Köp av musik

Här kan ni sälja saker, eller tipsa om bra websiter att shoppa från!

Inläggav Illyria » sön sep 11, 2005 18:10

Tinwiel: beror på vad du är ute efter, det finns ju en hel del utländska sidor t ex. Musikdvds är jag inte så bra på men skivor köper jag en rätt ofta.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Tob » sön sep 11, 2005 18:11

cd wow kanske. har ju en mängd filialer runt om i värden. Bla. en svensk http://www.cd-wow.se. Rekommenderar nog inte den svenska då den brukar vara dyrast, utbudet kan nog ifs vara lite sisådär. Huvudsidan är iaf http://www.cd-wow.com
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tinwiel » sön sep 11, 2005 18:24

Nja, så här är det: DM släpper en limited edition DVD/SACD-skiva samtidigt som den vanliga CDn släpps. Enligt information från olika forum så ska det vara en hybrid-cd och ska alltså kunna spelas på vanliga stereo-apparater (vilket är nödvändigt eftersom min stereo är från mitten av 90-talet). Jag har sökt på svenska sidor efter denna utgåva men har bara hittat den vanliga CDn på Ginza, inte den med en medföljande DVD. Jag tänkte mest att det är ju onödigt att beställa från England om den finns att beställa i Sverige, och så tar det väl längre tid att skicka från England. Tålamod är inte min starka sida.

Så svenska sidor alltså.

annars så har jag hittat den för 15 pund på http://www.musicnonstop.co.uk/store/erol.html#1x0&&

Där står det bara CD/DVD så jag vet inte hur pålitlig informationen från forum är när det gäller olika format. Själv förstår jag mig inte riktigt på sånt här. Går det vanligtvis inte att spela SACD i vanliga CD-spelare?
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Off » sön sep 11, 2005 18:30

Lika bra att dela upp ämnet om det skall diskuteras. Säg till om rubriken skall ändras.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Tinwiel » sön sep 11, 2005 18:33

Tack Tob, jag har hittat den på svenska CD-wow. Det kan ju hända att dom andra svenska online-affärerna är sega och inte har lagt upp den än, eftersom det inte släpps förrän i mitten av oktober.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Illyria » sön sep 11, 2005 18:36

"Svenska" CDwow är exakt samma som de andra CDwow-affärerna, det kvittar vilken du beställer ifrån, skivan skickas från utlandet. Välj därför den som är billigast.

Exempel: http://www2.cd-wow.com/detail_results.p ... code=21503
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Tob » sön sep 11, 2005 18:41

Som Illyria nämnde...cd-wow är samma företag men varierande priser. Kolla upp detta:

http://www.salaff.nu/cd-wow/index.php/

En användbar sökmotor för att hitta bästa pris. Längesedan jag handlade på cd-wow och därmed också längesedan jag använde sökmoton men jag tror den skall fungera.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tinwiel » sön sep 11, 2005 18:48

Den där sökmotorn var inte så uppdaterad tror jag..

Men vilket land skickas dom ifrån då? Jag vill ju inte råka ut för tull eller sånt skit.

Oh, crap. Leveranstid 6-8 dagar för Sverige och övriga EU, så lång tid kan jag ju inte vänta efter att dom har släppt den.

(fast å andra sidan så lär den finnas ute på nätet samma dag som den släpps, så får jag lyssna på mp3or tills jag får hem den "riktiga". :D )
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Illyria » sön sep 11, 2005 19:02

Ingen risk för tull, inte på de senaste paketen jag fått ivarjefall. Luxemburg var paktet postat i tror jag, tog en vecka att komma fram. Och senast igår beställde jag två skivor, hade inte gjort det om det var risk för tull ;)

Jämför priser på .com och .fm, de brukar vara billigast.

Den lär finnas ute på nätet tom före releasedatum, inte många skivor som inte är det.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Tinwiel » mån sep 12, 2005 0:42

Tack allihop, jag beställde från cd-wow, nu hoppas jag bara att jag inte åker på nån onödig tull. Då blir jag lite kinkig. :?

Har också beställt böcker från adlibris, en tråkig kursbok, Organizing knowledge, som vi måste läsa i skolan, och två roliga pocketböcker: A clash of kings av George R Martin och Homocide-boken (som senare blev en av världens bästa tv-serier). Nu är bara problemet att jag inte kommer att hinna läsa dom för att att jag måste plugga. Men till julen, då jämansch. :)

Nu ska jag inte beställa mer på ett tag, blir ju dyrt det här. Värst är ju Angel-boxen... men fin är den. :lovebunny:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » mån sep 12, 2005 1:06

Tinwiel skrev:Har också beställt böcker från adlibris


Me too. Jag funderade också på Homicide-boken faktiskt, men jag valde "Scene of the Crime" istället- -- du vet den som Web i the Inside har som kaffebordsbok. Massor med bilder från brottsplatser i LA under 20- till 60-talet. Andra saker var Brian Woods design-companion till Channel Zero, volym två av David Laphams "Stray Bullets" och "No Laughing Matter", en biografi om Flann O'Brien som var en av världens bästa författare någonsin.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » mån sep 12, 2005 1:17

Kostar det under 200 kr brukar tullen inte bry sig om paketen heller.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » mån sep 12, 2005 1:19

De får väl inte ens bry sig om saker under 200kr enligt lag?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tinwiel » mån sep 12, 2005 1:33

Jag har inte sett The Inside, så jag vet inte vad du talar om, noike, men det låter spännande i alla fall. :)

Att beställa saker är roligt. Sen går man och väntar på att det ska dimpa ner i postlådan. Oooh, förväntan, :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tompa » mån sep 12, 2005 19:48

noike skrev:De får väl inte ens bry sig om saker under 200kr enligt lag?


Jo det får dom, men om dom skulle plocka alla paket som kom in så skulle dom inte ha tid att tulla det som ger de stora pengarna. Men det är bra att dom tar in momsen på våra filmer och böcker istället för att hindra insmugglade hundar, droger, pengar, sprit, trafficking och sånt tjafs.
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav Kirko » tor sep 15, 2005 10:33

Beställer man från cd-wow.se och betalar med Paynova (gör att utcheckningen tar 5 min längre första gången, men kostar inget) får man 3 st rabattcheckar a 50:- som man kan använda redan från första köpet. Dessa checkar gör för det mesta att det blir billigare att handla fr .se än tex .fm (som normalt är billigast).

Tex kan man köpa Firefly för endas 189:- på detta sätt (men det har ju inget med musik att göra, iofs...)

Handlar man fr .se får man också pengarna för tull tillbaka om det skulle strula någon gång (det har det dock aldrig gjort för mig).

Enda negativa med cd-wow är att frakten tar tid.
Användarvisningsbild
Kirko
Minion
 
Inlägg: 198
Blev medlem: 29 apr 2005
Ort: Stockholm (nuförtiden)


Återgå till Shopping



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Google [Bot]

cron