Play.com är tullsäkert på saker så pass stora och dyra som boxar. Det har hänt att kanske 1% eller mindre åker dit på tull (p.g.a klant hos Posten) och då betalar Play tillbaka de pengarna, så tullfritt betyder verkligen tullfritt.
Det ska vara tullfritt inom EU, ja, men många av de företag som säljer R2-skivor skickar inte därför nödvändigtvis ifrån ett EU-land.
Och Loaded är tyvärr inte tullsäkert längre då de börjat skicka från en ny plats. En lång tråd om det finns på dvdforum.
Personligen använder jag DV-Depot just nu. De är lite röriga i början (och har alldeles för lite grejer i lager, även om allt tas in efter ett tag), men har ofta bra priser och schysst, tullfri FedEx-leverans till dörren.

Även om puckot som försökte leverera till mig senast inte förstod hur man använde en porttelefon så jag fick ändå hämta paketet på Poståkeriet.
De olika boxarna är ju ett sånt där evigt problem, och det har mest med att göra hur kinkig man är angående hur de ser ut i bokhyllan. Jag har bestämt mig för att jag överlever det faktum att jag nu har 4 R1-boxar och 7 R2-boxar i hyllan.