noike skrev:Lwes: En bra serie behöver defenitivt inte spänning -- annars vore större delen av serierna vi dskuterar här usla. Karaktärer och själ är bra mycket viktigare.
Jag tror att det viktigaste är att man bara kan leva sig in i serien så mycket som möjligt.
Om man inte bryr sig om karaktärerna
kan det inte vara spännande.
Annars är det som att se en fotbollsmatch där man inte alls bryr sig vem som vinner. En person som gillar fotboll kanske tycker att det är kul ändå, men det är ju inte samma sak som om hans lag är med och det finns något att förlora.
Därför gillar jag främst serier där jag älskar alla och allt, men det finns hela tiden en risk att någon dör för då är det spännande.
Jag älskar när karaktärer jag älskar dör, för det är hemskt.
Jag hatar dock när mina favoriter röstas ut. Men jag brukar ändå gilla alla så det är lugnt.
Survivor har så mycket själ. Jag vet inte riktigt hur man deffinerar om en serie har själ eller inte.
Jag brukar tänka att om en serie kan röra en till tårar så har den själ.
Jag brukar aldrig gilla karaktärer i serier från HBO, Showtime och F/X.
Jag brukar alldrig få kontakt med dom. Om man inte bryr sig om karaktärerna så kan man aldrig nå seriens själ. Typ.
Peppe skrev:Det är därför du gillar Survivor och sånna serier va? Annars finns det ingen anledning att se på dom
Jag tycker att Survivor ungefär är så spännande det kan bli.
Jag misstänker att jag blandar ihop spänning med kontinuitet och fortsättning från avsnitt till avsnitt.
Eller så är det samma sak. För mig i alla fall.
Jag vet i alla fall att jag tycker att ju mer fristående avsnitt är desto mindre spännande är dom.
Alla arcer är typ spännande. Förutom i Desperate Housewives, för där är inget spännande (har nog att göra med det där om att gilla eller inte gilla karaktärer)
Jag kan typ inte komma på någon annan 1-timmes serie som jag följer som jag inte tycker är spännande vars avsnitt inte är fristående till större del.
Sen tycker väl alla att olika saker är spännande och att olika karakärer är intressanta och att olika saker med en serie utstrålar själ, så i slutändan är det detta som gäller:
Se på dom serier du vill se. Man behöver inte ge någon annan förklaring än att man gillar det.
Så varför ser jag på Big Brother
live? Inte vet jag, för att jag gillar det uppenbarligen. Är det spännande? Inte det minnsta. Det är dock roligt ibland. och intressant. och jag gillar det.
och jag är trött.