Buffy The Vampire Slayer - Complete Season 1 - 7 Box Set

Här kan ni sälja saker, eller tipsa om bra websiter att shoppa från!

Inläggav Tinwiel » sön jan 30, 2005 23:28

Yog-Sothoth skrev:
Binchy skrev:Och så valde min man nästan varenda gång just dessa tillfällen att berätta för mig hur bra det går för Frölunda i Elitserien! :rolleyes: :cry: :rolleyes: Nummer 1; jag försöker lyssna på två saker samtidigt, behöver inte en tredje, nummer 2; jag är inte särskilt intresserad av sport, nummer 3; det brukar vara svårt nog att få mig att lyssna intresserat till hockey, varför väljer han just nu.

Det finns fan inget jobbigare än sportintresserade som pratar om sport och förväntar sig att man skall vara intresserad...

Håller med. Fast dom kanske tycker att jag är fruktansvärt tråkig när jag börjar prata om tv-serier, böcker och musik.. men jag tar i alla fall inte för givet att nån tycker att det är intressant (fast jag tycker att dom borde tycka det).

Binchy: a word of advice, använd dig av det mycket praktiska dövörat. :D Det låter dock som en illavarslande utveckling hos din make, nåt måste göras innan han blir en sportfåne. Avprogrammering? ;)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tob » sön jan 30, 2005 23:29

Som tur är så försvinner mitt sportintresse för varje år, den negativa skalan är inte lågt borta. I fredags så råkade jag av misstag höra att det tydligen inte spelas någon NHL säsong i år. Tolka det som ni vill, jag blev förvånad i alla fall.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tinwiel » sön jan 30, 2005 23:38

Jag är egentligen ointresserad av sport och tycker att det är tråkigt och ger mig inget. Men om jag väl sätter mig ner (läs: för att personer i mitt sällskap gärna vill se match) och ser en match, tex fotboll, så förvandlas jag snart till min pappa, svär och fräser åt tv-apparaten, passa bolljäveln för helvete osv, och blir nervvrak för jag klarar inte av 90 min nervositet över om Sverige ska vinna eller inte. Hmm.... fast egentligen tycker jag inte att det är kul, och skulle helst vilja se nåt annat. Mysko. Lika bra att undvika. :eek:
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav CiX » mån jan 31, 2005 2:44

Tob skrev:I fredags så råkade jag av misstag höra att det tydligen inte spelas någon NHL säsong i år. Tolka det som ni vill, jag blev förvånad i alla fall.

AHHH! Lock Outen!!
CiX
Minion

Inläggav eynosh » tis feb 01, 2005 17:33

Problem T_T

Skulle precis kolla på fool for love när jag märkte att avsnittet inte började. Nu har jag stoppat in skivan i datorn och jag får inte ens upp root-menyn. Någon som vet vad man kan göra mer innan man mailar play?
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Off » ons feb 02, 2005 2:23

Eynosh skrev:Problem T_T

Skulle precis kolla på fool for love när jag märkte att avsnittet inte började. Nu har jag stoppat in skivan i datorn och jag får inte ens upp root-menyn. Någon som vet vad man kan göra mer innan man mailar play?

Du kan göra dig beredd på att svära lite på engelska. Dem byter bara ut hela boxen och den finns ju inte längre. Alltså har du att välja på att få pengarna tillbaka eller att ha en trasig skiva. Om du fick boxen när den släpptes har det antagligen gått för lång tid också, du har bara 21 dagar på dig eller något sånt.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Yog-Sothoth » ons feb 02, 2005 12:50

Off skrev:

Du kan göra dig beredd på att svära lite på engelska. Dem byter bara ut hela boxen och den finns ju inte längre. Alltså har du att välja på att få pengarna tillbaka eller att ha en trasig skiva. Om du fick boxen när den släpptes har det antagligen gått för lång tid också, du har bara 21 dagar på dig eller något sånt.

Det finns konsumentlagar som beskriver hur man har rätt att byta trasiga saker, jag tror man har två år på sig. Å andra sidan ligger inte företaget i Sverige, så jag vet inte riktigt hur det blir med det...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav A bear » ons feb 02, 2005 12:58

Play har tyvärr en ganska strikt policy på det där - det ska stå någonstans på packsedeln. Jag tror man har typ 14 dagar på sig att anmäla eventuella fel. Av egen erfarenhet vet jag att de inte gärna ruckar på det...

Testat att göra ren skivan? Kan funka ibland... en rengöringssats för under hundralappen har sparat mig många omköp. Men det verkar ju underligt om den är sprillans ny.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav VelocityBoy » ons feb 02, 2005 13:18

Du kan eventuellt skicka den till CD reperatören för en omslipning även om det kostar en del.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav eynosh » ons feb 02, 2005 18:26

Det konstiga är att det bara är fool for love som inte funkar. Ska gnugga den med lite sprit sen, har funkat innan, men då har hela skivan varit paj. Jaja, får väl behålla skivan och se vad jag kan göra om det inte går att få en ny...
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Zaxx » ons feb 02, 2005 18:49

En kille jag känner skickade en tom dvd-r skicka till cd-reparatören en gång. Han skrev att han ville ha den i extra bra skick innan han brände ngt....

Han fick inte tillbax den ?! :D
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav dizzy » tor maj 05, 2005 12:14

Ny chans att skaffa en komplett box på Choicesdirect. Men det ser inte ut att vara exakt samma box, ser annorlunda ut på bilden.

http://www.choicesdirect.com/templates/product.asp?ProductGuid=672912

I vilket fall så släpps den tydligen 23/5 för £179.

mer:
tydligen begränsad till 3000 ex enligt dvdtimes.

http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=57008
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

Inläggav Ai » tor maj 05, 2005 16:28

dizzy skrev:Ny chans att skaffa en komplett box på Choicesdirect. Men det ser inte ut att vara exakt samma box, ser annorlunda ut på bilden.

Buffy - Complete Boxset (Choices Direct Exclusive) (DVD) (42 Discs)

Hmm.... undras vad som finns på dom extra tre diskarna?

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav caffeineaddict » tor maj 05, 2005 17:03

Ai skrev:
dizzy skrev:Ny chans att skaffa en komplett box på Choicesdirect. Men det ser inte ut att vara exakt samma box, ser annorlunda ut på bilden.

Buffy - Complete Boxset (Choices Direct Exclusive) (DVD) (42 Discs)

Hmm.... undras vad som finns på dom extra tre diskarna?

Man kan ju hoppas på något nytt och extra, men min gissning är att någon har gjort en felkalkylering och helt enkelt tänkt 7 x 6 utan att räkna med att säsong 1 är kortare.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Ai » tor maj 05, 2005 17:15

caffeineaddict skrev:....min gissning är att någon har gjort en felkalkylering och helt enkelt tänkt 7 x 6 utan att räkna med att säsong 1 är kortare.

Det var min tanke också.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » tor maj 05, 2005 17:21

mer:
tydligen begränsad till 3000 ex enligt dvdtimes.

http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=57008

Åååh, vad fin det var.. nu blev jag lite avundsjuk. Min Buffybox är ju också snygg, men den där var snyggare..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav A bear » tor maj 05, 2005 18:20

it's all the bible sets in the special packaging, unless of course the first season has been changed for this (as it was never released as a bible book set).

Någon som kan uttolka det där? Innebär det att det är de vanliga boxarna i en snygg samlingsbox, eller samma upplägg som på förra jätteboxen, eller vad?

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav caffeineaddict » tor maj 05, 2005 18:31

A bear skrev:
it's all the bible sets in the special packaging, unless of course the first season has been changed for this (as it was never released as a bible book set).

Någon som kan uttolka det där? Innebär det att det är de vanliga boxarna i en snygg samlingsbox, eller samma upplägg som på förra jätteboxen, eller vad?

Det låter ju nästan som bokboxarna i en ny samlingsbox. Fast så får det inte vara, för då kommer jag bli sjukt avundsjuk...

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav A bear » tor maj 05, 2005 18:38

caffeineaddict skrev:Det låter ju nästan som bokboxarna i en ny samlingsbox. Fast så får det inte vara, för då kommer jag bli sjukt avundsjuk...

Aha... bokboxarna, är det de som ser ut så här?
Bild
(Skamlös newbiefråga, antar jag, men va katten)

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav caffeineaddict » tor maj 05, 2005 18:50

A bear skrev:
caffeineaddict skrev:Det låter ju nästan som bokboxarna i en ny samlingsbox. Fast så får det inte vara, för då kommer jag bli sjukt avundsjuk...

Aha... bokboxarna, är det de som ser ut så här?
Bild
(Skamlös newbiefråga, antar jag, men va katten)

Nej, det är R1-boxarna. R2-bok-boxarna ser ut så här:

Bild

Bild

Bild

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav A bear » tor maj 05, 2005 18:54

caffeineaddict skrev:R2-bok-boxarna ser ut så här:

Sweeet. :D

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Tinwiel » tor maj 05, 2005 19:16

Håller med, om den nya boxen innehåller dom "bokliknande" säsongsförpackningarna, då blir jag ju ännu mer avundsjuk. Vill ha! Vill ha allt! Dom är så snygga. Den röda Buffyboxen är ju också fin men dom individuella delarna är ju bara plastcases (vad det nu heter, det har jag ingen aning om) och det är ju inte så snyggt..

Men men, samma innehåll ändå. :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Illyria » tor maj 05, 2005 19:20

En sådan låda med Angel samlat hade varit mer av intresse, den stora röda Buffy-boxen kom ju nyligen och nu ytterligare en...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Zaxx » tor maj 05, 2005 19:48

OH min box... o vad sysslar du med Illyria!!!!!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav A bear » tor maj 05, 2005 19:48

Priset är ju löjligt lågt också. 2400 ungefär, att jämföra med 2200 på cdon för de vanliga boxarna...

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Tob » tor maj 05, 2005 19:52

Blir lite sugen faktiskt på att beställa den här, nu när jag avaktade med att köpa den förra boxen som släpptes. Mina filminköp har denna våren varit så små så det skulle jag gott kunna unna mig.

A bear skrev:Priset är ju löjligt lågt också. 2400 ungefär, att jämföra med 2200 på cdon för de vanliga boxarna...

Priset på den förra låg väl kring 140 pund, med andra ord strax under 2000.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Gordo » tor maj 05, 2005 20:25

Illyria skrev:En sådan låda med Angel samlat hade varit mer av intresse,

Det håller jag med om. Vill ha alla säsonger men väntar på en box!
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

Inläggav Ai » tor maj 05, 2005 21:00

Den var faktist jättesnygg.

Tob skrev:Priset på den förra låg väl kring 140 pund, med andra ord strax under 2000.

Med kursen jag fick blev det runt 1700.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav eynosh » tor maj 05, 2005 21:21

Angelbox, NU!
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Illyria » fre maj 06, 2005 16:07

Zaxx skrev:OH min box... o vad sysslar du med Illyria!!!!!

Hm? Jag menade att det kändes onödigt med en ny Buffy-box, de kunde isåfall gjort fler röda eller en Angel-box istället.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till Shopping