voyeurism... men den var fängslande. Gillade musiken också.
Nu har ju förresten avslutningsfilmen offentliggjorts: Jim Jarmusch film
Broken Flowers, med Bill Murray. Får se om jag hinner se den på onsdag.
Men nu ska jag sooova.