Andra serier...

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » tor aug 25, 2005 23:34

Lono skrev:Carnivále var ju helt klart ett snäpp bättre än DLM. Men jag saknar båda två.

Det Carnivále hade som Dead Like Me saknade var att den i alla fall var spännande.

Jag kan acceptera att folk tycker att Dead Like Me var en väldigt bra serie, men tyckte ni att den var spännande?

Spänning är viktig för mig för att en serie ska vara bäst.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav The Buffster » tor aug 25, 2005 23:36

LWes skrev:För mig var det tvärt om. Jag tyckte att serien var riktigt bra i början.
Sen en bit in i säsong 2 orkade jag inte se mer för att jag tyckte att det var så tråkigt och för att det fanns så många andra serier jag hellre ville följa.

Om jag verkligen tycker om en serie så beror det nästan alltid på att jag gillar karaktärerna och det var först efter rätt många avsnitt som jag verkligen började älska dom. Dead Like Me är enligt mig en sån serie, precis som Buffy/Angel, där nästan varenda karaktär är underbar.

Edit: Och nej, DLM var inte spännande men det är inte heller en speciellt viktig ingrediens i en bra serie enligt mig.
Senast redigerad av The Buffster tor aug 25, 2005 23:38, redigerad totalt 1 gång.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Peppe » tor aug 25, 2005 23:37

LWes skrev:
Lono skrev:Carnivále var ju helt klart ett snäpp bättre än DLM. Men jag saknar båda två.

Det Carnivále hade som Dead Like Me saknade var att den i alla fall var spännande.

Jag kan acceptera att folk tycker att Dead Like Me var en väldigt bra serie, men tyckte ni att den var spännande?

Spänning är viktig för mig för att en serie ska vara bäst.

Det är därför du gillar Survivor och sånna serier va? Annars finns det ingen anledning att se på dom :D
Och Doyle är mkt bättre än Mason men jag har märkt att Mason är skön han oxå :D
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav Off » tor aug 25, 2005 23:39

Nej DLM var inte spännande förutom en miniarc i s02. Jag anser dock inte att en serie måste vara spännande för att den ska vara bra.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav The Buffster » tor aug 25, 2005 23:40

Ojoj, nu har ni alla fått mig att börja tänka på vem jag gillar bäst av Doyle och Mason och jag har som vanligt stor beslutsångest.

Fast kanske Mason ändå... eller nej, jag vet inte.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Lono » tor aug 25, 2005 23:42

Spänning var väl inte riktigt grejen med DLM. Nog kan jag tycka att spänning är bra, serier som 24 och Alias lever på det men DLM var inte den typen av serie. Vad jag därmot inte fattar är hur alla verkar älska vinjetten till DLM. Jag tyckte den var småkul första gångerna men musiken var så irriterande att efter att tag skippade jag den varje gång.
Användarvisningsbild
Lono
Demon Fodder

Inläggav The Buffster » tor aug 25, 2005 23:45

Lono: Det är just därför att serier som Alias och 24 lever på spänning jag aldrig skulle kunna ha dom på en topp 10 lista. Nej, bra karaktärer är det en serie måste ha, sen får den ju gärna vara spännande och rolig och massa annat också såklart.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav noike » tor aug 25, 2005 23:46

Peppe skrev:Wonderfalls tyckte jag inte var något att bli uppspelt över

You are dead to me. D-E-D. Dead.

Lwes: En bra serie behöver defenitivt inte spänning -- annars vore större delen av serierna vi dskuterar här usla. Karaktärer och själ är bra mycket viktigare.

Lono: den musiken var ju mysig.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav The Buffster » tor aug 25, 2005 23:49

noike skrev:You are dead to me. D-E-D. Dead.

Funny! (Mason är kanske bäst ändå)

noike skrev:Lwes: En bra serie behöver defenitivt inte spänning -- annars vore större delen av serierna vi dskuterar här usla. Karaktärer och själ är bra mycket viktigare.

True!

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Peppe » tor aug 25, 2005 23:51

You are dead to me. D-E-D. Dead.

I think I've been that for a looong time :D
Nej den enda jag gillade riktigt mkt här var Jaye, dom andra var väl ok för mig.
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav Lono » tor aug 25, 2005 23:59

The Buffster skrev:Lono: Det är just därför att serier som Alias och 24 lever på spänning jag aldrig skulle kunna ha dom på en topp 10 lista. Nej, bra karaktärer är det en serie måste ha, sen får den ju gärna vara spännande och rolig och massa annat också såklart.

Absolut jag håller med. Jag föredrar helt klart karaktärutveckling och bra story arcs framför spänning men jag kan samtidigt uppskatta serier som 24 där man sitter med hjärtat i halsgropen hela tiden. Sen krävs det förstås att man låter bli att tänka efter i den serien och därmed också att man har tillgång till alla avsnitt så man inte hinner göra det.
Användarvisningsbild
Lono
Demon Fodder

Inläggav LWes » fre aug 26, 2005 0:47

noike skrev:Lwes: En bra serie behöver defenitivt inte spänning -- annars vore större delen av serierna vi dskuterar här usla. Karaktärer och själ är bra mycket viktigare.

Jag tror att det viktigaste är att man bara kan leva sig in i serien så mycket som möjligt.
Om man inte bryr sig om karaktärerna kan det inte vara spännande.
Annars är det som att se en fotbollsmatch där man inte alls bryr sig vem som vinner. En person som gillar fotboll kanske tycker att det är kul ändå, men det är ju inte samma sak som om hans lag är med och det finns något att förlora.
Därför gillar jag främst serier där jag älskar alla och allt, men det finns hela tiden en risk att någon dör för då är det spännande.
Jag älskar när karaktärer jag älskar dör, för det är hemskt.
Jag hatar dock när mina favoriter röstas ut. Men jag brukar ändå gilla alla så det är lugnt.
Survivor har så mycket själ. Jag vet inte riktigt hur man deffinerar om en serie har själ eller inte.
Jag brukar tänka att om en serie kan röra en till tårar så har den själ.

Jag brukar aldrig gilla karaktärer i serier från HBO, Showtime och F/X.
Jag brukar alldrig få kontakt med dom. Om man inte bryr sig om karaktärerna så kan man aldrig nå seriens själ. Typ.

Peppe skrev:Det är därför du gillar Survivor och sånna serier va? Annars finns det ingen anledning att se på dom :D

Jag tycker att Survivor ungefär är så spännande det kan bli.

Jag misstänker att jag blandar ihop spänning med kontinuitet och fortsättning från avsnitt till avsnitt.
Eller så är det samma sak. För mig i alla fall.
Jag vet i alla fall att jag tycker att ju mer fristående avsnitt är desto mindre spännande är dom.
Alla arcer är typ spännande. Förutom i Desperate Housewives, för där är inget spännande (har nog att göra med det där om att gilla eller inte gilla karaktärer)
Jag kan typ inte komma på någon annan 1-timmes serie som jag följer som jag inte tycker är spännande vars avsnitt inte är fristående till större del.

Sen tycker väl alla att olika saker är spännande och att olika karakärer är intressanta och att olika saker med en serie utstrålar själ, så i slutändan är det detta som gäller:
Se på dom serier du vill se. Man behöver inte ge någon annan förklaring än att man gillar det.

Så varför ser jag på Big Brother live? Inte vet jag, för att jag gillar det uppenbarligen. Är det spännande? Inte det minnsta. Det är dock roligt ibland. och intressant. och jag gillar det.

och jag är trött.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav CheeseGuy » fre aug 26, 2005 8:28

Lono skrev:
The Buffster skrev:Lono: Det är just därför att serier som Alias och 24 lever på spänning jag aldrig skulle kunna ha dom på en topp 10 lista. Nej, bra karaktärer är det en serie måste ha, sen får den ju gärna vara spännande och rolig och massa annat också såklart.

Absolut jag håller med. Jag föredrar helt klart karaktärutveckling och bra story arcs framför spänning men jag kan samtidigt uppskatta serier som 24 där man sitter med hjärtat i halsgropen hela tiden. Sen krävs det förstås att man låter bli att tänka efter i den serien och därmed också att man har tillgång till alla avsnitt så man inte hinner göra det.

Håller med fullständigt.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav The Buffster » fre aug 26, 2005 10:39

LWes skrev:Jag brukar aldrig gilla karaktärer i serier från HBO, Showtime och F/X.

Det är väldigt tydligt att vi tycker om väldigt olika saker. HBO har haft många av mina favoritserier som Sopranos (förstår inte hur du inte kan älska t ex Tony, Silvio och Christopher), Entourage (Ari!! Drama!) och Deadwood (Al!). Showtime hade givetvis Dead Like Me och det innehåller, som jag nämnde tidigare, enormt många älskvärda karaktärer. Och sen F/X, du menar alltså på allvar att du inte älskar Vic Mackey!?!

Men trots att vi uppenbarligen tycker väldigt olika så tyckte jag att det var intressant att läsa ditt inlägg. Det känns också kul när någon förklarar varför dom faktiskt gillar dokusåpor eftersom jag själv oftast blir uttråkad efter några minuter.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav A bear » lör aug 27, 2005 12:38

Så, då var första säsongen av "Extras" slut. Sex avsnitt var väl rätt lagom. Någon "The Office" blev det inte
utom på så vis då att den slutar med att Andy hittar på "The Office" men ändå en rätt lyckad serie i samma stuk; enormt pinsamma scener och knastertorr humor där man aldrig riktigt vet om man ska skratta eller skrika åt idioten... En säsong 2 ska det visst bli, så man får väl anta att Andys nya projekt inte håller.

Sista avsnittet var ett av de bättre. Patrick Stewart som pitchar en film som bara går ut på att han klär av kvinnor med tankekraft! "Too gay!"
Patrick: You're not married, you don't have a girlfriend and you've never watched Star Trek?
Andy: No.
Patrick: Good Lord.
Och så Maggie som lite grann tar tag i sig själv. Att scenen där Andy och hans agent pitchar sin sitcom till BBC är lyft rakt av (nästan ordagrant) från "Seinfeld" är klumpigt, men... det är en bra scen, kalla't en cover.

Bra, kul serie. Inget mästerverk.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav LWes » lör aug 27, 2005 22:04

Någon som vet vart det finns en lista på premiördatum på ALLA serier?
Prison Break börjar ju redan på MÅNDAG, så är dert någon annan som är innom den närmsta tiden? The OC börjar 8:e sep och Lost 21:a.
Survivor: 15:e
Det är typ det enda jag vet.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » lör aug 27, 2005 22:15

Vet ingen samlad lista, WB's serier står på deras hemsida t ex... Använder du inte myepisodes.com? Om datumen finns på tv.com står de där också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav carre » lör aug 27, 2005 22:18

Americas Next Top Model börjar den 21 sept, you guys!!
jag har varit och snokat på hemsidan och bestämt mig för att heja på en tjej vars favvo TV:program är south park och nip/tuck. hon jobbar dessutom på Hooters och gillar att dricka och hennes favoritfilm är ghost in the shell. hon verkar spexig.
ANTM är verkligen hysteriskt underhållande!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav LWes » lör aug 27, 2005 22:33

Illyria skrev:Använder du inte myepisodes.com?

Tack för påminnelsen, jag har faktiskt en användare där.
Jag använde den inte förut för att flera serier jag följde inte fanns med (jag vet inte vad för det mesta verkar ju finnas).
Nu ska jag börja använda den i alla fall. Men det känns som om en del nya serier ännu saknas.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » lör aug 27, 2005 22:44

ey skrev:Americas Next Top Model börjar den 21 sept, you guys!!
jag har varit och snokat på hemsidan och bestämt mig för att heja på en tjej vars favvo TV:program är south park och nip/tuck. hon jobbar dessutom på Hooters och gillar att dricka och hennes favoritfilm är ghost in the shell. hon verkar spexig.

Jag har aldrig följt Americas Next Top Model, men jag ska nog det den här säsongen.
Jag tycker dock att för få av tjejerna är snygga... Men om själva serien är bra skall det väl inte spela någon roll...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » lör aug 27, 2005 22:51

LWes skrev:Men det känns som om en del nya serier ännu saknas.

Det brukar tillkomma nya efterhand och du maila och föreslå att någon ska läggas till.

Jag ser också fram emot ANTM, dubbelavsnitt är det dessutom.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » sön aug 28, 2005 0:05

Jag har just sett Just Legal-pilotavsnittet som jag inte trodde att jag skulle gilla speciellt mycket och jag älskade det!
Fantastiskt! Jag önskar att jag hade 50 avsnitt till av serien att se!

Se den!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Peppe » sön aug 28, 2005 0:11

Jag önskar att jag tyckte alla serier var fantastiska som du gör, då har man mkt att se fram emot :D
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav Tinwiel » sön aug 28, 2005 1:13

ey skrev:Americas Next Top Model börjar den 21 sept, you guys!!

Jag har en svaghet för ANTM... sitter som klistrad varje vecka. Synd bara att Janice har slutat, hon var ju roligast. Bitca in da house! She will be missed.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav carre » sön aug 28, 2005 10:09

Tinwiel skrev:Jag har en svaghet för ANTM... sitter som klistrad varje vecka. Synd bara att Janice har slutat, hon var ju roligast. Bitca in da house! She will be missed.

ja, jag kommer sakna henne med! hon var bäst förra säsongen. en gång blev hon skitsur och sa att alla i hela världen var feta och en annan gång hånglade hon upp Tyra.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Off » sön aug 28, 2005 12:00

Tjejhångel!?

Why wasn't I informed?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Tinwiel » sön aug 28, 2005 12:25

ey skrev:
Tinwiel skrev:Jag har en svaghet för ANTM... sitter som klistrad varje vecka. Synd bara att Janice har slutat, hon var ju roligast. Bitca in da house! She will be missed.

ja, jag kommer sakna henne med! hon var bäst förra säsongen. en gång blev hon skitsur och sa att alla i hela världen var feta och en annan gång hånglade hon upp Tyra.

I know! Det var bäst! Hon bitchade nån gång med han Nole Marin, och det var hysteriskt roligt. Han bitchade såklart tillbaks men Janice avgick med segern tyckte jag.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav carre » sön aug 28, 2005 12:45

Tinwiel skrev:I know! Det var bäst! Hon bitchade nån gång med han Nole Marin, och det var hysteriskt roligt. Han bitchade såklart tillbaks men Janice avgick med segern tyckte jag.

saken är den att de modeller som hon favoriserar, det är dem det oftast går bäst för efter programmet. Janice äger alla i ANTM, hon var dessutom riktigt snygg som ung. hoppas Twiggy kommer med något bra. men alltså, J Alexander kommer ju sitta i juryn iår så lite bitchin' kommer det ju vara.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav LWes » sön aug 28, 2005 13:31

Jag ser verkligen fram emot att se ER - mitt nästa stora projekt.
Jag har säsong 3 och 4. Håller på att ladda hem säsong 8.
och på eMule laddar jag hem säsong 1 och dom avsnitt av säsong 2 jag inte har.

Om någon vill haka på det stora projektet kan vi lada hem typ hälften var och sen dela med mellan varandra. Det borde gå snabbare.
Kom igen, det blir en spännande upplevelse!
och serien har förnyats för sin 12:e OCH 13:e säsong, så det är ingen risk att den hinner ta slut innan vi är ifatt!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » sön aug 28, 2005 13:49

LWes: Jag körde igenom ER förra året. Det är en bra serie, till och med väldigt bra under de första sex-sju säsongerna, men med rätt stora brister och den har sakta men säkert blivit sämre och är inte mer än hyfsad nu för tiden. Men visst rekommenderar jag den ändå, och hoppas du tycker om den.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film