Buffy The Vampire Slayer - Complete Season 1 - 7 Box Set

Här kan ni sälja saker, eller tipsa om bra websiter att shoppa från!

Inläggav Nyx » tis nov 30, 2004 23:40

BUFFYBOX!!! :D :D :D
(och lyckan är total i det Nyxska hemmet)

I perfekt skick: nummer 09608.
Nu har jag sett det första 3 avsnitten, säsong 1 (gud vad små och söta alla är!) och jag har hur mycket som helst att se! Tur att jag har köpt hem coca-cola - det blir en lång natt. Har inte kunnat sluta säga Iiiiih! sen jag fick avin tidigare idag. Hade också ett "-my preciousss"-ögonblick när jag precis kom hem med den :twisted:

Jag vill förresten helst undvika att slita upp det bifogade Joss-brevet. Nån som kan citera? Eller ska jag ånga upp det över spisen? Hmm.

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav Saftis » tis nov 30, 2004 23:56

Nu har jag fått ett mail som säger att min box har skickats från choicesdirect idag :) . Hoppas den kommer snart
Swim away little oysters, swim away home!

CHANCE - What’re you doing?
SIMON - I was trying to comfort you--
CHANCE - Comfort my ass. Trying to come on to me when I’m in the middle of being emotionally scarred. How low can you go, Simon?
SIMON - I NEED that two hundred bucks! Please, Chance?
Användarvisningsbild
Saftis
Demon Fodder

Inläggav Off » tis nov 30, 2004 23:57

Någon mer än jag som haft problem med någon av skivorna och isåfall har ni varit i kontakt med play? Jag ska titta igenom s05-7 för att se så där inte är några fel innan jag kastar mig på dem.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Nyx » ons dec 01, 2004 0:04

Off: Jag har inte hunnit titta igenom allting ännu, men vid första ögonkastet kunde jag inte spåra några misstänkta repor. Håller tummarna att jag ska slippa arga kontakter med Play. Du borde def snacka med dem och se till att de skickar en ny skiva (det var väl bara en som var paj?). På dem bara! Vi kommer med glada tillrop. :twisted:

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav Off » ons dec 01, 2004 0:11

Jag hade inte den minsta repa på mina skivor heller. Den skivan som är fel hittills är bara väldigt konstig...

Jag ska som sagt ge mig på play men vill kolla igenom resten också så jag vet om det är mer än en skiva som behövs skickas tillbakas.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav xAMNESIAx » ons dec 01, 2004 12:30

Verkar som att de flesta har fått sina boxar nu. Fick avin för 2 minuter sedan, men det är 17.00 på den, så jag får plåga mig igenom en till dag utan Buffy. Tur jag har Magic Online. :)
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion

Inläggav Nyx » ons dec 01, 2004 13:11

xAMNESIAX: Ring och kolla med dem ifall de har fått in boxen tidigare! Det är flera som lyckats få ut sin före kl 17 trots att det står så! :P

Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav xAMNESIAx » ons dec 01, 2004 13:15

Ska nog göra det...så fort jag får tag i en bil så jag kan ta mig dit. :D
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion

Inläggav eynosh » ons dec 01, 2004 17:35

Detta med kl. 5 är budfirmans egna garanti. vanligtvis kommer paketen under dan runt lunchtid, men dom vill ha lite andrum att misslyckas :)
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav RalfiParpa » ons dec 01, 2004 18:01

Nyx skrev:Jag vill förresten helst undvika att slita upp det bifogade Joss-brevet. Nån som kan citera? Eller ska jag ånga upp det över spisen? Hmm.

Bild

Elller:

Well, here you have it. All of it. Seven years of painstaking work, of pain and creation, of wit, confusion, strength, compromise and achievement... of me, dreaming of nightmares.

To say that Buffy has been the greatest, most difficult and rewarding experience of my career thus far would actually be to undersell its significance. It represents the best work (again, so far) of so many talented people I can't possibly name them all here. David Greenwalt and Marti Noxon, who ran the show with me are more responsible for its shape and terrible beauty than I ever intend to give them credit for, do spring to mind. But so many great writers, actors and crew labored beyond the beyond to make this show happen that it extended, as true art does, beyond my reach. This show ran me, not the other way around. It told me what to say, what to show, when to give comfort and when to draw blood. This show, seven years of it, is a living thing. Put it on your shelf, and go to bed. It'll whisper to you in your sleep.

Joss Whedon

Jag förstår vad du menar, har inte öppnat mitt brev heller.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Off » ons dec 01, 2004 18:04

Jag tror det är snudd på omöjligt att öppna brevet utan att skada det. Tur att man vet vad som finns på insidan.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Tompa » ons dec 01, 2004 18:25

Min box har skickats från Choicesdirect.
YAY for all thats holy in the world!

Nu inleds väntan, den långa väntan.

*Väntar*

Hände inget. Kom igen nu.
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion

Inläggav MTL » ons dec 01, 2004 19:37

Kommer aldrig få boxen, men tårar fälls när jag ser vad han skrivt i det bifogade brevet.

It'll whisper to you in your sleep.

:cry:
Hunk can mean a lot of things..bad things
Användarvisningsbild
MTL
Minion

Inläggav Tompa » ons dec 01, 2004 20:29

Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion

Inläggav caffeineaddict » ons dec 01, 2004 21:04

Off skrev:Jag tror det är snudd på omöjligt att öppna brevet utan att skada det. Tur att man vet vad som finns på insidan.

I am so the man och jag lyckades med det konststycket! The magic touch.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav KarinMee » ons dec 01, 2004 21:26

Är det någon annan som beställt från amazon? Jag blir galen (fast det är jag ju redan ;) ) om jag inte får min box snart. Den skulle kommit innan den 25:e men sen så strulade kortet och den blev inte skickad direkt. Men jag ska tänka positivt så jag har tvingat mig själv att tro att den ska komma imorgon. *hoppas hoppas*
"See? No matter how good a boy you are - God doesn't want you!"
Darla, Angel 2x5

"Death is like sex in high school… If you knew how many times you missed having it, you'd be paralyzed."
George, Dead Like Me 1x13
Användarvisningsbild
KarinMee
Minion

Inläggav Tob » ons dec 01, 2004 21:56

KarinMee skrev:Är det någon annan som beställt från amazon? Jag blir galen (fast det är jag ju redan ;) ) om jag inte får min box snart. Den skulle kommit innan den 25:e men sen så strulade kortet och den blev inte skickad direkt. Men jag ska tänka positivt så jag har tvingat mig själv att tro att den ska komma imorgon. *hoppas hoppas*

När skickade dem den? Vilken leveranstid valde du? Dem få gångerna jag har handlat på amazon så har jag valt den mittersta leveranstiden, och har fått mina varot på 3-4 dagar.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav VelocityBoy » ons dec 01, 2004 23:01

KarinMee skrev:Är det någon annan som beställt från amazon? Jag blir galen (fast det är jag ju redan ;) ) om jag inte får min box snart. Den skulle kommit innan den 25:e men sen så strulade kortet och den blev inte skickad direkt. Men jag ska tänka positivt så jag har tvingat mig själv att tro att den ska komma imorgon. *hoppas hoppas*

Jag och min kompis hade förbeställt på amazon han fick sin i fredags och jag fick min i måndags om det krånglade lite för dig i början så borde den komma alldeles strax.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Shetani » tor dec 02, 2004 20:57

Nooooooooooo!

Fick precis höra att boxen blivit beställd och sånt...jag skulle fått den i julklapp. Men så var föräldrarna bortresta och under tiden blev det något fel. Slutresultat = Ingen box.

Användarvisningsbild
Shetani
Scooby

Inläggav Tinwiel » tor dec 02, 2004 22:34

Shetani skrev:Nooooooooooo!

Fick precis höra att boxen blivit beställd och sånt...jag skulle fått den i julklapp. Men så var föräldrarna bortresta och under tiden blev det något fel. Slutresultat = Ingen box.

Usch usch, tycker så synd om dig, och om Matt som inte heller fick nån box... Snack om att bli besviken på julafton.. :(
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav leckan » tor dec 02, 2004 22:37

Någon som vet om detta är den amerikanska varianten av boxen ?

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/de ... ance&s=dvd
Användarvisningsbild
leckan
Minion

Inläggav Ai » tor dec 02, 2004 22:39

leckan: Ser så ut.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav KainReaver » tor dec 02, 2004 22:57

[quote="Xanahti"]Jag beställde s. 6 och blev riktigt besviken när jag fick boxen. En plastplugg är borta så en av skivorna ramlar ur varenda gång jag öppnar boxen, i längden leder detta högst troligen till enorma repor. Dessutom är en av de två plastbitar som håller skivorna i mitten på plats sönder och den far runt och vacklar som något jäkla hemmabygge. OCH, det finns en mysko "bula" på utsidan av boxen som gör att fodralet buktar ut. Jag kommer definitvt att skicka tillbaka boxen till Ginza och be om en ny, så här ska det inte se ut! :evil:[/quote]

Snackar du om ginza? Hänger du med mate, vi snackade egentligen om cdons service och hantering av buffyboxar. Men men självklart så kan ju det ha inträffat problem hos dem också. Jag håller i övrigt med dig. Själv som sagt har jag varit stamkund hos cdon alltför länge och de verkar inte bry sig och man blir besviken gång på gång när varorna kommer och inte heller har man fått en förklaring till varför de ser använda ut samt en ursäkt. /: Frustrerande har det varit iallafall i hela två månader. Brinn i helvetet cdon säger då jag...
Användarvisningsbild
KainReaver
Disabled User

Inläggav KarinMee » tor dec 02, 2004 23:24

VelocityBoy skrev:

Jag och min kompis hade förbeställt på amazon han fick sin i fredags och jag fick min i måndags om det krånglade lite för dig i början så borde den komma alldeles strax.

Yes, yes, yes den kom idag!! Jag är så lycklig!!

Har kollat igenom skivorna och där är inga repor eller någonting och boxen är helt skadefri :D

Jag hade ganske lågt nummer också, nr 00379
Darla, Angel 2x5

"Death is like sex in high school… If you knew how many times you missed having it, you'd be paralyzed."
Användarvisningsbild
KarinMee
Minion

Inläggav KarinMee » tor dec 02, 2004 23:30

Tob skrev:

När skickade dem den? Vilken leveranstid valde du? Dem få gångerna jag har handlat på amazon så har jag valt den mittersta leveranstiden, och har fått mina varot på 3-4 dagar.

Jag kollade upp det men det hade varit något fel så de hade inte skrivit när de skickat den. Men när jag kollade nu så stod det att den skickades den 27 dec så jag ska inte klaga i alla fall.
Darla, Angel 2x5

Användarvisningsbild
KarinMee
Minion

Inläggav Illyria » tor dec 02, 2004 23:34

leckan skrev:Någon som vet om detta är den amerikanska varianten av boxen ?

Den har vi ju tagit upp tidigare i denna tråden, vi sa att Amazon ofta bunkar ihop existerande säsongsboxar och gör det till en "box" med bättre pris bara. Det är alltså troligen ingen box, bara nuvarande sju säsonger för R1. Den släpps om två veckor, hade det varit något liknande R2-boxen hade det säkert funnits mer info och liknande, i samma stil som med R2.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav KainReaver » fre dec 03, 2004 12:43

[quote="KainReaver"][quote="Xanahti"]Jag beställde s. 6 och blev riktigt besviken när jag fick boxen. En plastplugg är borta så en av skivorna ramlar ur varenda gång jag öppnar boxen, i längden leder detta högst troligen till enorma repor. Dessutom är en av de två plastbitar som håller skivorna i mitten på plats sönder och den far runt och vacklar som något jäkla hemmabygge. OCH, det finns en mysko "bula" på utsidan av boxen som gör att fodralet buktar ut. Jag kommer definitvt att skicka tillbaka boxen till Ginza och be om en ny, så här ska det inte se ut! :evil:[/quote]

Snackar du om ginza? Hänger du med mate, vi snackade egentligen om cdons service och hantering av buffyboxar. Men men självklart så kan ju det ha inträffat problem hos dem också. Jag håller i övrigt med dig. Själv som sagt har jag varit stamkund hos cdon alltför länge och de verkar inte bry sig och man blir besviken gång på gång när varorna kommer och inte heller har man fått en förklaring till varför de ser använda ut samt en ursäkt. /: Frustrerande har det varit iallafall i hela två månader. Brinn i helvetet cdon säger då jag...[/quote]
Användarvisningsbild
KainReaver
Disabled User

Inläggav Xanahti » fre dec 03, 2004 17:23

KainReaver skrev:
KainReaver skrev:
Xanahti skrev:Jag beställde s. 6 och blev riktigt besviken när jag fick boxen. En plastplugg är borta så en av skivorna ramlar ur varenda gång jag öppnar boxen, i längden leder detta högst troligen till enorma repor. Dessutom är en av de två plastbitar som håller skivorna i mitten på plats sönder och den far runt och vacklar som något jäkla hemmabygge. OCH, det finns en mysko "bula" på utsidan av boxen som gör att fodralet buktar ut. Jag kommer definitvt att skicka tillbaka boxen till Ginza och be om en ny, så här ska det inte se ut! :evil:

Snackar du om ginza? Hänger du med mate, vi snackade egentligen om cdons service och hantering av buffyboxar. Men men självklart så kan ju det ha inträffat problem hos dem också. Jag håller i övrigt med dig. Själv som sagt har jag varit stamkund hos cdon alltför länge och de verkar inte bry sig och man blir besviken gång på gång när varorna kommer och inte heller har man fått en förklaring till varför de ser använda ut samt en ursäkt. /: Frustrerande har det varit iallafall i hela två månader. Brinn i helvetet cdon säger då jag...

Jag har fått en ny box nu så jag är mycket nöjd.:) Den var i perfekt skick(i alla fall boxen, har inte tittat igenom alla skivor än). Jag funderar över en sak... är det bara jag som tror att de boxar man skickar tillbaka bara plastas om och skickas ut till någon annan? De kanske skickar runt boxarna tills den kommer till någon som inte bryr sig om att boxen är i ett dåligt skick.. Klagar de inte är de väl nöjda ändå, men det vore väldigt dålig stil. Men jag ska inte anklaga varken Cdon eller Ginza, jag har lite konstiga funderingar ibland bara. Inget att bry sig om :|
-there's a heart beat pulse
That keeps on pumping some sunshine ray
Through a crack in the shutter
Or a sight of a light at the end of a tunnel
Still there's a feeling this world is using me
-Action this day, Queen
Användarvisningsbild
Xanahti
Minion

Inläggav Rincewind » fre dec 03, 2004 19:23

Hej!
Men ursäkta jag undrar bara vad de två senaste inläggen har att göra i den här tråden? Ska inte den här tråden behandle boxen med alla 7 säsongerna?!
The turtle moves
Rincewind
Demon Fodder

Inläggav Off » fre dec 03, 2004 19:25

Jo men tyvärr så blir det lite offtopic ibland.

Idag ska jag maila play och få dem att inse att det är lika bra jag får en ny skiva utan att behöva skicka in min trasiga. Jag vet inte riktigt hur det ska gå till bara :D
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

FöregåendeNästa

Återgå till Shopping