Affärer i GBG?

Här kan ni sälja saker, eller tipsa om bra websiter att shoppa från!

Affärer i GBG?

Inläggav Langtry » sön jun 26, 2005 19:42

Ska neråt landet med sambon i början av juli och tänkte då ta en sväng förbi Göteborg.
Var kan man få tag på lite Buffy-saker i den delen av vårt avlånga land?
Har för mig att jag hört att det ska finnas nå'n bra affär...

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo

Inläggav eynosh » sön jun 26, 2005 19:50

Science fiction bokhandeln finns ju alltid, men jag vet inte hur utbudet ser ut på buffyfronten, borde finnas lite av allt.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Langtry » sön jun 26, 2005 19:58

Jag har varit på sci-fibokhandeln i Stockholm och de hade inte så jättemycket men ska kolla in den.
Det finns ju en massa annat spännande där =)

Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo

Inläggav A bear » sön jun 26, 2005 20:28

Sist jag var inne på SF-bokhandeln i Götet var de sämre sorterade än den i Sthlm. De flyttade väl iofs nyligen, så det kanske har blivit bättre...

(De hade åtminstone en plyschcthulhu. Alla hem måste ha en plyschcthulhu. Han är ond, han är uråldrig, han är söt.)
Bild
- Iä! Iä! Shub-Niggurath!
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » sön jun 26, 2005 21:09

Jag tyckte att ration bra mot dåliga böcker är bättre i Göteborg. De har däremot också mindre krimskrams eftersom den filialen faktiskt sysslar mest med böcker och inte film.

Också ondskefull men på ett helt annat sätt:
Bild
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Binchy » mån jun 27, 2005 9:36

Sist jag var på SF-bokhandeln här i Göteborg hade de en hel hylla bara med Buffy/Angel, bortanför kassan, liksom. De har blivit mycket bättre sedan flytten, hur mycket Manga som helst för de som gillar sådant. Personalen från Stockholm hade varit här nere och kollat och blivit vackert spygröna av avundsjuka (hörde en kassaperson berätta det för någon).

Movieline har rätt mycket Buffy/Angel ibland också, och en HERRANS massa annat billigt.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Langtry » fre jul 01, 2005 23:52

Nog borde det väl finnas fler affärer...?

Seså, fram med tips nu.
Jag är shoppingsugen :)

Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo

Inläggav noike » lör jul 02, 2005 0:11

Langtry skrev:Nog borde det väl finnas fler affärer...?

Seså, fram med tips nu.
Jag är shoppingsugen :)

Röde Orm är ett alldeles underbart antikvariat.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Binchy » sön jul 03, 2005 8:38

Lagerhaus på Östra Hamngatan har en massa rätt billiga böcker på andra våningen, kanske inte så mycket Buffy-relaterade, men jag har i alla fall köpt min "Låt den rätte komma in" där för 29 kr. I nedervåningen har de pryttlar, prylar och pinaler.

Indiska Te & Kaffemagasinet på Korsgatan 11 har jättegott löste och nymalt kaffe och bönor, och väldigt trevliga innehavare.

Bodegan på Kyrkogatan 25 (både denna och teaffären ligger ett stenkast från Domkyrkan fö) har en massa roliga muggar, glas, maskeraddräkter och annat. Har köpt en hel del Simpsonsmuggar här.

Nallen i Viktoriapassagen har en massa söta nallebjörnar (och rätt fina barnkläder).

Haga Nygata har en massa små mysiga affärer med bla begagnade skivor, köksprylar, New Age, begagnade kläder, mm mm.

Hittade en bra länk när jag sökte på Haga Nygata: http://www.icakuriren.se/ArticlePages/200506/02/20050602215412_Icak409/20050602215412_Icak409.dbp.asp Massa shopping, caféer och annat kul i hela Göteborg.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Langtry » sön jul 03, 2005 10:48

Binchy, jag känner redan hur jag och mina pengar längtar till en hel del av affärerna du skrev om =)

Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo

Inläggav Binchy » mån jul 04, 2005 18:29

Langtry skrev:Binchy, jag känner redan hur jag och mina pengar längtar till en hel del av affärerna du skrev om =)

Så bra, hoppas min lista kommer till nytta. :)

Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav dansdansdans » sön jul 24, 2005 17:36

vad är en plyschcthulhu för nått?
(jag tog inte bort ordet plysch för jag visste inte riktigt vart monsternamnet började...... eh hehe

cafe vanilj en bit ifrån buttericks har världens godaste pajer!! :)
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion

Inläggav Yog-Sothoth » sön jul 24, 2005 19:02

Nya SF-bokhandeln är inte dum alls. Jag funderar allvarligt på en Miskatonic University-t shirt...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Återgå till Shopping