Lagerhaus på Östra Hamngatan har en massa rätt billiga böcker på andra våningen, kanske inte så mycket Buffy-relaterade, men jag har i alla fall köpt min "Låt den rätte komma in" där för 29 kr. I nedervåningen har de pryttlar, prylar och pinaler.
Indiska Te & Kaffemagasinet på Korsgatan 11 har jättegott löste och nymalt kaffe och bönor, och väldigt trevliga innehavare.
Bodegan på Kyrkogatan 25 (både denna och teaffären ligger ett stenkast från Domkyrkan fö) har en massa roliga muggar, glas, maskeraddräkter och annat. Har köpt en hel del Simpsonsmuggar här.
Nallen i Viktoriapassagen har en massa söta nallebjörnar (och rätt fina barnkläder).
Haga Nygata har en massa små mysiga affärer med bla begagnade skivor, köksprylar, New Age, begagnade kläder, mm mm.
Hittade en bra länk när jag sökte på Haga Nygata:
http://www.icakuriren.se/ArticlePages/200506/02/20050602215412_Icak409/20050602215412_Icak409.dbp.asp Massa shopping, caféer och annat kul i hela Göteborg.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?
An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not