av Nyx » tis dec 21, 2004 0:27
Var i London förra veckan (min gamla hemstad under 2 år) och styrde raskt stegen mot favorithaket Forbidden Planet på New Oxford street som hade....flyttat! Utan att tala om nå't för mig!? Disappointed! Fick dock via sms till Sverige reda på nya adressen och återvände dagen efter med ny energi till den nya stora och, får jag nog säga, finare varianten av FP som visade sig ha flyttat i princip bara runt hörnet till Shaftesbury Avenue/Neal st.
Det fanns massor av roligheter därinne! Hade jag bara haft utrymme i resväskan (och inte flugit Ryanair med sin snåla 15kg-gräns) så hade jag inhandlat samtliga 3 watcher's guides i samlingspaket för bara £25... Stod också och dreglade lite försynt över en 12" Spikedocka som var mkt porträttlik.
Men min resväska var liten och full av noter och redan inhandlade julklappar. Fick alltså vara oerhört restriktiv men inhandlade ändå ett par små saker som inte skulle hota maxvikten: en buffykortlek och en serieroman! Mina första buffyprylar någonsin... I feel like such a fan = mkt nöjd med mig själv

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon
Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy