Jodokast skrev:Nån som följde Orka Orka i SVT? En väldigt underskattad TV-serie och bland det bästa som producerats i Sverige på lång tid i skådespelarväg.
Jodokast skrev:Kul me nån mer som sett den. Blev indragen allt eftersom när den gick. Skulle nog nappa på en dvdbox faktiskt då jag tycker den är väldigt välgjord. Skulle nog bli dyr bara då det är rätt många avsnitt.
Vilka var dina favoritkaraktärer då? Jag gilla nog Kenneth mest faktiskt.
Jodokast skrev:Skådisen som spelade Frida gjorde verkligen ett hästjobb. Jag brukar sällan tycka att barnskådisar är övertygande men hon var det.
Lustigt att du nämner Goran. Jag jobbade med honom på slutprovet till Dramatiska Institutet. Han var jättetrevlig men sa att stämningen under inspelningen av Orka Orka hade varit ganska spänd och faktiskt ganska lik den ångesten som fanns i serien. De kanske inte spelade så mycket?
Jodokast skrev:När jag pratade med honom om serien så lätt det nästan som det. Den var väligt oplanerat å ganska mycket konflikter i teamet.
Jag tycker iaf att ångest stämningen är väldigt bra och nått ovanligt i svensk drama nu förtiden. Bara kolla på Saltön typ 3 miljoner tittare men svindålig och orealistisk dialog och karaktärer som man inte alls trodde på.
Minns du scenen med Kenneth i kyrkan? Den var asgrym nästan Bergman nivå ju.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare