Angel (TV): Complete Seasons 1-5 Box Set (30 Discs)

Här kan ni sälja saker, eller tipsa om bra websiter att shoppa från!

Angel (TV): Complete Seasons 1-5 Box Set (30 Discs)

Inläggav eynosh » tor jun 30, 2005 15:35

Angelbox på tradera med alla säsonger för 1400. Prisvärt, och jag har väntat på en samlingsbox, men det känns som om detta är lika säkert som den asiatiska buffyboxen som såldes för ett tag sen. Jag har inget emot riktiga koreanska/japanska utgåvor, men risken finns att den är piratkopierad.
Region 2, men varför har isf inte några affärer den här boxen inne?
http://www.tradera.com/auction/aid_15459440
_____________________________________________________________

***Uppdaterad senast 050825***

Nu vet vi då att en officiell Samlarbox med alla Angel-avsnitt ska komma 31/10-05.
Ai skrev:Skrivet: Ons Jul 13, 2005 11:02
Jag skulle helt klart vänta. Mitt stenhårda tips är att det kommer en officiell samlingsbox i höst. Ungefär i samma tid som Buffyboxen kom förra året - typ november - lagom till att folk börjar tänka på julklappar...

Extramaterialet på skivorna kommer förmodligen vara densamma som på dom separata dvd-boxarna R2. Boxen komer vara designad annorlunda än bara en stor box som omringar dom separata dvd-boxarna.
OBS: För tillfället verkat det endast vara engelska undertexter på boxen. Vi får se hur detta utvecklas och om svenska undertexter är med eller inte. Förmodligen är det samma undertexter i boxen som finns på dom separata R2 dvd-boxarna, dvs svenska undertexter bör vara med.
Rekommenderat pris är 160 £, men nätbutiker verkar ha den för ca 130 £.

En liten lista (som förhoppnignsvis blir fylligare) om hur dom olika butikerna paketerar in sina boxar. Skriv om era erfarenheter som är relevanta om dom olika sidorna.
För tillfället är det bara Play och Choicesdirect som har boxen inne för beställning.

1. Play.com
Skickar med Schenker. Paketerat i en kartongbox utan något dämpande material inuti såsom bubbelplast eller frigolitbitar. Boxen riskerar att bli kantstött. Tar betalt först och skickar sen när paketet kommer in i lager.
128 £ Prissänkt till 113 £ nu

http://www.play.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=701809&p=57&g=72&pa=sr


2. Choicesdirect
Detta skriver jag av vissas erfarenhet när dom köpte Choicesdirects egna buffybox: Samma paketering som Play. Tar betalt när paketet skickas iväg. 128 £ Prissänkt till 113 £ nu

http://www.choicesdirect.com/templates/product.asp?ProductGuid=674327

3. Sendit
Pakterar boxen med Bubbelplast. Något dyrare än Play och CD, 123 £.

4. Amazon
Pakterar helt ok, kostar ungefär 123 £ där med.

Bild

ps. Behöver jag påminna er om att dom 5 inläggen efter detta har med den övre delen av inlägget att göra?
Senast redigerad av eynosh tor aug 25, 2005 12:04, redigerad totalt 29 gånger.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Illyria » tor jun 30, 2005 15:46

Kan inte vara något annat än en piratkopia.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Tob » tor jun 30, 2005 15:47

Risken finns att det är piratkopierat, och den risken känns ganska överhängande. Sen varför är det 8 skivor per säsong? Känns ju underligt. Skulle inte köpa det.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Ai » tor jun 30, 2005 15:51

Jag skulle helt klart vänta. Mitt stenhårda tips är att det kommer en officiell samlingsbox i höst. Ungefär i samma tid som Buffyboxen kom förra året - typ november - lagom till att folk börjar tänka på julklappar...

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav eynosh » tor jun 30, 2005 16:07

Jodå, jag kommer vänta, blev lite överraskad när jag såg boxen bara.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Zaxx » tor jun 30, 2005 23:31

Likadan box jag länkade till för ett tag sedan. På den var typ 3-5 av skivorna trasiga...
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » sön jul 03, 2005 12:30

Tycks som att en samlingsbox för Angel kommer att släppas 31 oktober i år:

http://www.choicesdirect.com/templates/ ... uid=674327

EDIT: Så här har dock en person på whedonesque kommenterat: "i hope it's like the beautiful special-edition-box (the one with the letter by joss) and not just all season-boxes together in a shoebox (= choices directs btvs-complete-set)" Så det låter ju inte så kul om så skulle vara fallet.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Ai » ons jul 13, 2005 10:02

AKS skrev:Tycks som att en samlingsbox för Angel kommer att släppas 31 oktober i år:

http://www.choicesdirect.com/templates/ ... uid=674327

EDIT: Så här har dock en person på whedonesque kommenterat: "i hope it's like the beautiful special-edition-box (the one with the letter by joss) and not just all season-boxes together in a shoebox (= choices directs btvs-complete-set)" Så det låter ju inte så kul om så skulle vara fallet.


Samma länk visar bild nu - och för första gången på länge så ärligt ÅNGRAR jag att jag köpte säsongerna 'löst'. Den ser ju ut som BuffyMegaBoxen! Skulle vara såååååå snygg brevid den röda i bokhyllan. Men tyvärr så måste barnvagn å sånt prioriteras i oktober....

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav AKS » ons jul 13, 2005 10:11

Lookin' good. Nu har jag inte Buffyboxen eftersom jag personligen var så nöjd med mina enskild boxset att jag inte ville köpa den. Så jag blir inte så sugen att köpa denna heller. Men visst är det trevligt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav eynosh » ons jul 13, 2005 10:31

Det där kan inte vara ngn officiell super-duper box, isf skulle andra sidor också göra reklam för den. Nepp, Lösa Angelboxar i en snygg låda, inget för mig.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Illyria » ons jul 13, 2005 11:45

Det verkar vara samma sorts box som röda Buffy-boxen ja, Choicesdirect är väl bara först ut med att ha den uppe för försäljning, den släpps ju inte förrän i slutet på oktober. Frågan är om jag vill ha den eller inte... Det får jag fundera på.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Off » ons jul 13, 2005 11:58

Den skall köpas och älskas.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav eynosh » ons jul 13, 2005 12:27

Illyria skrev:Det verkar vara samma sorts box som röda Buffy-boxen ja, Choicesdirect är väl bara först ut med att ha den uppe för försäljning, den släpps ju inte förrän i slutet på oktober. Frågan är om jag vill ha den eller inte... Det får jag fundera på.


Om det är en riktig box, vs annorlunda fodral (som buffyboxen), så kommer den att beställas, betalas, älskas och tillbes.

Däremot hoppas jag att Axelmusic tar in den till samma pris, klarar inte av att ta emot boxen dåligt paketerat...
Senast redigerad av eynosh ons jul 13, 2005 23:14, redigerad totalt 1 gång.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav AKS » ons jul 13, 2005 12:50

Det finns ju en risk att det inte är en "riktig" samlingsbox om ni ser till mitt citat från Whedonesque ovan, men, men... vi får hoppas på det bästa.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav dizzy » ons jul 13, 2005 13:48

Får ändra det jag skrev, ser faktiskt ut som om det är en "riktig" box, och ingen choicesdirect special.

Finns på play också nu, ingen bild men samma datum.

http://www.play.com/play247.asp?pa=pfa& ... tle=701809

"Every episode from all 5 seasons of the action-packed adventures of Angel Investigations in a single supremely collectible box set!"

8)
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby
 
Inlägg: 542
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » ons jul 13, 2005 14:43

Ah! Bra att få det bekräftat. Ja, men goda nyheter då med andra ord. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » ons jul 13, 2005 17:26

Så, vilken affär är bäst att beställa ifrån?

Ni som köpte Buffy-boxen borde ju kunna komma med förslag och hjälpande fakta.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav eynosh » ons jul 13, 2005 22:34

Folk kan väl skriva så ordnar jag till första inlägget så att man kan ha en översikt.
Play pakterede i en kartong, utan ngn bubbelplast eller annat dämpande. Resultatet blev kantstött box och lite andra småskavanker hos vissa av dom som beställde därifrån.

Tar Axel in den till samma pris +5-10 pund så köper jag den utan tvekan där, hört mkt om deras paketering.

Edit: Mailat Axel om dom kommer ta in den, få se vad dom svarar imon bitti.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Illyria » ons jul 13, 2005 22:48

Jag har också skickat iväg en förfrågan till Axel om de kommer ta in den och blir svaret ja så kommer jag beställa där, de paketerar exemplariskt. Jag funderar fortfarande på om jag ska beställa eller ej, just nu lutar det mot ett ja ivarjefall... (även om jag inte alls är lika förtjust i Angel som i Buffy)

Play vet jag inte är så bra på att paketera, men frågan är om Choicesdirect är bättre? Den kanske kommer dyka upp på Amazon UK också.

Antar att den kommer vara nummererad precis som Buffy-boxen?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav eynosh » ons jul 13, 2005 22:51

Så, får hoppas att listan på första inlägget blir bättre allt eftersom. Skrev det jag visste, men jag lägger väl till allt eftersom.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Illyria » ons jul 13, 2005 23:00

De första inläggen blev roliga nu, det är en piratkopia ;)

Tillägg om du ska skriva ut alla butiker: pris, länk dit, hur du kan betala och när de tar betalt?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav eynosh » ons jul 13, 2005 23:13

Tog bort dom sidor som inte har boxen än. Ändrade lite i texten om dom. Hojta till om boxen säljs någon annanstans.
Svarar Axel att dom tar in den så mailar jag rasmus och beställer den imon.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Off » ons jul 13, 2005 23:14

Jag ska inte beställa från play igen. Lite kantstött buffybox + att en skiva var felaktig och då kunde de inte skicka en skiva från buffy s02 utan då var de tvungna att skicka om hela boxen och den fanns ju inte då den var limiterad.

fuck play...
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav eynosh » ons jul 13, 2005 23:17

Bah, får inte html att funka (Redan kollat profil). Får bli vanlig URL länk.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Illyria » ons jul 13, 2005 23:29

Off: men vad finns det för alternativ? Choicesdirect har samma policy och när det gäller en sån här box så brukar de ta slut... Sånt får mig att tveka inför en beställning.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav eynosh » tor jul 14, 2005 8:13

Det är väl nästan bara Axel som skickar enstaka skivor om dom inte funkar.
Inget svar från Axel om dom tar in boxen eller inte än.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Illyria » tor jul 14, 2005 10:57

Svar från Axel:
I'm afraid we do not have any prices yet for the realease. But of course we will have it.

Det låter ju väldigt bra :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav eynosh » tor jul 14, 2005 11:28

Illyria skrev:Svar från Axel:
I'm afraid we do not have any prices yet for the realease. But of course we will have it.

Det låter ju väldigt bra :)


Fick samma svar. Dock avslutade dom med "venligast *namnet*". Avslutar dom på danska till alla sina kunder?
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Illyria » tor jul 14, 2005 11:38

Det är troligen del av signaturen och det är .dk-affären som svarat, .com brukar inte sälja r2uk.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Off » tor jul 14, 2005 12:11

Då blir det axel jag beställer från.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Nästa

Återgå till Shopping



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron