Off skrev:Du har allt läst på.
What can I say, I'm an educated guy.
Mina vänner skulle nog t o m säga överutbildad, vilket väl bara bevisar att det är riktigt smarta grabbar som gillar Buffy

Off skrev:Du har allt läst på.
Tinder skrev:glöm inte de smarta tjejjerna också.
Sedan om det här med Diana, du har till viss del rätt i sak men det finns en till dimension till det hära som gör att jag anser att serie makarna gjorde rätt val. En ganska vanlig "gren" inom den nya wicca tron (egentligen inte riktigt en gren i den men förenklar för att snabbare komma till saken) är gudinnedyrkan.
Sedan var Diana visst en jaktens gudinna...
Afrodite (som var grekernas svar på kärleks/frukbarhets gudinnan)
Jag har för mig att det var grekiska Artemis som var det och hon kunde sedan hjälpligt "översättas" till den romerska Diana, som man gjorde med många gudar/gudinnor i Rom.
Oftast var det väl grekerna som s a s var "först" och inte tvärtom.
Tinder skrev:Jag har för mig att det var grekiska Artemis som var det och hon kunde sedan hjälpligt "översättas" till den romerska Diana, som man gjorde med många gudar/gudinnor i Rom.
Exakt Diana är den romerska motsvarigheten till Artemis. Artemis är precis som Diana en jakt- mån- och förlossningsgudinna.
Jhonny skrev:Ahhahahaha! Snuten är ju med. Hon som var med i Angel säsong 1, avsnitt 2. hoho. skoj skoj*fortsätter titta*
Off skrev:Om du menar Kate från Angel så är inte hon med i det här avsnittet. Eller?
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare