Tänkte jag skulle försöka se igenom boxen i samma takt som Kanal5 sänder. Och här är man redan framme i början av s2. Håhåjaja.
"Some Assembly Required" är faktiskt bättre än jag minns den. Här finns en del riktigt fina ögonblick. Giles och Jenny börjar flirta på allvar, Xander är fortfarande fullständigt blind för både Cordy och Willow... (ta scenen där Xander håller på och pratar om att alla vill ha det de inte kan få, och Willow bara ser sååå sorgsen ut...)
Gravöppningsscenen är rätt kul också.
BUFFY: Sorry, but I'm an old-fashioned gal. I was raised to believe
that men dig up the corpses and the women have the babies.
Mööööööjlig foreshadow (slutet s4) som jag aldrig tänkt på:
ERIC (får syn på snygg tjej): Oh, look at those legs!
WILLOW: No, thank you.
Men nog tittar hon?Eric och Chris är riktigt fåniga (s6)
knappast triomaterial och handlingen är ju "Bride of Frankenstein" rakt av. Men jag gillar hela grejen med att det är en vanlig kille som ligger bakom alltihop, ingen stor ond typ utan bara en som vill hjälpa sin bror. Hela avsnittet har en ganska sorglig ton som jag gillar.
Det är, som sagt, första gången Cordelia och Angel verkligen får umgås. Nu när man sett
Angel känns det lite mer än det gjorde första gången jag såg avsnittet.
CORDELIA: It was horrible. Angel saved me from an arm. God, there were so many parts, they were everywhere. Why are these terrible things always happening to me?
XANDER: Karma!
Och så är det väl första (av ganska många) gången vi får ett av många stående skämt:
GILES: Zombies don't eat the flesh of the living.
Det är inget fantastiskt avsnitt, men det är inte dumt.
Nu ska jag försöka låta bli att glo på "School Hard" direkt. Äh, who'm I kidding.
Spike!